Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cer schreef:Maar als je jezelf wilt opofferen, en juist de zwakkeren wilt afschermen, is jouw genoemde voorbeeld van het verpleeghuis denk ik net niet het juiste voorbeeld.. want die zijn kwetsbaarder en moeten dan afgeschermd worden, toch?
Gloa schreef:Ik ben best wel voor het Zweedse model. Scherm de zwakkeren af en laat de rest immuniteit opbouwen.
wemkelover schreef:waarom mogen mensen geen twijfels hebben bij sommige dingen en maatregelen?
Sorry ik heb ze ook wel eens, meer over hoe lang willen ze dit volhouden en krijgen we ooit nog ons normale leven terug. Dus als je even vragen hebt over bepaalde dingen dan ben je meteen niet goed bij je hoofd? apart

Gloa schreef:Goed lezen. Hospice. Mensen die daar liggen zijn al stervende en mogen nu maar heel beperkt afscheid nemen.
moonfish13 schreef:Hier verlies je je geloofwaardigheid.![]()
Covid is geen grapje, covid is geen ‘zomaar’.
Haal die plaat voor je kop weg!
germie schreef:Dat je iets een paar weken wilt doen, daar kan ik wat van begrijpen, maar het punt om weer los te laten moet ook weer komen.
Daar lieten ze na 3 weken ook de lockdown los. Ze krijgen alles nu 4-dubbel terug en gaan dus ook weer 4-dubbel in lockdown. Gloa schreef:Wat er in mijn hoofd omgaat? Kom maar op met die groepsimmuniteit, ik meld me vrijwillig aan. Ben jong, fit en gezond en wil best mijn steentje bijdragen.
Ik ben best wel voor het Zweedse model. Scherm de zwakkeren af en laat de rest immuniteit opbouwen.
Gloa schreef:Godgod wat een heftige coronapolitie reacties weer![]()
Laten we het netjes houden aub.
Wat er in mijn hoofd omgaat? Kom maar op met die groepsimmuniteit, ik meld me vrijwillig aan. Ben jong, fit en gezond en wil best mijn steentje bijdragen.
Ik ben best wel voor het Zweedse model. Scherm de zwakkeren af en laat de rest immuniteit opbouwen.
De noodwet gaat over veel meer dan alleen de apps.
Als een partij als Amnesty zich gaat mengen in wetgeving van een democratisch westers land dan zou dat genoeg trigger voor je moeten zijn om niet klakkeloos de gevestigde media na te praten en kritisch te zijn. Dat dit nu over de UK gaat wil niet zeggen dat het hier niet actueel kan worden. Reken maar dat regeringen onderling veel afkijken.
Dat we al zoveel vrijheden hebben is een volstrekt non-argument om grondwettelijke! vrijheden zomaar in te laten perken. Daar moeten echt hele goede redenen voor zijn en ik heb daar twijfels over ja.
Wij hebben nog contact met vrijwilligers van een hospice waar mijn schoonmoeder vorig jaar heeft gelegen. De verhalen van nu zijn verschrikkelijk, onmenselijk zelfs. Iets wat volgens onze mp de 'nieuwe normaal' moet worden......
Zertab schreef:Gloa schreef:Wat er in mijn hoofd omgaat? Kom maar op met die groepsimmuniteit, ik meld me vrijwillig aan. Ben jong, fit en gezond en wil best mijn steentje bijdragen.
Helemaal mee eens. En wat ik ook om mij heen merk is dat mensen er genoeg van hebben en dus hun eigen vrijheden weer maken. Dan kan je beter als overheid kijken wat er al versoepelt kan worden, dan het volk zelf het heft in handen laten nemen, om het zo maar te zeggen.
Zertab schreef:Gloa schreef:Wat er in mijn hoofd omgaat? Kom maar op met die groepsimmuniteit, ik meld me vrijwillig aan. Ben jong, fit en gezond en wil best mijn steentje bijdragen.
Helemaal mee eens. En wat ik ook om mij heen merk is dat mensen er genoeg van hebben en dus hun eigen vrijheden weer maken. Dan kan je beter als overheid kijken wat er al versoepelt kan worden, dan het volk zelf het heft in handen laten nemen, om het zo maar te zeggen.
Zertab schreef:@elnienjo: Ja daar heeft Rutte zeker een punt, maar mensen kan je niet stoppen. Tenzij er een lock down komt en overal politie op straat. Want eerlijk, in mijn dorp is nergens politie te bekennen.
Ik hoop dat er in de noodwet ook iets staat over hoe we de economie draaiende gaan houden. Dadelijk zijn we allemaal gered van de corona, maar zijn we allemaal werkloos en hebben we geen eten... Daar gaat echt te weinig aandacht naar uit in mijn ogen.
elnienjo schreef:Zertab schreef:@elnienjo: Ja daar heeft Rutte zeker een punt, maar mensen kan je niet stoppen. Tenzij er een lock down komt en overal politie op straat. Want eerlijk, in mijn dorp is nergens politie te bekennen.
Ik hoop dat er in de noodwet ook iets staat over hoe we de economie draaiende gaan houden. Dadelijk zijn we allemaal gered van de corona, maar zijn we allemaal werkloos en hebben we geen eten... Daar gaat echt te weinig aandacht naar uit in mijn ogen.
Die mondkapjes daar moet echt haast mee worden gemaakt, want zodra er veilige op de markt zijn dan kun je weer naar kappers, fysio en andere contactberoepen.
En in horeca is ook meer mogelijk als de serveersters mondkapjes zouden dragen.
Zertab schreef:@elnienjo: Ja daar heeft Rutte zeker een punt, maar mensen kan je niet stoppen. Tenzij er een lock down komt en overal politie op straat. Want eerlijk, in mijn dorp is nergens politie te bekennen.