CenterParcs tijdens corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkii026

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:42

Je mag (hier, Kempervennen) per verblijf 2x zwemmen, verschil is dat op vrijdag en zaterdag het zwembad langer open is, dus daar heb je een extra tijdslot.. maargoed ik zit hier dus maar een paar dagen, hoe het is als je dus inderdaad een week of langer gaat weet ik niet.. ik zou als ik tot maandag hier zou zitten, wel graag nog een keer gaan zwemmen iig.. laat staan als je hier 2 weken zit ofzo.. maar dat zal misschien in overleg wel te regelen zijn met de receptie? Beetje afhankelijk van de drukte denk ik?

Wij zijn gisteren om 12 uur geweest en vandaag om half 3 en vond het vandaag iets rustiger als gisteren, maar alsnog waren beide dagen prima te doen met aantallen.. maar gok wel dat Port Zelande/Zandvoort drukker zullen zijn..

Blinnii

Re: CenterParcs tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:01

Normaal gesproken gaan wij altijd kamperen in Frankrijk, maar we hebben toch wel wat twijfels of we dat moeten doen. Dus zijn we gaan kijken naar onder andere mogelijkheden bij CP en Landal. Ik moet zeggen dat ik het best rot vind als je maar twee keer per week zou mogen zwemmen, dat is niet helemaal wat ik verwacht voor een verblijf van €2000+..

@TS, heb je uiteindelijk een verblijf geboekt?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 00:44

Friendly: inderdaad 2x zwemmen in totaal.
Blinnii: ja we hebben geboekt en gaan dus aankomende maandag. Ik moet zeggen dat wij nu veel minder hebben betaald dan die €2000 hoor. Ook omdat we nog in het voorseizoen zitten. Dat bedrag zou ik er ook zeker niet voor over hebben. Ik vind het ook redelijk krom verdeeld dat als je een weekend komt, je 1x mag zwemmen maar als je een hele week komt maar 2x. En misschien in het hoogseizoen ook maar 1x. Dan zouden ze ook de prijzen fors moeten verlagen en de bezetting op de parken ook. Maar dat kost natuurlijk weer teveel geld.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:18

Hier juist terug van midweek in landal vennebos. Wij mochten elke dag gaan zwemmen,ook op aankomstdag of vertrekdag. Dus konden 5 keer gaan wel met een tijdsslot van 2u.

Volgens de nederlandse maatregelen mochten het vakantiepark ook maar op max 70 procent van capaciteit draaien, dus het was ook rustig.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:22

dorientjuh schreef:
Friendly: inderdaad 2x zwemmen in totaal.
Blinnii: ja we hebben geboekt en gaan dus aankomende maandag. Ik moet zeggen dat wij nu veel minder hebben betaald dan die €2000 hoor. Ook omdat we nog in het voorseizoen zitten. Dat bedrag zou ik er ook zeker niet voor over hebben. Ik vind het ook redelijk krom verdeeld dat als je een weekend komt, je 1x mag zwemmen maar als je een hele week komt maar 2x. En misschien in het hoogseizoen ook maar 1x. Dan zouden ze ook de prijzen fors moeten verlagen en de bezetting op de parken ook. Maar dat kost natuurlijk weer teveel geld.

Wij zouden in het hoogseizoen gaan, dus dan zit je wel aan prijzen van minimaal €2000. Ik vind dat gewoon echt te veel geld voor alle restricties die gelden. Precies wat je zegt ook qua verdeling, een beetje krom is het wel als je 'maar' zo weinig kunt gaan zwemmen. De Aquamundo maakt het geld nog enigszins dragelijk.. Achja, we zijn er dus nog niet over uit.

Wil je laten weten hoe jullie verblijf was? In elk geval een fijne vakantie!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 20:10

Dankjewel Blinnii!

We hebben gisteren voor het eerst gezwommen. Vooraf reserveren, tijdblok van 2 uur. Ongeveer een kwartier voor tijd aangekomen en in de rij gaan staan; dit was geen overbodige luxe, we stonden ongeveer halverwege in de rij uiteindelijk. Bij binnenkomst schoenen uitdoen en uitkleden in het zwembad (dus zwemkleding onder de normale kleding aan). Was erg rustig bij het peuterbad, dus voor ons wel fijn. Maar 1,5 meter aanhouden deed vrijwel niemand nergens. Kwartier voor tijd werd iedereen verzocht om weer om te kleden. Er waren wel wat kleedhokjes open. Kluisjes kun je niet gebruiken. Hier een digitaal polsbandje dat ook de sleutel van je huisje is. Hier mag je ook mee zwemmen.

Wij waren in de veronderstelling dat we deze week 2x 2 uur mochten zwemmen maar zojuist opnieuw navraag gedaan en het blijkt dat je tot 10 juli ELKE DAG 2 uur mag zwemmen! Dus we hebben gelijk voor de overige dagen gereserveerd. Geen overbodige luxe met dit weer.

Binkydeshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:27

Afgelopen twee weken centerparcs huttenheugte en het meerdal bezocht en twee super weken gehad. Bij ons werd ook verteld dat je 2x per verblijf mag zwemmen maar je altijd een uur voor een tijdslot even kunt vragen of er nog plek is. Als er nog plek is mag je dus gewoon komen zwemmen en zijn wij ook zeker vaker als 2 keer geweest. Verder alles netjes geregeld op het terras zitten of uiteten is ook allemaal geen probleem. Soms alleen even reserveren maar wij vonden het juist fijn zo rustig bij het zwembad en per gezin de wildwaterbaan af! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:56

dromertje2 schreef:
Hier juist terug van midweek in landal vennebos. Wij mochten elke dag gaan zwemmen,ook op aankomstdag of vertrekdag. Dus konden 5 keer gaan wel met een tijdsslot van 2u.

Volgens de nederlandse maatregelen mochten het vakantiepark ook maar op max 70 procent van capaciteit draaien, dus het was ook rustig.

Wij zitten nu in Landal Heideheuvel van vrijdag tot vrijdag en wij mogen 1x een uur zwemmen. Grote teleurstelling natuurlijk...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:04

Op heel de week maar 1 keer zwemmen? Dat zou voor mij reden geweest zijn om niet te gaan naar daar.
Wist je dit van te voren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:15

Daar zou ik toch nog wel even achteraan gaan! Zeker als jullie vandaag zijn aangekomen. Zeggen dat het absoluut niet duidelijk was dat het gaat om zo weinig zwemmen, omdat er op de webpagina staat dat je 'volop' waterpret kunt hebben. 1 keer 1 uur is echt in geen enkel opzicht 'volop.'
Bij een tijdblok staat niet aangegeven hoelang het is en of dat tijdblok per dag, per weekend/midweek of per week is.

Misschien dat je dan de mogelijkheid krijgt om vaker te reserveren, als dat niet kan kunnen ze wellicht andere activiteiten (kosteloos!) aanbieden, en anders kun je na afloop een brief schrijven waarin je vindt dat de vakantie niet aan je verwachtingen voldeed en een deel van je geld terug eisen. Maar daarvoor moet je dat wel nu kenbaar maken en open staan voor oplossingen nu. (Dus het kan niet wachten.)

Ik hoop dat je het doet, ook al stelt het zwembad niet zoveel voor, want hun info is echt misleidend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:42

dromertje2 schreef:
Op heel de week maar 1 keer zwemmen? Dat zou voor mij reden geweest zijn om niet te gaan naar daar.
Wist je dit van te voren?

Ja, 1 maal 1 uur. Nee, dit wisten wij niet. Verhaal is al even aan de gang. Ivm corona mochten wij annuleren en kregen wij een waardebon in de plaats. Dit aanbod is eenzijdig ingetrokken door landal. Dus of wij konden gaan of wij waren gewoon ons geld kwijt. Wij zijn dus al naar hier gekomen met een naar gevoel want wij vonden de manier van handelen al niet correct. Was vandaag naar de receptie gegaan om de tijdsblokken te reserveren en ze wouden ons maar 1 x 1 uur inplannen en thats it. Dus wij gaan er zeker mee verder want dit kan inderdaad gewoon niet.

Er zijn overigens nog wel meerdere dingen gesloten. Ik snap wel dat het ivm corona is, maar wij komen specifiek naar een dergelijk park ivm ons dochter en de activiteiten. Als die dus voor 85% wegvallen voelen wij ons wel belazerd. Dan hadden wij een goedkoper park kunnen nemen zonder die faciliteiten want nu hebben wij ze ook niet maar betalen er wel voor.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 08:26

1x 1 uur is wel heel karig DeMolenhoek. Ik hoop voor jullie dat je toch nog vaker mag. En langer, 1 uur is ook zo kort.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:32

Wij hebben ook geboekt voor begin september, bij CP Les Ardennes. Maar voor 1x 1 uurtje zwemmen voor een hele week vind ik echt wel veel te weinig. Zou wel echt een afknapper wezen. Ons zoontje is dan bijna 2, en is een echte waterrat, dus zwemmen is wel het hoogtepunt van de vakanties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:34

Nog eens gegaan gisteren maar helaas. 0,0 toegifte.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 08:36

Jammer zeg! Zal er wel mee te maken hebben dat het nu hoogseizoen is, wij zaten nog net in het laagseizoen. Hoop dat jullie er alsnog een fijne vakantie van kunnen maken.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:45

DeMolenhoek schreef:
Nog eens gegaan gisteren maar helaas. 0,0 toegifte.

dorientjuh schreef:
Jammer zeg! Zal er wel mee te maken hebben dat het nu hoogseizoen is, wij zaten nog net in het laagseizoen. Hoop dat jullie er alsnog een fijne vakantie van kunnen maken.

