Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en denken dat NL ophoudt buiten de randstad
Ga ik volgend semester een extra vak van volgen!
KimD schreef:Dat is geen vooroordeel maar de keiharde waarheid.We eten vlaai als ontbijt, lunch & diner.
De rest past perfect in het vooroordelen rijtje.
Herken Duitsers altijd op het werk. 
Maar mij mag je niet meerekenen in dat vooroordeel want er zijn maar weinig mensen die mij verstaan.
KimD schreef:Als rasechte Limburgse is het echt hilarisch om te lezen wat mensen voor vooroordelen hebben of horen.![]()
Ik noem de vooroordelen bewust nog even niet die ik hoor.
)
In de randstad mag je blij zijn als de gastvrouw bij de hema vlaai gehaald heeft (de enige die nog redelijk eetbaar is buiten limburg) maar je krijgt slechts 1/12e deel van een vlaai die in limburg net aan door 8 gedeeld zou worden.
! Und sie mussen immer gerade aus
sureido schreef:Carnaval of vastelaovend Tauche
.
? ), druk (als in volle agenda's, altijd wel ergens mee bezig) en haastig.
.
. sureido schreef:Heb 2 jaar op de middelbare school gezeten in Limburg als brabo en dit was echt niet leuk. Trots op hun taal, praten gewoon Limburgs in de klas waar ik geen hol van versta, en eigenlijk de grootste: doen aardig in je gezicht maar banketstaaf achter je rug om
Gekkie10 schreef:sureido schreef:Heb 2 jaar op de middelbare school gezeten in Limburg als brabo en dit was echt niet leuk. Trots op hun taal, praten gewoon Limburgs in de klas waar ik geen hol van versta, en eigenlijk de grootste: doen aardig in je gezicht maar banketstaaf achter je rug om
Hier een rasechte Limburger.. Zelfs ik stoor mij aan mensen die dit doen. Ken mensen die stug Limburgs blijven praten tegen mensen die dit niet praten maar wel verstaan.. Ik kan daar zooo niet tegen.
Een tijd geleden kwamen ze er op mijn werk na 5 jaar pas achter dat ik Limburgs sprak.. Spreek daar automatisch Nederlands omdat er veel schippers wonen die geen Limburgs spreken..
Gekkie10 schreef:sureido schreef:Heb 2 jaar op de middelbare school gezeten in Limburg als brabo en dit was echt niet leuk. Trots op hun taal, praten gewoon Limburgs in de klas waar ik geen hol van versta, en eigenlijk de grootste: doen aardig in je gezicht maar banketstaaf achter je rug om
Hier een rasechte Limburger.. Zelfs ik stoor mij aan mensen die dit doen. Ken mensen die stug Limburgs blijven praten tegen mensen die dit niet praten maar wel verstaan.. Ik kan daar zooo niet tegen.
Een tijd geleden kwamen ze er op mijn werk na 5 jaar pas achter dat ik Limburgs sprak.. Spreek daar automatisch Nederlands omdat er veel schippers wonen die geen Limburgs spreken..

sureido schreef:Heb 2 jaar op de middelbare school gezeten in Limburg als brabo en dit was echt niet leuk. Trots op hun taal, praten gewoon Limburgs in de klas waar ik geen hol van versta, en eigenlijk de grootste: doen aardig in je gezicht maar banketstaaf achter je rug om