Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hilary schreef:Ik kwam er vandaag een tegen met een gratis verloting, dus als deelnemer hoefde je geen lootje te kopen. Is het dan ook illegaal?
(ik heb geen interesse om mee te doen, maar ben wel nieuwsgierig)
ivy_power89 schreef:Ik heb in 1 groep gezeten maar daar werd wel 10x per dag een loting gedaan. Als je dan 10x 30 loten verkoopt..... dan is dat serieuze omzet voor zo'n bedrijf.
En het viel mij op dat het in die groep hele sets van equatoriale Stockholm, ps of sweden etc.
Daar zijn niet veel bedrijven van in Nederland die daar dealers van zijn volgens mij, dus ik vraag mij dan meteen af waarom ze zulk risico zouden nemen.
Ladygiroc schreef:LukieBradley schreef:Dit, ik mag van de belasting ook niet zwart bij werken en verdienen als ik zou willen.
En ik vind dat dit wel in dat rijtje past eigenlijk.
Plus dat wat ze doen verboden is
Jawel hoor, tot een bepaald bedrag mag dat.

D. heeft wel een heleboel mensen uitgenodigd om lid te worden (want daarmee kon je een gratis lootje krijgen) en ik denk dat veel mensen daarom denken dat ze er wat mee te maken heeft. Maar dit is dus absoluut niet het geval
(ze is daarna ook uit de groep gegooid) xmichxrocky schreef:Even een snelle reactie tussendoor:
Ik kan jullie met klem verzekeren dat die bepaalde D. van R. niks te maken heeft met die bingo's.
Ik ken de beheerders namelijk persoonlijkD. heeft wel een heleboel mensen uitgenodigd om lid te worden (want daarmee kon je een gratis lootje krijgen) en ik denk dat veel mensen daarom denken dat ze er wat mee te maken heeft. Maar dit is dus absoluut niet het geval
(ze is daarna ook uit de groep gegooid)
Ladygiroc schreef:LukieBradley schreef:Dit, ik mag van de belasting ook niet zwart bij werken en verdienen als ik zou willen.
En ik vind dat dit wel in dat rijtje past eigenlijk.
Plus dat wat ze doen verboden is
Jawel hoor, tot een bepaald bedrag mag dat.
Silly1972 schreef:Hilary schreef:Ik kwam er vandaag een tegen met een gratis verloting, dus als deelnemer hoefde je geen lootje te kopen. Is het dan ook illegaal?
(ik heb geen interesse om mee te doen, maar ben wel nieuwsgierig)
Dit mag wel.
Silly1972 schreef:Nee, dat mag niet, je moet het opgegeven bij de belastingdienst alleen tot een bepaald bedrag hoef je er geen belasting over te betalen, maar je moet het wel degelijk opgeven.
Nessie schreef:Daarnaast zijn online loterijen vergunningsplichtig, ook wanneer de winst aan een goed doel zou worden gedoneerd. Ik durf te beweren dat het grootste deel geen vergunning heeft, want aan online kansspelen zitten ook risico’s.

Niobe schreef:xmichxrocky schreef:Even een snelle reactie tussendoor:
Ik kan jullie met klem verzekeren dat die bepaalde D. van R. niks te maken heeft met die bingo's.
Ik ken de beheerders namelijk persoonlijkD. heeft wel een heleboel mensen uitgenodigd om lid te worden (want daarmee kon je een gratis lootje krijgen) en ik denk dat veel mensen daarom denken dat ze er wat mee te maken heeft. Maar dit is dus absoluut niet het geval
(ze is daarna ook uit de groep gegooid)
D van R heeft wel degelijk mensen opgelicht, onder andere ook met bingo’s. Misschien niet die jij hebt gezien.