Welke koffiemachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:08

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Huis, tuin en techniek. Daar past het beter. :)

truus1970

Re: Welke koffiemachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:35

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:36

Wij hebben de Philips HD8827. Was ooit beste koop en is inmiddels uit de handel, dus daar heb je weinig aan. Maar misschien wel een goed idee om even bij de Consumentenbond te kijken naar de test van de koffiemachines? https://www.consumentenbond.nl/espresso ... 21103507:s

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:44

Ik heb een Jura op mijn aanrecht staan. <3

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:52

Brimi_Disa
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 12:59

Hier ook een Jura, heerlijke koffie <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:06

noviceh schreef:
Wij hebben een delonghi magnifica s. Ik drink lattes op basis van espresso (en mbv senseo melkopschuimer), mijn man drinkt gewone koffie. Dit apparaat kwam toen als beste uit de test voor een betaalbare prijs. De sterkte van de koffie kan je instellen en is een kwestie van uitproberen.

Deze hebben wij ook sinds kort. We hadden een andere ( merk kwijt ) maar die was kapot. Mijn man had de oude senseo neergezet en ik drink geen koffie, maar vind dat zo vies ruiken, vooral de pads in je afval bakje.
Toen ons nog oudere echte koffie zetapparaat lang gebruikt, maar die was zo een 25jr oud en hield ermee op.

Hij wilde weer een gewone zetter, maar die apparaten zijn zo makkelijk die per kopje doen. Ik ben alleen tegen de cups en pads.

We hebben in de winkel diverse bekeken, maar deze is zeer gebruiksvriendelijk en netjes geprijsd. Je kan de sterkte instellen, bonen of gemalen koffie, espresso of normaal en er zit een melk pijpje naast.

Ik drink het niet en mijn man eigenlijk alleen in het weekend overdag, maar zoals laatst en nu met loonwerkers zo makkelijk; maak 2 kopjes en klaar. Snel warm en iedereen zegt dat het goed smaakt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:05

Goof schreef:
Toen ik thuis ben gaan werken 5 weken geleden ben ik ook meteen op zoek gegaan naar een goede machine waar ik cappucino's uit kan halen.
Ik ben uitgekomen bij deze en ben er erg tevreden over:

https://www.coolblue.nl/product/788168/ ... e-wit.html

Mijn man drinkt espresso en wij zijn hier allebei erg blij mee.

Ik heb daar het grote zusje van! Fijn ding, ideaal voor de luie koffiedrinker die wel prijs stelt op lekkere koffie <3

Edit: https://www.coolblue.nl/product/837663/ ... zwart.html

Edit 2: ik vind de Jura's eigenlijk een beetje tegenvallen, maar dat kan ook aan de gebruikte bonen liggen. Hoewel het op meerdere locaties was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:22

Ocean_Child schreef:
Als je de ruimte hebt, vind ik inbouwen de allermooiste optie. Wij hebben al 9 jaar de voorloper van deze https://www.bosch-home.nl/productoverzi ... eemachines
Het model dat bij ons is ingebouwd wordt nu niet meer gemaakt. Nog nooit problemen mee gehad, iedere dag binnen no time perfecte koffie voor iedereen. Sterkte en grootte is aan te passen naar wens en de voorkeuren van gezinsleden worden opgeslagen, zodat iedereen het perfecte kopje koffie naar zijn/haar smaak krijgt.
Ze zijn stevig qua prijs, maar zeker de moeite waard :)

Wooow deze is mooi! Heb je een foto toevallig van hoe het er bij jou eruit ziet? Zit te twijfelen of we bij ons volgende huis ook een inbouw nemen, ze zijn zo mooi :o

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:45

Anthea schreef:
Ocean_Child schreef:
Als je de ruimte hebt, vind ik inbouwen de allermooiste optie. Wij hebben al 9 jaar de voorloper van deze https://www.bosch-home.nl/productoverzi ... eemachines
Het model dat bij ons is ingebouwd wordt nu niet meer gemaakt. Nog nooit problemen mee gehad, iedere dag binnen no time perfecte koffie voor iedereen. Sterkte en grootte is aan te passen naar wens en de voorkeuren van gezinsleden worden opgeslagen, zodat iedereen het perfecte kopje koffie naar zijn/haar smaak krijgt.
Ze zijn stevig qua prijs, maar zeker de moeite waard :)

Wooow deze is mooi! Heb je een foto toevallig van hoe het er bij jou eruit ziet? Zit te twijfelen of we bij ons volgende huis ook een inbouw nemen, ze zijn zo mooi :o

