Tijdelijk geen inkomsten en wat doe je dan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:10

Misschien kun je haar wel inspireren superpony, als je zelf nooit stil zit heb je misschien wel goede ideeën, wat heb je allemaal voorbij zien komen wat je wel kunt? want voor TS is dat dus lastig op dit moment.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:19

Ik heb maandelijks 15 euro voor mobiele abonnement en nog veel mb 's over zou nog goedkoper kunnen . Als ik dan hóór wat anderen per maand betalen kan je daar misschien ook op korten. Op veel plekken is wel Wi-Fi

Pantykous

Re: Tijdelijk geen inkomsten en wat doe je dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:23

Je moet aan de gang, hoe zuur ook. Ook als je niet goed kunt lopen. Wat je dan wel kunt doen weet ik niet, ligt ook aan je regio. Fabriekswerk is vaak ook zittend, of alleen staand, te doen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:30

marleen_usar schreef:
Je ziet het vaak op de tv of je leest er over, mensen hebben dieren maar ze hebben geen geld voor de dierenarts. Veel dieren zijn aangeschaft in een tijd dat het financieel mee zat.Maar dan opeens zit financieel even tegen wat doe je dan?

Wegens de corona zit ik zonder inkomsten, sinds eind maart, ik hoop ik september weer wat binnen te krijgen. Gelukkig staat de shetlander van mijn dochter bij mijn paard dus betaald zei het hooi en de stalhuur. Heb jij ook in zo.n situatie gezeten, en wat deed jij toen.

Heb je geen recht op uitkering dan?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:34

Callcenters zoeken altijd personeel voor bijvoorbeeld klantenservice voor Bol.com, Wehkamp etc. Niet het leukste werk en minimaal betaald, maar dan heb je wel inkomsten...

Aanbieden om in avonduren op te passen voor extra zakcentje?

Zoals eerder genoemd, kassawerk. Hier bij de Action in ons dorp zoeken ze continue kassapersoneel. Prma te doen als je herstelt van een gebroken been kan ik uit ervaring vertellen.

En contact opnemen met de sociale dienst van je gemeente? Bijstandsregeling is nu verruimd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:37

Nee ik heb geen recht op een uitkering helaas.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:38

Als ik op Indeed kijk zie ik volop productiewerk, bijvoorbeeld bij vis- en kipverwerkingsbedrijven, ook zittende functies. Ook veel callcenterwerk. Prima functies om tijdelijk te doen toch? En eventueel advertenties op Facebookplaatsen zetten waarin je je aanbiedt als avondoppas. Kids op bed leggen en daarna met je voeten gestrekt op de bank, zo heb ik jaren een leuke cent extra verdiend.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:00

Alle werk aanpakken wat er te krijgen is, in een callcenter zoeken ze altijd mensen, wat de meesten hierboven ook al aangeven.
Beginnen te bellen naar alle uitzendburo's, abo, en alles wat je niet nodig hebt skippen.

Een financiele weekplanning maken, en een kasboekje bijhouden.
Koken kan bijvoorbeeld vaak veel goedkoper dan je denkt als je alles zelf maakt.

En voor de toekomst idd zorgen dat je een flinke buffer hebt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:02

moonsparkle schreef:
Dan vraag ik me af hoeveel je als buffer hebt? Natuurlijk is een buffer goed, maar het kan er ook als je zuinig bent snel doorheen gaan als je geen inkomsten meer hebt, want als je maandelijkse lasten best hoog zijn zelfs zonder aparte dingen dan kan het me voorstellen dat je je gelijk zorgen gaat maken over het rond kunnen komen.

