Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimbers schreef:Dat is ook wel wat je mag verwachten in 3 uur tijd vind ik doubtless. 100m2 is zo groot niet, dus vind ik wel logisch dat ze tijd heeft voor extra. Wel fijn dat ze zo goed beviel. Een fijne schoonmaakster is goud waard.
Denk dat er niet veel schoonmakers langskomen voor minder dan 3 uur en 12,50 is wel het minimum uurloon imo.
Talietjuh schreef:Waar haal je die checkes vandaan?
turtlelito schreef:_Femkeeex schreef:Ik ben benieuwd naar wat jullie zwart zouden betalen voor een student die komt schoonmaken. Ik ben aan het overwegen om te gaan werken naast mijn studie. Ik hoor hier en daar wel dat er veel vraag naar is, maar ik heb geen idee wat ik qua loon mag verwachten.
'Zwart' is relatief bij werk in huis (als je tenminste in Nederland woont). Als je maximaal 3 dagen voor een particulier werkt, dien je als werknemer (dus werkster) zelf de belasting op te geven en eventueel te betalen (regeling dienstverlening aan huis).
De werkgever betaalt je dus niet zwart, het niet aangeven zorgt ervoor dat het zwart wordt. Tarief is over het algemeen afhankelijk van het aantal uur dat aaneengesloten wordt gewerkt (meer uren achter elkaar is meestal een wat lager uurtarief) en vooral ook de regio.
Ik denk dat tussen de 12,50 en 15 euro per uur wel realistisch is.
Misty12 schreef:Ik heb 1 schoonmaakadres, via via gekregen. Ik kom daar (normaal gesproken) 1x per 2 weken, 2 uur lang en krijg 12,50 per uur. Het is een vrouw alleen, ongeveer 6 dagen in de week aan het werk, klein huisje, dus goed te doen in 2 uur. Het is ook nooit heel erg vies. Ik doe de badkamer/wc, kamer en keuken afnemen, stofzuigen , dweilen, boven de slaapkamer afstoffen en de (kleine) badkamer boven , daar ook stofzuigen en dweilen, de trap stofzuigen. Eens in de paar keer doe ik binnen ramen lappen, maar dan doe ik andere dingen minder uitgebreid. Het lijkt heel veel maar het huisje is niet zo groot.
vanLotje schreef:Ik betaal 50 eur per keer voor n schoon huis
En of dat in 3, 4 of 5 uur gebeurt boeit me niet zoveel.
Ik wordt zelf ook betaald voor 40 uur terwijl ik die nooit volmaak, als mijn werk klaar is is het klaar en dat werkt ZO fijn