Wat kost internet en televisie abonnement?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SincereQ
Amazone

Re: Wat kost internet en televisie abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:50

45 euro voor tv en internet bij Telfort. Glasvezel en interactieve tv, is volgens mij het standaard pakket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:52

65

Kpn basis glasvezel alles in 1 met upgrade naar 500/500 internet.

Omdat we ook mobiel bij KPN zitten hebben we nog TV uitgebreid pakket gratis (en 5 pp korting mobiel)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:54

Kpn en betaal 52 euro per maand. Eerder glasvezel gehad van Caiway en dat lag rond de 60 euro per maand. Wij wonen in het buitengebied dus ook nog 10 euro extra en waren totaal niet tevreden over Caiway dus nu weer terug naar de kabel via KPN.
Tele2 hebben we ook gehad, stuk voordeliger, maar toch ook echt wel wat trager internet.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:56

Sorry maar dit kan je gewoon per provider op internet opzoeken. Kan je helemaal zelf uitzoeken wat je wilt hebben. Of hoeveel je max wilt betalen (minder uitgebreid pakket)
Verschilt ook per regio.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:11

Tot voorkort Ziggo internet en TV (internet met een theoretische snelheid van 40Mbps down, 10Mbps up en werkelijke snelheid van 10 down, 4 up) en een TV pakket voor 2 TV's ofzo, €48,50. Lag er wel om de haverklap uit en moest via een wifi extender het hele huis door. En let me tell you, dat komt de snelheid niet ten goede, ik had vaak 1/2 van de internet snelheid doordat ik het verste van de router én de extender zat.
Overgestapt naar Tele2 die een router had die wij in het midden van het huis konden aansluiten. Nu geen extender meer nodig, door het hele huis (inclusief tuin voor en achter en de straat) internet met een download snelheid van 100Mbps en 30Mbps up. Geen TV. We betalen nu €32,-
Ik moet wel zeggen, ik woon met drie andere vrouwelijke studenten die er allemaal geen verstand van hebben. Maar die 100Mbps is heerlijk als we 's avonds allemaal bezig zijn op het internet met video's kijken, videobellen, livestreams kijken... :j

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:16

Steeph schreef:
Tot voorkort Ziggo internet en TV (internet met een theoretische snelheid van 40Mbps down, 10Mbps up en werkelijke snelheid van 10 down, 4 up) en een TV pakket voor 2 TV's ofzo, €48,50. Lag er wel om de haverklap uit en moest via een wifi extender het hele huis door. En let me tell you, dat komt de snelheid niet ten goede, ik had vaak 1/2 van de internet snelheid doordat ik het verste van de router én de extender zat.
Overgestapt naar Tele2 die een router had die wij in het midden van het huis konden aansluiten. Nu geen extender meer nodig, door het hele huis (inclusief tuin voor en achter en de straat) internet met een download snelheid van 100Mbps en 30Mbps up. Geen TV. We betalen nu €32,-
Ik moet wel zeggen, ik woon met drie andere vrouwelijke studenten die er allemaal geen verstand van hebben. Maar die 100Mbps is heerlijk als we 's avonds allemaal bezig zijn op het internet met video's kijken, videobellen, livestreams kijken... :j

Precies dat was onze ervaring ook, daarmee dat ik ook zeg Ziggo komt er hier nooit meer in.
Ze adverteren met snelste internet...laat me niet lachen ;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:16

€62,- bij Ziggo. Met twee gratis pakketten. Ziggo was overigens ook het enige wat we konden ontvangen, dus de keuze was snel gemaakt. :')

Overigens dubbel en dik tevreden, werkelijk nooit klachten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 22:20

Hmmm krijg de indruk dat kon wellicht een betere keuze is dan Ziggo. Maar heb je dan persé glasvezel nodig? (dat hebben wij niet)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:22

Sassy schreef:
Steeph schreef:

Precies dat was onze ervaring ook, daarmee dat ik ook zeg Ziggo komt er hier nooit meer in.

