Waar kan je nog naar het strand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Waar kan je nog naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:59

Hoek van Holland was gisterenavond volledig uitgestorven.
Heerlijk even een wandeling gemaakt na 4 weken binnen te hebben gezeten!

Deed me goed.

Uiteraard zoeken we de drukte niét op. Ik vrees dat het nu dit paasweekend drukker is daar.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:39

Je hebt PB. :)

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:24

Jolliegirl schreef:
Hoek van Holland was gisterenavond volledig uitgestorven.
Heerlijk even een wandeling gemaakt na 4 weken binnen te hebben gezeten!

Deed me goed.

Uiteraard zoeken we de drukte niét op. Ik vrees dat het nu dit paasweekend drukker is daar.

Niet, ik ademde nog :+
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

onpaard
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 17:25

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reactie. We zijn vandaag naar het strand geweest en hebben ruim afstand gehouden. We rijden nu weer met de auto naar huis.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:18

Heeft het haar goed gedaan? :)

onpaard
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 19:04

Ja dit heeft haar goed gedaan. Even zie ik dan mn kind zoals het hoort.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:48

Ja dat is wel het belangrijkste. Wie geeft er nu om de volksgezondheid en de opgestelde maatregelen van het kabinet. Gewoon je bips mee afvegen :).

Jolliegirl
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:10

_San87_ schreef:
Ja dat is wel het belangrijkste. Wie geeft er nu om de volksgezondheid en de opgestelde maatregelen van het kabinet. Gewoon je bips mee afvegen :).

Beetje vreemde reactie, niet?

We zijn nog altijd niét VERPLICHT om thuis te blijven...
Wel om ons aan de overige geadviseerde maatregelen te houden.

Je reactie voegt echt niets van waarde toe aan dit topic.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:18

Jolliegirl schreef:
_San87_ schreef:

Nou ja, op tv, de radio, overal, hoor je blijf thuis, alleen voor het noodzakelijke eruit. Rondje in de wijk, prima. Stap vooral niet in de auto om naar de stranden/bossen/natuurgebieden te gaan. Blijf in je eigen omgeving. Parkeerplaatsen worden gesloten, er worden flinke boetes uitgedeeld.

Ik vind dus best dat er, ook door TS, eens goed bedacht mag worden waar we nu eigenlijk mee bezig zijn. We zitten momenteel in de grootste crisis sinds ww2. Hoe moeilijk is het dan om je aan de maatregelen van het kabinet te houden en THUIS te blijven?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:25

Ik vind eigenlijk ook wel dat je in ieder geval in je eigen omgeving je rondje frisse neus halen moet doen en daarvoor niet met de auto ergens anders heen moet gaan rijden.
Ik woon in de bollenstreek en heb keurig mijn vakantie met de paarden ergens anders in Nederland afgezegd en hier loopt nu half Nederland tussen de bollen...
Ik vind dat echt niet kunnen, houd je aan de aanspraken en lucht jezelf in je eigen gebied en blijf verder thuis.
Het is niet voor niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:26

Jolliegirl schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben het met San87 eens hoor.
Je wordt er mee dood gegooid op tv, parkeerplaatsen en dergelijke alles wordt afgesloten, wat is volgens jou dan vreemd aan de reactie?

Ik woon aan het bos en gelukkig is het hier nu rustig, twee weken terug struikelde je over de 'dagjesmensen', ik kon ze wel weg kijken. Blijf lekker in je eigen buurt nu!
De bereden politie rijdt hier inmiddels door de bossen, aangezien het een komen en gaan is van ruiters momenteel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:50

Precies. Zo heeft iedereen wel een reden waarom hij/zij de uitzondering zou moeten zijn. Maar goed...

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:15

Ik heb geen reden om er op uit te gaan en doe het dus ook niet. Maar denk dat sommige mensen deze situatie echt niet mentaal trekken. Niet voor niets dat er onwijze zorg is om toenemend huiselijk geweld. Los van ts is het denk ik niet nodig om zo hard te reageren. ✌

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:19

Wij zijn afgelopen week 2x naar hargen aan zee geweest. Bijna niemand op het strand te bekennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:26

Stampeltje schreef:
Ik heb geen reden om er op uit te gaan en doe het dus ook niet. Maar denk dat sommige mensen deze situatie echt niet mentaal trekken. Niet voor niets dat er onwijze zorg is om toenemend huiselijk geweld. Los van ts is het denk ik niet nodig om zo hard te reageren. ✌

Helemaal mee eens.
Ik kan me genoeg situaties voorstellen waarbij een moeder dit echt even nodig vindt voor haar dochter.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:30

Marie_Anne schreef:
Stampeltje schreef:

Helemaal mee eens.
Ik kan me genoeg situaties voorstellen waarbij een moeder dit echt even nodig vindt voor haar dochter.

