Wat te doen met relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 22:49

Lukasje schreef:
Mmmm, indien je bang bent dat hij het op’t laatste moment afzegt, klinkt dat alsof je toch soort van hoopvol bent.

En, waarom zou je nog gaan eigenlijk? Om wat? Hij had op het moment dat jij wilde praten er evenmin zin in.

Eigenlijk, jullie kennen elkaar een 5tal maanden en het loopt nou al zo stroef. Klinkt maar weinig hoopvol al dat gedoe nu al. Heb je daar wel zin in??

Ik heb zijn sleutels nog, dus die moeten sowieso terug. Stiekem hoop ik natuurlijk wel dat t allemaal goed komt en vooral blijft gaan, want tussen de drama in ging t gewoon heel goed. Ik wil ook gewoon mijn verhaal kwijt aan hem, zodat ie er hopelijk van leert in een volgende relatie

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 22:52

Lynnepinny schreef:
Oei, ik voel dit. Een paar maanden met iemand gehad die het ook twee keer heeft uitgemaakt (laatste keer twee weken geleden..) omdat hij met zichzelf zat en vond dat we misschien toch niet zo goed pastten. Het is zó moeilijk, aangezien ik dat totaal niet ook zo voelde. Gelukkig was hij best fijn met communiceren, maar toch enorm rot als je je zo in de steek gelaten voelt terwijl je dacht het zo goed te hebben. Dus knuffel :(:) Eveneens het snel ontmoeten van familie, wat in mijn geval voor hem juist een slechte zet was voor zichzelf achteraf. Verliefdheid maakt helaas impulsief als je nog niet zo ervaren bent.
Maar toch een advies: ga er niet mee door. En blijf vooral eerlijk als jullie gaan praten. Zorg er ook voor dat je niet na 5 minuten al buiten staat, stel gewoon elke vraag/ongerustheid die in je op komt. Beter nu dan weer over een maand.
En eerlijk, misschien komt het uiteindelijk wel goed met jullie en moet hij eerst goed aan zichzelf werken voordat hij weer een relatie aan kan, want zo doet hij jou (en zichzelf) alleen maar pijn.

Jaa klinkt precies zoals bij mij. Zie de kans dat we er nu uitkomen heel klein.

Gelukkig kan ik nu ook zelf in zien dat ik wel beter verdien, mede dankzij al jullie berichtjes, dus dankjewel daarvoor :D

Ik laat het allemaal even rustig op me afkomen en zie het allemaal wel

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:58

JackieLuca schreef:
Lukasje schreef:
Mmmm, indien je bang bent dat hij het op’t laatste moment afzegt, klinkt dat alsof je toch soort van hoopvol bent.

En, waarom zou je nog gaan eigenlijk? Om wat? Hij had op het moment dat jij wilde praten er evenmin zin in.

Eigenlijk, jullie kennen elkaar een 5tal maanden en het loopt nou al zo stroef. Klinkt maar weinig hoopvol al dat gedoe nu al. Heb je daar wel zin in??

Ik heb zijn sleutels nog, dus die moeten sowieso terug. Stiekem hoop ik natuurlijk wel dat t allemaal goed komt en vooral blijft gaan, want tussen de drama in ging t gewoon heel goed. Ik wil ook gewoon mijn verhaal kwijt aan hem, zodat ie er hopelijk van leert in een volgende relatie

Wat maakt jou het uit dat hij iets leert voor een volgende relatie? Dat is toch niet jouw probleem? Gauw wegrennen van zo'n vent..

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:59

JackieLuca schreef:
Lukasje schreef:

De sleutels zijn een excuus, dat weet je hè? Inderdaad je houdt hoop en ik weet precies hoe dat voelt. Je hoofd zegt nee, maar zolang er hoop is (=hij jou hoop geeft) blijft je hart ja zeggen. Ik heb dit 4 jaar lang gehad, aan het lijntje gehouden worden wel/niet/wel/niet, afspraken niet nakomen, laatste moment afzeggen, etc. Doodongelukkig was ik, maar hij gaf me hoop. En mijn hart bleef ja zeggen. Het is op niets uitgedraaid natuurlijk.

Ik kan alleen zeggen dat ik vanuit het verhaal kan opmaken dat hij bepaalt wat er in jouw leven gebeurt. Is dat wat je wil? Of neem jij zelf het roer in de hand van jouw leven? Het doet even pijn, f*ck die sleutels, je bent te aardig voor hem. Girlpower!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:50

JackieLuca schreef:
Aangezien ik het allemaal even niet meer weet, hoop ik dat jullie misschien wat tips en ideeën hebben.

