Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
0091 schreef:Ik ruim 2x per jaar mn kast op. Oude/versleten kleding gaat naar stapel oud en de rest blijft in de kast met een wit A4tje bovenop. Als het bij de 2e keer opruimen nog steeds onder het A4tje ligt (door aantrekken en wassen komt het dus boven het A4tje te liggen) dan vervang ik het witte A4tje door een rode. Als het bij de opruiming daarna nog onder het rode A4tje ligt gaat het naar de kringloop.
(Bepaalde kledingstukken uitgezonderd voor bijvoorbeeld koningsdag of bruiloftskleding, etc)
Hoe lang ik gemiddeld met kleding doe? Shirtjes 1 a 2 jaar. Broeken iets langer.
uggy schreef:0091 schreef:Ik ruim 2x per jaar mn kast op. Oude/versleten kleding gaat naar stapel oud en de rest blijft in de kast met een wit A4tje bovenop. Als het bij de 2e keer opruimen nog steeds onder het A4tje ligt (door aantrekken en wassen komt het dus boven het A4tje te liggen) dan vervang ik het witte A4tje door een rode. Als het bij de opruiming daarna nog onder het rode A4tje ligt gaat het naar de kringloop.
(Bepaalde kledingstukken uitgezonderd voor bijvoorbeeld koningsdag of bruiloftskleding, etc)
Hoe lang ik gemiddeld met kleding doe? Shirtjes 1 a 2 jaar. Broeken iets langer.
Dit is echt het beste idee ooit![]()
Ga ik meteen toepassen deze zomervakantie!
Kleding die ik langer dan een jaar niet meer gedragen heb gaan eruit. Zo hou ik mijn kast ordelijk en overzichtelijk.
renee16 schreef:Heel wisselend, ene stuk hangt er al 10 jaar, andere kleding gooi ik binnen enkele keren weg, zeker sportshirtjes, als ik een zweetgeur er niet uit krijg, gaat het weg.. Dit gaat ook niet naar de kringloop.
Maar Bv. Een colbert die er nog prima uitziet kan ik jaren later nog dragen..
kleding waar ik zelf op uitgekeken ben of wat ik niet meer pas wil ik weleens naar de kringloop brengen..
Hier worden de kasten alleen voornamelijk voller, idd oude stapshirtjes die later doorgaan als paardenshirtjes...
Ik heb nog een knalgroene broek (van 20 euro van de H&M destijds) die ik in groep 8 gekocht heb, meer dan 10 jaar geleden inmiddels. Veel gedragen, is nog steeds fantastisch. Verder heb ik eigenlijk vooral veel jurken maar dan ook van goede kwaliteit. Heb de eerste een jaar of 4-5 geleden gekocht en die is ook nog steeds mooi. Inmiddels is de collectie behoorlijk groot.
Misschien binnenkort.