Bad op zolder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:00

Ik zou een Tubble kopen.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:28

Relaxed schreef:
Maar mensen, ik woon alleen, heb 3 slaapkamers. Dan ga ik toch niet nog een 4e erbij maken op zolder.. Het moet ook leuk blijven :')

Maar wat is de reden dat je van de zolder geen (slaap) kamer wilt maken? En dan 1 slaapkamer op de 1e verbouwen tot badkamer? Je hebt dan nog steeds 3 slaapkamers en ik denk dat het beter is voor de waarde van je woning

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 00:54

Als je een bad mist en je hebt de zolder vrij zou ik daar zeker een bad plaatsen. De badkamer zou ik laten zitten waar hij nu zit.

Als ik een huis zou kopen met 3 slaapkamers en badkamer op de eerste verdieping en een vrij in te delen zolder zou hebben met een bad, zou ik daar heel blij mee zijn.

Ik kan dan zelf de zolder verbouwen naar mijn eigen wensen en voor de kinderen is alles al aanwezig op de eerste verdieping.

Dus alleen een bad, met mogelijk een tv aan de wand, zou ik zeker op zolder plaatsen.

En mogelijk woon je over 30 jaar ook nog in dit huis!

Pluttersput

Re: Bad op zolder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 06:54

Ik zou wel even na laten kijken, als je er een slaapkamer oid van wil maken..
Mij is ooit door iemand verteld dat je daar waar de cv ketel hangt niet zomaar een slaapkamer van mag maken. Ivm risico's. Hoe dat precies zit weet ik niet, en eigenlijk ook niet óf het zo is :')

Maar ik wilde het je toch even mee geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:43

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:43

Wij hebben ook een bad op zolder. Destijds geplaatst omdat ik geboren werd, maar we hebben ‘m nooit weggehaald omdat ik graag af en toe ik bad ga. Ik vind het ideaal, het zou voor mij dus zeker geen afknapper zijn bij een eventuele verkoop. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:50

roosje78 schreef:
Misschien wel even bouwtechnisch laten nakijken of je zolder wel een bad plus inhoud kan dragen? Is je vloer berekend op dat gewicht?

Goede suggestie! Ook al is de boel van beton, dat betekent niet dat het geschikt is voor een badkamer :)

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 07:54

In mijn huis is de oude kleine badkamer verbouwd naar een washok waar de wasmachine en droger staat en van 1 van de slaapkamers een grote badkamer gemaakt met bad en douchecabine. Erg handig dat washok!
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:39

Mijn oma heeft een tijd een bad op zolder gehad (en op de eerste verdieping een los toilet en een douche in een minibadkamertje). Dat is haar enkele jaren heel goed bevallen. Inmiddels is de zolder weer terugverbouwd tot logeerkamer omdat ze niet meer veilig in en uit het bad kon komen, maar ik geloof niet dat ze er ooit spijt van heeft gehad. Als dit is wat jij wil, zou ik het gewoon doen. Je huis staat er toch eerst en vooral voor jouw eigen woongenot! Tenzij je op korte termijn al verhuisplannen hebt, lijkt het mij persoonlijk onnodig om nu al rekening te houden met de wensen van eventuele kopers.

Maar er worden hier wel goede tips gegeven voor alternatieve indelingen die de moeite van het overwegen waard zijn. Je zegt dat je geen slaapkamer wilt opofferen, maar kan het toch niet andersom? De badkamer uitbreiden (of washok en badkamer naast elkaar) en dan op zolder een extra slaapkamer?

Succes met de plannen, ben benieuwd wat je ervan maakt!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:50

Maar als je al zoveel ruimte en kamers hevt, waarom dan niet gewoon je badkamer naar een slaapkamer verplaatsen?

En je hoeft op zolder geen slaapkamer te maken he, je moet er alleen voor zorgen dat je je bad dan op een manoer plaatst dat er makkelijk een slaapkamer aan gemaakt kan worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:54

Relaxed schreef:
Maar mensen, ik woon alleen, heb 3 slaapkamers. Dan ga ik toch niet nog een 4e erbij maken op zolder.. Het moet ook leuk blijven :')

Maar deze antwoorden krijg je omdat je vraag tweeledig is. Aan de ene kant vaag je of dat het gek is om een bad op zolder te plaatsen (dus eerder een vraag voor jezelf), aan de andere kant vraag je wat je zou moeten doen met het oog op verkoop.

En dat zijn twee heel aparte dingen. In een huis dat voor jezelf is en waar je de indeling puur voor jezelf doet, doe je namelijk wat je wilt. Al wil je je bad op zolder, je wc in de kelder en je gasfornuis in het tuinhuis, dan doe je dat gewoon, is misschien een beetje gek, maar zo lang jij erin kan leven, is het goed. :D

Maar dan komt echter 'met oog op verkoop' kijken en dan zit je er een beetje aan vast dat de meeste mensen logisch ingedeelde ruimtes willen en vooral veel gemak en comfort. Een enkel ligbad ergens boven op een zolder is dan niet echt een interessante meerwaarde. De kans dat nieuwe eigenaars dat bad meteen eruit slopen is even groot als dat ze er zelf een hele badkamer en slaapkamer bij plaatsen. Dus als je zegt: wat moet ik doen met oog op verkoop? Ja, dan kan je er best een logische, comfortabele ruimte van maken. En dan zit je inderdaad aan een iets groter werk dan enkel een bad plaatsen. :)

