Wat is er mis met onze auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:43

En heb je de auto al eens naar een andere garage gebracht? Een fris paar ogen op het probleem wil ook nog wel eens helpen.

Mijn vriend heeft een universele garage en als een klant komt met een klacht die zich sporadisch voordoet houden wij de auto net zo lang tot het probleem zich bij ons ook voordoet, daarna gaan we oplossend aan het werk. Misschien kan je aan je dealer vragen om de auto net zo lang te houden tot zij het probleem ook ervaren?

Ik heb eigenlijk geen verstand van auto's, maar wij spoelen regelmatig automaatbakken met vage problemen of juist ter voorkoming van problemen. Misschien kan je eens googlen op automaatbak flushen/spoelen. De kosten bij ons zijn €325,01. Dan heb je alvast een richtprijs want dat staat er vaak niet bij ;)

Lienepien95
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Wat is er mis met onze auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:10

Hier weer even de vriend van Lienepien95,
Heb je wat meer informatie over de auto zelf?
Welke motor zit er in, benzine of diesel?
toevallig een 1.2 thp benzine?

Wat voor garage heeft er naar gekeken, universeel of de merk dealer?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:38

Heb je de auto bij de merk dealer langs gebracht?
Hebben ze overlegd met de importeur, is de auto daar al eens geweest om grondig na te lopen?

Lijkt mij niet dat ze met een probleem die je nu nog hebt, ze zeggen hier heb je de sleutel weer, we kunnen het niet vinden.
Dan moeten ze met een goed alternatief komen oid :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 16:16

Wauw, bedankt voor al jullie reacties :)

@Serenity350, ja ten tijde van de eerste melding zat hij sowieso nog in de garantie want dit "probleem" speelt al een maand of 7. Ik denk dat we hem net 2/3 maanden hadden toen hij het voor het eerst deed.
Edit: Nee niet eens trouwens, ik denk nog geen maand dat we hem hadden.

@daffie1986 haha, en heb je de baan aangenomen? :D

@lshannah wat vervelend voor je vader, dat klinkt nog erger dan wat wij nu hebben. Viel alles wel onder de garantie?

@Rex_Rolfo ja in principe hebben we nog een maand garantie, maar ik kan me voorstellen dat ze er niet zoveel voor voelen om een complete motor uit elkaar te halen - en dat het probleem dan toch misschien ergens anders zit (want ze hebben het immers zelf nooit gehoord).

@EvaC nee we hebben nog geen second opinion gedaan, eigenlijk ook omdat het zo'n vaag probleem is. Ik kan wel een bevriende garage houder even om raad vragen, geen idee waarom ik dat nog niet heb gedaan, ik ben daar wekelijks.
We hebben de auto al bij de garage gezet en letterlijk gezegd, hou de auto tot het probleem zich voordoet. Neem hem mee naar huis, rij er mee... Maar na een dag kregen we hem al terug met de mededeling dat ze niks hebben gehoord.

@Lienepien95, het is een benzine auto, 96 kW (130 pk) inderdaad de 1,2 (nog iets. Hoe heet dat lol). Ik zal je anders even het kenteken sturen via PB. Misschien is dat makkelijker.

@SuzanH ja we hebben hem gekocht bij de Peugeot dealer en daar is hij tot nu toe ook altijd in onderhoud geweest (ook bij de eerste eigenaar). Ze hebben inderdaad geen alternatief geboden, alleen dat ze het probleem hebben genoteerd en als er dan ooit iets is ze een coulance hebben.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:30

xSCWx schreef:
.. en als er dan ooit iets is ze een coulance hebben.

En wat houdt die coulance in?

Het is een prachtig woord maar net zo vaag als dat het prachtig is. Kan variëren van bijna complete garantie tot "de onderdelen gratis (dat ringetje van 3,95) maar de arbeidskosten moeten we doorberekenen".

