Matheno schreef:Ik heb de Roomba 696. Werkt prima, maar mijn katten zijn er wel doodsbang voor.
Uhuh
Kat naar buiten, stofzuiger aanzetten, kat zit tegen de raam geplakt om dat raar ding daar binnen wel in de gaten te houden......
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarloesHJ schreef:Ik heb een Deebot. Werkt prima en ik kan aangeven welke plekken hij moet overslaan. Ik heb een kleed die tussen laag- en hoogpolig in zit en dat gaat prima.
Bloodymary schreef:Geen ervaring mee. Maar katten gaan er ook wel eens op zitten of liggen. Zijn leuke filmpjes van!

josewoos schreef:Bloodymary schreef:Geen ervaring mee. Maar katten gaan er ook wel eens op zitten of liggen. Zijn leuke filmpjes van!
Maar handig is het niet
Wij hadden dus 2 katten die er beide op gingen zitten. Niet eens als die 'zijn rondje' aan het doen was, maar wel als die op het laad station lag.
Hierdoor zaten ze ook op de knoppen van het apparaat en raakte die elke keer van slag en maakte vreemde routes en lijnen vanaf zijn laad station en werd het huis niet meer schoon.
Ook hebben wij een Noorse boskat en die langere pluizige haren zorgde ervoor dat die rond die wieltjes, tandjes enz vast gingen zitten en daarvan ging die het ook niet beter doen![]()
Voor ons dus geen robot stofzuiger meer, werkt bij ons gewoon niet

Sky_As schreef:Ik heb er al een aantal jaar een robotstofzuiger, voor mij nooit meer anders. Iedere euro waard.
Bij mij draait hij vaak minimaal 1 tot 2 keer per dag een rondje (1 x automatisch, vaak zet ik hem nog 1 keer zelf aan). Ik heb een Ecovacs Deebot 605, die dweilt ook.
Ik ga er van uit dat ik iedere 2 jaar een nieuwe moet kopen (valt wel mee, gaan vaak langer mee want Coolblue heeft al 2 jaar garantie), kost € 220 euro. Als ik dat deel door 730 dagen (2 jaar) kost me dat 30 cent per dag (en hoe langer hij mee gaat hoe minder kosten per dag). En daarvoor kom ik thuis in een schone huiskamer/gang/keuken. Ik heb overigens 2 katten die overdag niet in de huiskamer/keuken zitten.
Als er ooit 1 komt die ook trappen mee neemt, dan koop ik die gelijk! (en daar zou ik best wat geld voor overhebben). Natuurlijk vervangt het niet 100% het zelf stofzuigen, maar in mijn geval toch wel voor 95% denk ik.
Selina schreef:Zie dat de Roomba's van hierboven niet geschikt zijn voor hoogpolig tapijt en dat heb ik net liggen in de woonkamerOf gaat dat in de praktijk beter? Zit een beetje tussen laag- & hoogpolig in qua textuur.
Sanet schreef:Onze Naomi (zo noem ik de Xiaomi robotstofzuiger) doet met 2 katten en inmiddels ook 2 honden het super goed. Ben er echt blij mee. Ze heeft ook een dweilfunctie. Die gebruik ik ook regelmatig. Wij hebben geen vloerkleden, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Het stofzuigen wat ze dan doet, is wel minimaal tov normaal stofzuigen. Dus ik doe wel eerst een rondje gewoon stofzuigen voordat ik de dweil eronder klik (gaat super makkelijk).
) zuigt, dweilt of beide doet? Oedi schreef:Dat filmpje van jouw kat Evelyne![]()
Ik heb zelf twee (binnen)katten. En wat TS ook aangeeft, nu ik veel thuis werk vallen al die haren meer op. Ik dacht dat het meeviel, maar als het licht op een bepaalde manier op de vloer schijnt zie ik al die vuiltjes en haren liggen.MarloesHJ schreef:Ik heb een Deebot. Werkt prima en ik kan aangeven welke plekken hij moet overslaan. Ik heb een kleed die tussen laag- en hoogpolig in zit en dat gaat prima.
Ik heb toevallig deze vanochtend besteld want hij was in de aanbieding. Hij had goede recensies mbt huisdierharen en heeft ook een dweilfunctie. Ben benieuwd! Ik zal hier laten weten hoe hij het doet.
lindatje schreef:Sanet schreef:Onze Naomi (zo noem ik de Xiaomi robotstofzuiger) doet met 2 katten en inmiddels ook 2 honden het super goed. Ben er echt blij mee. Ze heeft ook een dweilfunctie. Die gebruik ik ook regelmatig. Wij hebben geen vloerkleden, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Het stofzuigen wat ze dan doet, is wel minimaal tov normaal stofzuigen. Dus ik doe wel eerst een rondje gewoon stofzuigen voordat ik de dweil eronder klik (gaat super makkelijk).
Dus je kan zelf instellen of hij (of zij) zuigt, dweilt of beide doet?
. Via de app kun je alles volgen wat hij al gedaan heeft etc.