Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Change3x schreef:Wat een nare reacties van een aantal.
TS, jij mag gewoon in de buitenlucht 1 op 1 les hebben op een andere locatie.
heidy_wilco schreef:Bah, je komt op mij aardig verwend over, zolang het jou maar schikt. Als je een goede verstandhouding wilt blijven houden, houdt je je gewoon aan de regels die opgelegd zijn door de stal waar je staat. Hun stal, hun regels. Ik vind het nogal brutaal en asociaal om buiten hun om je zin door te willen drijven en als ik de eigenaren was van die stal, had je een andere stal kunnen zoeken. Het zijn nou eenmaal uitzonderlijke situaties. En het lijkt heel me sterk dat jij van je opleiding geschopt wordt omdat jij niet kan lessen op het moment.
Rocamor schreef:Ik ben het wel met heidy_wilco eens.
De stal waar ts staat, heeft kennelijk momenteel nog andere en dus strengere regels dan de overheidsregels. En daar dien je je, hoe bagger soms ook, gewoon aan te houden.
Ts, heb je al aan de staleigenaren gevraagd wat de reden is dat ze deze regels zo hanteren? En heb je gevraagd of ze al voornemens zijn om het gevraagde toe te laten en zo ja, wanneer?
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Citaat:omdat ze de richtlijnen van knhs en fnrs aan houden
Blackberry28 schreef:Is wel een beetje dubbel inderdaad dat mensen onder de 18 wel mogen lessen, maar je moet wel de accommodatie gesloten houden voor mensen van buitenaf voor training, waar val je dan onder he?
Hier de link met de nieuwste maatregelen https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... et-19-mei/
. Buitenaccommodaties KNHS-verenigingen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar
Verenigingen met een eigen accommodatie mogen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar. Bij kinderen van 13 t/m 18 jaar moet te allen tijde 1,5 meter afstand tussen elkaar worden aangehouden.
Er mogen ook op verenigingen georganiseerde paardensportactiviteiten, zoals groeps- en privélessen, plaatsvinden in de buitenlucht voor kinderen t/m 18 jaar. Voor jeugd van 13 t/m 18 jaar geldt dat er minimaal 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Ouders mogen niet langs de rijbaan staan. Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis.
Accommodaties waar paarden gestald staan, blijven beperkt open om paarden te voorzien in hun basisbehoeften. Hierbij moeten de sociale- en hygiënemaatregelen in acht genomen worden.
Maatregelen paardensportverenigingen:
Houd de accommodatie voor volwassenen gesloten voor lessen, evenementen of andere activiteiten tot en met 19 mei.
Laat geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie gebruiken voor training.
Vaste leden mogen de accommodatie gebruiken voor de dagelijkse en individuele training van hun paard. Doe dit waar mogelijk zonder begeleiding.
Rocamor schreef:Ik ben het wel met heidy_wilco eens.
De stal waar ts staat, heeft kennelijk momenteel nog andere en dus strengere regels dan de overheidsregels. En daar dien je je, hoe bagger soms ook, gewoon aan te houden.
Ts, heb je al aan de staleigenaren gevraagd wat de reden is dat ze deze regels zo hanteren? En heb je gevraagd of ze al voornemens zijn om het gevraagde toe te laten en zo ja, wanneer?
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
ingvdh schreef:Kort gesteld;
Voor stal/manege is het in feite niet meer of minder dan een buitenrit maken, dit mag gewoon.
Je mag gewoon stal verlaten, een rit maken en weer terugkomen, wat jij met die tijd doet is aan jou.
Blijft over of jouw instructie jou wil ontvangen.
Maar omdat het gevoelig ligt zou ik wel open kaart spelen met stal en blijven overleggen met ze.
MaybelM schreef:Ik heb de knhs benaderd en een reactie gehad. Vanuit de knhs mag het maar moet ik vragen hoe de gemeente er in staat. Dus Morgen even de gemeente bellen!