Jep... Hoevaak ik wel niet heb staan vloeken en tieren op de router :+ nou stond hij in de slaapkamer van een ander, dus ik resette hem dan vaak op afstand. Om vervolgens een waak later het zelfde riedeltje te doen :+
Tijdens het opzeggen werd me nog gevraagd of we niet zo'n extenderset van hun wilde proberen, dat kostte dan wel nog X euro extra, maar daar kon hij een mooie korting op regelen. Doei vriend, we hebben een prima extender, maar die halveert gewoon de snelheid. En aangezien er op de router ook maar de helft van de snelheid bereikt wordt betaal ik volle mep voor 1/4e van de service. Die's gek :+

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:33

Nikass schreef:
Hmmm krijg de indruk dat kon wellicht een betere keuze is dan Ziggo. Maar heb je dan persé glasvezel nodig? (dat hebben wij niet)

Je kunt toch een postcode check doen?
Dan weet je toch meteen welke provider wel of niet in aanmerking komt.

Verder zou ik iedereen aanraden echt eens een speedtest te doen.
Dit is wat ik net hier op een slechte locatie gemeten heb, buitengebied, met 4G modem van kpn:
Internetsnelheidstest
Uploadsnelheid testen...
59.5
Mbps (downloaden)
5.45
Mbps (uploaden)
De internetsnelheid is zeer goed
Met deze internetverbinding kun je op meerdere apparaten tegelijk HD-video's streamen, videovergaderingen houden en gamen.

Waar ik met Ziggo in het allerbeste geval aan een downloadsnelheid van 12Mbps kwam.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 24-04-20 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:34

Sassy schreef:

Hier maakt ziggo het wel waar. Betaal dus ook voor extra snel internet maar ik krijg het ook, nog hogere snelheid dan beloofd zelfs.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:35

Sassy schreef:
Ziggo komt er hier gewoon nooit meer in.
Niet vanwege de prijs, maar ik betaalde voor iets wat ik niet kreeg.
Niet wat snelheid betreft, maar ook omdat het er om de haverklap uitvloog.
Op papier was ons Ziggo abo sneller als KPN, maar in de speedtest bleek KPN met hun "tragere internet" wel ruim 3 keer sneller als Ziggo.

En dan heb ik het nog niet eens over de belabberde helpdesk bij Ziggo.
Bel je omdat alles hapert en traag is, krijg je daar te horen, ja mevrouw, u moet ook van kanaal wisselen hoor...ehhhmmm...als ik netjes betaal als klant mag ik toch wel verwachten dat het gewoon werkt? Zonder zelf nog aan instellingen te moeten prutsen?

Het verschil in vakkennis en service tov KPN als je een keer moet bellen vind ik zelf heel groot.
Betaal ik graag wat meer voor eerlijk gezegd.

Beetje kort door de bocht, goed WiFi valt eigenlijk NOOIT te garanderen.

WiFi gaat namelijk via een signaal in de lucht, via een frequentie, vanaf je modem die je apparaat dan zou moeten ontvangen. En er zijn materialen die dat signaal kunnen blokkeren. De straling die een magnetron (die aanstaat) afgeeft, kan ook een verstoring in het signaal veroorzaken. Ook de aluminium-folie-ding wat nog weleens onder laminaat wordt gelegd blokkeert ook het Wifi-signaal in de lucht (het signaal kan er niet goed doorheen).

Nu zijn er dus verschillende kanalen in die frequentie in de lucht, 1 tm 13, en jouw modem zal dan op 1 van die kanalen zijn Wifi signaal verzenden.
Vergelijk deze kanalen een beetje met snelwegen. Stel dat jij op kanaal 6 zet, en enkele buren om jou heen ook, dat krijg je 'file' op jouw snelweg, wat dus zorgt voor zeer langzaam of haperend (stilstaand) internet. Dan kan je soms beter voor een andere snelweg kiezen waar minder mensen op zitten.
Maar omdat dit dus afhankelijk is van op welke kanalen je omliggende bewoners zitten, is dit iets wat alleen op locatie gemeten kan worden.
Een klantenservice-medewerker kan dit niet op afstand meten :j

Maar dan alsnog, als inkomende internet als bagger is, dan gaat het ook niet beter worden met WiFi, hahaha. En bekabeld internet is WEL te garanderen, dus als daar al een probleem zit, dan gaat je WiFi er ook niet beter van worden.

Als ex-KPN-klantenservice-medewerker kan ik daar wel over meepraten :') Vaak zat mensen mee doorheen geholpen (among other things).