Vanaf december date ik met een man, en het ging allemaal vrij snel, na 3 weken ontmoeten ik zijn zoontje en moeder en de week daarop de rest van zijn familie.

Alles ging wel heel goed naar mijn idee, maar in maart wou ik praten over een paar dingen waar ik zelf mee zat. Echter toen ik bij hem binnenkwam zei hij direct dat het beter was om het uit te maken omdat hij vond dat we niet goed bij elkaar pasten. Hij wou er ook niet over praten en binnen 5 minuten stond ik weer buiten.

Na een maand weer contact opgenomen wou hij nog wel een keer praten. Dus ik daarheen en na een goed gesprek hebben we besloten het nog een keer te proberen.
Het ging heel goed, was meer vertrouwen en we praatten meer.

Maar afgelopen woensdag kreeg ik een berichtje via whatsapp dat ie heel erg met zichzelf in de knoop zit en dat hij pauze wil tussen ons. Daarna nog even gebeld en heeft hij nog wat uitgelegd.

Maar nu zit ik met het probleem dat ik totaal niet weet waar ik aan toe ben, hoelang dit duurt en wat nou de bedoeling is.

Vandaag een berichtje gestuurd omdat ik nog iets van zijn moeder had liggen wat ik bij zijn huis heb ingegooid, maar word overal heel kortaf op gereageerd.

Ik weet nu ook niet hoe ik moet doen of reageren, en hoop dat iemand misschien wat tips heeft

Nou dat klinkt niet echt als een heel gezellige relatie.
Daarbij laat je de beslissing wel erg van hem afhangen, je hebt toch zelf ook wat te besissen? Zodra hij met zoiets komt kan je toch direct vertellen wat je ervan vind en zeggen wat jij wilt? Of heb je dat wel gedaan? Zo ja wat is dan zijn reactie?

Je bent meer waard dan zo'n slappe hap (althans zo komt t nu aan de hand v jouw verhaal wel een beetje over). Straald weinig liefde en respect naar jou en jullie relatie uit zo. Dat je hier mee akkoord gegaan bent geeft hem ook de ruimte zo met je om te gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:57

JackieLuca schreef:
Lukasje schreef:

Het is niet aan jou om te bepalen wat hij zou moeten leren, al helemaal niet voor een volgende relatie. Zorg jij maar gewoon goed voor jezelf en wordt bewust van wat jij geleerd hebt. Sleutels terugbrengen en daarna toegeven aan je liefdeverdriet. Je komt er wel!

Mars

Re: Wat te doen met relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:17

Next!
Sleutels in envelop door de brievenbus gooien en nooit meer om kijken.

Hij maakt er nu een mooi spelletje van, houdt jou aan het lijntje en jij laat t gebeuren. Ik zou hier geen seconde energie in steken, ook niet via berichtjes etc. Erg rot dat hij niet goed in zijn vel zit maar dat is geen excuus om je zo te behandelen. Daarbij is jullie relatie nog zo nieuw, je zou permanent op een roze wolk moeten zitten en genieten. Je verdient ook niet minder, maak de keuze voor jezelf en laat je geluk en toekomst niet van zijn grillen af hangen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:25

[LZP] tranen, breakups & liefdesverdriet

Misschien heb je nog wat aan dit topic.

Het is moeilijk maar ga door.
Het leven gaat echt zo snel.
Later krijg je spijt dat je hier zo mee doorgaat.
Hij is het niet waard.
Hier word je niet gelukkig van.
Heel verdrietig.
Even lekker janken en chocola eten en ga weer leuke dingen doen.
Zoek afleiding.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 18-05-20 06:29, in het totaal 2 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:27

Dit klinkt als een pijnlijke aantrekken en afstoten relatie en daar ga je niet gelukkig van worden.

Het beste wat je kan doen is goed voor jezelf zorgen en stoppen met deze man.
Gesprekken gaan je niet verder helpen. Leg het naast je neer, laat m los en sta jezelf toe verdrietig te zijn en blijf verder lekker bezig. Ga naar buiten en blijf in beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 06:33

JackieLuca schreef:

Het is niet jouw verantwoordelijkheid om hem emotioneel op te voeden. Als hij niet normaal kan communiceren (of dat nou komt omdat hij niet lekker in zijn vel zit of omdat hij gewoon een banketstaaf is) is het aan hem om daar iets aan te veranderen, niet aan jou. Ik zou die sleutels door de brievenbus gooien en geen contact meer met hem zoeken. Je hebt er echt niks aan om aan hem te vertellen hoe of wat.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:37

