Vriendin zegt vaak afspraak af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:56

Goudhaan1 schreef:
Eline_S_S schreef:
Dit klinkt misschien gek maar ik kan het best begrijpen. Ik heb zelf ADD waardoor ik heel prikkelgevoelig ben en pieken maar ook flinke dalen in mijn energie heb. Wanneer ik op zaterdag iets afspreek weet ik niet hoe ik mij woensdagavond voel. Ik ben dan wel eens helemaal overprikkeld en wanneer ik dan iets met iemand heb afgesproken ga ik heel erg twijfelen. Ik vind het dan banketstaaf om af te zeggen en ga dan toch met tegenzin heen, en wanneer ik er net ben zeg ik bij voorbaat al dat ik niet lang kan blijven want ik moet nog “dit en dit doen”. Achteraf gezien had ik dan ook beter niet kunnen gaan en af kunnen zeggen. Maar ik heb helaas veel vrienden die het niet begrijpen wanneer ik zeg dat ik te moe ben dus heb ik al snel de neiging om iets anders te verzinnen. Ik ben vaak ook heel onzeker over dat mijn vrienden mij ongeïnteresseerd over vinden komen, maar ze vragen mij er ook niet naar waarom etc.

Dit is dus met mij ook. Ik kan nu iets afspreken voor volgende week, en dan heb ik er écht heel veel zin in, maar als het dan zo ver is komen de twijfels. Ik heb gelukkig wel een heel lief vriendinnetje die dat snapt, en kijkt me er niet anders op aan.
Ik heb er dan ook gewoon écht geen fut voor, vaak voel ik me gewoon leeg en zit ik liever op de bank niks te doen dan de deur uit te gaan.

Hier idem.

Probeer de situatie eens wat minder te bekijken vanuit wat jij wel of niet voor haar betekend en wat meer vanuit waarom ze daadwerkelijk afzegt.

Mogelijk voelt ze onbewust een druk om leuk en enthousiast te zijn als ze met je afspreekt en voelt ze zich niet op haar gemak om zichzelf te zijn wanneer ze zich niet goed voelt. De mensen bij wie ik 100% mezelf kan zijn zeg ik zelden bij af. Ik zou gewoon eens een gesprek aanknopen dat je je zorgen om haar maakt en eens tot de bron van het afzeggen probeert te komen. De redenen die ze gebruikt (zoals haar broer komt langs) zouden prima smoesjes kunnen zijn omdat die geloofwaardiger overkomen als “ik trek het gewoon ff niet”. En je mag dan best aangeven hoe dat voor jou voelt als ze dat doet, dat kan geen kwaad. Maar als het inderdaad vanuit overprikkeling of vanuit een soort overlevingsmodus komt probeer er dan geen druk op te leggen.

Wellicht als je bij de kern kan komen dan is het misschien ook voor jou beter te plaatsen dat het wellicht helemaal niet gaat over dat jij niet zo belangrijk bent. Waarschijnlijk heeft dat er helemaal niks mee te maken.

If anything, zou dit je vriendschap veel sterker kunnen maken. Als ik naar mezelf kijk zijn diegene die hierover echt begripvol zijn, me er niet op veroordelen, en waar ik 100% mezelf kan zijn, degene waar ik bijna nooit bij afzeg, omdat ik daar geen masker op hoef te zetten als het minder gaat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:09

Art_ofLiving schreef:
Bedankt voor de reacties, goed om ook reacties vanuit de 'andere kant' te lezen van mensen die afzeggen door ziekte bijv! Ik weet dat m'n vriendin soms ook overprikkeld is en wat problemen heeft, daarom heb ik afgelopen jaren daar ook erg rekening mee gehouden. Soms is het gewoon te zwaar voor haar om af te spreken, maar andere keren lijkt het alsof ze weer heel makkelijk afgezegd (als het wel oke gaat maar ze een beetje moe is). Dan denk ik: ik heb ook heel vaak dat ik op het moment van een afspraak geen meer zin heb of moe ben, hup kop koffie erin en gaan! Zeker omdat we zo dichtbij wonen (bijna om de hoek) en we ook gewoon een uurtje kunnen afspreken in plaats van helemaal niet.. Maar dat laatste zou ik niet snel met haar bespreken omdat ik denk dat dit haar pijn doet of druk geeft.

