Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel
Amazone

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:48

Als je kiest voor zo’n relatie weet je dat er dit soort dingen gaan voorvallen. Hoe je er nu mee omgaat is bepalend voor de rest van je relatie.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:49

Grappig.. ik ben normaalgesproken ook heel erg anti bedekking en mensen die, vanuit welke opvatting dan ook, anderen menen te kunnen kleineren etc..

Maar TS geeft vrij duidelijk aan dat haar vriend het NIET gewend is, in tegenstelling tot de meesten die nu reageren..

sterker nog:
"En hij heeft als puber aardig wat nachtjes in de gevangenis doorgebracht, door simpelweg met een meisje over straat te lopen of ermee te praten. "
Volgens mij, maar dat is even een aanname, is er níemand hier in dit topic die zich dit kan voorstellen? Als je zo opgegroeid bent, is het wel even een switch om te maken. Hij doet al, voor zijn doen, dingen die erg buiten zn opvoeding liggen... Ik weet niet of je kan verwachten dat mensen, vooral wanneer ze voor dingen gevangen gezeten hebben, hun verleden zomaar los kunnen laten, ook al is iets in onze ogen heel gewoon.

De vraag is ook of hij het ongemakkelijk vind of dat hij het gewoon niet wil en nooit gaat willen. Dat is wellicht nog een goed gesprek om te voeren..?
Wat ik me daarbij ook afvraag, maar dat hoef je uiteraard niet te vertellen, of hij bijv vanuit zn verleden homohaat heeft meegekregen en of dat bijv een ding gaat worden... hij woont nu wel ergens waar dat redelijk gewoon is...

Overigens, als ik met mijn vriend ben en ik trek iets aan wat hij spuuglelijk vind, ga ik niet op stap met hem en trek ik dat dan persé aan... :') Waarom zou ik .. Alsof je dan niet iets in de middle kan vinden...
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:54

Ik denk toch dat je samen tot een compromis moet komen.

Misschien een luchtig strandjurkje over je bikini heen.

Jullie hebben beide voor elkaar gekozen, dat bekend dat je je toch aan elkaar zou aan moeten passen.
Geven en nemen. Jij wist ook van tevoren dat hij een moslim achtergrond heeft en dat dit soort situaties voor kunnen komen.
Net zo goed dat hij weet dat hij een relatie heeft met een westerse vriendin.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:58

Ik denk dat in elke relatie iets van kleding dingen besproken worden. Mijn man vind bepaalde dingen ook echt niet leuk staan en die draag ik vaak niet in het openbaar. Maar zo zijn er soms ook dingen dat ik denk schat... Uhm zo kan je beter maar niet over straat.

En als dat besproken word prima.

Nu maakt het mijn schoonouders totaal niet uit wat ik aantrek en doe.
Maar TS vind het wel netjes dat jij rekening houd met je schoonouders, alleen zou ik lekker op het strand aantrekken wat jij wil. En als je opstaat etc en dan een jurkje, tuniekje iets aantrekt prima. Ik heb ook niet het mooiste figuur, maar lig wel in m'n bikini op het strandbedje :o
Het is geven en nemen in een relatie, maar stiekem denk ik dat dit altijd een rol zal blijven spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:12

Ik ben van mening dat je altijd jou zelf moet kunnen blijven ik een relatie. Uiteraard is het soms geven en nemen. Maar niet op vlak van persoonlijkheid. Wil je een bikini dan draag je een bikini. Ben je liever bruin ipv blond dan doe je dat. Geven en nemen doe je over auto’s of welke kleur verf die nu aan de muur komt of het avondeten etc. Dus gemeenschappelijke dingen. Niet over een kledingstijl, een uiterlijk etc. Want dat is persoonlijk. Dat moet je voor niemand veranderen.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:15

Ik vind je haarkleur echt wel een ander dingetje dan wanneer ik een bijv semi doorschijnende tijgerprintlegging aan zou doen.. zoals ik bijv ook tegen mijn vriend zou zeggen dat een high waist smalle pijpenspijkerbroek geen gezicht is... :') (de zgn Edwin uit de jaren 80-90) Ik kan dan echt wel iets anders vinden wat we alletwee mooi vinden...

