Het heeft even geduurd omdat het ook aanzien was hoe de achterpoort zou worden. Maar eindelijk vanmiddag is de laatste hand gelegd aan de overkapping. Regengootje is nu ok en de "deur" kon gemonteerd worden. Dat was nog even puzzelen en met een fraaie mac Gyver oplossing
van een paar zware commerciele trekbandjes kon de schuif/rol wand vast gemaakt worden. O ja en hij is eens zo groot geworden, tweede overkapping is er ook aan vast gemaakt
nu 2 m bij 4 m hoogste punt is 1,80 m laagste punt is 1.65 m. Precies hoog genoeg voor mij
en de verlichting binnen is een naderingslamp op zonne energie. Die blijft precies lang genoeg aan om wat te pakken als dat nodig is. Deze werkt ook nog met het scherm dicht gelukkig als je buiten langs loopt.Ik had boven last van een dwars stut waardoor de rol niet fijn gemonteerd worden. De onderste bevestiging zit nu met trekbandjes vast ipv schroeven. En gaat het doek netjes dicht. Uiteindelijk is het een winterbestendig winddoek op rol geworden die eigenlijk bedoeld was voor de achterpoort afsluiting. Daar bleek hij vanwege een te slappe paal niet te passen en is het zaterdag besloten dat ik deze bij de overkapping zou gebruiken.
Hij heeft bewust een opening aan de linkerkant gehouden. De overkapping wordt ook gebruikt door een maar mezen die het een fijne overnachtingsplek vinden. Nu kunnen die er nog in en uit.
De rest is dichtgezet met betongaas en wilgtenen mat aan de buitenkant en zeil aan de binnenkant. Aan een kant is ook een muurkasje geplaatst. Aan de voorkant plantenbak met oa passiebloem en een druif. Alleen boven stukje moet nog weggewerkt worden. En het dak helaas is inmiddels voorzien van een stevig dekzeil,
een van de platen was gescheurd in een fikse storm. 

Fotos genomen op verschillende momenten. Waardoor het iedere keer net anders is.