Ik denk dat het voor mij ook een realisatie is dat deze vriendschap vooral geven en aanpassen is, en leuk voor nu, maar dit op lange termijn misschien geen stand gaat houden als vriendschap. Eigenlijk denk ik ook dat als een van ons zou verhuizen, ik weinig meer van haar hoor (maar dat is een aanname).
Maar is ze dat stukje van hup koffie er in niet al 10 keer gepasseerd?

Goed om te lezen dat anderen hier ook die frustratie snappen, in jullie ervaring is het dus meestal uitgelopen op einde contact.

En bespreek juist wel dat ene uurtje.
Misschien kan ze dat nog net, maar 3 uurtjes echt niet meer.
Maar misschien ook dat ene uurtje niet. Vaak geen kwestie meer van die kop koffie en schop onder het hol meer.

Ik heb helaas regelmatig van die dagen dat ik mezelf de hele dag door aan het schoppen ben.
Dan is opstaan al schop 1.
Mezelf aankleden en wassen al schop 2.
De paarden buiten zetten 2 keer schoppen en de stal uit doen nog een paar schoppen meer.
Dus voordat het 10 uur is ben ik eigenlijk al door de energie van die dag.
En weet ik dat ik daarover heen ga, dus door een bezoekje, en echt praten en luisteren kost erg veel energie, dan heb ik de dag erop migraine.
Terwijl ik het super leuk vind om vrienden te zien, want ik ben een echte kletsmajoor.

Lees dit maar eens.
Hier gaat het over MS, maar het is herkenbaar voor veel andere chronische ziektes was vermoeidheid en het uit balanceren van je energie een dagtaak is.
https://bewust-zijn.nl/kennisbank/ziek- ... l-theorie/

rien10

Re: Vriendin zegt vaak afspraak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:13

Ik vind dat je het prima aanpakt “ik spreek af met haar als dat mij niet te veel teleurstelling oplevert”.

Als het zo werkt is het toch goed?

En een extra keertje bellen is altijd leuk.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:20

Ik snap je frustratie goed. En het is super dat je rekening met haar wil houden maar het moet niet ten koste van jezelf gaan natuurlijk!

Als ik jou was dan zou ik tegen haar zeggen dat ik geen afspraken meer met haar wil maken gezien de frequentie van afzeggingen en de negatieve energie die het jou kost.
Ik zou het initiatief tot afspreken bij haar laten en zeggen dat ze jou, als het haar wel schikt of uitkomt kort van tevoren kan benaderen met de vraag of je kan en wil afspreken.
Zo heb jij zekerheid dat het doorgaat en hoef je geen rekening te houden met haar stoplicht-houding.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:23

Ik zou er klaar mee zijn. Ze zit al vaak bij de broer, dus als ze jou dan ook nog afzegt omdat ze weer iets met d'r broer moet, dan sta je dus ergens helemaal onderaan haar prioriteitenlijst. Ze zoekt het maar uit met d'r broer.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:40

Ik heb het met verschillende mensen meegemaakt. Bij de 1 heb ik op een gegeven moment aangegeven, dat als ze er geen zin meer in had ( 5 x op rij afgezegd, zelfs dat ik soms al bij haar op de stoep stond), ze dit ook gewoon mocht zeggen. Dat dit voor mij zo niet kon en die "vriendschap"was daarna dus ook over.
Bij een andere ook daarover gesproken, maar dit kwam meer door klachten fysiek/mentaal en dan zie je daar langzaamaan verbetering in komen. Ik vind zolang iemand anders ook zijn best er voor blijft doen, dat die mijn energie waard is. Is dat niet meer zo, dan is de vriendschap blijkbaar niet zoveel waard en dan houdt het voor mij op. Helaas vaak genoeg teleurgesteld en daardoor wat kritischer naar vriendschappen gaan kijken, maar dat scheelt mij gewoon meer teleurstellingen en een hoop energie. Dat laatste heb ik ook niet in overvloed, dus je moet daarin gewoon keuzes maken voor jezelf.