Ik ook. Maar vooralsnog is erop uit trekken dus niet de bedoeling. Dus dan moet je, hoe lastig ook, maar op de tanden bijten en wat anders verzinnen. Dat moeten al die andere 16.999.998 mensen ook.

We zitten allemaal in een ellendige situatie. Ik mag niet naar het ziekenhuis om mijn moeder te bezoeken, bijvoorbeeld, zij ziet al een maand niemand van haar gezin. Mijn vriend kan niet naar zijn oma, die helemaal alleen thuis zit. Iedereen heeft te maken met de gevolgen van deze crisis. De maatregelen zijn niet genomen om ons te pesten, maar om te zorgen dat we er zo goed mogelijk door komen. Kunnen we dan met zijn allen alsjeblieft ook die maatregelen in acht nemen en thuis blijven.

De maatregelen zijn vorige maand zeg maar niet aangescherpt omdat mensen zo netjes deden wat gevraagd werd. Moet het echt nog strenger worden?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:34

Ilsje87 schreef:
Wij zijn afgelopen week 2x naar hargen aan zee geweest. Bijna niemand op het strand te bekennen.

Omdat de rest wel zo sociaal is om thuis te blijven!

Ik word echt moe van mensen die allemaal vinden dat zij de uitzondering op het advies zijn. We krijgen nog een bepaalde vrijheid tov andere landen zodat we een frisse neus kunnen halen. Waarom moeten mensen daar misbruik van maken?

En er zijn heel veel mensen die het daar lastig mee hebben. Iedereen heeft er in ieder geval last van. Er is altijd een reden te verzinnen om de uitzondering te zijn, maar laten we dat nou niet doen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:40

Ik wilde eerder niet reageren, maar zat dit topic ook met verbazing te volgen. Ik woon nota bene aan zee en ik kom ook niet op het stand. Er komen nog steeds zoveel mensen op af, het is niet te geloven. Ook in mijn omgeving ken ik mensen met een depressie en ook zij hebben het zwaar. We bellen extra veel om ze te steunen, maar om over het strand te gaan sjouwen :n Ik vind het echt een dikke middelvinger naar iedereen die zich er met moeite wel aan houdt en het ook zwaar heeft. Naar het strand gaan is géén noodzakelijke verplaatsing. Een frisse neus kun je ook rond je eigen huis halen.

Deze crisis heeft mij vooral geleerd hoe super egoïstische mensen zijn. Tuurlijk, de meeste houden zich eraan, maar er zijn echt nog teveel mensen die alleen maar aan hun eigen pleziertjes denken. Bah. Hierdoor gaat alles of langer duren, of we krijgen nog meer restricties opgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:56

_San87_ schreef:
Marie_Anne schreef:

Helemaal mee eens.

Ik ook. Maar vooralsnog is erop uit trekken dus niet de bedoeling. Dus dan moet je, hoe lastig ook, maar op de tanden bijten en wat anders verzinnen. Dat moeten al die andere 16.999.998 mensen ook.

We zitten allemaal in een ellendige situatie. Ik mag niet naar het ziekenhuis om mijn moeder te bezoeken, bijvoorbeeld, zij ziet al een maand niemand van haar gezin. Mijn vriend kan niet naar zijn oma, die helemaal alleen thuis zit. Iedereen heeft te maken met de gevolgen van deze crisis. De maatregelen zijn niet genomen om ons te pesten, maar om te zorgen dat we er zo goed mogelijk door komen. Kunnen we dan met zijn allen alsjeblieft ook die maatregelen in acht nemen en thuis blijven.

De maatregelen zijn vorige maand zeg maar niet aangescherpt omdat mensen zo netjes deden wat gevraagd werd. Moet het echt nog strenger worden?

Het is gewoon goed gegaan vandaag, de meeste mensen hebben zich keurig gehouden aan de regels. Dus ik geloof helemaal niet dat het strenger gaat worden.
https://nos.nl/l/2330274

Nogmaals: het is nergens voor nodig om zo hard te oordelen. Je weet niet wat er speelt. Achteraf ook nog, dat is gewoon natrappen, het dient geen enkel doel.