En je moet jezelf niet veranderen, maar je kunt binnen jezelf wel een gemeenschappelijke deler vinden.. imo wordt soms het excuus "zo ben ik nou eenmaal" iets te vaak gebruikt..
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:18

Als dat excuus wordt gebruikt om gemeen te doen, te kwetsen etc dan wordt het inderdaad misbruikt. Maar over kleding? Nee, daar hoor je gewoon niet over te discussiëren. Je kent toch iemand zijn stijl? Als dat een doorzichtige tijgerlegging is en je weet dat moet je er achteraf ook niet moeilijk over gaan doen.

Als iemand nooit een doorzichtige tijgerlegging draagt en na al die jaren opeens wel wordt het tijd om even na te gaan of alles wel ok is.

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:22

Nou ja, daarover verschillen wij dan van mening :j

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:24

Afbeelding

Voor hem. Jij bedekt, hij bedekt :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:28

DeMolenhoek schreef:
Als dat excuus wordt gebruikt om gemeen te doen, te kwetsen etc dan wordt het inderdaad misbruikt. Maar over kleding? Nee, daar hoor je gewoon niet over te discussiëren. Je kent toch iemand zijn stijl? Als dat een doorzichtige tijgerlegging is en je weet dat moet je er achteraf ook niet moeilijk over gaan doen.

Als iemand nooit een doorzichtige tijgerlegging draagt en na al die jaren opeens wel wordt het tijd om even na te gaan of alles wel ok is.

Nou je smaak kan veranderen.

Ik ben het met je eens dat als ik een doorzichtige tijgerlegging aan wil en mijn man dat niet mooi vind dat ik het recht heb om te zeggen: bekijk het maar...ik doe die legging aan.

Je moet het er wel over kunnen hebben.

Ik heb een heerlijke warme trui bijvoorbeeld. Lang warm en dik. Mijn man vind het een afschuwelijk ding. En ja toch draag ik hem geregeld.(en tot verdriet van mijn man is het echt uitstekende kwaliteit,...ik heb dat ding al jaren)
De compromis is, onuitgesproken overigens, ik draag hem niet op een avondje uit(duh hu) of als er bezoek is.
Maar als het koud is en ik ben thuis of ga naar mijn paard...ja...heerlijk dan heb ik hem aan hoor.

Alleen vind ik dat qua zwemkleding je redelijk snel uitgesproken bent. Waar moet je dan in zwemmen denk ik dan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:36

Kun je het met hem ook hebben over de achterliggende gedachte waarom je geen bikini zou dragen? Want daar zit (ver weg, ergens in hem of in zijn geloof) waarschijnlijk een gedachte achter.

Ergens wil ik namelijk best geloven dat er een goed bedoelde reden zat achter het inpakken van vrouwen.Hoe vreemd mij dat ook in de oren klinkt.

Als dat voor hem bijvoorbeeld onzekerheid oproept of je hem wel trouw blijft kun je het dáár over hebben.

Als de discussie echt moet gaan over de exacte kleding die je al dan niet zou 'mogen' (tussen haakjeswant ik lees geen dwang uit je verhaal), zou ik er persoonlijk niets mee kunnen.
En dan wordt het heel snel een lastig verhaal. Want dan kun je heel principieel wel een bikini dragen waarbij je jezelf vervolgens beide toch rot voelt. Of het niet doen waarbij jij jezelf vreemd gaat voelen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:37

TS, heeft je vriend ook aangegeven waar hij wel comfortabel mee is? Zou een badpak zoals eerder hier gepost wel makkelijker mee om te gaan zijn voor hem? Kan hij uitleggen waarom hij dit gevoel ervaart?