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 16:57

Ja dat is dus ook mijn zorg, dat die coulance een wassen neus is. Want niemand weet nu wat er precies aan de hand is, en die coulance kan dus van 1 tot 100% gaan. Want zij weten het ook niet.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:04

er zijn een aantal forums over Peugeot, zitten vaak ook ervaren monteurs op, misschien daar het probleem eens voorleggen? kan je misschien een idee krijgen van het probleem, 1 van onze monteurs helpt via forums ook wel eens mensen die een probleem hebben met een auto. bij ons maakt een monteur dan bijvoorbeeld een proefrit met de klant erbij (nu lastig met Corona) kan de klant aangeven wat hij hoort of voelt aan de wagen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 22:54

@lique dat is het lastige... het geluid is er soms gewoon een week niet. Soms 2x per dag. Dus ja ga dan maar zoeken...
Ik denk dat ik van de week even naar de garage ga om te overleggen, maar ik kan me voorstellen dat ze niet happig er op zijn om de motor uit elkaar te halen voor iets dat ze zelf nog niet geconstateerd hebben. Wie weet hoor ik wel een euromuntje in het dashboard schuiven en is er niks mis met de motor.
Afhangend van dat overleg -waar neem ik aan toch niks uit gaat komen- twijfelen we om de auto in te ruilen, of toch te blijven rijden met de auto maar dan willen we eerst de kosten weten van een nieuwe/gereviseerde motor. Want als we nu onze auto gaan inruilen zijn we ook weer €5000 verder. Zoiets zal een nieuwe motor ook wel kosten denk ik

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:07

als je dat geluid hoort, hoelang houdt dat aan het geluid? als lang genoeg is..kan je miss een opname maken met je telefoon ofzo? moet het maar net luid genoeg zijn :o
met mijn leken verstand, als je het een week niet hoort, is het dan iets ernstigs kan je je afvragen. geen idee hoor. kan me voorstellen dat het je aan het twijfelen bent wat te doen..
probeer het geluid is duidelijk te omschrijven, hier bedoel ik :D
miss dat een van onze monteurs een idee heeft

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 23:12

Het geluid is helaas maar 2 tot 4 seconden. We hadden een camera in de auto hangen maar daar is het niet duidelijk op te zien/horen/merken. Ik kan wel voortaan klaar zitten met mijn telefoon want hij doet het voornamelijk als de motor koud is.
Het voelt en klinkt precies zo alsof je met de auto door een diepe plas rijdt. Het water in de wielassen maakt een schurend geluid, en je remt lichtjes af. Zodra je “uit de plas” bent (dus 2-4 seconden) rijdt de auto verder alsof er niks gebeurt is. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven want ik dacht namelijk tijdens de eerste keer dat het gebeurde dat we door een diepe plas reden :') (ik zat op mijn telefoon)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:29

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 06:34

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 06:55

Nee, had een baan op dat moment. Had het best gewild hoor, best gewilde job hier met mogelijkheid tot verblijfsvergunning en ook voor andere landen.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:27

Saaams schreef:
Ik denk dat de oorzaak het merk is: peugeot....
Drama!
Ik heb een 508 sw automaat gehad. Ding heeft meer gekost aan elke keer onderhoud dan welke auto ooit. Ik heb hem met een jaar ingeruild.

Ik zou zeggen; inruilen op een ander merk..

Ik denk dat er over elk automerk wel wat goeds of slechts te vertellen is maar heb zelf ook hele slechte ervaring met Peugeot! Wat ik daar allemaal mee heb meegemaakt.....levensgevaarlijk. Ook een automaat overigens met nog erg weinig kilometers op de teller. Na 23 terug geweest te zijn bij de garage (elke keer zeiden ze dat ze nu echt het probleem gevonden hadden en alles opgelost was) heb ik hem weg gedaan en een Japanse auto gekocht. Wat een verademing!!!!

Succes! Ben trouwens wel heel benieuwd of ze het probleem voor je gaan vinden en oplossen!