Je kunt prima als iemand aangeeft naar het strand te willen, zeggen: ik zou niet gaan, om die en die reden. Maar meer niet. Ze heeft niets illegaals gedaan, we hebben in Nederland geen lockdown hè. Het is niet aan jou of andere bokkers om iedereen continu de les te lezen als een soort coronapolitie. Geef gewoon zelf het goede voorbeeld en draag dat uit in plaats van dat gesneer en gekat. Daar bereik je echt niets mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-20 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:58

Serieus, gaan mensen TS nu egoïstisch noemen omdat ze vanwege de psychische gezondheid van haar dochter stappen onderneemt en er wel even uit is geweest. Misschien wonen ze ergens in de binnenstad in een flatje 5 hoog en zijn ze er al weken niet uit geweest.

Echt ik schaam me voor de Corona politie hier op Bokt, meer dan dat ik de actie van TS ooit zou durven veroordelen.

TS ik hoop echt dat jullie hier even op voort kunnen en je dochter ook goed door deze tijd heen komt, sterkte.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:03

Simbaa schreef:
We krijgen nog een bepaalde vrijheid tov andere landen zodat we een frisse neus kunnen halen.

Maar dat is toch ook wat TS doet, een frisse neus halen? Ik snap ieder zijn verontwaardiging, absoluut. Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar we zítten niet in een lockdown en dat gaat, naar de laatste berichtgevingen, ook niet gebeuren. Volgens mij is TS er serieus mee omgegaan, doet ze het niet nog een keer en heeft ze niet de hele familie meegenomen. En ja, iedereen heeft het zwaar, klopt. Maar misschien TS haar dochter nét iets meer en gun elkaar dan ook die vrijheid die we nu nog hebben!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:05

onpaard schreef:
Ja dit heeft haar goed gedaan. Even zie ik dan mn kind zoals het hoort.

Fijn om te horen dat het heeft geholpen!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:07

Inderdaad, ga alsjeblieft geen mensen beoordelen vanaf een forum.. wat is er mis met één keer ergens heen rijden om samen in de natuur te wandelen zonder anderen om je heen? Ik zie daar echt geen gevaar in, sorry. Vooral aangezien we ook niet in een lockdown zitten :+
Zelf blijf ik gewoon thuis en in de tuin/buurt, maar ik ben dan ook gezegend met een grote tuin en een mooi landschap. Voor mensen die dat niet hebben is af en toe erop uit (en dus zonder anderen lastig te vallen!) helemaal niet zo erg. Je moet ook aan je psychische gezondheid blijven denken ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:08

Marie_Anne schreef:
_San87_ schreef:

Het is gewoon goed gegaan vandaag, de meeste mensen hebben zich keurig gehouden aan de regels. Dus ik geloof helemaal niet dat het strenger gaat worden.
https://nos.nl/l/2330274

Nogmaals: het is nergens voor nodig om zo hard te oordelen. Je weet niet wat er speelt. Achteraf ook nog, dat is gewoon natrappen, het dient geen enkel doel.

Je kunt prima als iemand aangeeft naar het strand te willen, zeggen: ik zou niet gaan, om die en die reden. Maar meer niet. Ze heeft niets illegaals gedaan, we hebben in Nederland geen lockdown hè. Het is niet aan jou of andere bokkers om iedereen continu de les te lezen als een soort coronapolitie. Geef gewoon zelf het goede voorbeeld en draag dat uit in plaats van dat gesneer en gekat. Daar bereik je echt niets mee.

Ik heb vooraf ook al aangegeven dat het geen goede keuze is. Dat kun je gewoon teruglezen.

En we hebben in Nederland zeker wel een lockdown, een intelligente lockdown. Waarbij mensen dus verzocht worden THUIS te blijven, en alleen voor de noodzakelijke dingen het huis/de tuin te verlaten. Hoe vaak komt die reclame niet voorbij op tv en op de radio. Dit weekend zijn er ook weer behoorlijk wat boetes uitgedeeld.

Ik snap oprecht niet waarom mensen menen dat zij de uitzondering op de maatregelen moeten zijn. Die maatregelen zijn er niet voor niets, zijn ontzettend lastig en küt voor iedereen, maar zijn er wel met een reden. Doe dan op zijn minst mee, als het niet voor jezelf is, dan voor de ander die er mogelijk gevaar door loopt.

Jilletje
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:13

Naar het parelwitte strand in je dromen <3
Met knappe zongebruinde mannen die ingesmeerd zijn met olie, Alleen een lendedoekje dragen en met palmbladeren wapperen