Mooie nagels bij paarden, kan dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:06

Ik lak m'n nagels zelf met gellak, blijft een paar weken zitten.

Er komt tegen de randjes wel eens wat vuil maar met een nagelborsteltje haal je dat makkelijk weg

M'n nagels zijn niet perfect maar ik ben er blij mee en blijf bijleren :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alice0cullen

Re: Mooie nagels bij paarden, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:31

Ik gebruik allerlei verschillende nagel decoratie van gewone lak tot nail wraps en folie. En alles staat en valt met een goede base en top coat op schone nagels. Ik gebruik van alles van catrice tot sally hansen en zolang ik er een goede topcoat over doe blijft het gemiddeld een week zitten soms langer.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:42

Ja dat kan zeker, gewoon goed opletten. Ik gebruik Sensationail gel over mijn eigen nagels. (en soms met tips) Bij mij blijven ze zo'n 2 weken zitten.

Afbeelding

Normale nagellak houdt hier nog geen dag trouwens.

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:50

Hier ook altijd met gelakte nagels naar stal. Ik doe er alles mee. Zelf lak ik mijn nagels alleen maar met Essie (te koop bij Etos). Op een of andere manier is dat de enige nagellak die bij mij goed blijft zitten en nog soort van betaalbaar is. Ik gebruik de gewone variant, niet hun gel collectie. Als je een base coat en top coat gebruikt (No chips ahead) blijft de nagellak gerust een week tot twee weken zitten :)

Amyyy
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:05

Jahoo kan prima. Ik doe bij de paarden vaak al mijn handschoentjes aan, dan blijft het iets schoner. Daarna gewoon handen wassen en met een nagelborsteltje alles even schoonmaken.

Afbeelding

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:32

Ik heb mijn nagels altijd gelakt en ben zo'n 5 dagen per week op stal te vinden. Het blijft zo'n 10 dagen mooi zitten en ik heb jawel.. Essence merk van de kruidvat. Goedkoper kan denk ik niet. Wel de base en topcoat dan ook gebruiken.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:38

Ik gebruik gewoon nagellak, maar wel met een goede basecoat en topcoat. Nu hebben ze niet zoveel meer te lijden, maar toen ik nog in een winkel werkte hielden ze het best bijna een week uit voor het chipte.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:47

Ik heb van mezelf lange en sterke nagels. (Bijna) altijd gelakt met.. essence van de Kruidvat :D

Ik hou ervan dat het er netjes uitziet dus ik werk het om de dag bij. Ben er een paar jaar terug achter gekomen dat je niet je hele nagel opnieuw hoeft te lakken maar dat je gewoon je uitgroei/ beschadiging kan bijwerken. 8)7
1x per week dan haal ik alles eraf en doe ik er een nieuw kleurtje op.

Base en top coat gebruik ik zeker niet altijd. Bij het bijwerken sowieso niet en bij mn wekelijkse onderhoudsbeurt als ik zin heb O:)

Blijft prima en zolang je je handen nadat je bij de paarden bent geweest gewoon goed wast blijft het netjes. (Ik heb geen contactberoep)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:55

Ik gebruik nu nog steeds een topcoat, niet voor de paarden, maar meer omdat ik normaal meerdere keren per week in het zwembad lig. Vindt nagellak ook niet altijd tof.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:00

Hebben mensen ook ervaring hier mee icm paarden en een zorg beroep? Zoals mensen helpen met wassen? Ik merk in mijn omgeving dat nagellak gedoogd wordt zolang het maar netjes is. Veel collega’s zie ik ook met gelnagels, maar hun hebben geen paarden

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:09

Bralindy schreef:
Hebben mensen ook ervaring hier mee icm paarden en een zorg beroep? Zoals mensen helpen met wassen? Ik merk in mijn omgeving dat nagellak gedoogd wordt zolang het maar netjes is. Veel collega’s zie ik ook met gelnagels, maar hun hebben geen paarden

Misschien moet je er een eigen topic over openen, want ik kreeg hier ook al te horen dat dit onderwerp off topic is.
Wanneer nagellak/gelnagels gedoogd worden binnen een zorgberoep is er iets mis met de aanspreekcultuur en/of met de zorginstelling zelf. Er zijn meer dan genoeg redenen waarom het geen goed idee om bijvoorbeeld mensen te verzorgen met gelnagels. Dat het momenteel, nu handhygiëne nog belangrijker is, toegestaan wordt verbaast mij echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:15

Ik heb ook geen enkel probleem met mijn gelnagels en rij er 2 vaak per dag en loop met meerdere paarden in mijn hand, mest zelf uit vul hooinetten etc. Niemand heeft bij ons daar problemen mee.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:27

Ik werk als huishoudhulp en mest elke dag de wei uit, in de winter ook de stal. Elke dag paardje poetsen. Veel water en viezigheid dus, en ik ben echt een enorme freak als het op vuil onder mijn nagels aankomt.

Handen wassen en een nagelborsteltje lossen dat heel goed op.

Gewonde nagellak bladdert meteen af aan mijn vingernagels, dat probéér ik zelfs niet meer, ik wordt er alleen maar boos van :+ Op mijn teennagels kan dat dan weer wel.

Ik heb een tijdje acrylnagels gehad, maar mijn nagels groeien zo snel dat ik om de 2 weken naar het salon moest omdat ik de uitgroei niet mooi vond. Werd een dure grap op die manier. Ook stoorde ik me aan de dikte en onderkant van mijn nagels. Langs boven gezien had ik mooie nagels, maar langs opzij zag je dat de laag acryl veel te dik was. Als ik dan thuis kwam van het salon, begon ik meteen de onderkant bij te vijlen :+

Ik heb ook een tijdje zelf gellak op mijn nagels gedaan, lampje gekocht ed. Allemaal heel basic, en eigenlijk wel de moeite waard - moesten mijn handen niet zo veel in water zitten op mijn werk haha. Daardoor valt de gellaag er wel eens af, en dat stoort me dan mateloos. Zo 1 nagel opnieuw doen kost amper tijd, alle 10 tezamen ben je wel wat tijd aan kwijt. Maar het resultaat is mooi, je kan bijwerken wanneer je dat wil of wanneer het nodig is, je moet op de manier dus niet wachten tot je nagelstyliste tijd heeft e.d. Als ik vakantie heb, doe ik de moeite wel om de lamp en de lak nog eens boven te halen. Die gellak op mijn tenen kan trouwens wel 3 weken mee.

Met eigen gellak:
Afbeelding
De bobbel op mijn duimnagel lag aan mijn nagel zelf, die had een accidentje gehad :+