Stomme vraag electrische schokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 21:01

luxx schreef:
frankiej schreef:
Komt idd door het droge weer maar als je schoenen draagt met nylon zolen wordt het nog meer versterkt.
Bij het uit de auto stappen kun je het voorkomen door met je linkerhand het portier te openen, met je rechterduim en wijsvinger de portiersluiting vastpakken en vasthouden terwijl je uitstapt. Pas loslaten als je volledig uit de auto bent gestapt.

Dit wordt zelfs met nadruk aangeraden wanneer je gaat tanken, ooit een voorlichting van de brandweer gehad waar het hier even over ging, wanneer je electrisch geladen het tank pistool pakt kan de hele boel in de lucht gaan... Werd gedemonstreerd met echte filmpjes van benzinestations, niet grappig

Oh lekker vanmiddag net diesel getankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:02

Ja ik heb er ook weer ontzettend last van.. Met m'n kleedje, onesie, pyama enz. Komt idd door de droogte..

N0a

Re: Stomme vraag electrische schokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:10

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. Ik knetter zelfs als ik beweeg op de bank :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 23:14

N0a schreef:
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. Ik knetter zelfs als ik beweeg op de bank :')

Ik ook echt met alles zo irritant en sommige zie je vonkje haha doen echt zeer knetterd erover durf amper wat aan te raken

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:22

SecretLIN schreef:
N0a schreef:

Ik ook echt met alles zo irritant en sommige zie je vonkje haha doen echt zeer knetterd erover durf amper wat aan te raken

Ik heb m'n katten al meerdere keren gezapt. Ze durven niet meer bij me in de buurt te komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:26

Hier is het de afgelopen paar weken ook echt erg. Arma katten krijgen steeds een schok als ze bij ons komen liggen. :(:) zodra ze onder de deken uit komen hoor je ze ook knetteren.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:42

M'n haar is zo statisch dat ik er zowat m'n telefoon mee kan opladen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:48

Mijn vader tikt bijvoorbeeld deurklinken eerst aan met zijn trouwring, dan ontlaadt het. Tip voor de ringdragers, weet niet uit eigen ervaring of het werkt maar valt te proberen :)

In huis doe ik wat vaker dweilen en nat afnemen want stof kan ook bijdragen. Planten spuiten met water elke dag. Verder woon ik aan het water dus elke dag even goed doorluchten, dat scheelt flink

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:48

Ik loop op dit moment zo min mogelijk op schoenen. Vroegah, toen ik nog in een bedrijfspand zat met metalen kozijnen, maakte ik er een gewoonte van om elke keer als ik door een deur kwam met mijn volle hand het kozijn aan te tikken, zodat het niet echt op kon lopen.

Niet op schoenen lopen doet het heel erg goed hier. En haar gewoon niet borstelen. Beter.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 00:00

MiReRe schreef:

Lol :')

Ik word er ook gek van. Wie of wat ik ook maar aanraak, altijd zo'n schok.

Weet iemand of die anti-statische pennen ook echt werken? Moet ik die maar als een soort heilige amulet om m'n nek gaan dragen ofzo. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 06:27

Liseef schreef:
MiReRe schreef:

Lol :')

Ik word er ook gek van. Wie of wat ik ook maar aanraak, altijd zo'n schok.

Weet iemand of die anti-statische pennen ook echt werken? Moet ik die maar als een soort heilige amulet om m'n nek gaan dragen ofzo. :+
Of zo'n sliertje aan je broek maken, zoals sommige auto's ook hebben <<)

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 06:52

Die anti-statische pennen werken volgens mij alleen als je ze gebruikt om de stroom te laten weglopen, als je er dus je auto mee aanraakt voordat je instapt.. Maar dat kun je net zo goed met je sleutel doen.

Wat wel zou helpen is zorgen voor een betere aarding: dus een ijzerdraadje om je enkel draaien, en over je schoen leiden, en onder de zool vast maken. Dat zou moeten werken.
Wie gaat het testen? :))

F_T
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 06:58

Stukkie schriklint om je enkel en het eind gewoon op de grond laten slepen.
Je schrikt ervan hoe goed dat werkt. Geen geschrik meer van schokken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:29

Bij mij ligt het vooral aan welke schoenen ik aan heb en dan ook nog het meeste in de supermarkt. Het is inderdaad vervelend, ook al doet het niet echt pijn schrik je er elke keer weer even van.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:29

Probeer eens een aantal paperclips in je broekzak te steken.
Bij mij werkte het toen ik nog een kantoorbaan had, ik kreeg de hele dag schokken van mijn bureau en printer. Met de paperclips in een achterzak was dit meteen véél minder.

