Bedrijf levert producten Aliexpress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:45

Ik volg.

Zit met precies dezelfde situatie voor gps trackers voor de katten.

Product voldoet sowieso niet dus wil de koop ontbinden en producten retour. Krijg ik een heel klets verhaal dat ik nieuwe krijg toegestuurd als deze defect blijken te zijn en dat ik alleen ongebruikt en niet uit de verpakking geweest mag terug sturen want als ze eenmaal gekoppeld zijn aan een mobiel kan dat nooit meer aan een ander :') 8)7 yeah right .....

Producten zijn retour gegaan en ben benieuwd of ik mn geld terug zie.

De stappen die ik onderneem als ze niet betalen;
- melding bij de iDeal verwerker
- melding wegens handel in ongekeurde waren
- rechtsbijstand erop zetten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:48

Dropshipping yes... die schieten als paddestoelen uit de grond- wereldwijd.

Dropshippers verbinden hun site met Ali... jij betaald de dropshipper, die weerom plaatst de bestelling en Ali verstuurd dan naar jou.

Die sites zijn - zover men het dus weet heel gemakjelijk te herkennen : kijk naar de levertijd
In 99 van de honderd keer staat dan iets in die trant : wij hebben geen magazijn en doordat wij direkt bij onze leverancier bestellen kunnen wij lage prijzen hanteren, bla bla...
Kvk nummers zijn meestal niet te vinden en zodra er n paar kwade klanten zijn, is de site weer opgedoekt en 10 minuten later een nieuwe...
Uiteraard gaat alles qua prijs 3x over de kop en heb je geen enkele garantie. Sommige dingen zijn zelfs ronduit gevaarlijk ( kinderspullen, electronica )

Op FB is een mooie site "Ali versus de rest" die houden zich ermee bezig.

Oh, en nog een kleine Tip : zoek je bestelde artikel even op Ali op.
Jij hebt dus 40€ betaald... stel dat de kabels €21 daar kosten betaal je ook nog invoerrechten.
Ik verwacht het niet, maar zou zo maar kunnen

Manlief is er ook ingetrapt met een Ring... in Amerika besteld, 50 euri... dezelfde vond ik bij Ali voor 7,50...
Volgens manlief kon dat niet en was die van Ali Nep... die uit Amerika uiteraard echt... tot 2 maanden later n paketje van Ali in de bus lag....

Berdien

Re: Bedrijf levert producten Aliexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:51

Ben je mooi klaar mee...

Hoe heb je betaald TS? Toevallig via Paypal? Anders zou je het daar nog kunnen melden, mocht de website zelf niet mee willen werken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:52

Ik check inderdaad ook altijd eerst even rechtstreeks op Ali ;) als het product makkelijk te vinden is zegt dat voor mij genoeg :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:07

pluisje88 schreef:
Snap ik. Heb ik ook altijd. Inmiddels herken ik de advertenties meestal maar ben er ook 2x ingetrapt. :j

Ik koop nooit meer wat via een advertentie :+
Ik google daarna wel gewoon en speur dan heel de website af :')

Ik heb betaald via IDEAL. Ik heb het rekening nummer gegoogled en kom uit op Mollie :/ dus daar heb ik denk ik helemaal niets aan

Sasja0705, inmiddels idd een bericht op die pagina geplaatst! :j

Gloa, jij bent dus wel al een stapje verder en krijgt in feite gewoon een 'nee'.. _-:( Hoop dat dit gewoon geregeld kan worden en je niet zo ver hoeft te gaan..

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:12

Facebook staat ook helemaal vol met advertenties van dropshippers. Van bh's tot schoenen, je kan het zo gek niet bedenken. Ze vragen 30 euro voor een BH die je voor 3,50 bij aliexpress kan bestellen. Als ik dat erbij zet dan halen ze het gauw weg. Dus pure oplichterij, maar of het verboden is weet ik niet. Maar veel mensen blijven erin trappen, ook als je erbij vermeld dat het bij Ali vandaan komt en het daar veel minder kost.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:48

Welke website is het TS? Als het een webshop van buiten de EU is, geldt niet zomaar het herroepingsrecht. Het is dan zonde om je artikelen terug te sturen als er een kans bestaat dat je vervolgens je geld niet of slechts deels terug krijgt. Dus ik zou dat wel even goed uitzoeken.
Verder kun je bij het ECC een klacht indienen als het een webshop binnen de EU (maar geen Nederlandse webshop) betreft. Hopelijk kom je eruit met het bedrijf. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:50

Ik ben er van de week ook bijna ingetrapt waarschijnlijk.

