Lessen op andere locatie tijdens corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:17

Wat een nare reacties van een aantal.

TS, jij mag gewoon in de buitenlucht 1 op 1 les hebben op een andere locatie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:26

Onze verenging is alleen open voor mensen die thuis niet de gelegenheid hebben om te trainen.
Dat werkt op inschrijving zodat er niet meer dan 3 mensen op het terrein aanwezig zijn.
Het is alleen buiten en er mag niemand van buitenaf komen rijden, alleen noodzakelijke training.
Alleen leden mogen er les nemen van de instructeur die ook lid is van de verenging.
Jeugdleden worden nu weer opgestart.
Bij ons op stal mag ook nog niemand van buitenaf komen, alleen noodzakelijke dingen.

Ik rijd op rustige momenten wel buiten en ik rijd op inschrijving op de verenging omdat wij bij stal geen goede bak hebben, verder ga ik nergens naar toe.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:37

Change3x schreef:
Wat een nare reacties van een aantal.

TS, jij mag gewoon in de buitenlucht 1 op 1 les hebben op een andere locatie.

Volgens de officiële regelgeving mag dat , maar ik hoor van veel mensen dat staleigenaren eigen regels bovenop die van de KNHS handhaven, en als je dan op een stal staat waar dat aan de orde is denk ik dat je je aan de stal regels moet houden. Hoe oneerlijk dat ook aanvoelt. Je kan het natuurlijk altijd aankaarten en vragen waarom deze regels gehandhaafd worden en ze wijzen op dat het officieel toegestaan is wat jij wil.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:44

heidy_wilco schreef:
Bah, je komt op mij aardig verwend over, zolang het jou maar schikt. Als je een goede verstandhouding wilt blijven houden, houdt je je gewoon aan de regels die opgelegd zijn door de stal waar je staat. Hun stal, hun regels. Ik vind het nogal brutaal en asociaal om buiten hun om je zin door te willen drijven en als ik de eigenaren was van die stal, had je een andere stal kunnen zoeken. Het zijn nou eenmaal uitzonderlijke situaties. En het lijkt heel me sterk dat jij van je opleiding geschopt wordt omdat jij niet kan lessen op het moment.

Ga je lekker joh? Doe eens normaal zeg, over asociaal gesproken.
De regels zijn niet eensluidend. Wat in de ene gemeente wel mag, mag in de andere weer niet en het is zelfs per situatie verschillend. TO stelt een vraag en is bang dat ze problemen krijgt met haar opleiding en dan krijg je dit soort zure reacties over je heen. Lekker hoor.

Mijn dochter heeft haar privélessen bijvoorbeeld gewoon mogen volgen. Bij instructrice thuis, bak ligt aan de overkant van het terrein dus daar hoefde ze niet op. Geen overlap van lesklanten. Anderhalve meter afstand was prima te doen, we moesten alleen een eigen oortje aanschaffen en ik bleef bij de auto waar ik de les kon volgen.
Vanaf morgen beginnen de verenigingsgroepslessen weer, mag ook gewoon. In de buitenbak, 4 lesklanten, ouders mogen helpen opzadelen en opstappen en moeten daarna weg.
De manege waar ze eerder reed gaat nog niet open, zij kunnen niet voldoen aan de regels die in een andere gemeente gehanteerd worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:51

Informeer bij de stal waar het paard staat en informeer bij de stal waar je naartoe wilt. Als zij het beiden geen probleem vinden, dan kan het toch gewoon?

Zelf heb ik afgelopen weekend gelest op een andere locatie. Maar deze buitenbak lag wel aan de weg, niet direct op het terrein van de stal. En we zijn er onder de man heen gereden. Dus we hadden verder geen contact met ander mensen/paarden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:55

Ik ben het wel met heidy_wilco eens.
De stal waar ts staat, heeft kennelijk momenteel nog andere en dus strengere regels dan de overheidsregels. En daar dien je je, hoe bagger soms ook, gewoon aan te houden.

Ts, heb je al aan de staleigenaren gevraagd wat de reden is dat ze deze regels zo hanteren? En heb je gevraagd of ze al voornemens zijn om het gevraagde toe te laten en zo ja, wanneer?

Wat voor opleiding doe je eigenlijk?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:55

Ja inderdaad, vraag wat op je eigen stal mag en wat op de andere locatie mag, dan hebben helder wat je kunt plannen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:01

Rocamor schreef:
De stal waar ts staat, heeft kennelijk momenteel nog andere en dus strengere regels dan de overheidsregels. En daar dien je je, hoe bagger soms ook, gewoon aan te houden.

