Die vreselijke reclamespotjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:49

Dilan93 schreef:
Supervixen schreef:
Alle reclames waarin benoemd wordt dat we het allemaal zo zwaar hebben en het zo'n moeilijke tijd is.. al die tranentrek dingen. Pff..

Nederland dooooeet het
Nederland vooooelt het

:=

We doooeen dit samen!
Er wordt in deze moeilijke tijd zooo veel van ons verlangd.

Century

Re: Die vreselijke reclamespotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:50

Tja, ook al vallen de aanpassingen misschien mee, ik merk dat het me toch wel wat doet allemaal hoor. Ook al merk ik niet enorm veel ervan in het dagelijks leven. Ik denk dat het emotioneel meer impact kan hebben dan je denkt. Dus ik begrijp het wel. Maar overdrijven hoeft niet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:01

Ik krijg meer de kriebels van de #can't stay home cause i'm a ...... zelf in te vullen.

Denk dat niemand het wil zoals het nu gaat. En ja, ik heb ook een zogenaamd "vitaal beroep".
Maar ik ken een aantal kappers die nu thuis zitten, niet omdat het kan maar omdat het moet. En met hun velen.

Dat is niet hun keuze, zij kunnen niet anders dan opvolgen wat hun word opgedragen.

Ik heb gewoon voor iedereen respect, diegene die thuis doorwerken, diegene die er wel op uit moeten, diegene die nu hun hoofd proberen boven water te houden nu ze hun baan kwijt zijn door deze crisis.

Wbt de reclame en muziek. Inderdaad dat janknummer 17 miljoen mensen.... maar ook op al die matrixborden langs de weg.

Je moet mensen alert houden hoor maar het is nu soms corona voor en corona na op tv, radio en langs de weg.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:06

Ik erger me ook dood aan die zoetsappige 'We doen het samen'-reclames. Echt :r.

En daar komt nu nog eens 75 jaar Bevrijding bij. Sommige bedrijven combineren die twee ook nog eens. Nou, dan mag je mij helemaal een teiltje geven, zeker als het ook nog eens nergens op slaat, zoals bij die ene commercial... Ik kom er even niet op van wie of wat die is. Het is iets met 'Vrij zijn om naar kunst te kijken'. :roll: Als iemand weet welke ik bedoel hoor ik het graag.

Maar gelukkig is dat ergeren inmiddels ook een trend, dus zal het binnenkort wel weer afnemen.

https://nos.nl/artikel/2331556-reclamemakers-op-zoek-naar-andere-boodschap-dan-we-staan-voor-je-klaar.html

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:07

Die van die 17 miljoen mensen is hier voornamelijk eentje om van te lachen. 17 miljoen mensen laten zich blijkbaar wel de wetten voorschrijven.

Douwe Egberts is ook zo’n vreselijke. En al die hartjes ‘ voor opa Piet.’

Al die borden langs de weg. Staat er hier eentje in de wijk. Wat een geluid maakt dat gevaarte.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:16

StonedRomy schreef:
Die van die 17 miljoen mensen is hier voornamelijk eentje om van te lachen. 17 miljoen mensen laten zich blijkbaar wel de wetten voorschrijven.

Dat merkte mijn moeder ook al op :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:19

In het begin van de maatrgeleen viel het me alleen op dat de reclame van villa pinedo vaker voorbij kwam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:20

Haha dit topic, exactly my thoughts!!! Echt vreselijk :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:32

Ik bedoelde de commercial van Museumweek. https://www.youtube.com/watch?v=nTHAdWjeebc

'Juist nu bieden pronkstukken troost en inspiratie.' :=

Misschien geldt dat voor sommige mensen, maar voor de meesten is museale kunst nu wel het laatste waar ze aan denken. Dat is heel naar voor musea, maar ga niet doen alsof het een vitale sector is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:35

Wat zal ik blij zijn als musea weer opengaan _O-

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:55

Dacht al dat het aan mij lag maar gelukkig niet. Kan ze niet meer hoor zien of lezen. En eigenlijk hoe langer ik ze hoor hoe meer ik er tegen wil schoppen om er juist geen rekening mee te houden, dat effect heeft het op mij.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 17:38

LindyH schreef:
Maar gelukkig is dat ergeren inmiddels ook een trend, dus zal het binnenkort wel weer afnemen.

https://nos.nl/artikel/2331556-reclamemakers-op-zoek-naar-andere-boodschap-dan-we-staan-voor-je-klaar.html

Hahaha, dat ergeren is dan een vd weinige hobby's die ik nu nog mag uitvoeren. En (sorry voor jullie :x ) heb ik vandaag ook nog eens de tijd om me te uiten.

