Corona en onderwijs, voor meesters en juffen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 20:26

Pfff ja ikkedus, ik snap je. Ik werd echt boos toen ik dat nieuws ober de zomervakantie hoorde. Wacht daar gewoon even mee tot we uberhaupt weten of we al dan niet open gaan.

Mijn leerlingen snappen er helemaal niets van. En constant dit soort berichten is echt niet ok. Normaal kan je het daar in de klas over hebben, maar nu is dat amper te doen... Echt heel naar -O-

Wij gebruiken google chat en hangouts meet. Op zich werkt dat heel goed.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 16-04-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Re: Corona en onderwijs, voor meesters en juffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:34

Wij hebben wekelijk een mentoruurtje om over dat soort dingen te sparren en ik ben altijd bereikbaar via de app. Er zijn gewoon nog superveel onzekerheden, ook over de overgang dit jaar enzo. Maar erover praten helpt al.

We hebben vanochtend een klassenfoto in Zoom gemaakt :D. Normaal werken we in teams in verband met privacy en veiligheid, maar een foto kan niet via Teams :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:39

Ik klets ook graag met jullie mee, ik geef Nederlands op een vrij grote havo/vwo school met bijna 2000 leerlingen. Daarnaast ben ik schoolopleider en dus veel contact met stagiaires en docenten in opleiding.

Door het wegvallen van de examenklassen, bij ons waren gelukkig alle schoolexamens al afgerond voor de sluiting van de scholen, heb ik nog maar drie klassen over om les aan te geven. Wel heel veel taken er naast waar ik druk mee ben. Ik vrees voor de middelbare scholen voor na de meivakantie, als je dit stuk uit het rapport van het RIVM van gisteren leest gaan die voorlopig nog niet open. Basisscholen maken een flink grotere kans:

Het aantal ziekenhuis- en IC-opnames op basis van de eerste ziektedag vlakt af
c.q. laat een daling zien die naar verwachting zal doorzetten. Het openen van
kinderdagverblijven en basisscholen laat in de modellering nauwelijks een verschil
zien in de bezetting op de IC. Hoewel er meer transmissie verwacht wordt onder
basisschoolkinderen en hun ouders, leidt dit waarschijnlijk niet tot veel extra IC-
opnames. Ook is er naar het effect van middelbare scholen op het verloop van de
epidemie gekeken; deze scholen bedienen een groter gebied en lijken ‘hubs’ te
zijn in het netwerk van de contacten tussen kinderen. Door hun regionale
karakter dragen ze meer bij aan mogelijke bovenregionale verspreiding van het
virus. Basisscholen hebben daarentegen vooral lokaal invloed.

Arabesk

Re: Corona en onderwijs, voor meesters en juffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:08

Ja dat modelleren, heb ik vroeger ook gedaan, we hebben oa gemodelleerd voor het bouwstoffenbesluit. Je kunt net zo goed tarotkaarten gaan lezen, dat is net zo effectief :+