Ik zou dus zeggen, ga het gesprek aan, geef aan wat jou dwars zit. Dat je snapt dat ze soms geen tijd of energie heeft, maar dat als ze met je afspreek je wel verwacht dat ze iig eventjes komt. Dat dat dus geen uren hoeft te zijn, maar gewoon een bakkie doen en even kletsen. Zodat je weet of het goed met haar gaat. Dat als ze afzegt, dat jou echt teleurstelt (had ze misschien nooit aan gedacht). Maar hou het bij jezelf, wat het met jou doet. Maak geen verwijten en geef desnoods aan, dat je liever wat minder afspreekt, maar dat ze dan haar afspraken nakomt. Maar dat ze ook aangeeft wanneer ze er geen zin meer in heeft (dat mag ook, maar maak het duidelijk, dan heb je geen verwachtingen).
Ik heb wel eens het idee dat sommige mensen gewoon niet weten wat hun gedrag met anderen doet.

Kortom, maak het bespreekbaar en kijk daarna of jullie vriendschap nog houdbaar is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:40

Heel dubbel dit. Als ze het alleen zou doen vanuit een oververmoeidheid/overprikkeldheid zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen. Maar je geeft aan dat ze ook regelmatig afzegt omdat ze andere dingen wil doen zoals iets met haar broer/het huishouden etc. Dat kan bij mij op weinig sympathie rekenen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:49

xGoldenHero schreef:
Weinig vriendschappen zijn voor zeer lange tijd. Misschien is het bij jullie wel over? Als ze zo vaak afzegt lijkt het me niet dat ze er nou zoveel zin in heeft om je te zien.

Hier ben ik het niet mee eens... dat is heel persoonlijk denk ik. Mijn oudste vriendschappen gaan meer dan 20 jaar terug en andere meer dan 10 jaar.

Ts, ga met haar praten. Niet voorzichtig om de brei heen draaien, maar zeggen wat je dwars zit (niet té aanvallend uiteraard). Daar kom je veel verder mee dan met de mening van bokkers.

Snel overprikkeld zijn kan best een reden zijn, maar op een gegeven moment moet je ook leren daar rekening mee te houden bij je planning en daar ook eerlijk over zijn tegen je vrienden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:20

Tiggs schreef:
Snel overprikkeld zijn kan best een reden zijn, maar op een gegeven moment moet je ook leren daar rekening mee te houden bij je planning en daar ook eerlijk over zijn tegen je vrienden.

Tja. Soms heb je daar gewoon geen invloed op. Ik plan al jaren niet meer dan 1 activiteit in het weekend. En dan heb ik het over een dagdeel. Heel zelden iets voor een hele dag. Doordeweeks doe ik dan verder eigenlijk niks anders dan werken en hond uitlaten. Dat zou je toch kunnen bestempelen als “rekening mee houden in je planning”. Maar als ik die weekje echt een poedersuiker week heb gehad op het werk met bijvoorbeeld zeer stressvolle productie incident dan kan ik dat weekend echt gesloopt zijn. Dat zijn gewoon geen dingen waar je rekening mee kunt houden. En zo kunnen er ook kleine dingetjes zich opstapelen waardoor je het echt gewoon even niet meer trekt.

Als mijn buurman op vrijdag avond besluit weer
eens 1 van zijn idiote feestjes te geven, dan ben ik de dag erop gesloopt.

Als er grotere dingen plaatsvinden (zoals een week naar Amerika voor werk) is het héél lastig inschatten hoeveel herstel tijd ik daar voor nodig heb. Ik heb het onderschat en een paar afspraken af moeten zeggen.

Er eerlijk over zijn ben ik helemaal mee eens. Maar je hebt nu eenmaal niet overal invloed op.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:24

Het is overigens niet echt vreemd dat mijn oudste en beste vriendinnen op dat gebied niet heel veel anders zijn. Dan begrijp je het allemaal toch wat beter van elkaar.

Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:26

Het is meestal niet dat je niet sociaal wilt zijn, maar dat je op dat moment niet sociaal kunt zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:30

Vriendschap mag best een beetje geven zijn maar dat moet niet altijd zo zijn. Jouw tijd is ook kostbaar en jij moet daar ook goed mee omgaan om dat goed te verdelen.
Ik zou het een keer proberen bespreekbaar te maken, bijvoorbeeld als er weer een nieuwe afspraak wordt gemaakt dan een soort van opmerking erbij van: deze keer gaat die wel door? De laatste tijd worden de afspraken erg vaak afgezegd en dat vind ik eigenlijk best wel erg jammer. Even aangeven dat je best begrip hebt maar dat er ook grenzen zijn voor wat betreft jouw wensen. Je hoeft jezelf niet altijd weg te cijferen voor een ander, het begrip mag ook best een keer jouw kant op komen.
Plus wat je ook al aangaf, soms heb je helemaal geen zin in die afspraak maar dan ga je toch want ja afspraak is afspraak, dan is het achteraf toch heel erg gezellig geweest, denk dat we dat allemaal wel kennen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:32

_Penotti schreef:
Het is meestal niet dat je niet sociaal wilt zijn, maar dat je op dat moment niet sociaal kunt zijn.

Maar in TO's geval kan vriendin wel sociaal zijn met haar broer die ze al heel erg vaak ziet. Dan zou ik me echt aan de kant gezet voelen. Als ze gewoon niemand wil/kan zien, dan snap ik dat helemaal.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:34

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:

Maar in TO's geval kan vriendin wel sociaal zijn met haar broer die ze al heel erg vaak ziet. Dan zou ik me echt aan de kant gezet voelen. Als ze gewoon niemand wil/kan zien, dan snap ik dat helemaal.

Maar ik lees dat dit niet altijd de keuze is van die vriendin omdat die broer zomaar ineens langs komt.
En is ze niet opgewassen tegen de broer om te zeggen, fijn dat je er bent, maar nu niet want ik heb al wat gepland staan.
Tenminste zo lees ik de OP.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:36

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:

Misschien kan ze om wat voor reden dan ook niet zo goed nee zeggen tegen haar broer. Misschien heeft ze helemaal niks met die broer gedaan en gebruikte het als excuus om in haar bed te kunnen kruipen. Misschien ontneemt de broer haar wel heel veel stress doordat ze bij hem niet hoeft te koken of huishouden hoeft te doen en is dat dus meer een toevluchtsoord dan iets gezelligs. Genoeg redenen te verzinnen. Kortom. Als TS moet met die vriendin gaan praten, dan kom ze er wellicht achter wat er echt speelt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:40

_Penotti schreef:

Het is een gradatie. Soms voel ik het gewoon niet, maar zet ik mezelf er overheen en ga ik toch. Tenzij het een van mijn beste vriendinnen is, die bel ik dan op en tast een beetje af. Als ik bij haar hetzelfde proef kan het best zijn dat we tot de conclusie komen dat we allebei geen zin hebben om sociaal te doen. Als ik merk dat zij wel veel zin heeft ga ik dan toch. Dat kan bij haar, (en zij kan dat bij mij) en dat maakt die vriendschap heel bijzonder.

Op andere momenten is het inderdaad echt niet kunnen, en dan zeg ik sowieso af.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:42

Oef, lastig hoor! Natuurlijk moet het jou geen negatieve energie opleveren, wat het nu misschien wel doet. Dus dat is misschien goed om even voor jezelf op een rijtje te zetten.

Anderzijds herken ik me er wel in. Ik merk dat ik het soms lastig vind dat vriendinnen 'aan me trekken' als ik te druk ben of ruimte nodig heb. Het stomme is dat vriendinnen die mij heel erg goed kennen, vaker de 'dupe' zijn omdat ik dan sneller afzeg (denk ik). Ik ben redelijk sociaal, heb veel energie en vind mijn vriendinnen fantastisch; maar ik heb ook een fulltime universitaire studie met daarnaast een drukke baan en een lopend onderzoek. Mijn tijd is daardoor soms zó schaars en soms weken/maanden achter elkaar dat de afspraken met vriendinnen zich een beetje opstapelen. Op een gegeven moment, na een paar weken, lijken ze allemaal te appen om wat leuks te gaan doen waardoor ik m'n agenda overvol heb en als ik eindelijk even een weekje kan relaxen, dagelijks 3 afspraken met vriendinnen heb staan. En dat is leuk, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb dan ook behoefte om lekker te cocoonen en even helemaal niks te hoeven of juist spontaan te zijn. Dus ja, ik verkoop best van 'nee' aan m'n vriendinnen (en misschien júist degene die dichtbij wonen waar iets spontaans voor mij makkelijker voelt maar er dus maar weinig van komt) en zeg ook m'n afspraken af als de stress me weer eens te veel wordt. Hmmm, lastig hoe hier mee om te gaan ook vanuit de andere kant hoor. Want ik weet ook niet zo goed wat ik wel van mijn vriendinnen wil, ik hou heel veel van ze, maar ik heb ook mijn eigen ruimte en tijd nodig... Ik durf overigens wel te zeggen dat ik een trouwe vriendin ben en als er écht iets is wel voor iemand klaar sta.