Verder on-topic, prijzen kunnen enorm verschillen tussen providers, en deel van die kosten zitten in het daadwerkelijke abonnement, en een deel ook in de klantenservice. KPN is een van de duurdere providers, maar heeft wel 24/7 service. Tele2 is goedkoper maar de (telefonische) klantenservice is op weekdagen alleen van 9:00-20:00 open en op zaterdag van 09:00-18:00.

En qua 'beste' netwerk, ligt ook heel erg aan je regio. Heb mensen aan de lijn gehad die zeiden "Oh, we zijn net overgestapt van Ziggo naar KPN, wat heerlijk, alles werkt prima! Top KPN!" en ook mensen die zeiden "Rot KPN, ja, die laatste factuur loopt niet goed want wij zijn overgestapt naar Ziggo want jullie diensten zijn altijd schijt en slecht en bagger en nu bij Ziggo hebben we tenminste eindelijk goed internet!"

Dus echt, het verschilt per regio e.d. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:36

Memories schreef:
Sassy schreef:

Hier maakt ziggo het wel waar. Betaal dus ook voor extra snel internet maar ik krijg het ook, nog hogere snelheid dan beloofd zelfs.

Jup, hier ook, en heb ook de problemen niet die hierboven beschreven staan.

Geen extender oid nodig. Overal in en om huis prima internet. Zelfs de camera in de kattenren werkt perfect.

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:06

Melyoramel schreef:
Sassy schreef:
Ziggo komt er hier gewoon nooit meer in.
Niet vanwege de prijs, maar ik betaalde voor iets wat ik niet kreeg.
Niet wat snelheid betreft, maar ook omdat het er om de haverklap uitvloog.
Op papier was ons Ziggo abo sneller als KPN, maar in de speedtest bleek KPN met hun "tragere internet" wel ruim 3 keer sneller als Ziggo.

En dan heb ik het nog niet eens over de belabberde helpdesk bij Ziggo.
Bel je omdat alles hapert en traag is, krijg je daar te horen, ja mevrouw, u moet ook van kanaal wisselen hoor...ehhhmmm...als ik netjes betaal als klant mag ik toch wel verwachten dat het gewoon werkt? Zonder zelf nog aan instellingen te moeten prutsen?

Het verschil in vakkennis en service tov KPN als je een keer moet bellen vind ik zelf heel groot.
Betaal ik graag wat meer voor eerlijk gezegd.

Beetje kort door de bocht, goed WiFi valt eigenlijk NOOIT te garanderen.

WiFi gaat namelijk via een signaal in de lucht, via een frequentie, vanaf je modem die je apparaat dan zou moeten ontvangen. En er zijn materialen die dat signaal kunnen blokkeren. De straling die een magnetron (die aanstaat) afgeeft, kan ook een verstoring in het signaal veroorzaken. Ook de aluminium-folie-ding wat nog weleens onder laminaat wordt gelegd blokkeert ook het Wifi-signaal in de lucht (het signaal kan er niet goed doorheen).

Nu zijn er dus verschillende kanalen in die frequentie in de lucht, 1 tm 13, en jouw modem zal dan op 1 van die kanalen zijn Wifi signaal verzenden.
Vergelijk deze kanalen een beetje met snelwegen. Stel dat jij op kanaal 6 zet, en enkele buren om jou heen ook, dat krijg je 'file' op jouw snelweg, wat dus zorgt voor zeer langzaam of haperend (stilstaand) internet. Dan kan je soms beter voor een andere snelweg kiezen waar minder mensen op zitten.
Maar omdat dit dus afhankelijk is van op welke kanalen je omliggende bewoners zitten, is dit iets wat alleen op locatie gemeten kan worden.

Een klantenservice-medewerker kan dit niet op afstand meten :j

Maar dan alsnog, als inkomende internet als bagger is, dan gaat het ook niet beter worden met WiFi, hahaha. En bekabeld internet is WEL te garanderen, dus als daar al een probleem zit, dan gaat je WiFi er ook niet beter van worden.

Als ex-KPN-klantenservice-medewerker kan ik daar wel over meepraten :') Vaak zat mensen mee doorheen geholpen (among other things).