Zocht een hoesje voor een JBL Go2. €13 op bol.com

€3,05 op Ali.

Op beide sites exact dezelfde foto's. Dus of de verkoper op Bol heeft de foto's van Ali gepikt, of Ali heeft de foto's van Bol gepikt...

Ik heb uiteindelijk zelf via ali besteld. Ik durf dat risico met een hoesje wel aan..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:54

Voordeel is wel dat je voor een mollie account een KvK moet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:11

@TS, mollie is een grote iDeal betaalverwerker voor webshops. Met een andere webshop ook al eens gehad. Daar een klacht ingediend en bij een x aantal klachten stellen zij een onderzoek in en wordt een shop indien nodig geroyeerd. Een webshop die geen gebruik kan maken van iDeal heeft eigenlijk geen bestaandsrecht dus daar tref je ze wel mee.

https://www.mollie.com/nl/consumers

Zoek hier je transactie eens op. Dan krijg je ook bedrijfsgegevens te zien.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:16

Gloa schreef:
@TS, mollie is een grote iDeal betaalverwerker voor webshops. Met een andere webshop ook al eens gehad. Daar een klacht ingediend en bij een x aantal klachten stellen zij een onderzoek in en wordt een shop indien nodig geroyeerd. Een webshop die geen gebruik kan maken van iDeal heeft eigenlijk geen bestaandsrecht dus daar tref je ze wel mee.

https://www.mollie.com/nl/consumers

Zoek hier je transactie eens op. Dan krijg je ook bedrijfsgegevens te zien.

Wat tof, dit wist ik niet! Ik gebruik Mollie om klanten bij mij te kunnen laten betalen. Wist niet dat ze dit in konden zien, tof!

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:36

Oh frustrerend is dat. Ik heb dat ook al eens gehad . Ik probeer zoveel mogelijk in Nederland te kopen t.b.v. de economie. Ook al is dat dan duurder dan van alieexpres laten komen , krijg ik het vervolgens als nog via Alie expres geleverd. Daar voelde ik me heel erg bedonderd over.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:57

Paardenfann4 schreef:
Facebook staat ook helemaal vol met advertenties van dropshippers. Van bh's tot schoenen, je kan het zo gek niet bedenken. Ze vragen 30 euro voor een BH die je voor 3,50 bij aliexpress kan bestellen. Als ik dat erbij zet dan halen ze het gauw weg. Dus pure oplichterij, maar of het verboden is weet ik niet. Maar veel mensen blijven erin trappen, ook als je erbij vermeld dat het bij Ali vandaan komt en het daar veel minder kost.

Die Dropshippers hebben filters bij hun FB-sites/ advertenties. Dat kun je instellen.
Schrijv je bvb "Ali" wordt dit meteen verwijderd.
Nadat akkefietje met manlief heb ik mij eens aangemeld bij een gesloten groep voor Dropshippers... wat je daar tegenkomt is echt te gek voor woorden , o.a. even " bij te veel klachten, haal de site uit de lucht, verzin een andre naam en maak opnieuw "

Na een week heb ik de groep weer verlaten, maar man,man,man

Probleem zit'm erin dat het nog net even legaal is

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:01

elizabeth85 schreef:
Oh frustrerend is dat. Ik heb dat ook al eens gehad . Ik probeer zoveel mogelijk in Nederland te kopen t.b.v. de economie. Ook al is dat dan duurder dan van alieexpres laten komen , krijg ik het vervolgens als nog via Alie expres geleverd. Daar voelde ik me heel erg bedonderd over.

Dropshippers bedonderen altijd, er is geen enkele uitzondering

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:11

Wauw, jullie geven alle dropshippers wel direct een slechte naam. Ik wil daar toch even iets in rechtzetten:

Ja je hebt idd dropshippers die hun website verbinden met Aliexpress en op deze manier Ali als leverancier gebruiken. Hierbij gaan prijzen meer dan eens over de kop.

Je hebt ook dropshippers die werken met producten van gevestigde merken. Hierbij maken ze gebruik van dezelfde systemen, maar vernoemen de merken waarvan ze dropshippen. Bv. schoenen merk xxxxx . In Nederland hebben we een vrije markt mbt prijzen. Iets waarvan de recommended retailprice vanuit de leverancier/merk bv 15 euro is mogen zij 45 laten kosten. Echter is dat voor dit soort dropshippers niet heel handig, want er zijn vast concurrenten (of het merk zelf) die wel voor de recommended price verkoopt. Deze dropshippers kunnen dus vaak al niet heel hoog in hun pricings gaan zittten en moeten het eerder van volumes hebben, dan van marges.

