Divers schreef:Dat is fijn, dat je dat kan vinden in religie.
Ja vind ik ook! Was ook heel spannend voor mij, maar tot nu toe geen spijt!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Photograph schreef:LadyMadonna schreef:Wat doe je zelf eigenlijk ts?
Ik doe niet mee overigens
Ik ben een paar dagen geleden bekeerd naar de Islam! Dus ik ga zeker meedoen
Maanlicht schreef:Ik doe dit jaar een paar dagen mee. Het intrigeert me al jaren en heb ook wat vrienden die meedoen dus dit leek me een goed moment. Ik ben geen moslim maar vind de ramadan en de boodschap erachter heel bijzonder.
Ik drink normaal overdag best wel veel, en ook vrij veel koffie dus heb nu echt knallende koppijn. Meer mensen daar last van?
_Tara_ schreef:Maanlicht schreef:Ik doe dit jaar een paar dagen mee. Het intrigeert me al jaren en heb ook wat vrienden die meedoen dus dit leek me een goed moment. Ik ben geen moslim maar vind de ramadan en de boodschap erachter heel bijzonder.
Ik drink normaal overdag best wel veel, en ook vrij veel koffie dus heb nu echt knallende koppijn. Meer mensen daar last van?
Ik wil dit jaar inderdaad ook een paar dagen meedoen. Net als wat je zegt, vrienden van me doen mee en het idee van zelfdiscipline enz vind ik erg mooi. Dankbaar zijn voor wat je hebt.
Al voel ik me dan ergens ook weer een soort valsspeler ofzo, een paar dagen meedoen terwijl de rest het 30 dagen doet.
Hoe gaat 't met je hoofdpijn?
Gimme_Joy schreef:Interessant hoor! Heb je de tekst toevallig? Of is dat persoonlijk? (Sorry off topic)
Ik gooi er even een stelling in: Ramadan is een moment van bezinning. Onder andere over dankbaarheid voor hoe goed wij het hebben en de realisatie dat dat niet bij iedereen zo is.
Wat vinden jullie ervan dat de iftar vaak (iedere avond) bij veel moslims zo uitbundig gevierd wordt? Zoveel eten, vaak veel deegwaren enz. dat schiet het doel van hoe je Ramadan bedoelt is toch wel een beetje voorbij of niet?
Of snap ik er niets van?
Maanlicht schreef:Ik doe dit jaar een paar dagen mee. Het intrigeert me al jaren en heb ook wat vrienden die meedoen dus dit leek me een goed moment. Ik ben geen moslim maar vind de ramadan en de boodschap erachter heel bijzonder.