Hoe zien andere Bokkers dit? Is dit vervelend gedrag als iemand zijn/haar eigen ruimte aangeeft? Of is het juist prettig?

Lastige kwestie hoor TS!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:44

Als ik denk dat ik nog kan, ga ik.
Vind dat zelf veels te leuk.
En heb het er ook voor over dat ik daarna bij moet komen. Maar dan moet er de dag er na niet al wat gepland staan.
Maar helaas zijn er teveel momenten dat het echt niet gaat, niet met alle wil van de wereld.
Ga ik dan toch, heb ik in het verleden wel gedaan, jezelf 100 keer schoppen, dan krijg ik om te beginnen de gesprekken gewoon niet mee. Reageer je ook niet fijn terug. Dus hoe gezellig is dat dan uiteindelijk echt?

gelukkig bellen mijn vriendin en ik elkaar op de dag zelf op, hoe staat je energie vandaag, komt het uit.
Altijd fijn zo :D
Shiloh schreef:
_Penotti schreef:

Het is een gradatie. Soms voel ik het gewoon niet, maar zet ik mezelf er overheen en ga ik toch. Tenzij het een van mijn beste vriendinnen is, die bel ik dan op en tast een beetje af. Als ik bij haar hetzelfde proef kan het best zijn dat we tot de conclusie komen dat we allebei geen zin hebben om sociaal te doen. Als ik merk dat zij wel veel zin heeft ga ik dan toch. Dat kan bij haar, (en zij kan dat bij mij) en dat maakt die vriendschap heel bijzonder.

Op andere momenten is het inderdaad echt niet kunnen, en dan zeg ik sowieso af.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:49

heel herkenbaar vanaf de 'zieke' kant! Maar het maakt eigenlijk niet uit om wat voor reden ze afzegt, het zal voor haar vast gegrond zijn (of niet maar hey). Het gaat er om dat jíj ermee kan dealen. Als dit je teveel frustratie oplevert ben je geen goede match met haar. Dit is heel jammer maar als ze 'oprecht' is zal het haar óok veel frustratie opleveren dat ze steeds moet afzeggen, vergeet die kant absoluut niet. Het is niet leuk als je door ziekte moet afzeggen dus nee, als het steeds voorkomt dan wordt je er beide niet gelukkiger van. Dan kun je het beter afkappen óf zeggen dat jullie het anders bij gezellig app contact houden (ook niets mis mee!).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:56

Ik had ook zo'n "vriendin". En daar heb ik afscheid van genomen. Eerst was ik echt wel begripvol en stond altijd voor haar klaar. Maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat onze vriendschap op haar "voorwaarden" draaide. Letterlijk zei ze tegen mij: ik zag wel dat het niet goed met je ging maar ik dacht ik begin er maar niet over. Vervolgens kwam ik een x bij haar. Heb een uur naar haar fantastische verhalen mogen luisteren en toen ik aan de beurt was had ze het ineens "druk" met ditjes en datjes. Plus dat ze altijd zei. Niet zeggen tegen die en die hoor maar.... oftewel ik was voor haar een makkelijke beerput waar ze haar oliebol kon dumpen en die altijd op kwam draven. Deze vriendschap is heel naar geëindigd en ik heb er een behoorlijke knauw van gehad.

En als ze jou afspraak afzegd omdat haar broer komt terwijl ze die al zo vaak ziet. Dan zou ik als ik jou was gewoon even een tijdje niks laten horen en even kijken of zij een keer initiatief neemt.