BarbaravdW
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:31

Tip: een ketting van paperclips om je enkel (blote huid), die met een ketting naar je de onderkant van je schoenzool, vastzetten met een punaise. Zo ontlaad je continue +:)+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:37

SecretLIN schreef:
.....

Diesel ontvlamt niet zomaar, daar is ook druk voor nodig. Maar dat een pompstation door zo'n vonkje de lucht in kan gaan, wist ik ook niet.

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:41

frankiej schreef:
SecretLIN schreef:
.....

Diesel ontvlamt niet zomaar, daar is ook druk voor nodig. Maar dat een pompstation door zo'n vonkje de lucht in kan gaan, wist ik ook niet.

... Ja het komt ook heel veel voor :?

Je zou toch denken dat dat enorm vaak gebeurt als je kijkt hoeveel mensen last hebben van statische schokken, hoeveel mensen tanken en hoeveel mensen niet bewust ontladen voor ze gaan tanken

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:42

Ik heb het ook voortdurend, dochterlief loopt de halve dag met statisch kapsel :o
Kan de hond niet meer normaal aaien knetterdeknetter, arm dier is helemaal bang voor me :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:44

Anna_Dani schreef:
Emmaa_ schreef:
Komt omdat het zo droog is. Een luchtbevochtiger in huis scheelt de wereld maar is geen goedkope oplossing.

Edit: Voor de mensen die hem nog aan hebben scheelt een bakje water op de verwarming ook aanzienlijk.

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/medisana-uhw-luchtbevochtiger/9000000012018833/?bltgh=jx2gHQoX72j5DRcA3E5KLw.1_30.31.ProductImage
En kan hem aanraden. Hij is erg goed en stil er er kan een hoop water in. De prijs is ook nog wel te doen. Ik gebruik hem in de slaapkamer en sindsdien geen droge hoestbuien meer in de nacht.

deze hebben wiij ook! Indd erg stil. en doet prima zn werk!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:45

Schoenen met lederen zolen dragen is ook een oplossing. Of op blote voeten lopen, maar dat wordt wat moeilijk buiten :P

En een potje water op de verwarming zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:49

frankiej schreef:
SecretLIN schreef:
.....

Ik geloof best dat het in theorie kan, maar is dat wel eens gebeurd dan?

Ik heb zo'n sleutelhanger, en het is echt mijn redding *\o/* . Ik heb nu geen last, maar op mijn werk is het door mijn schoenen echt de hele winter raak. Ik durfde niets meer aan te raken ;( . Ik loop nu al twee winters de hele tijd met dat dingetje overal tegen aan te tikken en dat werkt echt goed. Soms is de schok zo hard dat ik het nog door de sleutelhanger heen voel.

Ik snap echt niet waarom winkels als Blokker en HEMA dit niet bij de kassa hebben liggen in de winter.

Iris82
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:52

Zet in je hele huis planten neer en voor je iets anders aanraakt, pak even de plant vast. Dan ontlaad je. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:53

Diesel is t probleem ook niet. Bij benzine is de damp al vlambaar. Bij diesel is de vloeistof vlambaar.
Dus bij Benzine is een vonkje in de lucht genoeg en bij diesel eerder een sigaret in geknoeide vloeistof.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:53

Qimm schreef:
... Ja het komt ook heel veel voor :?

Je zou toch denken dat dat enorm vaak gebeurt als je kijkt hoeveel mensen last hebben van statische schokken, hoeveel mensen tanken en hoeveel mensen niet bewust ontladen voor ze gaan tanken

Zoals ik het begreep ontlaad je door de autodeur dicht te doen, je deur open doen en uitstappen en de deur open laten staan is wanneer het gevaarlijk is zeiden zij toen, bij de filmpjes die ze lieten zien stond de deur van de auto ook altijd open