Ik ga geen bedragen noemen. Voor iedereen is het inkomen en vaste lasten natuurlijk anders, maar ik heb een behoorlijke periode heel zuinig geleefd en heel hard gewerkt om die buffer op te bouwen (nee ik had geen hoog slaris, gewoon minimumloon), voldoende om een paar maanden door te komen zelfs al had ik hele hoge vaste lasten of moet mn paard geopereerd worden of iets, dan kan dat zeg maar. Uiteraard vond ik het ook zorgelijk/stressvol toen ik zonder werk kwam te zitten en niet wetende voor hoe lang, ook al heb je die buffer, je wil daar natuurlijk het liefst zo min mogelijk van aanspreken, dus ik ben als nog heel snel op zoek gegaan naar werk, ook minder leuk werk, want ook dat is echt wel mogelijk, echter vind ik het wel gewoon heel belangrijk voldoende achter de hand te hebben voor noodgevallen zeker als je de zorg en verantwoordelijkheid draagt over een ander leven zoals een paard of kat of wat het ook moge zijn en ik begrijp gewoon niet zo goed dat veel mensen (niet specifiek TS) daar niet op anticiperen.
Helaas maakte ik dit ook veel mee toen ik nog in een dierenkliniek werkte, een van de redenen dat ik gestopt ben met werken als paraveterinair, te veel mensen (ik zeg niet allemaal) die dieren leuk vinden tot puntje bij paaltje komt en ze ziek worden, dan draait spontaan alles om geld en egoïsme. Veel dieren moeten euthanaseren omdat mensen geen geld (over) hadden voor behandeling waarmee een dier geholpen kon worden, en dan nog medeleven moeten tonen aan die mensen terwijl je dat dier in de ogen kijkt en weet dat het prima geholpen had kunnen worden, maar jij moet helpen er een spuitje in te stoppen, want dat is de goedkoopste optie :n
Nu zeg ik niet dat dit bij TS het geval is hoor, er zijn natuurlijk ook altijd uitzonderlijke situaties, maar heb het gewoon te veel mee gemaakt en dan realiseer je je gewoon hoe belangrijk die buffer is en een baan die je vaste lasten betaald, of die nou leuk is of niet, het dier is uiteindelijk afhankelijk van jou.

En anders is herplaatsen van het dier altijd nog een optie, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zomaar zou kunnen en voor mij absoluut een laatste redmiddel zou zijn :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:05

moonsparkle schreef:
Misschien kun je haar wel inspireren superpony, als je zelf nooit stil zit heb je misschien wel goede ideeën, wat heb je allemaal voorbij zien komen wat je wel kunt? want voor TS is dat dus lastig op dit moment.

Precies dit.
Misschien kan Superpony even uitleggen welk werk zij nu doet en in het verleden gedaan heeft wat wel kan en kon met knie-en andere operaties ?
Zou een grotere hulp zijn voor ts dan zomaar wat verwijten...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:08

Gelukkig heb ik nog een grote lopende opdracht ondanks corona, maar anders had ik persoonlijk tijdelijk aan de slag gegaan bij een productiebedrijf (visverwerking is hier veel in de buurt).
Ze staan altijd te springen om mensen dus je kan vaak meteen aan de slag. Betaalt niet het beste, maar gemiddeld toch 1600 per maand. Op z'n minst kan de hypotheek dan betaald worden.

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:11

Ik denk dat Superpony het goed bedoelt maar het een beetje lomp haar mond uit komt :))

TS, sterkte in deze situatie! Er is altijd wel iets wat je kunt doen, ook zittend. Thuiswerk of Callcenter zou inderdaad een goede optie zijn. Niet het leukste werk maar je kunt er wel wat mee verdienen :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:16

Ik heb zelf echt een flinke buffer, dus zit niet heel gauw zonder geld. Wel zou en kan ik direct heel zuinig gaan leven zodra mijn inkomsten stoppen. Als het moet kan ik heel goedkoop boodschappen doen en gewoon geen geld meer uitgeven aan luxe voor mezelf.

Ik zou ook direct weer op zoek gaan naar een andere baan en wanneer mijn buffer zal slinken ben ik ook bereid om alles aan te nemen wat op mijn pad komt. Ik heb vele schoonmaakbaantjes gehad, maar heb ook op de boerderij gewerkt en op een pensionstal. Als je fysiek niet in orde bent dan misschien in de supermarkt? Of een call centrum?

In elk geval succes met het vinden van een goede oplossing. Sowieso misschien wel handig om in je familie/vrienden kring eens te polsen of iemand de dierenartsrekening in uiterste nood voor je wil oppakken. Toen ik jonger was kon ik daarvoor terugvallen op mijn ouders. Ik heb ze gelukkig nooit nodig gehad maar het was wel een geruststellend idee.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:20

Misschien je paard te lease aanbieden?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:23

Fineapple schreef:
Ik denk dat Superpony het goed bedoelt maar het een beetje lomp haar mond uit komt :))

TS, sterkte in deze situatie! Er is altijd wel iets wat je kunt doen, ook zittend. Thuiswerk of Callcenter zou inderdaad een goede optie zijn. Niet het leukste werk maar je kunt er wel wat mee verdienen :)

En daar gaat het maar om, er zijn een aantal opties, waarbij mijn dieren wegdoen voor mij persoonlijk de allerlaatste zou zijn.

