Goed kreeftrestaurant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Re: Goed kreeftrestaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:01

Jongens wat een reacties weer, je hoeft het topic niet te openen en al helemaal niet te reageren. Als TS graag kreeft eet, laat haar dan gewoon kreeft eten.

Ik heb zelf nog nooit kreeft op dus geen idee waar je lekkere kreeft hebt...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:18

Catch by Simones, Scheveningen :j !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:28

daffodil schreef:
En daar komen de moraalridders......waarom voel je je nou geroepen om te reageren op iets wat je totaal niet aanstaat? Negeer het dan ipv altijd maar proberen een ander de mening op te dringen. Ik begrijp dat niet, laat een ander zijn/haar eigen keuzes maken.

Dus negatieve reacties op mishandelde pony’s of levend gevilde honden in Azië of ander dierenleed zijn wel prima, maar op levend gekookte kreeften mag niet? Wat is het verschil? Ze zijn niet knuffelig, ze gillen niet..? Levende dieren koken is gewoon echt niet meer van deze tijd, zeker nu dat de wetenschap zo ver is dat ze kunnen bewijzen dat de dieren pijn lijden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:57

Je kunt op mij blijven reageren maar als je er zo op tegen bent, wat doe je hier dan?

Er reageert nog keurig iemand hoe ze bij hen gekookt worden...... en jullie blijven op mij ingaan. Doe dat dan niet. Als ik nu binnen zou vallen in 1 van jullie vega topics om te zeggen dat ik het er niet mee eens ben en er anders over denk, wat gebeurt er dan? Leven en laten leven en nee jullie bepalen niet voor een ander wat diegene eet, zo zit de wereld namelijk niet in elkaar. En dan kunnen jullie vinden dat het zielig is, dat is heel vervelend maar dat is jullie beleving. Die kun je niet aan een ander opleggen, net zo goed als dat je dat niet met opvoeding kunt, religie, levenswijze etc.

Voor jezelf mag je aanhangen wat je wil en waar je gelukkig van wordt maar voor een ander kun je dat niet bepalen.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:11

Ik ben zelf kok op een goed niveau en ken veel koks die op hoog niveau koken. Wij doden de kreeft voordat we het koken. Dat word je ook aangeleerd op de koksopleiding. Volgens mij is het een beetje van oudsher dat de kreeften levend gekookt worden.

In het restaurant waar ik werk, werken we niet standaard met kreeft. Ik maak het wel eens voor thuis bij een barbecue, wellicht dat je het zelf ook lekker kunt maken?

Als je geen ervaring hebt emmer kreeft doden kun je ook vragen of een restaurant het voor je zou willen doen en dan vragen of zij hem dan even kort gaar koken voor je . ( niet te gaar!) en dan zelf op de bbq met wat asperge, hollandaise en een lekkere vinaigrette!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:53

sanso schreef:
Astorga schreef:
Met mij kun je best veel kanten op, maar het onderwerp kreeft eten op een forum voor dierenliefhebbers vind ik wel ingewikkeld hoor. Zelf laat ik mijn eten liever niet lijden voordat het op mijn bord belandt.

:roll: :roll:

Bedankt voor de tips alle andere! Ik ga ze checken!

_O- _O-
Niks nuttigs te zeggen want wil zelf ook nog eens graag echt kreeft eten!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:36

ElineGC schreef:
Ik ben zelf kok op een goed niveau en ken veel koks die op hoog niveau koken. Wij doden de kreeft voordat we het koken. Dat word je ook aangeleerd op de koksopleiding. Volgens mij is het een beetje van oudsher dat de kreeften levend gekookt worden.

In het restaurant waar ik werk, werken we niet standaard met kreeft. Ik maak het wel eens voor thuis bij een barbecue, wellicht dat je het zelf ook lekker kunt maken?

Als je geen ervaring hebt emmer kreeft doden kun je ook vragen of een restaurant het voor je zou willen doen en dan vragen of zij hem dan even kort gaar koken voor je . ( niet te gaar!) en dan zelf op de bbq met wat asperge, hollandaise en een lekkere vinaigrette!

Mag ik vragen hoe jullie de kreeft doden? In het artikel hierboven komt namelijk naar voren dat met een mes doden niet zo effectief is als bij zoogdieren. Verdoven zou namelijk de beste optie zijn. Gebeurt dit in de praktijk ook?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:29

Amber_anne schreef:
ElineGC schreef:

Mag ik vragen hoe jullie de kreeft doden? In het artikel hierboven komt namelijk naar voren dat met een mes doden niet zo effectief is als bij zoogdieren. Verdoven zou namelijk de beste optie zijn. Gebeurt dit in de praktijk ook?

