Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolliegirl schreef:Hoek van Holland was gisterenavond volledig uitgestorven.
Heerlijk even een wandeling gemaakt na 4 weken binnen te hebben gezeten!
Deed me goed.
Uiteraard zoeken we de drukte niét op. Ik vrees dat het nu dit paasweekend drukker is daar.
. _San87_ schreef:Ja dat is wel het belangrijkste. Wie geeft er nu om de volksgezondheid en de opgestelde maatregelen van het kabinet. Gewoon je bips mee afvegen.
Jolliegirl schreef:_San87_ schreef:Ja dat is wel het belangrijkste. Wie geeft er nu om de volksgezondheid en de opgestelde maatregelen van het kabinet. Gewoon je bips mee afvegen.
Beetje vreemde reactie, niet?
We zijn nog altijd niét VERPLICHT om thuis te blijven...
Wel om ons aan de overige geadviseerde maatregelen te houden.
Je reactie voegt echt niets van waarde toe aan dit topic.
Jolliegirl schreef:_San87_ schreef:Ja dat is wel het belangrijkste. Wie geeft er nu om de volksgezondheid en de opgestelde maatregelen van het kabinet. Gewoon je bips mee afvegen.
Beetje vreemde reactie, niet?
We zijn nog altijd niét VERPLICHT om thuis te blijven...
Wel om ons aan de overige geadviseerde maatregelen te houden.
Je reactie voegt echt niets van waarde toe aan dit topic.
Stampeltje schreef:Ik heb geen reden om er op uit te gaan en doe het dus ook niet. Maar denk dat sommige mensen deze situatie echt niet mentaal trekken. Niet voor niets dat er onwijze zorg is om toenemend huiselijk geweld. Los van ts is het denk ik niet nodig om zo hard te reageren. ✌
Marie_Anne schreef:Stampeltje schreef:Ik heb geen reden om er op uit te gaan en doe het dus ook niet. Maar denk dat sommige mensen deze situatie echt niet mentaal trekken. Niet voor niets dat er onwijze zorg is om toenemend huiselijk geweld. Los van ts is het denk ik niet nodig om zo hard te reageren. ✌
Helemaal mee eens.
Ik kan me genoeg situaties voorstellen waarbij een moeder dit echt even nodig vindt voor haar dochter.
Ilsje87 schreef:Wij zijn afgelopen week 2x naar hargen aan zee geweest. Bijna niemand op het strand te bekennen.
Ik vind het echt een dikke middelvinger naar iedereen die zich er met moeite wel aan houdt en het ook zwaar heeft. Naar het strand gaan is géén noodzakelijke verplaatsing. Een frisse neus kun je ook rond je eigen huis halen. _San87_ schreef:Marie_Anne schreef:
Helemaal mee eens.
Ik kan me genoeg situaties voorstellen waarbij een moeder dit echt even nodig vindt voor haar dochter.
Ik ook. Maar vooralsnog is erop uit trekken dus niet de bedoeling. Dus dan moet je, hoe lastig ook, maar op de tanden bijten en wat anders verzinnen. Dat moeten al die andere 16.999.998 mensen ook.
We zitten allemaal in een ellendige situatie. Ik mag niet naar het ziekenhuis om mijn moeder te bezoeken, bijvoorbeeld, zij ziet al een maand niemand van haar gezin. Mijn vriend kan niet naar zijn oma, die helemaal alleen thuis zit. Iedereen heeft te maken met de gevolgen van deze crisis. De maatregelen zijn niet genomen om ons te pesten, maar om te zorgen dat we er zo goed mogelijk door komen. Kunnen we dan met zijn allen alsjeblieft ook die maatregelen in acht nemen en thuis blijven.
De maatregelen zijn vorige maand zeg maar niet aangescherpt omdat mensen zo netjes deden wat gevraagd werd. Moet het echt nog strenger worden?
Simbaa schreef:We krijgen nog een bepaalde vrijheid tov andere landen zodat we een frisse neus kunnen halen.

Marie_Anne schreef:_San87_ schreef:
Ik ook. Maar vooralsnog is erop uit trekken dus niet de bedoeling. Dus dan moet je, hoe lastig ook, maar op de tanden bijten en wat anders verzinnen. Dat moeten al die andere 16.999.998 mensen ook.
We zitten allemaal in een ellendige situatie. Ik mag niet naar het ziekenhuis om mijn moeder te bezoeken, bijvoorbeeld, zij ziet al een maand niemand van haar gezin. Mijn vriend kan niet naar zijn oma, die helemaal alleen thuis zit. Iedereen heeft te maken met de gevolgen van deze crisis. De maatregelen zijn niet genomen om ons te pesten, maar om te zorgen dat we er zo goed mogelijk door komen. Kunnen we dan met zijn allen alsjeblieft ook die maatregelen in acht nemen en thuis blijven.
De maatregelen zijn vorige maand zeg maar niet aangescherpt omdat mensen zo netjes deden wat gevraagd werd. Moet het echt nog strenger worden?
Het is gewoon goed gegaan vandaag, de meeste mensen hebben zich keurig gehouden aan de regels. Dus ik geloof helemaal niet dat het strenger gaat worden.
https://nos.nl/l/2330274
Nogmaals: het is nergens voor nodig om zo hard te oordelen. Je weet niet wat er speelt. Achteraf ook nog, dat is gewoon natrappen, het dient geen enkel doel.
Je kunt prima als iemand aangeeft naar het strand te willen, zeggen: ik zou niet gaan, om die en die reden. Maar meer niet. Ze heeft niets illegaals gedaan, we hebben in Nederland geen lockdown hè. Het is niet aan jou of andere bokkers om iedereen continu de les te lezen als een soort coronapolitie. Geef gewoon zelf het goede voorbeeld en draag dat uit in plaats van dat gesneer en gekat. Daar bereik je echt niets mee.