Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Ik zou hem de spiegel voorhouden, als hij zo bang is dan mag hij thuis weleens knap aan de gang gaan, kiest hij ervoor om dat niet te doen dan moet hij naar school
Jillz1 schreef:Iris82 schreef:Het lukt thuis niet, ze willen hem helpen, de omstandigheden zijn goed.
Ik zie geen bezwaar. Fijn dat de school dit aanbiedt!
Ja ik vond het echt tof maar hij zegt steeds " ik ben bang om corona te krijgen".
Tuurlijk ook om niet naar school te hoeven maar stel dat......
Ik zou het me niet vergeven.
Bij onze omgeving zit meeste corona van Brabant.
Verder zijn wij alleen maar thuis gebleven
Nouvel schreef:Wij vragen bij ons op school ook vanaf komende week de kinderen naar school waarbij het schoolwerk thuis niet lukt of waar thuis andere risicofactoren aanwezig zijn.
Dit naast de kinderen die wij nu al in de opvang hebben.
We werken in kleine groepjes met voldoende begeleiding.
Ik denk dat dit alleen maar fijn is voor de kinderen, zo komen ze aan hun werk toe en raken ze niet te ver achter.
_Penotti schreef:Is de kans dan groot dat als jullie gezin corona krijgt het voor 1 van de familieleden ernstig is?
Bij de meeste mensen is dit niet zo.
ik weet natuurlijk niet waarom hij zijn huiswerk thuis niet maakt, of hij zelf goed is in zien wat consequenties zijn.
Maar normaal gesproken kun je een 12 jarige echt wel uitleggen dat dit voortvloeit uit zijn eigen gedrag omdat hij het thuis vertikt. En is dat ook een goede les voor hoe de wereld werkt.
KimD schreef:Polly schreef:Ik zou hem de spiegel voorhouden, als hij zo bang is dan mag hij thuis weleens knap aan de gang gaan, kiest hij ervoor om dat niet te doen dan moet hij naar school
Dit!
En bij komt dat 'bang zijn' over als manipulatie, het was thuis lang leve de lol want het lukte niet, op school komt hij daar niet mee weg.
Jillz1 schreef:Hij zit in de B en daar hebben ze op deze school nooit geen huiswerk voor thuis en zoals gezegd heeft hij hele goede punten.
Hij ziet de noodzaak er niet van in. Hij claimt het zo weer op te pakken.
Omdat wij en de school vinden dat hij ondanks de crisis toch inzet moet blijven tonen( gewoon uit principe) is dit besloten
_Penotti schreef:Jillz1 schreef:Hij zit in de B en daar hebben ze op deze school nooit geen huiswerk voor thuis en zoals gezegd heeft hij hele goede punten.
Omdat wij en de school vinden dat hij ondanks de crisis toch inzet moet blijven tonen( gewoon uit principe) is dit besloten
Dan is hij dus geen kind met een rugzakje dat consequenties niet begrijpt.
Dan is hij gewoon de verwende puber aan het spelen en komt er mee weg ook als je nu niet door pakt.
Hup naar school er mee.
Of hij moet zonder oorlog spelen thuis zijn taken maken.
Hij is echt oud genoeg om in te zien dat lopen lanterfanten geen optie is.
_Penotti schreef:Jillz1 schreef:Hij zit in de B en daar hebben ze op deze school nooit geen huiswerk voor thuis en zoals gezegd heeft hij hele goede punten.
Dan is hij dus geen kind met een rugzakje dat consequenties niet begrijpt.
Dan is hij gewoon de verwende puber aan het spelen en komt er mee weg ook als je nu niet door pakt.
Hup naar school er mee.
Of hij moet zonder oorlog spelen thuis zijn taken maken.
Hij is echt oud genoeg om in te zien dat lopen lanterfanten geen optie is.