Een mes achter de kop en dan in een keer naar voren halen. Ik heb zelf nooit gehoord over verdoven maar dat klinkt me ook niet fijn. Dan zouden ze eerst onderkoeld moeten raken? Ook niet geheel diervriendelijk?? Maar waar wij erg op letten is dat het in 1 beweging gebeurde. De eerste keer dat ik het deed vond ik het nogal spannend, je hebt geen idee hoe hard zon kop is. Dus stond m’n chef naast me om het direct over te nemen als het nodig zou zijn.

Ik denk dat verdoven bij bijna geen enkele ‘slacht’ gebeurd? Als er in het wild gejaagd word, worden de dieren ook geschoten en niet eerst verdoofd. En hoe zit het met alle dieren die op vissersboten worden gevangen? Heel veel worden daar direct gekookt om houdbaarheid te krijgen. Die worden ook niet allemaal eerst verdoofd?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:15

daffodil schreef:
Je kunt op mij blijven reageren maar als je er zo op tegen bent, wat doe je hier dan?

Ik vraag me juist af wat mensen die levend koken goedpraten op een paardenforum doen :=

In ieder geval goed te lezen dat er ook restaurants/koks zijn die wel eerst doden of verdoven +:)+ Dit zou van mij direct wettelijk verplicht mogen worden.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:36

De vraag van TS is echt niet wie het vind kunnen of niet. Gelukkig zijn er veel restaurants die het wel diervriendelijk doen.

Bij deze dus wel een verzoek om het ontopic te houden.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:10

Heerlijk, kreeften eten! Ik ga de adresjes noteren! Kan er helaas dit jaar niet van genieten in de VS (kreeft en krab is echt een lievelingskostje van me daar!), dus misschien een keertje hier dan maar. :-)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:31

8nnemiek schreef:
daffodil schreef:

Ik vraag me juist af wat mensen die levend koken goedpraten op een paardenforum doen :=

In ieder geval goed te lezen dat er ook restaurants/koks zijn die wel eerst doden of verdoven +:)+ Dit zou van mij direct wettelijk verplicht mogen worden.

Ik vraag me af waarom veganisten paarden houden en erop rijden.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:38

Dallista schreef:
Heerlijk, kreeften eten! Ik ga de adresjes noteren! Kan er helaas dit jaar niet van genieten in de VS (kreeft en krab is echt een lievelingskostje van me daar!), dus misschien een keertje hier dan maar. :-)

Oeh krab dat is nog beter vind ik alleen nog niet gevonden waar je puur alleen krab kan eten (buiten voorgerechten met soft shell of 1a2 scharen in een combi met andere schaaldieren) dus mocht iemand daar op om suggesties voor heeft graag!

Ik vond het leuk eten bij Seafood bar zo een koude schaal daar zat ook kreeft bij

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:44

janderegelaa schreef:
Ik vraag me af waarom veganisten paarden houden en erop rijden.

Genoeg Bokkers die geen paarden (meer) rijden en houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:48

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om het ontopic te houden, de discussie die hier uit voortkomt mogen jullie uiteraard wel voortzetten in een nieuw topic op BB (algemene dierenwelzijn). Berichten die offtopic zijn zullen dan nu ook verwijderd worden.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:50

Ik zou dolgraag eens kreeft eten....
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 26-05-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:50

In Zeeland zitten meerdere restaurants die aangesloten zijn bij de "kring van de Oosterscheldekreeft".

Hostellerie Schuddebeurs (In Schuddebeurs nabij Zierikzee) is een mooie plek om te eten. En KM of 6 van de Oosterschelde vandaan. Super vers. Hun vaste hoofdgerecht met kreeft is heerlijk en erg toegankelijk, voor als je geen zin hebt om een hele of halve kreeft leeg te pluizen.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:58

Van 15 t/m 30 juni zijn er lobster madness weken in Zeist. Dat is bij restaurant kerckebosch en dan kun je heel veel kreeft eten!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:19

ElineGC schreef:
Van 15 t/m 30 juni zijn er lobster madness weken in Zeist. Dat is bij restaurant kerckebosch en dan kun je heel veel kreeft eten!

Wat tof ik ga eens kijken of ik daar nog kan reserveren voor mijn verjaardag