Deze hebben wij, inmiddels ruim 9 jaar oud

Afbeelding
De melk hoort eigenlijk in de container die links staat en meer zo fancy als de nieuwe modellen, maar echt een heeeeeel fijn ding en ‘s morgens binnen een minuut verse koffie :)
(dit is een oude foto, ik zal morgen overdag op grotere afstand maken, waarin je beter ziet hoe het in de keuken staat)

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 00:03

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 06:54

Wij hebben deze:

https://www.coolblue.nl/product/829658/ ... uffel.html

Na een aantal andere koffiemachines vind ik dit de fijnste. Bijna geen onderhoudt of schoonmaken nodig. Cups zijn van slap tot zeer sterk te verkrijgen. Sterkte van de koffie is zelfs nog aan te passen als je je koffie gaat maken. Ik vind hem echt top. Moet zelfs oppassen dat ik niet teveel cappuccino ga drinken!

Ik ben ooit begonnen met een Miele bonenmachine. Daarvoor drinken wij te weinig koffie waardoor de bonen de smaak verloren. Vervolgens hebben we de voorloper van deze Nespresso gekocht:
https://www.coolblue.nl/product/827815/ ... ilver.html

En nu dus over naar de Sage. De oude was nog in perfecte staat, alleen vond ik hem niet meer mooi bij de nieuwe keuken (luxe probleem :o )
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 22-04-20 07:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 06:59

lucifertje schreef:
Wij hebben deze:

Na een aantal andere koffiemachines vind ik dit de fijnste. Bijna geen onderhoudt of schoonmaken nodig. Cups zijn van slap tot zeer sterk te verkrijgen. Sterkte van de koffie is zelfs nog aan te passen als je je koffie gaat maken. Ik vind hem echt top. Moet zelfs oppassen dat ik niet teveel cappuccino ga drinken!

Yess deze is geweldig :j :j _/-\o_ _/-\o_

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:06

BellaSharon1 schreef:
lucifertje schreef:
Wij hebben deze:

Yess deze is geweldig :j :j _/-\o_ _/-\o_

<3 <3 <3 ik ben er echt gek op. Aller grootste voordeel vind ik toch dat je het interne systeem niet hoeft schoon te maken wat je bij een bonen machine wel moet doen.

TS, toeval of niet, nu bij ibood in de aanbieding:

https://www.ibood.com/nl/nl/

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:29

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:27

Ik ben echt tegen cups, dus zou daar nooit voor kiezen.

Als je met verse bonen neemt en hem niet veel gebruikt zoals wij, kan je hem ook niet 100% volgooien met bonen.

Wij krijgen een nieuwe keuken en hebben gedacht over inbouw, maar ik vind dat je dan te beperkt bent en teveel vastzit voor de toekomst. Ja, dan kan je weer je kast aanpassen als je geen inbouw meer neemt.

Wij hebben dan de Longhi en die is zwart en op zich wel netjes.

Heb het opgezocht. We hadden een Sage? Die was op zich fijn, maar is in verhouding niet lang mee gegaan. Als ik dan kijk dat nu pas ons oude echte koffiezet apparaat kapot is ( de philips gourmet?? ) dan hoop ik wel dat deze wat langer mee gaat, maar dat is afwachten.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:46

Hier een Illy Iperespresso apparaat, we maken er lekkere Lungo’s mee. Daarnaast een Senseo melkschuimer (fantastisch ding!) en je hebt echt heerlijke cappuccino’s!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:53

Wij hebben deze:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 93619.html

Ik drink zelf geen koffie en we hebben een Quooker (voor mijn thee) dus mijn enige eis was dat het geen bakbeest moest zijn, dattie redelijk stil moest zijn en een mooi uiterlijk hebben. Van degenen die wel koffie drinken bij ons is eigenlijk iedereen enthousiast. Hij kan eigenlijk alles maken, en hij kan 6 gebruikersprofielen onthouden.

Algemene tip: ik heb een tijdje diverse apparaten in de gaten gehouden bij webshops. De prijzen willen nogal fluctueren, dus het kan zich echt lonen om een prijsalert in te stellen. De machine die ik hierboven noem hebben wij voor €853 gekocht, en was toen niet in de aanbieding of iets.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:55

Ik heb een Siemens en ben daar heel tevreden over. Ook al ben ik niet een super koffieliefhebber, met dit apparaat start ik de dag met minimaal twee bakkies. Verse bonen, heerlijk. Voor dit grote ding wel een Pinterest waardig hoekje gemaakt. Enige nadeel is dat hij zichzelf zo goed schoonmaakt dat je regelmatig de lekbakje moet legen.
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:00

Napie schreef:
Ik heb een Siemens en ben daar heel tevreden over. Ook al ben ik niet een super koffieliefhebber, met dit apparaat start ik de dag met minimaal twee bakkies. Verse bonen, heerlijk. Voor dit grote ding wel een Pinterest waardig hoekje gemaakt. Enige nadeel is dat hij zichzelf zo goed schoonmaakt dat je regelmatig de lekbakje moet legen.
[ [url=m/Pc7aRc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk gedaan!! Ik wil straks ook een koffie/thee hoekje.