Ts, heb je al aan de staleigenaren gevraagd wat de reden is dat ze deze regels zo hanteren? En heb je gevraagd of ze al voornemens zijn om het gevraagde toe te laten en zo ja, wanneer?

Dat heeft ze al gezegd:
Citaat:
omdat ze de richtlijnen van knhs en fnrs aan houden

Daarom is het een uitstekend idee van de ts om die even te bellen.

Het gaat niet zozeer om wat heidi_wilco precies zegt, daar heb ik niet eens meer naar gekeken.
Maar het is echt niet nodig om de ts verwend, asociaal en brutaal te noemen in één post omdat ze iets vraagt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:11

Ts geeft aan dat ze nu lessen MÓET omdat ze anders van de opleiding wordt gegooid.

Ze zou ook de opleiding om dispensatie kunnen vragen omdat ze door omstandigheden kennelijk niet afdoende heeft kunnen bereiken... lijkt mij dat, mits de aanvrager voorheen alles op orde had, hier vanuit de opleiding gewoon begrip voor zou moeten zijn.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:12

Blackberry28 schreef:
Is wel een beetje dubbel inderdaad dat mensen onder de 18 wel mogen lessen, maar je moet wel de accommodatie gesloten houden voor mensen van buitenaf voor training, waar val je dan onder he ;) ?

Hier de link met de nieuwste maatregelen https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... et-19-mei/

. Buitenaccommodaties KNHS-verenigingen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar
Verenigingen met een eigen accommodatie mogen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar. Bij kinderen van 13 t/m 18 jaar moet te allen tijde 1,5 meter afstand tussen elkaar worden aangehouden.

Er mogen ook op verenigingen georganiseerde paardensportactiviteiten, zoals groeps- en privélessen, plaatsvinden in de buitenlucht voor kinderen t/m 18 jaar. Voor jeugd van 13 t/m 18 jaar geldt dat er minimaal 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Ouders mogen niet langs de rijbaan staan. Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis.

Accommodaties waar paarden gestald staan, blijven beperkt open om paarden te voorzien in hun basisbehoeften. Hierbij moeten de sociale- en hygiënemaatregelen in acht genomen worden.

Maatregelen paardensportverenigingen:

Houd de accommodatie voor volwassenen gesloten voor lessen, evenementen of andere activiteiten tot en met 19 mei.
Laat geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie gebruiken voor training.
Vaste leden mogen de accommodatie gebruiken voor de dagelijkse en individuele training van hun paard. Doe dit waar mogelijk zonder begeleiding.

Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan.

MaybelM

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:20

Om een dingen even helder te maken, als mijn staleigenaresse altijd nee had gezegd had ik er mee kunnen leven maar ze zij afgelopen zaterdag toen ik t vroeg ja het mag weer en kwam daar gister avond opeens op terug daarom ben ik het hier gaan na vragen wat nou wel of niet mag om discusie op stal te verkomen

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:34

Rocamor schreef:

Ik doe een paardensport opleiding waar ik tot basisinstructeur word opgeleid (en evt wedstrijdinstructeur als mijn niveau het toe laat) nu heb ik net voor de corona tijd gehoord dat ze helaas mijn rijden nog niet op het niveau vinden waar het moet zijn en dat ik dat moest gaan verbeteren. Maar toen kwam helaas de corona tijd en mocht ik van stal niet meer naar ander terrein (het terrein waar ik naartoe zou gaan laat het gewoon toe) ik mis dus heel veel ondersteuning voor vooral mijn houding dat iemand me er continu op wijst tuurlijk kan je veel wel zelf voor elkaar krijgen mr zak soms toch zonder het door te hebben terug in mijn oude houding. Daarom wil ik heel graag weer gaan lessen zodat ik dat snel kan gaan verbeteren.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:39

Waarom is bokt altijd zo vijandig naar elkaar .. :')

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:07

Helemaal niet raar dat je het vraagt. Per stal is het nogal verschillend. En allemaal zeggen ze de regels van de KNHS/FNRS te volgen.

