Emigreren Australië, paardenforums/groepen daar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:23

CK88 schreef:
Ik ben wel heel blij met de reacties. Aangezien Australië er nog niet aan denkt de grenzen open te gooien, is nu het plan hier te bevallen en dat hij hier komt november en 3/4 maand verlof neemt van zijn werk, dan kunnen we als onze baby alle vaccinaties heeft gehad samen naar Australië het nieuwe jaar.

Oh, wat balen! Lijkt me heel moeilijk als je nu je hele plan ivm bevalling moet aanpassen. Komen jullie ook niet in aanmerking voor een uitzondering van de travel ban omdat jij in een relatie bent met een Australiër? Ik heb van een aantal mensen wel gehoord dat dit mogelijk is, en lijkt me wel dat een zwangerschap hierin ook een factor is die je meer kans geeft?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 15:09

Yasmine schreef:
CK88 schreef:
Ik ben wel heel blij met de reacties. Aangezien Australië er nog niet aan denkt de grenzen open te gooien, is nu het plan hier te bevallen en dat hij hier komt november en 3/4 maand verlof neemt van zijn werk, dan kunnen we als onze baby alle vaccinaties heeft gehad samen naar Australië het nieuwe jaar.

Oh, wat balen! Lijkt me heel moeilijk als je nu je hele plan ivm bevalling moet aanpassen. Komen jullie ook niet in aanmerking voor een uitzondering van de travel ban omdat jij in een relatie bent met een Australiër? Ik heb van een aantal mensen wel gehoord dat dit mogelijk is, en lijkt me wel dat een zwangerschap hierin ook een factor is die je meer kans geeft?

Heb je hier iets meer info over?

miccamaaike

Re: Emigreren Australië, paardenforums/groepen daar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:20

Wat spannend zo'n verhuizing! Hopelijk lukt het om dit jaar dan nog die kant op te gaan.

Las ook iets over dat je daar dan niet verzekerd bent voor een bevalling maar dat zelf moet betalen? Ik zou daar wel even goed naar kijken, want mochten er complicaties optreden dan kan dat in de 1000en euro's oplopen...

Misschien niet zo gek om hier te bevallen en dan als corona wat rustiger is in de wereld, die kant op te gaan. Hopelijk kan je vriend dan idd deze kant op komen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 15:24

miccamaaike schreef:
Wat spannend zo'n verhuizing! Hopelijk lukt het om dit jaar dan nog die kant op te gaan.

Las ook iets over dat je daar dan niet verzekerd bent voor een bevalling maar dat zelf moet betalen? Ik zou daar wel even goed naar kijken, want mochten er complicaties optreden dan kan dat in de 1000en euro's oplopen...

Misschien niet zo gek om hier te bevallen en dan als corona wat rustiger is in de wereld, die kant op te gaan. Hopelijk kan je vriend dan idd deze kant op komen.

Mijn vriend heeft een goed verzekerings pakket waar ik op zou kunnen, en ik ben gedekt in het buitenland maar inderdaad maar tot een betaald bedrag waardoor je een groot gedeelte zelf moet betalen met de Nederlandse verzekering, hoewel Menzis aangaf dat ik wel gewoon volledig verzekerd ben. Dus hoe dan ook dat is even de moeite waard om uit te zoeken inderdaad.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 00:12

Yasmine schreef:
CK88 schreef:

Ik denk dat ze niet in aamerking komt omdat op dit moment ze geen defacto partner is.
Je moet daar 12 maanden gedeelde rekeningen of kosten, samenwonen, contracten etc van hebben.

Lanoca
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Emigreren Australië, paardenforums/groepen daar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 02:21

Ik hoorde vanochtend op de radio dat je een hele goede reden moet hebben om Australië te verlaten . Ik hoop dat dat aan het eind van het jaar eenvoudiger gaat worden. Die brandhaard in Melbourne heeft heel wat teweeg gebracht

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 05:27

Ah, daar had ik niet aan gedacht, Nagini. Ik denk dat het wel de moeite is om er verder naar te kijken, want een zwangerschap lijkt me misschien ook wel een verzachtende omstandigheid die in aanmerking komt voor specifieke uitzonderingen?

TS, in de link die ik origineel postte kan je meer info vinden: https://covid19.homeaffairs.gov.au/coming-australia-0
Dit is een website van de overheid, en als je klikt op "Immediate family of an Australian Citizen." Ik zou misschien kijken of je vriend contact kan opnemen met de overheid hier en je specifieke situatie kan uitleggen, zij zullen je ook meer kunnen helpen met jouw persoonlijke situatie.