Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:26

Ik ben schoonmaakster, ik werk wel via een site met urenbriefjes. Dus niet zwart. Ik krijg 13.50 per uur. Ik bespreek per gezin wat ze willen en wat er moet gebeuren. Bij de ene doe ik echt alles, was ophangen/opvouwen, koelkasten compleet nalopen wat nog houdbaar is en schoonmaken,strijken, bedden opmaken, ovens magnetrons en badkamers helemaal schoonmaken, ramen en kozijnen binnen+buiten. Daar zit flink wat tijd in. Maar er is ook een gezin bij die willen alleen dat ik kom afstoffen, stofzuigen en dweilen.
We hebben nu een stop ingeroepen omdat ik zwanger ben en zij thuis zitten. 1 gezin wilde eigenlijk wel dat ik bleef komen maar voel me er niet heel prettig bij momenteel. Maar krijg om de dag wel een nieuwe oproep voor per direct beginnen. Dus er is genoeg vraag en vast ook genoeg die wel doorwerken.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:29

Hier een net vijftien jarig buurmeisje uit de wijk. Betaal €6 per uur voor 2 uur per week. Bij een krantenwijk zou ze de helft verdienen. Ze werkt ook bij andere buren. Ze doet beneden, badkamer en onze slaapkamer sowieso en dan om de week of twee (amper gebruikte) extra slaapkamers of de zolder. De laatste ruimtes gebruiken wij zelden, dus het werk is prima te doen binnen die tijd.

Ze is hier overigens begonnen omdat ik momenteel het zware werk niet aankan. Ik houd het wel gewoon bij, dus echt heel vies is het niet.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:32

Wij hebben huishoudelijke hulp voor 3 uur per week a 12 euro per uur. Ze stofzuigt en dweilt het hele huis, maakt de toiletten en badkamer schoon. Verschoont de bedden en maakt de keuken schoon. Ze is een harde werkster alleen niet heel voorzichtig met de stofzuiger en dweil. Zo heeft ze al meerdere dingen gesloopt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:06

Kimbers schreef:
Dat is ook wel wat je mag verwachten in 3 uur tijd vind ik doubtless. 100m2 is zo groot niet, dus vind ik wel logisch dat ze tijd heeft voor extra. Wel fijn dat ze zo goed beviel. Een fijne schoonmaakster is goud waard.

Denk dat er niet veel schoonmakers langskomen voor minder dan 3 uur en 12,50 is wel het minimum uurloon imo.

Dat hangt er vanaf hoor. De oppervlakte is idd niet super groot, maar als deze volgestouwd staat met beeldjes, fotokaders, ... ben je meteen meer tijd kwijt. Aantal meubels en spulletjes spelen echt een rol. Hangt er ook vanaf wat voor badkamer ze hebben: glazen douchewand, meerdere lavabo's, meerdere spiegels, wel/geen bad, ... Ik werk als huishoudhulp, en merk daar echt verschil in. Aan de ene badkamer ben ik een half uur bezig, aan een andere anderhalf uur.

En, of ze opruimen voor je komt zodat je meteen kan beginnen poetsen, of je zelf nog een half uur staat op te ruimen. 100 vierkante meter kan al snel aanvoelen als 300 vierkante meter :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:21

Ik betaal mijn schoonmaakster 15 euro per uur en ze komt 2 uur per week.
Doet stoffen, stofzuigen, dweilen. Badkamer, keuken, wc, ramen zemen.

Ik zorg wel dat het opgeruimd is zodat ze gelijk aan de gang kan.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:27

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:36

turtlelito schreef:
_Femkeeex schreef:
Ik ben benieuwd naar wat jullie zwart zouden betalen voor een student die komt schoonmaken. Ik ben aan het overwegen om te gaan werken naast mijn studie. Ik hoor hier en daar wel dat er veel vraag naar is, maar ik heb geen idee wat ik qua loon mag verwachten.

'Zwart' is relatief bij werk in huis (als je tenminste in Nederland woont). Als je maximaal 3 dagen voor een particulier werkt, dien je als werknemer (dus werkster) zelf de belasting op te geven en eventueel te betalen (regeling dienstverlening aan huis).
De werkgever betaalt je dus niet zwart, het niet aangeven zorgt ervoor dat het zwart wordt. Tarief is over het algemeen afhankelijk van het aantal uur dat aaneengesloten wordt gewerkt (meer uren achter elkaar is meestal een wat lager uurtarief) en vooral ook de regio.

Ik denk dat tussen de 12,50 en 15 euro per uur wel realistisch is.

Ik was niet van plan om het aan te geven. Ik zou dus minimaal toch wel 12.50 euro kunnen verwachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:58

Haarbal

Re: Schoonmaakster, hoeveel betalen en wat laat je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:39

Tsja, ik heb maar 54m2 totaal, dus erg klein huisje, en ik hou het zelf redelijk bij maar de grotere klussen lukt door mijn gezondheid niet best. Ik zou iemand willen die eens per twee weken komt om de ramen, badkamer, dweilen etc te doen, keertje de keukenkastjes en koelkast doen. Als ik zelf stof afneem en zuig ben ik met een uur het hele huis door. Dus eens in de twee weken een uur of 2, maar waar vind je zo iemand? En zijn jullie zelf thuis? Zou me ook raar voelen als ik op de bank hang met de pootjes omhoog en die ander is aan het ramen lappen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:40

Wij hebben via een vriend schoonmaaksters.
Om de week komen er 2 Poolse dames 2 uur schoonmaken. In totaal 4 uur schoonmaakwerk.
Ik betaal dan €60. Dus €15 per persoon per uur.