Dus negeer die onaardige opmerkingen maar.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:42

Omdat dit een coronagerelateerde vraag is verplaats ik dit topic naar CV.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:43

Sorry, ik had gisteren gereageerd op een moment dat ik dat beter niet had kunnen doen en heb dingen gezegd die ik niet had moeten en willen zeggen. Ik wilde mijn bericht aanpassen, maar dat lukte niet meer. De grote lijn in mijn bericht was om je aan de regels van je stal te houden, of het nou wel of niet mag van de knhs en fnrs.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:16

Kort gesteld;

Voor stal/manege is het in feite niet meer of minder dan een buitenrit maken, dit mag gewoon.
Je mag gewoon stal verlaten, een rit maken en weer terugkomen, wat jij met die tijd doet is aan jou.

Blijft over of jouw instructie jou wil ontvangen.

Maar omdat het gevoelig ligt zou ik wel open kaart spelen met stal en blijven overleggen met ze.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 16:35

Ik heb de knhs benaderd en een reactie gehad. Vanuit de knhs mag het maar moet ik vragen hoe de gemeente er in staat. Dus Morgen even de gemeente bellen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:05

ingvdh schreef:
Kort gesteld;

Voor stal/manege is het in feite niet meer of minder dan een buitenrit maken, dit mag gewoon.
Je mag gewoon stal verlaten, een rit maken en weer terugkomen, wat jij met die tijd doet is aan jou.

Blijft over of jouw instructie jou wil ontvangen.

Maar omdat het gevoelig ligt zou ik wel open kaart spelen met stal en blijven overleggen met ze.

Dat klopt, maar of een stal je dan nog toelaat op het erf is ook aan hun. Er mag heel veel landelijk. Maar stallen mogen ook zelf regels hebben.

Of dat ze uiteindelijk tevreden klanten oplevert is een 2e....

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:52

MaybelM schreef:
Ik heb de knhs benaderd en een reactie gehad. Vanuit de knhs mag het maar moet ik vragen hoe de gemeente er in staat. Dus Morgen even de gemeente bellen!

Gemeente gaat geen uitspraak doen over een individu. Ik zit al weken in de crisiscommunicatie binnen de gemeente en dergelijke aanvragen worden of toebedeeld aan de handhavers of op de stapel gelegd omdat het niet urgent is nu. Beheersing van de crisis en maatschappelijke onrust heeft prioriteit. Of je moet in een hele kleine gemeente wonen....

Overigens volgen de gemeenten het advies om te sporten in de buitenlucht t/m 18 jaar en de 1,5 m afstand. Wanneer verenigingen en sportclubs zijn opgestart, wordt er steekproefgewijs gecontroleerd op naleving van de regels. Dus als jouw instructrice je laat komen en jullie volgen de regels, dan is er niets aan de hand.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:16

De enige regels die hier van belang zijn zijn die van je stalhouder, zijn toko, zijn regels.
Als hij niet wil dat mensen buiten de deur gaan lessen is dat zijn goed recht.
Het is jouw hoef recht om, binnen de kaders van de richtlijnen, buiten de deur te gaan lessen.
Alleen denk ik dat je dan een logeer plaats voor je paard moet vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:33

Je kunt toch met elkaar in gesprek gaan?

Ik vind dat zulke vreemde reacties. Als je stalhouder iets besluit wat je niet bevalt, vertrek je toch niet meteen :? ? Dan kun je het daar toch over hebben en kijken of je er samen uit kan komen.
Pas als je er niet uitkomt kun je zeggen: accepteren of vertrekken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:00

Ik Ben zelf stalhouder en in geval van ts ,ze vraagt info en het blijkt dat ze gelijk heeft dat het officieel mag. Waarom zou je dan als pensionstal je been stijf houden? Of je moet echt bang zijn voor besmetting, maar dan start je geen lessen op denk ik.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:05

Ik begrijp TS echt wel, maar ik begrijp ook de pensionhouder. Het is gewoon erg vervelend als je regels hebt, en er een pensionklant van alles bij zoekt om daar maar onderuit te komen. Nu kennen wij het hele verhaal niet, en weten wij niet op welke toon wat is gezegd.

TS, ik hoop voor je dat de pensionhoudster meewerkt en het goedkeurd. Maar ga niet zomaar toch lessen, want je hebt altijd kans dat je dan niet meer welkom bent.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:54

Ze zoekt toch niet "van alles erbij om er onderuit te komen"? Volgens de regels van de knhs en de fnrs mag wat zij wil wel. De stalhouder heeft daarbovenop nog zijn eigen regels gemaakt. Dat mag ie, maar dat daar dan vragen over komen lijkt me evident.
Ze dramt niet, ze zeurt niet, ze vraagt. Omdat ze bang is dat haar opleiding hieronder lijdt.