Vriendschap komt bij mij van 2 kanten en het zien van elkaars behoefte daarin.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:57

Dat problematische contact van mij zegde niet alleen heel erg vaak af,maar soms kwam ze niet opdagen zonder af te zeggen (was ze vergeten!) en als ze wel kwam was het minstens een uur te laat.Nou dan ben ik duidelijk geen prioriteit voor haar.Op zoek naar betere vriendschappen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:15

Amable schreef:
Je zou eens kunnen bespreken of het helemaal anders kan. Stel nou dat ze gewoon contact opneemt, of jij natuurlijk, wanneer je op dat moment tijd en zin hebt en dan gewoon checkt of de ander ook kan? Dan zit je nooit op elkaar te wachten. Juist als jullie zo dicht bij elkaar wonen.

Zo maak ik mijn afspraken. En als er al iets op de planning staat, evenement ofzo, dan checken we toch altijd nog even op de dag zelf of het allemaal nog lukt en hoe laat we elkaar treffen.

Ik ben daar heel makkelijk in en mijn vriendinnen gelukkig ook. Iets met een slechte gezondheid in combinatie met een druk leven..

xJoJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:26

Ik zit nu in de andere kant van de situatie. Ik heb een vriendin die mij vaak vraagt af te spreken en iets te doen. Maar telkens als ik daar ben geweest is m’n energie zo leeggezogen dat ik heb besloten even pauze van haar te willen nemen. Na weer een berichtje van haar of ik snel weer langs kwam en dat het niet goed met haar ging ben ik heel egoïstisch geweest. Ik heb voor mezelf gekozen. Ik kan het gewoon niet aan telkens zo te worden leeggezogen. Ik heb haar gezegd dat ik niet kan voorlopig. Dit probleem bij mij ligt en ik er gewoon geen energie voor heb. Struggle zelf ook met positief blijven maar dat is een heel ander verhaal. Ik ben enorm pro waarheid vertellen en zeggen wat je denkt en heb een hekel aan liegen en aan het lijntje houden. (Wat ik makkelijk had kunnen doen door te zeggen dat ik haar wel zou appen, maar dan weet ze niet waar ze aan toe is denk ik) ik heb haar tevens gezegd dat haar geluk niet afhankelijk mag zijn van of ik haar wel of niet kan komen bezoeken en dat ze dit zelf en bij haarzelf moet oplossen.

Super lastig en enorm egoïstisch, maar ik voel me zo opgelucht op de een of andere manier.
Soms is het gewoon niet meant to be, en alles loopt zoals het moet lopen. Blijven we vriendinnen? De tijd zal het leren..

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:51

Ik snap de frustratie heel erg! Ik ken deze meid natuurlijk niet dus kan niet zeggen hoe of wat. Praat er gewoon eens over?

Ga even een andere kant in de mix gooien (heb niet het hele topic gelezen) .. Ik ben hier ook wel eens schuldig aan. Ik ben heel snel overprikkeld en dood moe. Kan dagen goed gaan en dan bam kan ik niet meer. Bij bepaalde vrienden durf ik gewoon te zeggen dat het echt niet gaat. Maaar de meeste snappen het niet en dan is het voor mij makkelijker om gewoon te zeggen dat ik ziek ben. Daar is snel al toch meer "respect" voor ofzo? Heb al vaak gehad dat ik eerlijk zei hoe of wat en dat het niet begrepen wordt en diegene in kwestie zich compleet afgewezen voelt. Ik vind het zelf ook meestal heel rot dat het niet lukt maar ik heb geleerd dat niet naar mijn lijf luisteren resulteert in depressies en dergelijke. Misschien is dit bij haar ook zo en durft ze dit niet eerlijk te zeggen ofzo? Het is en blijft altijd heel rot zowel voor degene waar je mee afspreekt als voor jezelf helaas ..

Ik zou het gewoon eens aanhalen en kijken wat ze zelf ervan zegt?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:23

Ik snap je frustratie wel.
Het is heel erg dat jij geeft en zij neemt.

Ook als zieke kan je dingen plannen.

Ik ben ziek, ga nog zieker worden.
Maar mijn afspraken kom ik na.

Ik plan niet teveel afspraken in.
Zorg voor veel afspraakvrije dagen tussendoor.
Ik ga liever op visite dan iemand bij mij laten komen.
Als ik ergens heen ga, ga ik na een uurtje weg. Mensen mijn huis uit zetten vind ik lastiger.

Weleens op laatste moment een saxofoonles afgezegd, had pols en 4 vingers uit de kom.
Tja spelen zat er niet in.