Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1973

Re: Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:29

Ik heb ook 2 dochters die sinds deze week thuiswerk mogen doen op school 3 ochtenden van 9 tot 12 heb ook.getwijfeld maar anders redden ze t niet met school

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:39

Er zijn zat kinderen, zoals mijn dochter, die wel naar school moeten. Omdat ouders essentiële beroepen hebben. Geen seconde heb ik gedacht ojee wat als...
Laten we niet vergeten dat corona in veel gevallen zich manifesteerd als een gewone griep.
Praat met je kind over corona, maar verdiep jezelf er eerst zelf in, en laat je niet leiden door angst. Dat is de slechtste raadgever en dat neemt je kind alleen maar over.

En zelfs met mijn dochter van 4 mag ik niet mee naar binnen hoor! Dus heb gewoon vertrouwen! Iets loslaten misschien?
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 10-04-20 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:40

Wij vragen bij ons op school ook vanaf komende week de kinderen naar school waarbij het schoolwerk thuis niet lukt of waar thuis andere risicofactoren aanwezig zijn.
Dit naast de kinderen die wij nu al in de opvang hebben.
We werken in kleine groepjes met voldoende begeleiding.
Ik denk dat dit alleen maar fijn is voor de kinderen, zo komen ze aan hun werk toe en raken ze niet te ver achter.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:44

Als hij zelf bang is om corona te krijgen staat daar tegenover dat hij zich thuis inzet/gedraagt. Ik zou hem gewoon naar school sturen, en als hij dat na een paar dagen echt vervelend vindt geeft hem dan wellicht ook weer motivatie om thuis handelbaarder te worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:52

Ik zou hem de spiegel voorhouden, als hij zo bang is dan mag hij thuis weleens knap aan de gang gaan, kiest hij ervoor om dat niet te doen dan moet hij naar school

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:58

Polly schreef:
Ik zou hem de spiegel voorhouden, als hij zo bang is dan mag hij thuis weleens knap aan de gang gaan, kiest hij ervoor om dat niet te doen dan moet hij naar school

Dit!

En bij komt dat 'bang zijn' over als manipulatie, het was thuis lang leve de lol want het lukte niet, op school komt hij daar niet mee weg.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:00

Jillz1 schreef:
Iris82 schreef:
Het lukt thuis niet, ze willen hem helpen, de omstandigheden zijn goed.

Ik zie geen bezwaar. Fijn dat de school dit aanbiedt!

Ja ik vond het echt tof maar hij zegt steeds " ik ben bang om corona te krijgen".
Tuurlijk ook om niet naar school te hoeven maar stel dat......
Ik zou het me niet vergeven.
Bij onze omgeving zit meeste corona van Brabant.
Verder zijn wij alleen maar thuis gebleven

Dan kan hij kiezen: ofwel thuis braaf zijn huiswerk maken, laatste kans, en lukt dat niet dan moet hij naar school.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:02

Nouvel schreef:
Wij vragen bij ons op school ook vanaf komende week de kinderen naar school waarbij het schoolwerk thuis niet lukt of waar thuis andere risicofactoren aanwezig zijn.
Dit naast de kinderen die wij nu al in de opvang hebben.
We werken in kleine groepjes met voldoende begeleiding.
Ik denk dat dit alleen maar fijn is voor de kinderen, zo komen ze aan hun werk toe en raken ze niet te ver achter.

Dit inderdaad. De kinderen die naar school mogen, mogen dit met een reden. Dus wees er blij mee

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:07

Maar met 5 in de klas en 1 leraar is de 1.5 mtr toch prima hanteerbaar TS?

Hij hoeft daar niet te eten/overblijven. Je kan hem afzetten met schone handen en als hij zich gewoon aan de richtlijnen kan houden van het RIVM dan zou ik hem gewoon naar school doen.

School stelt dit niet voor als het niet nodig is. Blijkbaar kan hij het thuiswerken niet aan.
Door hem niet te laten gaan, werk je een jaar blijven zitten in de hand. Dat is prima, maar dan wel een bewuste keuze. Dus geen onderwijs en later over doen of naar school voor 2x een paar uurtjes.

Ik ben heel blij dat er voor bepaalde kinderen onderwijs op school wordt aangeboden. En of dat dan is om een onveilige thuissituatie, het niet redden thuis om te leren, of ouders die overbelast worden, de mogelijkheid is er en zal veilig moeten zijn.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 09:10

_Penotti schreef:
Is de kans dan groot dat als jullie gezin corona krijgt het voor 1 van de familieleden ernstig is?
Bij de meeste mensen is dit niet zo.

ik weet natuurlijk niet waarom hij zijn huiswerk thuis niet maakt, of hij zelf goed is in zien wat consequenties zijn.
Maar normaal gesproken kun je een 12 jarige echt wel uitleggen dat dit voortvloeit uit zijn eigen gedrag omdat hij het thuis vertikt. En is dat ook een goede les voor hoe de wereld werkt.