Verder on-topic, prijzen kunnen enorm verschillen tussen providers, en deel van die kosten zitten in het daadwerkelijke abonnement, en een deel ook in de klantenservice. KPN is een van de duurdere providers, maar heeft wel 24/7 service. Tele2 is goedkoper maar de (telefonische) klantenservice is op weekdagen alleen van 9:00-20:00 open en op zaterdag van 09:00-18:00.

En qua 'beste' netwerk, ligt ook heel erg aan je regio. Heb mensen aan de lijn gehad die zeiden "Oh, we zijn net overgestapt van Ziggo naar KPN, wat heerlijk, alles werkt prima! Top KPN!" en ook mensen die zeiden "Rot KPN, ja, die laatste factuur loopt niet goed want wij zijn overgestapt naar Ziggo want jullie diensten zijn altijd schijt en slecht en bagger en nu bij Ziggo hebben we tenminste eindelijk goed internet!"

Dus echt, het verschilt per regio e.d. :)

Dat hele verhaal is me wel duidelijk, en ja, er zal zeker per regio verschil in zitten.
Maar als ik (om het even simpel te houden) betaal voor een kilo peren, dan had ik die ook graag, en niet maar 250 gram peren ;)
En als dat in de ene winkel niet lukt, zonder een hoop moeite, dan ga ik naar een andere.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:12

Ik ben €36,40 per maand kwijt, ziggo internet, vaste lijn en tv.

Ik heb geen klachten, alles doet het prima. Ik heb alles basis en geen extra’s. Binnenkort stap ik over van telefoonprovider ( Hollands nieuwe of Vodafone) en dan krijg ik er een extra pakket bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:13

Sassy schreef:
Nikass schreef:

Je kunt toch een postcode check doen?
Dan weet je toch meteen welke provider wel of niet in aanmerking komt.

Verder zou ik iedereen aanraden echt eens een speedtest te doen.
Dit is wat ik net hier op een slechte locatie gemeten heb, buitengebied, met 4G modem van kpn:
Internetsnelheidstest
Uploadsnelheid testen...
59.5
Mbps (downloaden)
5.45
Mbps (uploaden)
De internetsnelheid is zeer goed
Met deze internetverbinding kun je op meerdere apparaten tegelijk HD-video's streamen, videovergaderingen houden en gamen.

Waar ik met Ziggo in het allerbeste geval aan een downloadsnelheid van 12Mbps kwam.

Ik heb even een speedtest gedaan, glasvezel, speedtest op de wifi. Modem / router is gewoon de standaard KPN Experiabox. Ik zit er zo'n 8 meter vandaan en de PS4 staat te draaien met connectie:

367mbit momenteel

Afbeelding

Van de week had ik aan de keukentafel 500 draadloos :D

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:16

Hanafubuki schreef:
beste geval aan een downloadsnelheid van 12Mbps kwam.

Ik heb even een speedtest gedaan, glasvezel, speedtest op de wifi. Modem / router is gewoon de standaard KPN Experiabox. Ik zit er zo'n 8 meter vandaan en de PS4 staat te draaien met connectie:

367mbit momenteel

Afbeelding

Van de week had ik aan de keukentafel 500 draadloos :D[/quote]

Ja, maak ons maar jaloers :D
Dat gaat hem hier in dat boerengat waar wij zitten nooit worden...

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:23

En dat is je goed recht hoor. Wifi is tegenwoordig erg belangrijk binnen een huishouden.

Maar als het goed is staat in de contracten met je provider ook dat Wifi dus geen gegarandeerde 'dienst' is. Je betaalt dus eigenlijk alleen voor internet, maar niet voor Wifi, das meer het 'extraatje'. Maar WiFi is al zo in het leven geintegreerd, dat mensen daar niet bij stilstaan. Het internet waar je voor betaalt is dus het 'bekabelde' internet, wat direct op het modem is aangesloten.
Als je contracten zorgvuldig leest, is dat ergens te vinden, wellicht niet zo simpel verwoord :')

Dus als je voor 100 mb/s internetsnelheid betaalt, dan hoor je op je modem 100 mb/s internet binnen te krijgen. Als je een laptop met kabel aan zou sluiten, dan zou deze dus (rondom) 100 mb/s internet moeten ontvangen.
Maar als je via WiFi dan maar 25 mb/s ontvangt, tja, dat kan dus meerdere oorzaken hebben, door mogelijke verstoringen in de lucht of dus een te druk kanaal. Daarop is 100 mb/s geen garantie.
WiFi is echt heel finnicky wat dat betreft...