Dit moet je echt niet willen. Er wordt zo ook gespeeld met jouw gevoelens. Je bent zelf heel veel waard en als hij dat niet inziet dan niet. Dan ga je hem niet wanhopig smeken om toch maar bij je te blijven. Hij ziet het niet zitten dus klaar. Sleutel inleveren en afsluiten dit hoofdstuk. Waarschijnlijk komt hij dan weer achter jouw aanhobbelen om je vervolgens twee maanden later weer af te stoten en zo blijft het doorgaan.
Kies voor jezelf hierin. En geven om de familie is inderdaad heel riskant. Het is jouw familie tot de relatie eindigt, het is een leenfamilie. En dat is heel erg pijnlijk, ik weet het. Want ze laten je vallen als het erop aan komt.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:05

Ik ga met mijn voorgangers mee. Het lot van deze relatie moet je mi niet uit handen geven. Jij hebt zelf een keuze onafhankelijk van die van hem. Die keuze is namelijk: zo laat ik niemand met me spelen. Ik zou de sleutels in een enveloppe doen, deze in de bus gooien en niet meer achterom kijken.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:24

Hoe leuk hij ook is en hoe leuk jullie het samen hadden, ik weet dat het moeilijk zal ik niet meer met deze man verder. Ik zal deze man laten voor wat het is en verder gaan met daten tot dat je wel een man vind waar je mee verder kan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:27

Ik snap iedereen wel in dit topic. Maar het is toch logisch dat als je verliefd bent je nog hoop hebt dat het goed komt? Laat haar gewoon doen wat goed voelt, als dat een gesprek met hem is dan moet ze dat gewoon doen!

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:29

Gooi die sleutel door zijn brievenbus en nodig vanavond je 2 nieuwe beste vrienden uit, Ben en Jerry.
Echt, dat gesprek gaat geen zin hebben, zo'n man verteld je toch niet de waarheid maar wat je wil horen. Het heeft geen zin. Hou je eigen waardigheid en kap het af.
Klaar. Ermee.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:53

Jester_ schreef:
Ik snap iedereen wel in dit topic. Maar het is toch logisch dat als je verliefd bent je nog hoop hebt dat het goed komt? Laat haar gewoon doen wat goed voelt, als dat een gesprek met hem is dan moet ze dat gewoon doen!

Maar ze vraagt wat ze moet doen? Logisch toch dat ze dan adviezen krijgt? En ik denk dat veel bokkers spreken vanuit een bepaalde ervaring.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 10:59

Mars schreef:
Jester_ schreef:

Maar ze vraagt wat ze moet doen? Logisch toch dat ze dan adviezen krijgt? En ik denk dat veel bokkers spreken vanuit een bepaalde ervaring.

Ben ook heel blij met alle tips en adviezen hoor , heb er een hoop aan gehad. Zie zelf ook in dat dit niet werkt . wil het zelf gewoon even goed afsluiten daarom ga ik nog heen. Daarna is het klaar

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:37

Soms is het juist heel lekker dat je met een topic als deze even met je voeten terug op aarde wordt gezet.

Ik heb het zelf ook meerdere keren nodig gehad.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:20

Ik denk ook dat het wel heel persoonlijk is. Ik ben het eens met derest dat er een punt achter zetten wel het beste lijkt. Maar de manier waarop die hier voorgesteld wordt zou ik nooit doen. Een half jaar is niet heel lang, maar je geeft wel om diegene voor die periode. Dan kan het ook voor jezelf heel fijn zijn nog een afsluitend gesprek te hebben. Even kunnen vragen en zeggen waar je nog mee zit en het daarna echt los laten. Met de sleutels door de bus doen en enkel een berichtje zou ik mij ook niet fijn voelen.

Dus ts, als dat gesprek goed voelt om het goed af te kunnen sluiten: vooral doen! Maar.. waak ervoor dat je je niet laat ompraten. Bedenk nu al wat je intentie is van het gesprek en of je zo verder wil/hem nog een kans wil geven. Als je nu ook tot het besluit komt dat dit je niet gelukkig gaat maken, laat je dan ook niet ompraten in het gesprek en blijf bij je standpunt!

Veel succes

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:23

maliejane schreef:
Ik denk ook dat het wel heel persoonlijk is. Ik ben het eens met derest dat er een punt achter zetten wel het beste lijkt. Maar de manier waarop die hier voorgesteld wordt zou ik nooit doen. Een half jaar is niet heel lang, maar je geeft wel om diegene voor die periode. Dan kan het ook voor jezelf heel fijn zijn nog een afsluitend gesprek te hebben. Even kunnen vragen en zeggen waar je nog mee zit en het daarna echt los laten. Met de sleutels door de bus doen en enkel een berichtje zou ik mij ook niet fijn voelen.

