Vliegen in huis..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Vliegen in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:47

Flybusters. Werkt perfect, wij hadden ook altijd een invasie van vliegen. Door dit ding nooit geen vlieg meer. En is makkelijk in te stellen.

https://www.flybusters.de/nl/

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 09:57

Pepperrr schreef:
Oke het gaat misschien heel raar klinken, maar hang een zak met water op. Gewoon een plastic prullenbakzak met water. Schijnbaar vinden ze dat niet leuk. Geloof me of niet, we hebben geen enkele vlieg meer gezien _O-

Edit: Is een enorm oud topic maar toch. [PP] Zak water tegen vliegen?

Haha bizar! Ook het proberen waard dus.
En deze wk maar eens langs de Action, voor die paar euro ook zeker de moeite om te kijken of het bevalt. Zo niet, dan gaan we zo’n spuitding proberen denk ik.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:17

Ceetje_bokt schreef:
meggiemeg schreef:
Voor buiten deze ophangen: https://www.tuinierdier.nl/webshop/bsi- ... n-bsi.html
Dat scheelt al enorm.
Inderdaad iets van een vliegengordijn en horren voor de ramen zal ook veel schelen.
Wij hebben deze voor de deuren: https://www.karwei.nl/assortiment/sun-a ... /p/B528599
Deze zijn zwaarder dan die goedkopere waardoor ze door de wind niet zo open waaien.

Elke vlieg die je kan vangen doen, 1 vlieg legt honderden eitjes per dag... Elektrische vliegenmepper werkt super.

Die vliegenzakken zijn top, maar hang ze buiten en niet vlak bij de ramen, want stinkt (dat hoort). Veel goedkoper zijn ze bij AliExpress en dat zijn dezelfde als die wij bij de Boerenbond hadden gekocht,

Ja klopt het kan best stinken, maar ze werken super.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:48

Bij de Kruidvat hebben ze een spuitbus staan voor geloof ik 5-8 euro waar je lang mee doe en werkt als een trein. Als je smorgens of savonds allemaal even naar buiten ga even spuiten en na 10 min goed luchten, ze zijn dan gewoon weg!! Nu hebben ze van ecostyle bij de welkoop ook zo iets maar die werkt volgens de verpakking langer. Die hebben wij gisteren getest dus daar weet ik nog niet of hij langer werkt.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 10:50

tirzasarah10 schreef:
Bij de Kruidvat hebben ze een spuitbus staan voor geloof ik 5-8 euro waar je lang mee doe en werkt als een trein. Als je smorgens of savonds allemaal even naar buiten ga even spuiten en na 10 min goed luchten, ze zijn dan gewoon weg!! Nu hebben ze van ecostyle bij de welkoop ook zo iets maar die werkt volgens de verpakking langer. Die hebben wij gisteren getest dus daar weet ik nog niet of hij langer werkt.

We hebben wel een baby van 10 weken.. zou dat niet schadelijk zijn?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:51

Mloes schreef:
tirzasarah10 schreef:

We hebben wel een baby van 10 weken.. zou dat niet schadelijk zijn?

Ik kijk straks op de verpakking!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:38

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 10:27

Ah dankje! Wel agressief spulletje als ik dat zo lees, vind dat denk ik niet zo fijn met een kleine baby. Eerst maar eens de horgordijnen proberen, denk vanmiddag even langs de Action.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:28

Voor diegene met de Flybuster in huis: hoe lang duurde het dat jullie echt merkten dat het werkt? Ik heb nu in de woonkamer 2 staan (grote woonkamer 9x9) sinds maandag maar heb nog steeds wel een paar vliegen in huis, heb ze ingesteld op elke 15 minuten sprayen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:31

Binnen een dag was bij mij alles weg.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:36

meggiemeg schreef:
Voor diegene met de Flybuster in huis: hoe lang duurde het dat jullie echt merkten dat het werkt? Ik heb nu in de woonkamer 2 staan (grote woonkamer 9x9) sinds maandag maar heb nog steeds wel een paar vliegen in huis, heb ze ingesteld op elke 15 minuten sprayen

Werkt heel snel. 1e dag zie je ze al liggen. Soms nog niet dood, maar wel aan het doodgaan.
Kost even extra vegen en stofzuigen, maar ik teken er voor.
Ik heb hem ook in de paardenstal en daar ook een stuk minder last van vliegen en muggen. Stal staat wel open, dus werkt iets minder, maar nog steeds prima.

En buiten heb ik zakken hangen met een vliegenlokmiddel. Heb de 1e zakken bij de Welkoop gekocht, daarna op Aliexpress. Die hang ik ook bij de wei op (ik heb niet zo'n grote wei), maar binnen no time zitten die zakken vol. Stuk minder vliegen op de hoofden van de paarden. Scheelt echt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:45

Ja de zakken heb ik buiten ook hangen, dat scheelt enorm. Doe ik dan iets fout met de flysbuster als het bij jullie zo snel werkt? Veel vliegen zijn er nu nog niet hier buiten, maar binnen blijven er hardnekkig een paar rond vliegen.