TS, wou jij niet ook met een kraam met plantjes op een markt gaan staan, zoiets staat me bij, is dat niks geworden dan? Dat plan had je toch ook al met je blessure?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:27

De prostitutie in!
Oh nee, dat mag nou ook niet natuurlijk...

En is natuurlijk een flauw grapje, want als je in die situatie zit is het vreselijk hoor.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 12-05-20 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:27

Flinke buffer is zo op en niet snel gespaard

TS wat ontzettend naar ik ben zelf vrijwillig 20% minder gaan werken ivm kleine kindjes

Ik zou besparen op boodschappen
Briefjes voor oppas en schoon maak
Callcenter nemen geen mensen aan van ouder dan 25

Faelynn niet oordelen over ander mans portemonnee
Ik ben zo iemand heb best geld en dieren maar moet leuk blijven
Nadat ik 1000€ armer was aan longfoto en puncties en filmpjes kwam er iets vaags uit
Moest meer onderzoek dan roep ik iid geef die kat prednison of spuitje ben klaar mee

Neem jezelf niet kwalijk je kunt jezelf niet tegen alles beschermen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:37

Tita, geen idee hoe je er bij komt dat callcenters geen mensen boven 25 aannemen. Ik ken 50-plussers die werken bij op de klantenservices van Bol en Wehkamp... Ook callcenter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:40

Hou op zeg..........Iemand pamperen werkt dus wel??

Als je nu zonder geld zit moet je iets. zo simpel is het. Als je dan met een smoes komt waarom het niet kan, wil je het niet zelf oplossen.

Maar allemaal oe en aa en zielig roepen is ook prima. Heeft TS dus niks aan.

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:42

superpony schreef:

Als je nu zonder geld zit moet je iets. zo simpel is het. Als je dan met een smoes komt waarom het niet kan, wil je het niet zelf oplossen.

Ah, ik dacht in eerste instantie dat je het goed bedoelde maar blijkbaar was het echt gemeen bedoeld := Hoewel ik het wel eens ben met je punt dat gaan zitten kniezen absoluut geen zoden aan de dijk zet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:45

Tita, onzin, bij het bedrijf waar ik werk worden zeker wel mensen van boven 25 aangenomen voor het callcenter. En ook mensen boven 50+.
Men kijkt of iemand passend is voor de functie, en niet naar leeftijd.

De oudste die nog wat bijkluste is zelfs pas na zijn 70e gestopt ;)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:46

tiwi1969 schreef:
Gelukkig heb ik niet geen inkomen, wel vorig jaar 30% ingeleverd door langdurige ziekte.
Door heel strak te budgetteren lukt het om zonder tekorten rond te komen en mijn potje voor noodgevallen te kunnen bewaren.

Begin om alle inkomsten en vaste uitgaven op een rij te zetten.
Ga daar flink in strepen, zeg abonnementen op en kijk goed naar je verzekeringen. Ben je niet over- of dubbel verzekerd? De doorlopende reisverzekering terwijl je geen geld hebt om te reizen etc.
Kijk of je door minder inkomen recht hebt op toeslagen of bijvoorbeeld minima-regelingen van de gemeente.

Geef jezelf een vast (krap)budget voor eten en drinken. Schrap daarbij op loze calorieën en kies voor voedzaam en gezond eten.
Ik eet bijvoorbeeld veel van To Good to Go en bespaar zo veel op boodschappen, leuke is dat er soms best luxe producten bij zitten die ik normaal nooit zou kopen.

Wat een goede tip! Zoiets zoek ik best al een tijdje en niet kunnen vinden. Heb de app meteen geinstalleerd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:52

Aanbieden om te strijken? Je kan dat zittend doen.Je kan dat zelf doen of via een strijkservice of zo.
Ik zou als ik jou was wel zien dat je een baan krijgt waarbij je een uitkering krijgt als je zonder werk komt.Want de kans dat er nog eens een lock down komt is niet ondenkbaar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:21

superpony schreef:

Kom dan zelf eindelijk eens met voorbeelden. Welk werk doe jij nu en wat heb je in het verleden gedaan ?
Misschien kan ts hier wel iets mee.

Aan steeds maar weer met verwijten komen, heeft ts ook niks.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:33

Ik bezorg 6 dagen in de week de ochtendkrant, levert me iets meer dan 300 euro per 4 weken op. Dat geld is voor de paarden.
Ervaring met callcenterwerk, ze zijn zo wanhopig op zoek naar mensen dat ze iedereen die maar een beetje Nederlands spreekt aannemen ongeacht leeftijd. Zittend werk waarbij je alleen maar hoeft te kletsen, makkie zelfs voor een mindervalide.