Dit is dus gewoon legaal en op een nette manier. Merken hebben ook niets eraan als hier zich dropshipping-cowboys op gaan concentreren die heel hoog of laag in de pricings gaan zitten en stoppen dan simpelweg met leveren/de samenwerking.

Heel vervelend dat dit is gebeurt TS. Ik snap dat je ervan baalt. Echter zou ik wel kijken naar de prijs/kwaliteit die je hebt gehad van je producten en of je daar tevreden mee bent, i.p.v. nu moeite, tijd en geld in steken om weer te retourneren en je geld weer terug te krijgen en bij Ali zelf weer te moeten bestellen (met de mogelijkheid dat je de importkosten er bovenop krijgt).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:44

Ik ben er ook ingestonken Ts. Hondebedden.nl heet het geloof ik. Ik bestel 2 hondebedden best nog aan de prijs iets over de 100 euro. En ik krijg ze maar niet. dus ik emails gestuurd en zo 4 weken later plotseling een bericht van post.nl dat mijn pakje van china onderweg is.
Ik kreeg trouwens wel reactie's op mijn email,van het is vertraagd vanwege de corona en zo. Toen had mijn euro al moeten vallen want er was toen hier nog geen corona.
Maar toen ik de bedjes kreeg was ik ook zwaar teleurgesteld in de kwaliteit echt ali express kwaliteit.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 22:59

Karlijnxxx schreef:
Wauw, jullie geven alle dropshippers wel direct een slechte naam. Ik wil daar toch even iets in rechtzetten:

Ja je hebt idd dropshippers die hun website verbinden met Aliexpress en op deze manier Ali als leverancier gebruiken. Hierbij gaan prijzen meer dan eens over de kop.

Je hebt ook dropshippers die werken met producten van gevestigde merken. Hierbij maken ze gebruik van dezelfde systemen, maar vernoemen de merken waarvan ze dropshippen. Bv. schoenen merk xxxxx . In Nederland hebben we een vrije markt mbt prijzen. Iets waarvan de recommended retailprice vanuit de leverancier/merk bv 15 euro is mogen zij 45 laten kosten. Echter is dat voor dit soort dropshippers niet heel handig, want er zijn vast concurrenten (of het merk zelf) die wel voor de recommended price verkoopt. Deze dropshippers kunnen dus vaak al niet heel hoog in hun pricings gaan zittten en moeten het eerder van volumes hebben, dan van marges.

Dit is dus gewoon legaal en op een nette manier. Merken hebben ook niets eraan als hier zich dropshipping-cowboys op gaan concentreren die heel hoog of laag in de pricings gaan zitten en stoppen dan simpelweg met leveren/de samenwerking.

Heel vervelend dat dit is gebeurt TS. Ik snap dat je ervan baalt. Echter zou ik wel kijken naar de prijs/kwaliteit die je hebt gehad van je producten en of je daar tevreden mee bent, i.p.v. nu moeite, tijd en geld in steken om weer te retourneren en je geld weer terug te krijgen en bij Ali zelf weer te moeten bestellen (met de mogelijkheid dat je de importkosten er bovenop krijgt).

Als ik retourneer, dan bestel ik het opnieuw (wss tegen hetzelfde tarief als ik nu betaald heb), maar dan bij een zaak in Nederland. Gewoon een bekende sportzaak, noem even decathlon ofzo :+

Maar ik snap best dat er ook andere kanten zijn hoor! :j Alleen in dit geval wordt je gewoon in de maling genomen..

beatje schreef:
Ik ben er ook ingestonken Ts. Hondebedden.nl heet het geloof ik. Ik bestel 2 hondebedden best nog aan de prijs iets over de 100 euro. En ik krijg ze maar niet. dus ik emails gestuurd en zo 4 weken later plotseling een bericht van post.nl dat mijn pakje van china onderweg is.
Ik kreeg trouwens wel reactie's op mijn email,van het is vertraagd vanwege de corona en zo. Toen had mijn euro al moeten vallen want er was toen hier nog geen corona.
Maar toen ik de bedjes kreeg was ik ook zwaar teleurgesteld in de kwaliteit echt ali express kwaliteit.