Maar als je voor 100 mb/s betaalt, en je krijgt op je modem of bekabeld maar 60 mb/s binnenkrijgt, tja, dan zou ik er werk van maken :P

Tenminste, zo was het 2 jaar geleden. Na 2,5 jaar klantenservice heb ik een heerlijke baan in mijn studierichting gevonden waar ik nog steeds happy in ben :Y) Dus geen idee wat er allemaal in de tijd veranderd is, maar volgens mij is internet- en wifi-techniek niet drastisch veranderd sindsdien, hahaha.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:27

Wij betalen €51 euro per maand voor tv en internet. Boven hadden we nauwelijks wifi dus hebben zo’n versterker gekocht.

We wonen nu 3 maanden in ons huis en tot nu toe geen klachten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:31

miccamaaike schreef:
39 euro per maand voor t snelste glasvezelnetwerk van NL (1 Gigabit), we hebben alleen internet en t tv abbo hebben we opgezegd. Nu hebben we voor dat geld dat we besparen alle streamingdiensten die we maar willen. We kijken tv via NLZiet (kost paar euro p mnd) en verder veel Netflix, Videoland en NPO.

Ik denk dat ik bij dezelfde provider zit, namelijk Tweak. Betaal hier 35 euro per maand voor, alleen internet. Ben er erg over te spreken. Ze zijn helder qua communicatie en nog geen enkel gedoe gehad ermee.

Ik vind de bedragen die hier voorbij komen best groottrouwens, meer dan 60 euro per maand voor internet en tv :oo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:35

Nikass schreef:
Ik had bij Ziggo informatie opgevraagd, maar als ik het zo hoor zijn die wel duurder dan bijvoorbeeld een tele2?
Wel hebben wij Fox eredivisie erbij. En ze vroegen of ik veel gebruik maak van internet, en dat doe ik, omdat ik thuis werk, maar nu twijfel ik of ze me een heel duur internet abb in de maag hebben gesplitst -O-

Dit hadden wij ook en nog vaste telefoon. Met 2 extra boxen voor de Tv's boven. Betaalden we iets van 107 euro pm voor.
We zijn nu sinds 2 maanden verhuisd. Aanbieding van Ziggo: 1e halfjaar 49 pm en daarna 75 euro dacht ik. Wel met Eredivisie Live.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:39

45 euro bij Budget alles in 1 (voorheen nlex). Zit hier in het buitengebied en kan niet alles hier krijgen, maar deze bevalt goed

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:39

@Melyoramel: en dat is dus precies het probleem, wat hierboven iemand ook schreef, als het al niet correct op je modem binnenkomt dan wordt het lastig.
Tel daarbij op buitengebied, oud huis met hele dikke muren :')

Inderdaad, Wifi is niet meer weg te denken, je verwarming (wij hebben dan een evohome systeem) verlichting of infrarood panelen met een app bedienen, je staat daar niet eens meer bij stil.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:50

Nikass schreef:

Dat hangt echt af van je huis/woonplaats/woonwijk want toen ik mijn 1e woning had moest ik ziggo en was het heel irritant. Niet omdat het er steeds uitklapte maar gewoon heel sloom was. Maar woonde op een zolder met veel leidingen.

Nu nog steeds ziggo en dikke prima geen klachten meer en het internet is snel. 1x problemen gehad met de boks maar ze hebben hem netjes omgeruild.

Binnenkort gaan we verhuizen naar een andere woonplaats. Dus we zijn benieuwd wat dat ons gaat brengen. :')

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:53

Nee, ik ook niet :') Totdat het inderdaad niet lekker werkt en dan besef je pas hoeveel je het gebruikt (hier begint internet ook te klooien de afgelopen week, binnenkort maar weer eens aan prutsen).

Oh ja, buitengebied :') Breek me de mond er niet mee open. Arme klanten die je dan aan de lijn hebt en dan doe je een postcode-check "tja, wij kunnen hier maar 3mbit/s leveren..."