Stoffen, stofzuigen en dweilen beneden, 1e verdieping en de zolder.
Schrobben de badkamer en de keuken.
Bij tijd over lappen ze de ramen.
Ik kan ze langer laten komen om keukenkasten te doen f alle ramen te lappen.

Wij hebben een zoon, 2 katten en een hond.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:00

Mijne krijgt €12,50. Ze is tussen de 2 en 3 uur bezig. Ze komt eens per 2 weken

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:29

Ik betaalde 35 euro voor 3 uur. Ze kwam elke week. Wij hadden 2 kleine kinderen en 2 honden in huis dus genoeg schoon te maken :Y)
Bij ons deed ze beneden stoffen/dweilen. De toiletten en badkamer, boven stofzuigen. En dan een extra klusje, soms de ramen dan weer de keuken extra..dat hield ze zelf bij. Soms was ik thuis maar vaak ook niet. Wij zijn viavia aan haar gekomen, in een dorp gaat dat wel makkelijker denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:12

Dus redelijke prijs is minimaal 12,50 p.uur begrijp ik van jullie
Liever ietsje meer.

En eigenlijk gewoon alles in overleg.

Helder, bedankt!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:40

Ik kom uit de kop v. Noord Holland, ga morgen even kijken.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:04

De eerste schoonmaakster hebben we via marktplaats gevonden en heeft meteen geld, cadeaubonnen en kleding gestolen.

Daarna alleen nog maar via via gedaan. Ben nu bij nummer 4, ik betaal 15 euro per uur en ze komt elke week 2 uur. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nog nooit echt tevreden ben geweest met iemand helaas.

Of ze was heel lomp (bijv allemaal zwarte strepen op de muur van de stofzuiger), of ze haalde de kalk niet goed weg en nu heb ik weer iemand die de kantjes er vanaf loopt.

Nu met corona doe ik het zelf maar weer even en ben wel echt in dubio of ik het niet misschien maar beter zelf kan blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:23

Dat is vervelend zeg..

Misschien goed om van te voren goed de verwachtingen te bespreken en een proefperiode af te spreken (wederzijds)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:40

Ik heb 1 schoonmaakadres, via via gekregen. Ik kom daar (normaal gesproken) 1x per 2 weken, 2 uur lang en krijg 12,50 per uur. Het is een vrouw alleen, ongeveer 6 dagen in de week aan het werk, klein huisje, dus goed te doen in 2 uur. Het is ook nooit heel erg vies. Ik doe de badkamer/wc, kamer en keuken afnemen, stofzuigen , dweilen, boven de slaapkamer afstoffen en de (kleine) badkamer boven , daar ook stofzuigen en dweilen, de trap stofzuigen. Eens in de paar keer doe ik binnen ramen lappen, maar dan doe ik andere dingen minder uitgebreid. Het lijkt heel veel maar het huisje is niet zo groot.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:59

Vervelend als het schoonmaken niet naar verwachting gebeurd.

Heb ik in het verleden ook wel gehad, slechte schoonmakers.
Poolse dames werken echt hard.
Willen geen pauze, geen drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:08

Misty12 schreef:
Ik heb 1 schoonmaakadres, via via gekregen. Ik kom daar (normaal gesproken) 1x per 2 weken, 2 uur lang en krijg 12,50 per uur. Het is een vrouw alleen, ongeveer 6 dagen in de week aan het werk, klein huisje, dus goed te doen in 2 uur. Het is ook nooit heel erg vies. Ik doe de badkamer/wc, kamer en keuken afnemen, stofzuigen , dweilen, boven de slaapkamer afstoffen en de (kleine) badkamer boven , daar ook stofzuigen en dweilen, de trap stofzuigen. Eens in de paar keer doe ik binnen ramen lappen, maar dan doe ik andere dingen minder uitgebreid. Het lijkt heel veel maar het huisje is niet zo groot.

Nou wel superfijn, ook voor haar!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:21

Ik heb een schoonmaakster, ze komt 2x2 uur per week en ik betaal 12,50 euro per uur. Ze doet de ene keer boven "alles" (afstoffen, poetsen, dweilen...) en de andere keer beneden en beide keren stofzuigen. Verder strijken en ramen lappen en dergelijke. Soms spaart ze een uur op voor extra/grotere klussen. Ik koop hier vrije tijd voor, en ik ben niet zo goed in het poetswerk. Gedurende de semi-lockdown is ze niet geweest helaas, maar gelukkig begint ze komende week weer, als mijn kinderen op school zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:20

Wat fijn, hoe ben je aan haar gekomen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:56

vanLotje schreef:
Ik betaal 50 eur per keer voor n schoon huis
En of dat in 3, 4 of 5 uur gebeurt boeit me niet zoveel.
Ik wordt zelf ook betaald voor 40 uur terwijl ik die nooit volmaak, als mijn werk klaar is is het klaar en dat werkt ZO fijn :)

Als je nooit je uren maakt omdat je werk dan af is, Heb je dan niet gewoon te weinig werk? Of teveel werkuren?
Niet onaardig bedoelt hoor maar ik kan me haast niet indenken dat er een baas is die een medewerker voor 40 uur gaat betalen terwijl het ook in minder kan en altijd zo wordt gedaan al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:19

Ja vind dat ook apart..

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:44

Ik heb zelf een tijdje voor een echtpaar op leeftijd schoongemaakt. Dit was 2uur, 1x per week. Ik kreeg hier 30 euro voor (wat ik een net bedrag vond, ivm toch ook wel wat reistijd etc.) Ik deed dan de zwaardere klusjes, welke ze zelf niet meer kon. Dus de badkamer, de vloeren, de ramen, balkon schrobben, gordijnen wassen, lage/hoge kastjes poetsen etc. zulke dingen. Jaren met veel plezier gedaan, tot het wat te veel werd met school