Ik heb het idd eerder al eens gehad met een mandje voor de katten.. Alleen toen was het volgens mij nog niet zo gaande.. Ook een kwaliteit van niks. Mijn katten hebben er nog nooit in gelegen omdat het ding compleet in elkaar zakt..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:10

Paardenfann4 schreef:

Oja katten speelgoed of kussen waterdichte handschoenen en dan geweldig filmpje erbij..

Of stoelhoezen idd van die dichte elastiek bh linkt allemaal geweldig maar de kwaliteit is echt bagger na 3 keer gebruiken of dragen al losse naden of gaten.

En inderdaad weken wachten .

Ik kijk niet meer na die advertenties

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 00:46

Zie zo vaak advertenties op fb voorbij komen met Ali producten. Herken de foto stijl en als ik dan op Ali kijk vind je het product. Ik reageer wel graag bij de opmerkingen dat het op Ali voor weinig te koop is. Meestal wordt mn opmerking weggehaald.
Al zie ik soms ook wel zo'n dure advertentie en denk dat is leuk en bestel het dan op Ali ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:19

Nou ik moet zeggen ik ben erin getrapt met die bh’s zonder beugel. Van die topjes zegmaar. 3 voor 30,- 1 aan m’n moeder gegeven en 2 zelf gehouden maar we hebben ze allebei oprecht graag aan. Dus het had toch nog iets goeds :) nu 1 rechtstreeks bij Ali besteld voor 3,62 om te kijken of het dezelfde zijn (om er daarna nog een paar te bestellen) maar die levering duurt al best wel lang. Schijnt te komen door Corona zei de verkoper

zodiacje schreef:
Al zie ik soms ook wel zo'n dure advertentie en denk dat is leuk en bestel het dan op Ali ;)

Ik ook :')

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:47

pluisje88 schreef:
Nou ik moet zeggen ik ben erin getrapt met die bh’s zonder beugel. Van die topjes zegmaar. 3 voor 30,- 1 aan m’n moeder gegeven en 2 zelf gehouden maar we hebben ze allebei oprecht graag aan. Dus het had toch nog iets goeds :) nu 1 rechtstreeks bij Ali besteld voor 3,62 om te kijken of het dezelfde zijn (om er daarna nog een paar te bestellen) maar die levering duurt al best wel lang. Schijnt te komen door Corona zei de verkoper

zodiacje schreef:

Ik ook :')

Ik ben van de week in precies dezelfde getrapt :D
Na het lezen van dit topic eens even gekeken en inderdaad, gewoon AliExpress :+
Nou ja, eerst nog maar een paarweekjes afwachten, als ze bevallen is het nog niet duur maar bestel ik volgende keer wel rechtstreeks.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:18

Gebeurt ontzéttend veel. Vooral via Facebook.
Dan zie je weer foundation oid van 80 nu voor 40. Zoek je op Aliexpress; worden ze daar verkocht voor 1.50.

Zo gauw de levertijd niet morgen is dan check ik eerst even Aliexpress.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:19

zodiacje schreef:
Zie zo vaak advertenties op fb voorbij komen met Ali producten. Herken de foto stijl en als ik dan op Ali kijk vind je het product. Ik reageer wel graag bij de opmerkingen dat het op Ali voor weinig te koop is. Meestal wordt mn opmerking weggehaald.

Hahaha ik spam die advertenties ook altijd meteen vol met "Yes, dit komt van Aliexpress!"

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:12

Karlijnxxx schreef:

Correct me if I am wrong , maar dan is het geen dropshipping maar retailing en zijn de vk-prijzen voor gegeven van het merk zelf.
Het enige wat ze mogen is dan dus de btw bij optellen en de van het merk voorgegeven marge.
Merken vergeven dan ook retail-contracten en de retailers hebben ook (andere) verplichtingen tegenover de consument EN het merk.

Dropshipping is dus werkelijk alleen verbonden an Ali/Wish enz
Het is GEEN retailing omdat er geen persoonlijk contact bestaat met de "fabriek" en ook NIET onder eigen naam besteld wordt - alleen al om de invoerechten te omzeilen.

Kort : het is een behoorlijk verschil -ook wettelijk- tussen Dropshipping en Retailing

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:28

Dropshipping is alles wat direct vanuit de fabriek naar de klant geleverd wordt. Alle dropshipping valt onder retail, al is retail natuurlijk wel een stuk breder dan dat