Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.saskia23 schreef:Mijn zoontje mag gewoon speelgoed meenemen van de een naar de ander.
Ik wil niet dat hij het speelgoed van papa niet mee mag nemen naar mama en andersom.
Ik zou dat erg triest vinden.
Hij groeit al op in twee gezinnen, ik wil hem zo min mogelijk het gevoel geven dat er verschil is tussen de een en de ander. Zijn speelgoed is zijn speelgoed, of dat nu bij mij is of bij mijn ex.
Mijn ex staat hier hetzelfde in.
Ik heb wel een goed contact met mijn ex, wellicht is het dan gemakkelijker?
Mavelle schreef:Ik zou het op een simpeler niveau bekijken, je hebt het aan je kind cadeau gegeven, mag je kind dan ook zelf beslissen waar het mee naar toe gaat? Als het stuk gaat is het stuk, leren ze ook weer wat van. Dat is dan wel zuur voor jou maar aan de andere kant kun je je ook afvragen of je je kind een duur cadeau moet geven als hij of zij daar nog niet verantwoordelijk mee om kan gaan. Ik denk dat je het jezelf (en je kind) onnodig moeilijk maakt.
WowAmigo schreef:Dat kan ook een afspraak zijn ja. Alhoewel het voor de kids toch het fijnste is als er veel kan, maar ik ben ook wel bang, vandaag is het dit, morgen komt ie de cavia's ophalen omdat dat zo gezellig voor ze is zeg maar.
Resistance schreef:Maar ik vraag me altijd af; hoe kan een relatie zo fout gaan met iemand van wie je in eerste instantie genoeg hield om er kinderen mee te maken? Uiteraard begint niemand een relatie met het idee dat dat kan gebeuren, maar ik snap niet hoe je elkaar zo ontzettend kan gaan zieken.
Maar ik herken de emotie. Dit gaat niet over het speelgoed, dit gaat over het vinden en bewaken van je grenzen en het vinden van een nieuwe balans, en dat is verrotte lastig als je uit een relatie komt waar je voor je gevoel te ver bent gegaan. Gelukkig heb je daar hulp bij, TS. En je zet het belang van je kind voorop, vind ik stoer. Het komt vast goed
wemkelover schreef:tsja bij ons was vroeger gewoon spul bij papa blijft bij papa en spul bij mama blijft bij mama. Toen ik wat ouders was nam ik wel boekjes ect zo mee maar nooit echt groot spul. was niet de bedoeling.
en voor de ouders die zeggen neem het mee, en het gaat daar ´ in een keer ´ stuk? terwijl het best duur kado was?
Nayomie schreef:Zelf geen kind van gescheiden ouders (gelukkig!) dus ik kan niet uit ervaring spreken. Maar ik denk dat je wel grenzen moet stellen. Wat de kinderen hier hebben, blijft hier. Wat ze daar hebben, blijft daar, met uitzondering van kleding, dagboek bv. Ik vind het wel heel goed dat je er hulp bij hebt en je toch je kind op de eerste plek zet. En ik hoop dat je ex ook in ziet dat de kinderen niet de dupe moeten zijn van jullie gevecht.
Brainless schreef:wemkelover schreef:tsja bij ons was vroeger gewoon spul bij papa blijft bij papa en spul bij mama blijft bij mama. Toen ik wat ouders was nam ik wel boekjes ect zo mee maar nooit echt groot spul. was niet de bedoeling.
en voor de ouders die zeggen neem het mee, en het gaat daar ´ in een keer ´ stuk? terwijl het best duur kado was?
Ik was alleen de weekenden bij mijn vader en later maar 2 weekenden per maand, dan ging mijn vader echt niet nog een fiets of (rol)schaatsen kopen voor die ene x dat het zo uitkwam.
Die gingen dan gewoon mee.
Kleding had ik dan ook niet bij hem (behalve een x bv een vergeten jas).
Cadeaus van mijn vader gingen daarom ook gewoon mee naar mijn moeder omdat ik daar het meeste was.
wemkelover schreef:en voor de ouders die zeggen neem het mee, en het gaat daar ´ in een keer ´ stuk? terwijl het best duur kado was?