Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Waarom zou ik .. Alsof je dan niet iets in de middle kan vinden... 

(de zgn Edwin uit de jaren 80-90) Ik kan dan echt wel iets anders vinden wat we alletwee mooi vinden... 

DeMolenhoek schreef:Als dat excuus wordt gebruikt om gemeen te doen, te kwetsen etc dan wordt het inderdaad misbruikt. Maar over kleding? Nee, daar hoor je gewoon niet over te discussiëren. Je kent toch iemand zijn stijl? Als dat een doorzichtige tijgerlegging is en je weet dat moet je er achteraf ook niet moeilijk over gaan doen.
Als iemand nooit een doorzichtige tijgerlegging draagt en na al die jaren opeens wel wordt het tijd om even na te gaan of alles wel ok is.

DeMolenhoek schreef:Ik ben van mening dat je altijd jou zelf moet kunnen blijven ik een relatie. Uiteraard is het soms geven en nemen. Maar niet op vlak van persoonlijkheid. Wil je een bikini dan draag je een bikini. Ben je liever bruin ipv blond dan doe je dat. Geven en nemen doe je over auto’s of welke kleur verf die nu aan de muur komt of het avondeten etc. Dus gemeenschappelijke dingen. Niet over een kledingstijl, een uiterlijk etc. Want dat is persoonlijk. Dat moet je voor niemand veranderen.
goldenarrow schreef:Tsja, mijn zeer Hollandse en zeker niet religieuze vriend vindt het ook niet tof als ik in een string-bikini op het strand ga liggen. Terwijl hij (hypocriet genoeg) wel naar vrouwen kijkt die dat wel dragen (en mij dan aanstoot en vraagt of ik het ook gezien heb). Hij wil gewoon niet dat andere mannen op die manier naar mij gaan kijken. Is dat dan slecht? Vind ik niet. Nu draag ik die dingen toch al niet graag, want zo zelfverzekerd ben ik nou ook weer niet. Maar het is helemaal geen rare vraag/wens imo. En daar kan je het dan weer over hebben. Vind sommige reacties hier wel vrij overtrokken hoor. Dat de vriend van TS het ongemakkelijk vindt om haar openbaar in een bikini te zien, staat absoluut niet gelijk aan haar in een boerka te stoppen, al lijken sommige mensen dat hier wel te denken
TS, blijf gewoon communiceren met je vriend, maar uiteindelijk blijft de keuze bij jou. En ik denk dat jullie dat al heel mooi doen.
Qimm schreef:Zij "moet" zich aapassen aan wat hij (niet) prettig vindt, maar hij hoeft zich niet aan te passen aan wat zij (een tankini mensen, dat is al zo'n beetje een badpak) prettig vindt.
Op zich vind ik het geen onredelijke vraag. Maar als zij water bij de wijn doet moet hij dat ook. Dus rest de vraag, hoe ziet hij een strandbezoek voor zich
Magrathea schreef:DeMolenhoek schreef:Ik ben van mening dat je altijd jou zelf moet kunnen blijven ik een relatie. Uiteraard is het soms geven en nemen. Maar niet op vlak van persoonlijkheid. Wil je een bikini dan draag je een bikini. Ben je liever bruin ipv blond dan doe je dat. Geven en nemen doe je over auto’s of welke kleur verf die nu aan de muur komt of het avondeten etc. Dus gemeenschappelijke dingen. Niet over een kledingstijl, een uiterlijk etc. Want dat is persoonlijk. Dat moet je voor niemand veranderen.
Maar je persoonlijkheid wordt toch niet gedefineerd door badkleding?
_San87_ schreef:Qimm schreef:Zij "moet" zich aapassen aan wat hij (niet) prettig vindt, maar hij hoeft zich niet aan te passen aan wat zij (een tankini mensen, dat is al zo'n beetje een badpak) prettig vindt.
Op zich vind ik het geen onredelijke vraag. Maar als zij water bij de wijn doet moet hij dat ook. Dus rest de vraag, hoe ziet hij een strandbezoek voor zich
Er staat nergens dat zij zich moet aanpassen, toch? Haar vriend heeft alleen aangegeven dat hij zich onprettig voelt bij haar strandkleding. Ik lees daar nergens moeten aanpassen in.

geeft ruimte voor een gesprek