De Delongji maakt zichzelf ook schoon, maar wij zetten er standaard een kopje onder. Die vangt alles op. Voor de mooi kan je die weer weghalen natuurlijk.

ClaudiaHS
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:08

Afbeelding

Ik heb deze sinds een paar weken.
Hiervoor had ik de Delonghi zonder melkschuimer.
Na ruim 6 jaar werd de bonenmaler wat minder dus een nieuwe gekocht.
Hij doet het perfect, werkt simpel, je kan je voorkeuren instellen.
Hij start lekker snel op.

Edit: ik heb nu zo'n ruim 15 jaar de machines van Delonghi en nooit echt problemen mee gehad.
Ik heb voor ik degene van de foto kocht, nog getwijfeld over de Philips LatteGo.
Mijn vriendin heeft deze en ze is er niet tevreden over.
Hij ging net na de garantie kapot maar Philips was niet erg klantvriendelijk.
⚠️ ClaudiaHS kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

LaDonna75
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:18

Wij hebben een Philips bonenmachine en een losse melkopschuimer van Senseo erbij. In de koffiemachine zit wel een melkopschuimding, maar dat is veel meer schoonmaakwerk dan de losse opschuimer. Met havermelk (ivm lactose-intolerantie) gaat het met de losse opschuimer veel beter dan met de opschuimer van de machine. Ik wil alleen maar bonenkoffie, veel lekkerder dan cupjes (of pads, ieuw). VOlgens de COnsumentenbond-testen ook goedkoper dan cupjes/pads.

ClaudiaHS
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:29

LaDonna75 schreef:
Wij hebben een Philips bonenmachine en een losse melkopschuimer van Senseo erbij. In de koffiemachine zit wel een melkopschuimding, maar dat is veel meer schoonmaakwerk dan de losse opschuimer. Met havermelk (ivm lactose-intolerantie) gaat het met de losse opschuimer veel beter dan met de opschuimer van de machine. Ik wil alleen maar bonenkoffie, veel lekkerder dan cupjes (of pads, ieuw). VOlgens de COnsumentenbond-testen ook goedkoper dan cupjes/pads.

Toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen ook een senseo gehad. Daarna samenwonen en toe een Delonghi Magnifica gekocht.
Nou voor mij ook geen pads meer hoor :r
Overigens vind ik Nespresso ook geen bal aan.
De latte machiato uit de Dolce Gusto vind ik voor de afwisseling wel lekker af en toe.
⚠️ ClaudiaHS kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:36

Ik heb al een aantal jaren verschillende combinaties van een simpele Nespresso icm een losse melkopschuimer (vaak gewisseld ivm intercontinentaal verhuizen niet ivm dat ze kapot gaan :'))
Mijn ouders hebben machines gehad met ingebouwd melksysteem en het schoonmaken daarvan stond me altijd zo tegen... De pijpjes zijn nooit echt goed schoon te krijgen etc.

Deze combinatie werkt voor mij perfect!
Heb opschuimers van Krups en Nespresso zelf gehad.

Edit: die Sage Nespresso gaat wel op het verlanglijstje <3

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:24

superpony schreef:
Ik ben echt tegen cups, dus zou daar nooit voor kiezen.

Als je met verse bonen neemt en hem niet veel gebruikt zoals wij, kan je hem ook niet 100% volgooien met bonen.

Wij krijgen een nieuwe keuken en hebben gedacht over inbouw, maar ik vind dat je dan te beperkt bent en teveel vastzit voor de toekomst. Ja, dan kan je weer je kast aanpassen als je geen inbouw meer neemt.

Wij hebben dan de Longhi en die is zwart en op zich wel netjes.

Heb het opgezocht. We hadden een Sage? Die was op zich fijn, maar is in verhouding niet lang mee gegaan. Als ik dan kijk dat nu pas ons oude echte koffiezet apparaat kapot is ( de philips gourmet?? ) dan hoop ik wel dat deze wat langer mee gaat, maar dat is afwachten.

Wij willen ook nooit zo'n ding met cups. Heb er even een gehad ter overbrugging maar de afvalberg die dat met zich meebrengt is volslagen onverantwoord in deze tijd van vervuiling en overproductie en daarbij is de koffie van versgemalen bonen lekkerder :D