Is het dan ook heel druk op het park DeMolenhoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:57

Nee eigenlijk niet. Zeker niet volzet. Rondom ons staan er al verschillende huisjes leeg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:59

In landal vennebos zeiden ze dat ze van de overheid op max 70% mochten draaien, lijkt mij dat dat dat nationaal is.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:01

DeMolenhoek schreef:
Wij zitten nu in Landal Heideheuvel van vrijdag tot vrijdag en wij mogen 1x een uur zwemmen. Grote teleurstelling natuurlijk...

Jemig, schandelijk! Je schrijft dat veel andere faciliteiten ook niet open zijn, was daar ook niets over bekend? Ik zou zeker een klacht indienen en het oppakken zoals Shadow0 zegt, want dit kan natuurlijk gewoonweg niet :n Prima dat er maatregelen en aanpassingen zijn, maar dan behoor je wel vooraf goed geïnformeerd te worden. Bah!

Vanwege alle onduidelijkheid en dat we het niet zagen zitten om een flink bedrag te betalen en dan alsnog maar weinig te mogen zwemmen, hebben we besloten geen CP/Landal te boeken. We hebben een safaritent gehuurd op een camping in de Dordogne. Hopelijk kunnen we daar gewoon lekker zwemmen en anders is de rivier aan de camping :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:30

Nee wisten wij niets van. Op de website staat een algemeen stukje tekst dat per park verschilt wat wel/niet gaat. Toen wij belden kregen wij te horen dat ze geen info konden geven want dat ze op voorhand niet weten wat het rivm (ofzoiets) adviseert. Elk huisje mag 1 x 1 uur. Dus of je nu een weekend, midweek, week of langer blijft, je mag maar 1 x.

Na de discussie over de ingetrokken reischeque 2,5 weken op voorhand en dit zijn wij wel klaar met Landal. Toen wij belde voor die geannuleerde cheque was het antwoord: Ja wij hebben de voorwaarden aangepast. Ja lekker hoor, eenzijdig voorwaarden aanpassen.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:38

Voor dit soort regels was ik dus al bang. Ik heb mijn vakantie ongeboekt naar volgend jaar maar ga ook niet in eigen land op vakantie. Vakantie moet voor mij een rustmoment zijn en vrij zijn wat je wilt doen, of dat nou zwembad, Spa, boulevard of iets anders is. Ik wil me echt niet druk maken over tijdslots voor zwembaden of restaurants en looproutes of mondkapjes. Daar ga ik geen duizenden euro’s aan uitgeven, vakantie is al zo duur.
Dan maar niet op vakantie. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:46

Denk dat het echt afhangt van park tot park want in la dal vennebos was alles supergeregeld, elke dag kunnen of mogen gaan zwemmen, binnenspeeltuin was open maar je moest wel op voorhand reserveren. Enkel kinderboerderij was niet open.

Konden via app broodjes en derg bestellen en kwamen ze aan bet huisje brengen s morgens. Vua de app kon je ook warm eten bestellen uit de verschillende restaurants en gaan halen maar ze waren ook allemaal open dus je kon ook gaan eten.
Vond het zelfs beter dan de voorbije jaren.

Jammer dat dat niet overal is blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:51

Dat wouden wij dus ook :) Wij hadden in januari al geboekt. Toen de reischeque aangevraagd. Iedereen mocht dit doen voor alle vakantie’s in 2020 ivm corona. Indien je de reischeque niet of niet volledig gebruikte kreeg je het resterende bedrag na een jaar terug gestort. Hier zijn ze dus op terug gekomen. Wij zijn dus nog als een gek iemand beginnen zoeken die de beestenboel draaiende te houden want als we niet gingen waren we gewoon €1000 kwijt. Dan gaan we liever wel dan het kwijt te zijn. Maar goed, blijkbaar zijn ze hier wel heel streng/voorzichtig.

Terwijl buiten het park iedereen wel heel relaxed lijkt te zijn. Wij komen van België en ondertussen zijn mondmaskers zelfs al verplicht in winkels etc. Hier hebben wij gisteren op de markt in Apeldoorn niemand gezien met een masker od.

Maar goed. Wij gaan er nog het beste van maken. Nichtje komt vandaag ook nog aan voor de rest van de week. Straks haar verjaardag en die van onze dochter in het klein vieren. Morgen weer naar de winkelstraat in Apeldoorn zodat ze haar eigen cadeau kan kiezen :D Dus voor de rest wordt het wel een aangename vakantie :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:54

Wij waren 2 weken terug op bezoek bij vrienden van ons die bij Centerparcs Meerdal (America) waren en ik moet zeggen dat we eigenlijk niks hebben gemerkt op wat kleine hygiene dingen na (alcohol dispensers en korte wachtrij bij het zwembad). We zijn daar ook gewoon uit eten geweest. Het was er wel rustig, misschien dat dat ook scheelt? Zij waren er een midweek en mochten in principe 2x 2 uur zwemmen of vaker als het rustig was. Zo ver ik weet waren alle voorzieningen verder open.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:34

DeMolenhoek: bij je klachtenbrief even cc'tje Kassa of Boos doen zou ik zeggen.