Gebeten door hond, eigenaar ontkent, wat kan ik doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:38

wemkelover schreef:
Ik hoop dat het lukt om er iets aan te doen. Ben wel bang dat het zijn woord tegen het jouwe wordt omdat er geen getuigen waren ect. Hij zou kunnen zeggen ´ wie zegt dat het mijn hond was ´. IK hoop dat het opgelost gaat worden maar heb er een hard hoofd in.

Ja, daar ben ik ook bang voor.
Dan is het te hopen dat hij genoeg geschrokken is van het hele gebeuren en zijn honden aangelijnd/gemuilkorft houdt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:39

Heeft je vriend hem niet het bos uit zien komen?

Sclimpre

Re: Gebeten door hond, eigenaar ontkent, wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:41

Oproep voor getuigen? Als iemand die man met zijn honden rond die tijd uit het bos heeft zien komen kan dat misschien ook al helpen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:47

Nee, mijn vriend heeft hem niet gezien.
Heb al een oproep op FB gehad om hem te vinden.
Het is een best wel afgelegen gebied. Als iemand hem had gezien, had die zich wel gemeld. Het is enorm vaak gedeeld op FB en ik heb ook heel veel reacties gekregen. Maar geen getuigen helaas.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:36

Dan denk ik dat het enige wat je kan doen is je niet laten afschepen en aandringen bij de politie dat ze er werk van maken. Hopelijk geeft die man van de kwaaie honden dan toe dat het zijn hond geweest is, of verspreekt hij zich.
Succes en beterschap voor jou en je hond.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:44

als jij aan de agent zijn personalia etc kan benoemen, welke kleding hij aanhad en welke hond, honden nauwkeurig kan om schrijven hebben ze miss iets om verder te onderzoeken.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:15

Echt zo zuur.. zou je via je verzekering niet ook nog wat kunnen proberen? Dat die diegene aansprakelijk kunnen stellen voor de kosten? Wel fijn dat je nu in elk geval weet wie t is! Hoop echt dat je nog wat met je aangifte kan!
Beterschap voor jullie beide!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:30

Ik heb helaas ook een keer een bijt incident meegemaakt en mijn hondje moest ook gehecht worden.
De eigenaar van de hond die beet bleef maar roepen jou hond gromde als eerst en ze wilde niets weten van een normaal gesprek.
Ik heb op dat moment de politie gebeld en laten komen maar mevrouw wist niet hoe snel ze moest vluchten.
Ik heb aangiften gedaan maar het is op niets uitgedraaid want het was mijn woord tegen iemand die hem gepeerd was dus de politie gaf aan dat ze er helaas niets mee konden en gaf ook aan dat mensen die snel weggaan meer op hun kerfstok hebben anders handel je het wel normaal af.

Ik hoop dat het jullie beter afgaat omdat er al meerdere bijt incidenten op zn naam staan en vooral hoop ik dat je hondje er goed uit gaat komen.

De mijne heeft nog een tik van honden die op hem afstormen en dreigend overkomen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 11:20

cinniz123 schreef:
Ik heb helaas ook een keer een bijt incident meegemaakt en mijn hondje moest ook gehecht worden.
De eigenaar van de hond die beet bleef maar roepen jou hond gromde als eerst en ze wilde niets weten van een normaal gesprek.
Ik heb op dat moment de politie gebeld en laten komen maar mevrouw wist niet hoe snel ze moest vluchten.
Ik heb aangiften gedaan maar het is op niets uitgedraaid want het was mijn woord tegen iemand die hem gepeerd was dus de politie gaf aan dat ze er helaas niets mee konden en gaf ook aan dat mensen die snel weggaan meer op hun kerfstok hebben anders handel je het wel normaal af.

Ik hoop dat het jullie beter afgaat omdat er al meerdere bijt incidenten op zn naam staan en vooral hoop ik dat je hondje er goed uit gaat komen.

De mijne heeft nog een tik van honden die op hem afstormen en dreigend overkomen.

He jakkes, wat naar zeg. Dat geeft geen goeie hoop.
Dit soort dingen zorgt er vaak wel voor dat de gebetene hond er toch een trauma aan over houd.

Wij lopen nu kleine stukjes met hem voor op straat, omdat we hem niet willen overbelasten en alles de tijd moet hebben om te helen.
Hij reageert tot nu toe normaal op kleine hondjes.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 11:21

maessie schreef:
Echt zo zuur.. zou je via je verzekering niet ook nog wat kunnen proberen? Dat die diegene aansprakelijk kunnen stellen voor de kosten? Wel fijn dat je nu in elk geval weet wie t is! Hoop echt dat je nog wat met je aangifte kan!
Beterschap voor jullie beide!

Poeh dat is een goeie. Ik ga iig bij de politie informeren wat ik kan doen, tijdens de aangifte.
Dankjewel!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:36

Hai TS.
Ik heb je bericht op Facebook gezien en gedeeld, ik woon in de omgeving (loopafstand maar nog maar een half jaar). Ik heb de man met de honden nog nooit gezien (zelf ook 3 honden). Maar ik hou mijn ogen open.
Ik werk bij de gemeente (Tdiel). Als ik ergens even moet horen hoe of wat of bij wie je moet zijn, doe ik dat.
Laatst bijgewerkt door DanielleB op 05-06-20 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:57

Heel vervelend allemaal, die honden horen duidelijk niet los te lopen. Heeft je huisarts of dierenarts geen uitstrijkje van de wond genomen? Daar zit namelijk dna in en dan is t gewoon te bewijzen, jammer als t zo moet maar dat is dan maar zo, zulke mensen zouden een verbod op huisdieren moeten krijgen, vooral omdat je zegt dat ze er al om bekend staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:48

Sterkte TS!
Denk dat het zonder getuigen een lastige zaak wordt, maar hopelijk kan de politie toch iets betekenen.