Corsetten en Waisttrainers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:58

In mijn geval dus puur voor de fun op fairs. Maar dit dus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:02

Nou gepast en 2 uurtjes gedragen, maar ergens onder dragen ziet er niet uit omdat het aan de bovenkant heel wijd uit staat. Volgens die vrouw vd winkel wordt dat minder als je meer taille krijgt maar voor nu draag ik er maar een wijde trui over ofzo

Anoniem

Re: Corsetten en Waisttrainers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:20

Wat gek... Dan past die toch niet goed? Hier sluit alles perfect aan en draag er vaak strakke jurken over.

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:50

Heb je dan van jezelf al meer taille dan ik?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:07

sans6 schreef:
Nou gepast en 2 uurtjes gedragen, maar ergens onder dragen ziet er niet uit omdat het aan de bovenkant heel wijd uit staat. Volgens die vrouw vd winkel wordt dat minder als je meer taille krijgt maar voor nu draag ik er maar een wijde trui over ofzo

Wait what? Meer taille? Hoe bedoelt ze dat? Ik heb het nu even op de HA corsetten, maar een corset moet gewoon goed passen op het moment dat je hem aanhebt, en dat is gewoon goed aangesloten op het lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:15

sans6 schreef:
Heb je dan van jezelf al meer taille dan ik?

118-95-118 :)

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:21

Knip
Laatst bijgewerkt door sans6 op 04-06-20 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:22

Wauw nee, dit is echt verkeerd aangemeten. Dit kan niet :n Mijn korset neemt er wel nog mijn borsten bij maar die sluit echt op elke plek heel mooi aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:22

Ik heb ook andere modellen gepast (besteld met de maten volgens meerdere websites) en het zit bij allemaal zo. Ook 1 met buste zeg maar, die steekt ook zo lekker naar voren
Laatst bijgewerkt door sans6 op 04-06-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:24

Zit hij wel goed aangespannen?

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:24

Ja dat wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:26

Heb je kleinere maten geprobeerd?

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:27

Nee want qua cm om mijn middel kom ik dan niet weg

sans6
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:28

Haal zo de foto weer weg,maar zal vh weekend mog even de andere plaatsen.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:28

Boras schreef:
Ik moest even in mijn ogen wrijven toen ik las dat aansnoeren van (natuurlijk) vrouwentailles anno 2020 nog of weer gebeurd. En geheel vrijwillig.

Dames, wees voorzichtig met je spieren en je organen en de doorbloeding daarvan.

Sorry, maar dit is echt onzin. Ik heb zelf veel corsetten gedragen en zit op dit moment weer in het proces van een nieuwe laten maken. Heb me door de jaren heen echt verdiept in de historie/ontwikkeling van onderkleding (waaronder corsetten). De mythe van gekneusde organen, gebroken ribben en niet kunnen bewegen is precies dat: een mythe. Dit is ontstaan aan het einde vd 19e eeuw door mannen(!) die vrouwenmode belachelijk maakten.

Ja, er is een groep vrouwen die tightlaced zoals dat heet, maar tot die tijd was het simpelweg ondergoed. Ter versteviging werd overigens vooral koord of balein (van walvis) gebruikt. Staal maar kort en beperkt in gebruik geweest.

De primaire functie vh corset was hetzelfde als dat van een bh nu: ondersteuning. In de geschiedenis vaak niet alleen voor de borsten, maar ook voor de vaak zware rokken. Zelfde functie als een buikband van een zware rugzak: het brengt het gewicht naar de heupen.

Voor mij persoonlijk is de reden voor het dragen van corsetten simpel: ik heb erg zware borsten en een corset haalt alle gewicht van mijn schouders. Het zit heerlijk! Dit is wel mits ze goed passen trouwens en dat is maatwerk. Er zijn zelf rijcorsetten die is veel opzichten de functie van een bodyprotector kunnen overnemen.

Dus: ask before you judge please!

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:29

sans6 schreef:

Mevrouw vd winkel weet niets van pasvorm. Een corset moet je wel 'inlopen' maar de pasvorm moet direct goed zijn

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:45

Als ik jou was zou ik in persoon naar een winkel/costuneerder gaan en daar op laten meten, en ook absoluut een mock-up laten maken. Dan weet je eigenlijk zeker dat het goed is.

Edit, bedenk me net wel dat dat aardig moeilijk wordt met de Corona maatregelen :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:50

Hoe meet jij jezelf trouwens op? Doe je het zelf of laat je het doen? Houd je rekening met je wat squizier gebieden? Heb je ook de cm dat je wilt reduceren erin? Misschien dat je wat te lief bent voor je decolleté met meten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:53

Ik heb ook een corset, maar ik heb hem voor larp en voor de lol. Ik heb hem ook wel eens gedragen naar een verkleedfeestje(piraat) over een losse witte bloes heen:+

Ik vind het vooral irritant als ik wil zitten, daar is hij gewoon te lang voor eigenlijk. En het lijkt net alsof ik nog maar de helft van m'n boobies over heb maar dat zit wel heerlijk. Ik heb maar een heel klein bovenlijfje.

Eigenlijk wil ik nog eens een half hoog corset hebben, die zijn ook echt mooi <3