Iemand ervaring met traprenovatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Iemand ervaring met traprenovatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:49

Volg! Hier een dichte trap waarvoor ik net pvc heb aangeschaft. Bij karwei klushulp een aanvraag voor laten leggen aangevraagd, maar tot op heden hoor ik niets. Twijfel of ik het niet toch zelf zal doen, maar geen idee wat de moeilijkheidsgraad ervan is. En ik krijg niet duidelijk of je bij pvc de oude verflagen eraf moet schuren of niet. Iemand die dat weet?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:06

Als je voor normaal geld (geen fantasieprijzen zoals upstairs of trapexpress) een traprenovatie wil dan moet je even op de Facebookpagina van tiptoptrappen kijken :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:59

Suzanne F. schreef:
Oei 2000 euro is toch wel echt flink fors. Ik heb voor 450 euro tapijt erop laten leggen.

Dit is geen tapijt he, dit is pvc ;). Is sowieso al duurder. Daarnaast vind ik tapijt erg ouderwets en niet mooi, sorry :o . Dus voor ons was dit perfect!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:03

Wij laten onze trap bekleden met PVC. Zijn ongeveer 1000 euro kwijt, voor 14 treden. Is wel icm leggen van PVC door het hele huis.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:13

iirrssjjee schreef:
Suzanne F. schreef:
Oei 2000 euro is toch wel echt flink fors. Ik heb voor 450 euro tapijt erop laten leggen.

Dit is geen tapijt he, dit is pvc ;). Is sowieso al duurder. Daarnaast vind ik tapijt erg ouderwets en niet mooi, sorry :o . Dus voor ons was dit perfect!

Ja dat weet ik. Maar toen ik hier kwam wonen was de trap kaal. En ik had geen PVC centjes. Dus heb ik er tapijt op laten leggen. Voor nu ook prima. Maar ik vind PVC veel mooier. Al toont mijn tapijt absoluut niet ouderwets. Het is donkergrijs en laagpolig. Ook zijn alleen de treden bekleed en niet de zijkanten. Ziet er echt wel strak uit. Voor mij een goede compromis in ieder geval.

Zoiets:

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:23

Ik volg even, ben vooral heel benieuwd naar de kosten. Wij hebben net een huis gekocht en willen 1 trap laten renoveren, maar dan liefst wel voor €3000,- klaar.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:27

Wij hebben zelf de trappen gerenoveerd van de oorspronkelijke vloerbedekking naar dezelfde vinyl als op de vloeren.

Begane grond
Afbeelding

Eikel kleur. Rest stukken vinyl van de vloer op maat gesneden en afgewerkt met zwarte anti slip hoek profielen.

1e etage
Afbeelding
Donker bruin. Rest vinyl van vloer op 1e etage. Ook voorkant met anti slip profiel en achterkant met simpel klein zwart afdek hoek profiel.

Afgewerkt met unieke trapleuningen van echte takken/boompjes (ook zelf kaal geschuurd, gelakt en op maat opgehangen).

Veel werk, maar stuk budget vriendelijker en precies naar onze smaak!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:34

Amy223 schreef:
Als je voor normaal geld (geen fantasieprijzen zoals upstairs of trapexpress) een traprenovatie wil dan moet je even op de Facebookpagina van tiptoptrappen kijken :)

In welke prijs range zitten zij?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:38

Pantykous schreef:
Ik volg even, ben vooral heel benieuwd naar de kosten. Wij hebben net een huis gekocht en willen 1 trap laten renoveren, maar dan liefst wel voor €3000,- klaar.

Wij hebben het door deze laten doen;
https://www.facebook.com/floorsandstairs/

Weet alleen niet hoe groot zijn "werkgebied" is.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:39

laraxXxemma schreef:
Amy223 schreef:

In welke prijs range zitten zij?

Je kunt vrijblijvend een offerte aanvragen, maar op fb zag ik dat bijvoorbeeld het bekleden van een dichte trap met 13 treden 1500 kost.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 12:49

Dispar_Vulgo schreef:
Wij hebben zelf de trappen gerenoveerd van de oorspronkelijke vloerbedekking naar dezelfde vinyl als op de vloeren.

Begane grond
[ [url=m/SXCYF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eikel kleur. Rest stukken vinyl van de vloer op maat gesneden en afgewerkt met zwarte anti slip hoek profielen.

1e etage
[ [url=m/VSWRC1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Donker bruin. Rest vinyl van vloer op 1e etage. Ook voorkant met anti slip profiel en achterkant met simpel klein zwart afdek hoek profiel.

Afgewerkt met unieke trapleuningen van echte takken/boompjes (ook zelf kaal geschuurd, gelakt en op maat opgehangen).

Veel werk, maar stuk budget vriendelijker en precies naar onze smaak!

Oeh dit klinkt wel goed! Misschien kunnen wij ook zoeken op marktplaats naar rest plak vloer (vinyl/pvc) en dan zet je dus op de hoek zo'n antislip hoekprofiel? Ik vind dit er wel echt mooi uitzien! En opzich hebben jullie dus enkel de hoekstrips extra betaald?