Van landbouwgrond naar bouwgrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Van landbouwgrond naar bouwgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:40

Hier in de buurt verpachten veel mensen hun landbouwgrond, per jaar brengt dat wel wat op maar zoals al eerder gezegd wordt je er niet rijk van, ik hoor prijzen van 1000,- per hectare per jaar als er bijvoorbeeld maïs op wordt gezet, weet ook iemand die het grasland verpacht aan een boer verderop om het gras te maaien voor in de kuil voor de koeien, dat brengt ook ongeveer zoveel op.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:45

meggiemeg schreef:
Hier in de buurt verpachten veel mensen hun landbouwgrond, per jaar brengt dat wel wat op maar zoals al eerder gezegd wordt je er niet rijk van, ik hoor prijzen van 1000,- per hectare per jaar als er bijvoorbeeld maïs op wordt gezet, weet ook iemand die het grasland verpacht aan een boer verderop om het gras te maaien voor in de kuil voor de koeien, dat brengt ook ongeveer zoveel op.
als het weer een beetje meewerkt zou je er natuurlijk van mei tot oktober maïs op kunnen hebben en daarna inzaaien met iets wat in het voorjaar geoogst kan. Iemand uit mijn buurt heeft na de maïs gras ingezaaid en vorige week hooi gebouwd met flinke opbrengst. Daarna heeft dezelfde loonwerker het omgewerkt en maandag gaat de maïs erin.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:47

Terwijl de prijzen voor bouwgrond aanzienlijk hoger zijn.

Zeker zo dicht bij de bebouwde kom als TS zit, is er soms best met een gemeente te praten, is mijn ervaring. Misschien heeft de gemeente nog een veegplan in de planning waardoor je met minimale kosten kunt laten wijzigen (laten wij nu ook doen met een schuur waar we woonbestemming op willen hebben), misschien moet je iets langer wachten, maar kan het direct gewijzigd worden in de transitie van bestemmingsplan naar omgevingsplan. Alle gemeenten in NL zijn op dit moment druk bezig met hun bestemmingsplannen omdat de Omgevingswet eraan komt en dat geeft voor grondeigenaren ruimte.

Nee heb je, ja kun je krijgen.