Just_Natural
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:04

Ik heb een vraag voor de flybuster gebruikers.
Ik overweeg ook om deze aan te schaffen maar heb ook honden rondlopen
in huis. Sprayen jullie alleen 's nachts? Neem aan dat het niet goed is als
andere huisdieren de spray over zich heen krijgen.........

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:13

Ik heb ook 2 grote honden in huis. Wat ik merk is dat de nevel niet echt nat is, het is ook geen enorme spray/nevel die er uit komt. Niet meer dan de luchtverfrissers die je in kan stellen van bijvoorbeeld Brise.
Ik heb m vrij hoog staan dat scheelt wellicht ook wel

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 13:26

Hier de horren van de Action aangeschaft, €2,79 dus proberen waard haha! Eentje hangt al, lijkt me prima ding!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:00

Wij gebruiken ook al jaren de flybuster in huis en in de stal. Hebben ook huisdieren maar volgens de beschrijving is het niet schadelijk voor warmbloedigen. Hier werkt het heel goed en ook in de stal beduidend minder vliegen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:02

Ik had hem eerst dag en nacht aan staan. Later alleen overdag. Als ik in bed lag hoorde ik elke keer die spritz afgaan. Lag er echt wakker van.

Maar had hem per ongeluk richting het witte gordijn gericht.... niet handig. Zit nu een grote gele vlek in die er niet meer uitgaan. Dus tijd voor andere gordijnen

Just_Natural
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:19

Ok, goed om te weten dat het niet schadelijk is voor huisdieren.
Denk dat ik er dan toch maar eens een ga aanschaffen......

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:46

Ik heb nog steeds vliegen in huis, het zijn er niet veel maar toch... Het werkt bij mij dus niet zo geweldig als bij jullie.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:31

Allesreiniger met citroen.

Alles wat je afneemt/Dweilt/etc met allesreiniger met citroen. Of keukenschoonmaak met citroen of wat dan ook met citroen. Ze hebben een hekel aan de geur en je huis ruikt lekker schoon.

Citroenplant werkt ook redelijk, maar in de warme maanden gebruik ik niks anders meer en heb geen vliegen in huis :D (en geen lelijke horren)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:08

xx_Irisje schreef:
Nikit schreef:
https://www.insect-free.eu/

Dit werkt als een malle! Zou niet weten wat ik nog zonder moet. Wonen buitenaf, paarden aan huis, meerdere honden. Anders niet uit te houden van de vliegen en hiermee zo goed als vlieg vrij. Echt een verademing!

Dit ja!
Ik heb ze op stal, zadelkamer en in huis. Werkt perfect.

Hier ook een! alleen de dispenser is stuk, moet even een nieuwe bestellen
Super ding!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:00

Zoveel mogelijk voorkomen dat ze in huis belanden
Dus horren, vliegendeur/gordijnen oid

Buiten zou je nog zakken op kunnen hangen(ergens aan randen/op plekken waar je er niet tegen aan loopt/kijkt )
Evt insectenlamp idd

Maar buiten weten te houden is de grootste slag

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 06:54

Vajramani schreef:
Hier ook een! alleen de dispenser is stuk, moet even een nieuwe bestellen
Super ding!

De vullingen passen ook prima in zo'n dispencer van brise bijvoorbeeld. Daar had ik er nog 1 van liggen, de spraykop heb ik verwisseld van een brisespray op die van de anti-vlieg en het werkt prima.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:12

juval schreef:
investeer in horren! daar heb je heel veel plezier van. En verder inderdaad deuren goed dichthouden.
Ik heb deze in de bijkeuken: https://www.insect-free.eu/start-set-di ... EoQAvD_BwE
dat werkt erg goed.

Maar dat is tocg gebasseerd op landbouuwgif.? Ik zou dat toch niet zomaar rondspuiten het word ook gebruikt in vlooienbanden en te bestrijding vd buxus mot. En dan sterven vogeltjes weer die de mot eten.
Ik geloof best dat we er zelf niet acuut dood van gaan, maar zou dat eng vinden. Wij hebben dus gewoon vliegengordijnen .heel enkel vliegt er eens 1 mee naar binnen en die mep ik of de katten vakkundig dood.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:22

Het is idd allemaal wel degelijk schadelijk voor een aantal soorten huisdieren.
Oa bij vogels moet je dat soort dingen echt niet gebruiken. Die hebben al extra gevoelige luchtwegen en dit soort dingen blijven toch chemische troep :o