Had dat artikel van NOS gemist. Is wel herkenbaar. Die reclames van calvé vond ik ook zo irritant, eerst over gourmetten (Pasen) en later over barbecueën, want Nederlanders weten wat lekker eten is. Ik had graag gegourmet, maar in je eentje is dat toch minder.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:28

Ik bedoelde meer dat dat ergeren inmiddels is opgemerkt door de reclamebureaus, dus dat daar vanaf nu wel op gelet zal worden.
In de afgelopen weken zijn er gewoon te veel campagnes snel snel in elkaar gezet en is er waarschijnlijk te weinig onderzoek gedaan naar waar mensen al dan niet op zitten te wachten. En daardoor zitten we nu met al die tenenkrommende reclames. Nu de boel wat stabiliseert zullen we hopelijk ook weer reclames krijgen waar wat langer over is nagedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:04

Er zitten een aantal gratis reclame's tussen om het blok te vullen, daar reclame maken niet zo interessant is.
Dat zijn de zgn. gruwel reclames die we nu te zien krijgen.

Was gister een stuk over op radio 1.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:10

Hornbach geloof ik. Die insecten die allemaal tussen de lakens kruipen. Cringeeeee

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:19

Over slechte reclames gesproken...die van Calvé over dat bbq’en echt zo Nederlands is en dat ze dat in het buitenland niet kennen :’) als we die ‘s morgens horen als de wekkerradio gaat, zijn we heel snel uit bed kan ik je vertellen haha

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:35

friendly schreef:
Hornbach geloof ik. Die insecten die allemaal tussen de lakens kruipen. Cringeeeee
deze slaat toch wel echt alles :') :x

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:40

SayaJones schreef:
Ik krijg vooral jeuk van die advertenties van online winkels zoals Zalando, Bon Prix enz, die adverteren met 'bij ons nu ook contacloos bestellen'.

Eh, sorry, maar dat was toch allang het geval? Vandaar het online shoppen :+
En de contactloze bezorging regelt toch echt het postbedrijf _O-

Precies DIT is de reden dat ik een aantal winkels ontvolgd heb. o.a. Anna van Toor.
Alsof ik nog niet wist dat je er ook online kunt kopen. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:41

Ik vind die van hornbach fantastisch!
Heerlijk tussen al die we doen het samen shizzle door! :D _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:44

die vind ik ook nog wel te pruimen, de Hornbach beestjes. Maar ik vind dat deuntje zo erg....wat zeggen ze nou eigenlijk???

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:44

Dat 17 miljoen mensen lied, ik haat het := Ik vind het bijna geen zang meer, ze gilt gewoon. En het doet pijn aan mijn oren als ik het hoor.

Edit: nu heb ik dit liedje in mijn hoofd :Y)
Laatst bijgewerkt door Danielleeee_ op 25-04-20 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:47

Danielleeee_ schreef:
Dat 17 miljoen mensen lied, ik haat het := Ik vind het bijna geen zang meer, ze gilt gewoon. En het doet pijn aan mijn oren als ik het hoor.

Eens, ik kan het ook niet aanhoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:06

Ballard_L schreef:
Over slechte reclames gesproken...die van Calvé over dat bbq’en echt zo Nederlands is en dat ze dat in het buitenland niet kennen :’) als we die ‘s morgens horen als de wekkerradio gaat, zijn we heel snel uit bed kan ik je vertellen haha

Dan is de wekker wel erg effectief!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:23

Waar ik ook de kriebels van krijg: Woningsdag :=

Wat vieren we? Dat we thuis in onze woning zitten?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:46

Nielojram schreef:
Er zitten een aantal gratis reclame's tussen om het blok te vullen, daar reclame maken niet zo interessant is.
Dat zijn de zgn. gruwel reclames die we nu te zien krijgen.

Was gister een stuk over op radio 1.

Klopt :) er wordt ontzettend veel minder reclame uitgezonden momenteel. Normaal 4 5 6 blokken per uur op commerciële zenders, nu nog maar twee. In de nacht geen reclame meer.

Gaat nog lang door met problemen geven. Volgend jaar wordt het een harde klap voor voor muzikanten en bedrijven in de industrie