Ik zou het in het geval van jouw vriend helemaal geen probleem vinden samen een oplossing te zoeken. Hij legt je niks op, geeft enkel aan waar hij mee zit en waarom. Het is alsnog aan jou te beslissen wat je doet, begrijp me niet verkeerd, maar ik zou wel open staan voor een meer bedekte optie zodat jullie samen comfi zijn op het strand.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:38

Gezien zijn achtergrond snap ik best dat hij er moeite mee heeft, maar het alternatief bergvakantie... betekent dat dat jullie in de komende 50 jaar nooit meer naar het strand gaan? Misschien moet hij voor zichzelf bedenken wat wel oké is qua bedekking, en dan is het aan jou om daar wel of niet in mee te gaan.

Ik denk ook dat de meeste dames die hier reageren niet in staat zouden zijn om een interculturele relatie te hebben. Dat willen ze waarschijnlijk ook niet. Maar als jij dat wel wil, dan is 'my way or the highway' niet erg productief, dan moet je gewoon een compromis vinden waar jullie je allebei prettig onder voelen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:44

Tsja, mijn zeer Hollandse en zeker niet religieuze vriend vindt het ook niet tof als ik in een string-bikini op het strand ga liggen. Terwijl hij (hypocriet genoeg) wel naar vrouwen kijkt die dat wel dragen (en mij dan aanstoot en vraagt of ik het ook gezien heb). Hij wil gewoon niet dat andere mannen op die manier naar mij gaan kijken. Is dat dan slecht? Vind ik niet. Nu draag ik die dingen toch al niet graag, want zo zelfverzekerd ben ik nou ook weer niet. Maar het is helemaal geen rare vraag/wens imo. En daar kan je het dan weer over hebben. Vind sommige reacties hier wel vrij overtrokken hoor. Dat de vriend van TS het ongemakkelijk vindt om haar openbaar in een bikini te zien, staat absoluut niet gelijk aan haar in een boerka te stoppen, al lijken sommige mensen dat hier wel te denken :=

TS, blijf gewoon communiceren met je vriend, maar uiteindelijk blijft de keuze bij jou. En ik denk dat jullie dat al heel mooi doen.

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:44

Poe lastig!

Ik zou me niet dingen willen laten opleggen, heel simpel omdat ik een volwassen vrouw ben die prima daar zelf een inschatting van kan maken. Maar als je naast iemand loopt en je weet dat hij er moeite mee heeft, zich wellicht zo schaamt dat hij niet bij je op het strand wil zijn? Poe dat is lastig!

Waar ik me nog veel drukker om zou maken, bikini is maar paar keer per jaar immers, is waar hij nog meer problemen mee heeft. Je schrijft dat hij moeite heeft met een kort broek. Dus de buitenwereld mag je benen niet zien? Dat vind ik echt wat anders! En wat als jullie trouwen? Het is redelijk cultureel bepaald dat de dames dan nog een stapje terug doen wat betreft jezelf laten zien. Mag je dan überhaupt nog van hem zwemmen? En als er kinderen komen?

Ik zou daar goed over praten voor je in een ongewenste kooi terecht komt.

Niks mis met een gewenste kooi overigens hoor, velen vinden dat erg prettig.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:46

Run forest, run.

Er zullen nu wel rollende ogen smiley reacties komen, maar TS ben je er van bewust dat dit is hoe het begint. Langzaam sluipt er steeds meer in. Bedenk je goed of dit is wat jij wil in het leven.

Ik sluit me aan bij Janderegelaa

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:56

DeMolenhoek schreef:
Ik ben van mening dat je altijd jou zelf moet kunnen blijven ik een relatie. Uiteraard is het soms geven en nemen. Maar niet op vlak van persoonlijkheid. Wil je een bikini dan draag je een bikini. Ben je liever bruin ipv blond dan doe je dat. Geven en nemen doe je over auto’s of welke kleur verf die nu aan de muur komt of het avondeten etc. Dus gemeenschappelijke dingen. Niet over een kledingstijl, een uiterlijk etc. Want dat is persoonlijk. Dat moet je voor niemand veranderen.