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:57

Dat wat iirrsje aangeeft zou ik ook doen. Zet het bad op zolder op een logische plek, zodat als je nog eens wilt verkopen, mensen er wel makkelijk een slaapkamer met bad en suite kunnen maken.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:01

Ik zou het doen, maar ik ben dan ook een enorme liefhebber van een bad := Ik mis hem zo erg, kan niet wachten tot wij de badkamer kunnen verbouwen. Die overigens kleiner is dan de jouwe, maar sowieso een bad en losse douche krijgt. Ja dat past, ik heb zelfs verschillende opties tot indelingen gemaakt _O-

Maar ik zou het gewoon doen, en eventueel wel de ruimte laten/klaarmaken/oid dat er een grote master bedroom met bad erin of nog een kamer gemaakt zou kunnen worden. Hoef je niet per se nu te doen, maar als de ruimte er is is dat bij verkoop wellicht wel heel interessant. Ik zou dus juist jou huis kopen met dat losse bad op zolder :')

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:08

Ik zou ook de badkamer zoals hij nu is laten, en voor een bad icm wasbak en evt wc gaan op zolder. Persoonlijk zou ik dan de zolder voor mezelf helemaal zoals ik mooi vind inrichten en mooi maken. Is altijd een plus als je wilt verkopen en zelf kan je er dan ook van genieten. Maar goed, dan moet er wel geld voor zijn natuurlijk.

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:17

Maak er een zen/relax ruimte van. Bad erin, relaxstoel erbij, rustige kleuren aan de muur, een schilderij van een hoop stenen of een bloemknop. Dat verkoopt ook goed.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:18

Relaxed schreef:

Je woont er toch niet voor eeuwig...en als je toch iets maakt kun je het beter direct goed doen.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:19

Nabster schreef:
Ik zou een Tubble kopen.

amen _/-\o_

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:21

Kijk, naast of het bouwtechnisch haalbaar is (goed laten checken!!), denk ik dat puur een los bad op zolder zetten niet echt waardevermeerderend is voor je huis. Maar echt de prijs naar beneden halen doet het ook niet, dus dan doe je het echt puur voor jezelf.

Wil je ook waardevermeerdering, dan zou je er inderdaad voor kunnen kiezen om van de zolder een soort slaapkamer met badkamer ensuite te maken.

Dus eigenlijk wat gini ook al zegt: wil je het alleen voor jezelf of wil je het ook als investering?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:30

Cookies schreef:
Maak er een zen/relax ruimte van. Bad erin, relaxstoel erbij, rustige kleuren aan de muur, een schilderij van een hoop stenen of een bloemknop. Dat verkoopt ook goed.

Dit! Echt een lekkere me-time ruimte van maken. Als het bouwtechnisch kan zou ik zoiets doen. Dan zou een evt koper altijd nog een master bedroom makkelijk kunnen maken. En daarbij, hoe lang wil je er nog wonen of verwacht je er nog te wonen? Dat zou ik er wel van af laten hangen wat en hoe je het doet. Wil je er nog lang blijven wonen zou ik me niet te druk maken over evt verkoop. Elk huis verkoopt uiteindelijk en wat goed verkoopt is over 10 jaar (of nog meer) weer anders dan nu.

Sky_As
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:40

Wij zaten bij het bouwen van ons huis ook na te denken om op de zolder een douche te bouwen. Ons is dat afgeraden tenzij je hem vaak /regelmatig gebruikt ivm legionella.weet niet of dat met een bad ook is.... Maar misschien wel iets om na te gaan.... Als ik zie hoe vaak wij ons bad gebruiken ben ik blij dat deze niet op zolder staat. Als het 2 keer per jaar is is het veel. (ik ken ook mensen die er dagelijks in zitten)

ClaudiaHS
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:07

Ik zou persoonlijk, mits je zolder groot genoeg is, een slaapkamer op de 1e verdieping opofferen voor een grotere badkamer.
Mocht je in de toekomst dan denken aan verkoop, kan je de zolder altijd nog in zoverre klaar maken dat hier nog 2 slaapkamers te realiseren zijn.
⚠️ ClaudiaHS kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:34

Als je huidige badkamer te klein is voor een bad, is op zolder geen gek idee hoor Relaxed! Mijn ex buren hebben dat ook laten maken op zolder. Relaxed hoor :D

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:35

Wil het heel zen maken dan gooi je er ook nog een infrarood sauna in. <3

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:47

Als je een badkamer maakt op zolder zorg dan ook voor een knap raam daar. Misschien niet waar je aan wil denken maar ik heb op m'n werk een keer een dak moeten laten open zagen omdat iemand op zolder gevallen was in de badkamer en niet door het mini raampje van de zolder paste toen ie (horizontaal) naar beneden moest

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:28

Als je drie slaapkamers hebt op eerste verdieping in je eentje, dan kan je er toch een opofferen? Kan je altijd op zolder ooit nog slaapkamer bijmaken wanneer dat nodig is