Momentele shopervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:07

MarlindeRooz schreef:
Werk sowieso niet in een zaak waar mensen met bijna geen geld eten kopen. Accepteer nu gewoon weer cash hoor. Maar het is gewoon legaal om contant geld te weigeren. Heel vervelend als je dan een enorm grote bek krijgt elke keer. Weet niet of je dat al eens 20x op een dag gehad hebt?

Ja, dat heb ik. Maar jij kan niet in de portemonnee van een ander kijken en weet niet waarom ze contant geld hebben ipv een pinpas.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:09

Daarnaast is pinnen echt een kleine moeite, al helemaal als dat de kans op besmetting verkleint. Ik begrijp dat sommige mensen liever contant betalen ivm een budget, maar zo moeilijk is het niet om je op dit punt tijdelijk aan te passen lijkt me..

Biebz
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Momentele shopervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:16

Ik zou nu niet voor de lol gaan shoppen :n

Ik werk bij het kruidvat en wij hebben al aantal keer gezegd dat als het aan ons lag wij een week dicht gaan. Puur om even bij te komen.. Mentaal dan..

Over het pinnen/contant..
Wij worden verplicht te vragen of er evt gepind kan worden.. Dit ook doordat wij nu nog maar 1x in de maand wat muntgeld aangeleverd krijgen..
Ik moet nu al een week doen zonder briefjes van 5, 1 euromunten, 2 euro en 50 centjes.. Dat is knap lastig kan ik je zeggen!

Ik heb al zovaak iets naar mn hoofdgekregen of uitgescholden, alleen omdat ik het vroeg (Kunt u evt ook pinnen). Ik krijg niet eens de kans om te zeggen dat als het niet kan, wij gewoon contant aannemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:21

Biebz schreef:
Ik zou nu niet voor de lol gaan shoppen :n

Ik werk bij het kruidvat en wij hebben al aantal keer gezegd dat als het aan ons lag wij een week dicht gaan. Puur om even bij te komen.. Mentaal dan..

Over het pinnen/contant..
Wij worden verplicht te vragen of er evt gepind kan worden.. Dit ook doordat wij nu nog maar 1x in de maand wat muntgeld aangeleverd krijgen..
Ik moet nu al een week doen zonder briefjes van 5, 1 euromunten, 2 euro en 50 centjes.. Dat is knap lastig kan ik je zeggen!

Ik heb al zovaak iets naar mn hoofdgekregen of uitgescholden, alleen omdat ik het vroeg (Kunt u evt ook pinnen). Ik krijg niet eens de kans om te zeggen dat als het niet kan, wij gewoon contant aannemen.

Contant geld is nog steeds een wettig betaalmiddel dus ik begrijp het wel.
Overigens als je niet werkt heb je 7 dagen per week de tijd.
Ik zou gewoon wel lekker gaan shoppen, juist nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:23

Ik werk naast mijn studie gewoon 15-25 uur. Maar ik maak gewoon tijd er voor. Oh en op koopavond in de regen winkelen helpt ook. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:28

MarlindeRooz schreef:
Ik werk naast mijn studie gewoon 15-25 uur. Maar ik maak gewoon tijd er voor. Oh en op koopavond in de regen winkelen helpt ook. _O-

Zeer zeker... Maar als ik al die rijen zie staan heb ik niet meer zoveel zin om te gaan..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:39

Ik ben heel blij met het alleen maar pinnen, het scheelt zoveel tijd, moeite en discussie. Daarbij is contant geld ook zo vreselijk smerig.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:11

purny schreef:
Contant geld is nog steeds een wettig betaalmiddel dus ik begrijp het wel.
Overigens als je niet werkt heb je 7 dagen per week de tijd.
Ik zou gewoon wel lekker gaan shoppen, juist nu.

Maar ze zijn niet verplicht het te accepteren!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:16

Destination schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nou prima toch, maar doe dat dan niet tijdens een pandemie. :+

Wat een inlevingsvermogen :x

Inderdaad. Ik heb hier ook mensen zien omdraaien die dan een sneer van de medewerker meekrijgen. Dan ben ik ook geneigd om te draaien. Het blijft een klant.