Dus ts, als dat gesprek goed voelt om het goed af te kunnen sluiten: vooral doen! Maar.. waak ervoor dat je je niet laat ompraten. Bedenk nu al wat je intentie is van het gesprek en of je zo verder wil/hem nog een kans wil geven. Als je nu ook tot het besluit komt dat dit je niet gelukkig gaat maken, laat je dan ook niet ompraten in het gesprek en blijf bij je standpunt!

Veel succes

Precies, zeker als je ook kinderen hebt ontmoet kan ik me best voorstellen dat het nog extra pijn doet, je gaat je toch aan zo'n kindje hechten. Weer niet hoe oud die is maar misschien vind die het ook prettig om nog even 'afscheid' te nemen.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 13:30

Storm schreef:
Soms is het juist heel lekker dat je met een topic als deze even met je voeten terug op aarde wordt gezet.

Precies, wist het eigenlijk zelf al, en vrienden die het zeiden, maar soms heb je gewoon "vreemde" mensen nodig die het ook zeggen.

Kindje is 4, en inderdaad al aan gehecht. Vorige week zaterdag nog opgepast dus dan ga je je wel hechten.

Ik kijk wel aan hoe het gesprek loopt, weet wel voor 90% zeker dat hij het uit wil maken, maar heb er wel vrede mee. Hij moet gewoon even flink aan zichzelf gaan werken, en hoewel ik hem er het liefst mee wil helpen moet hij het toch zelf doen.

Dus we wachten even af tot woensdag en dan komt er een nieuwe update

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:40

Als hij je echt ziet zitten zou hij wel z'n best doen en achter je aan gaan. Mannen zijn vaak anders in communicatie, sommige durven de confrontatie niet aan om het recht voor z'n raap te zeggen en hopen met smoesjes ervan af te komen. Je bent zeker snel geintroduceerd in z'n familie, misschien is hij vrij impulsief en heeft later toch besloten niet verder met je te willen. Vervelend maar niets aan te doen. Aan een dood paard kun je niet trekken. Heel vervelend, maar je verdiend een relatie met iemand die de zelfde gevoelens voor jou heeft en er het zelfde instaat, deze vent is zonde van je tijd want hij heeft duidelijk z'n keuze al gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 18-05-20 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:40

JackieLuca schreef:
Storm schreef:

Precies, wist het eigenlijk zelf al, en vrienden die het zeiden, maar soms heb je gewoon "vreemde" mensen nodig die het ook zeggen.

Kindje is 4, en inderdaad al aan gehecht. Vorige week zaterdag nog opgepast dus dan ga je je wel hechten.

Ik kijk wel aan hoe het gesprek loopt, weet wel voor 90% zeker dat hij het uit wil maken, maar heb er wel vrede mee. Hij moet gewoon even flink aan zichzelf gaan werken, en hoewel ik hem er het liefst mee wil helpen moet hij het toch zelf doen.

Lastige situatie, maar zeker 1 waar ik zelf hard voor weg zou rennen. Ik zou zeggen haal je sleutels woensdag op en vertrek. Als je nu al zoveel problemen hebt in een relatie die zo kortdurend is als deze en als een speelbal wordt gebruikt. Wegwezen... Hij kan niet bij je aankloppen wanneer hij daar behoefte aan hebt. Een relatie komt van 2 kanten. Hij zou vooral nu het zo pril is, zoveel moeite voor je moeten doen.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:55

TS, wat je ook besluit te doen, het zal goed voelen om dit toch op een fijne manier uit te kunnen praten of in ieder geval ervoor te zorgen dat je er zelf een goed gevoel over hebt. Als hij nou mentaal echt niet goed in zijn vel zit, wil je hem dan zomaar van je wegstoten zoals veel bokkers voor mij adviseren? Een berichtje/belletje met de vraag of en hoe je hem zou kunnen helpen (gewoon uit vriendelijkheid, dit hoeft niet te komen vanuit je romantische gevoelens voor hem) voelt fijn voor jou, heeft hij een kans om op een open manier te communiceren en eerlijk te zijn en mocht hij dan het dan nog laten afweten kun je altijd er zelf ook een punt achter zetten. Dan is het voor jou in ieder geval goed afgesloten en heb je gedaan wat je kon.

Succes :)!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:20

JackieLuca schreef:
Storm schreef:

Ik neem aan dat jij het wilt uitmaken? Echt hoor, je hoeft toch niet af te wachten of hij het uitmaakt? Deze situatie is toch geen plus voor je? Waarom zou je dit dan voort laten slepen?