rien10 schreef:Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.
Dit ja, niemand is speciaal of 'beter'. Iedereen die nu doorwerkt zijn toppers.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kiomiamigo schreef:Uiteraard iedereen, maar ik mis wel de boeren als werkgroep. Zij leveren tenslotte een groot deel van ons voedsel in deze tijd.
SusanH schreef:Nou, als ik dan toch nog even voor de zorg mag spreken. Ziekenhuiszorg volop in het nieuws. Verpleeghuiszorg volop in het nieuws. Maar andere vormen van zorg waar net zoveel beperkende maatregelen gelden en dezelfde problemen spelen komen er bekaaid vanaf. Zo werk ik in de gehandicaptenzorg, ook te weinig beschermingsmiddelen. Ook huizen waar besmettingen zijn. We moeten extra diensten draaien omdat werk en dagbestedingsplekken gesloten zijn. Clienten hebben door wegvallen van hun vaste ritme en doordat ze meer op elkaars lip zitten ook veel meer last van spanning. Daar is nergens aandacht voor. Dus ik vind dat wij ook wel wat meer waardering verdienen. Vragen we normaal nooit om (vandaar dat we ook nauwelijks in het nieuws zijn). Anderhalve meter is bij ons daarnaast niet te doen. Dus veel risico op besmetting.
En zo zijn er meer plekken in de zorg (denk aan GGZ, jeugdzorg) die "gewoon" doordraaien. En die net zoveel waardering verdienen.
Bij deze bedankt en een dikke pluim voor jullie inzet! superpony schreef:Ik vind in principe iedereen die werkt. Maar omdat er zoveel aandacht wordt besteed aan bepaalde groepen, vind ik het soms wel oneerlijk dat de beroepen op de achtergrond die het ook drukker hebben vergeten worden.

Kinke schreef:Aight schreef:Deze mis ik dan weer juist niet, hun werk gaat onverstombaar door. Ik denk dat zij het minste geraakt worden van alle beroepgroepen.
onverstoorbaar? Denk dat je niet helemaal goed op de hoogte bent
Kinke schreef:Aight schreef:Deze mis ik dan weer juist niet, hun werk gaat onverstombaar door. Ik denk dat zij het minste geraakt worden van alle beroepgroepen.
onverstoorbaar? Denk dat je niet helemaal goed op de hoogte bent
Kinke schreef:niet alleen dat. De melkprijs is alweer omlaag, de kalveren worden niet opgehaald etc.etc.
SindyKaya schreef:rien10 schreef:Gewoon, heel Nederland. Iedereen die nu werkt. Thuis werkt. Op de zaak werkt. Onderweg werkt.
Dit ja, niemand is speciaal of 'beter'. Iedereen die nu doorwerkt zijn toppers.
Cubone schreef:superpony schreef:Ik vind in principe iedereen die werkt. Maar omdat er zoveel aandacht wordt besteed aan bepaalde groepen, vind ik het soms wel oneerlijk dat de beroepen op de achtergrond die het ook drukker hebben vergeten worden.
Dit is precies mijn gevoel en ik stoor me er aan dat er maar een paar groepen constant benoemd worden en de rest compleet genegeerd. Vandaar ook dit topic, juist omdat iedereen verdiend in het zonnetje gezet te worden
Lijkt me lastig dat jouw man zo door moet werken terwijl jij wel risicogroep bent.
Sizzle schreef:MarloesHJ schreef:En verder gewoon iedereen die hard aan het werk is!
Of juist niet mag of kan werken. Eigenlijk vind ik juist nog het meeste mee met die groep.
Ik voel me juist bevoorrecht dat ik mag en kan werken.