Maar je persoonlijkheid wordt toch niet gedefineerd door badkleding? :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:56

Heb je al aan een kaftan gedacht? Of een strandjurkje.. En heeft je vriend zelf nog ideeën over wat je aan kunt trekken?

Ik vind het verzoek van je vriend ook niet raar hoor, maar dat terzijde. En mooi juist dat je hem tegemoet wil komen. Zoals iemand eerder al zei, met "my way or the highway" kun je geen interculturele relatie aangaan.

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:01

Zij "moet" zich aapassen aan wat hij (niet) prettig vindt, maar hij hoeft zich niet aan te passen aan wat zij (een tankini mensen, dat is al zo'n beetje een badpak) prettig vindt.

Op zich vind ik het geen onredelijke vraag. Maar als zij water bij de wijn doet moet hij dat ook. Dus rest de vraag, hoe ziet hij een strandbezoek voor zich

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:09

goldenarrow schreef:
Tsja, mijn zeer Hollandse en zeker niet religieuze vriend vindt het ook niet tof als ik in een string-bikini op het strand ga liggen. Terwijl hij (hypocriet genoeg) wel naar vrouwen kijkt die dat wel dragen (en mij dan aanstoot en vraagt of ik het ook gezien heb). Hij wil gewoon niet dat andere mannen op die manier naar mij gaan kijken. Is dat dan slecht? Vind ik niet. Nu draag ik die dingen toch al niet graag, want zo zelfverzekerd ben ik nou ook weer niet. Maar het is helemaal geen rare vraag/wens imo. En daar kan je het dan weer over hebben. Vind sommige reacties hier wel vrij overtrokken hoor. Dat de vriend van TS het ongemakkelijk vindt om haar openbaar in een bikini te zien, staat absoluut niet gelijk aan haar in een boerka te stoppen, al lijken sommige mensen dat hier wel te denken :=

TS, blijf gewoon communiceren met je vriend, maar uiteindelijk blijft de keuze bij jou. En ik denk dat jullie dat al heel mooi doen.

Dat vind ik zo hypocriet he, en dat geldt ook voor de vriend van de TS ongeacht afkomst. Ze willen gewoon niet dat er naar hun vriendin gekeken wordt zoals zij naar andere vrouwen kijken.

Bah, bah, bah...ik haat hypocrisie en wat mij betreft spelen religie, afkomst etc daar geen enkele rol in. Ik zou dus vooral lekker doen waar jij je goed bij voelt TS.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:09

Qimm schreef:
Zij "moet" zich aapassen aan wat hij (niet) prettig vindt, maar hij hoeft zich niet aan te passen aan wat zij (een tankini mensen, dat is al zo'n beetje een badpak) prettig vindt.

Op zich vind ik het geen onredelijke vraag. Maar als zij water bij de wijn doet moet hij dat ook. Dus rest de vraag, hoe ziet hij een strandbezoek voor zich

Er staat nergens dat zij zich moet aanpassen, toch? Haar vriend heeft alleen aangegeven dat hij zich onprettig voelt bij haar strandkleding. Ik lees daar nergens moeten aanpassen in.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:11

Hoe gaat je vriend zelf gekleed op het strand?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:12

Magrathea schreef:
DeMolenhoek schreef:

Maar je persoonlijkheid wordt toch niet gedefineerd door badkleding? :=

Maar mijn badkleding wel door mijn persoonlijkheid ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:13

_San87_ schreef:
Qimm schreef:

Er staat nergens dat zij zich moet aanpassen, toch? Haar vriend heeft alleen aangegeven dat hij zich onprettig voelt bij haar strandkleding. Ik lees daar nergens moeten aanpassen in.

Denk dat als je een enquête onder mannen gaat houden ern héél veel mannen het niet fijn vinden als hun vrouw in bikini op het strand ligt :)

Ik vind het juist goed dat hij aangeeft dat hij zich er oncomfortabel bij voelt :) geeft ruimte voor een gesprek

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:14

Echt? Nou ja dan verschillen we daarin. Mijn badkleding kan je misschien mijn kledingsmaak aan afzien maar mijn persoonlijkheid? Mwoah :D