Hij zit in de B en daar hebben ze op deze school nooit geen huiswerk voor thuis en zoals gezegd heeft hij hele goede punten.
Hij ziet de noodzaak er niet van in. Hij claimt het zo weer op te pakken.
Omdat wij en de school vinden dat hij ondanks de crisis toch inzet moet blijven tonen( gewoon uit principe) is dit besloten

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 09:12

Ik zie geen bezwaar. Fijn dat de school dit aanbiedt!
[/quote]
Ja ik vond het echt tof maar hij zegt steeds " ik ben bang om corona te krijgen".
Tuurlijk ook om niet naar school te hoeven maar stel dat......
Ik zou het me niet vergeven.
Bij onze omgeving zit meeste corona van Brabant.
Verder zijn wij alleen maar thuis gebleven[/quote]

Dan kan hij kiezen: ofwel thuis braaf zijn huiswerk maken, laatste kans, en lukt dat niet dan moet hij naar school.[/quote]

Keus heeft hij al twee weken gehad. Niks werkte alleen maar hangen op zijn stoel

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 09:14

KimD schreef:
Polly schreef:

Dit!

En bij komt dat 'bang zijn' over als manipulatie, het was thuis lang leve de lol want het lukte niet, op school komt hij daar niet mee weg.

Niet lang leve de lol, naar iedere dag oorlog is ook geen doen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:14

Lijkt me duidelijk dan. Gewoon naar school sturen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:15

Gedragsproblemen is vervelend inderdaad. Maar ik vind de opmerking van de spiegel voorhouden eigenlijk wel erg beroerd :o

Een kind met gedragsproblemen kan er vaak zelf niks aan doen. Wij als volwassenen kunnen ons wel makkelijk aanpassen, maar een bang kind die het thuis lastig heeft kan dat echt niet. Ik spreek uit ervaring van zowel mijzelf als mijn 10-jarige broertje die het er ook erg lastig mee heeft.

TS, ik woon ook in hetzelfde gebied dus ik snap de angst ook. Ik moet namelijk ook met OV naar mijn werk. Productie, dus wij zitten met +-20 man in één ruimte. Ik snap jouw angst heel erg.

Misschien is het een optie om het een paar dagen te proberen? Leg hem uit om goed die anderhalve meter afstand te houden en echt lekker vaak zijn handen te wassen (met lekker veel zeep, maak er maar een kliederboel van :)) ).

Mocht hij het dan toch nog te spannend vinden kun je hem zelf de keuze laten maken wat hij fijner vindt, thuis of op school :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:18

Jillz1 schreef:
Keus heeft hij al twee weken gehad. Niks werkte alleen maar hangen op zijn stoel

Tja dan is dit een gevolg van zijn eigen daden. Misschien hard hoor.
En als de regels goed in acht genomen worden (wat ik vanuit jouw verhaal begrijpt dat dit gebeurt) zou ik hem dus gewoon heen sturen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:30

Jillz1 schreef:
Hij zit in de B en daar hebben ze op deze school nooit geen huiswerk voor thuis en zoals gezegd heeft hij hele goede punten.
Omdat wij en de school vinden dat hij ondanks de crisis toch inzet moet blijven tonen( gewoon uit principe) is dit besloten

Dan is hij dus geen kind met een rugzakje dat consequenties niet begrijpt.
Dan is hij gewoon de verwende puber aan het spelen en komt er mee weg ook als je nu niet door pakt.
Hup naar school er mee.
Of hij moet zonder oorlog spelen thuis zijn taken maken.
Hij is echt oud genoeg om in te zien dat lopen lanterfanten geen optie is.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:39

Jillz1 schreef:

Nou, doei dan, veel plezier op school :')
Wie niet horen wil, moet maar voelen. Dit is een gevolg van zijn gedrag, een wijze les om te leren lijkt mij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:42

Zou het met beide handen aanpakken :) lijkt dat ze het goed geregeld hebben :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:43

Even over een andere boeg maar.. wat wil hij? En hoe erg is het als hij dit jaar volgend jaar nog eens over mag doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:10

_Penotti schreef:
Jillz1 schreef:

Dan is hij gewoon de verwende puber aan het spelen en komt er mee weg ook als je nu niet door pakt.
Hup naar school er mee.

Dit idd. Mee eens.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:12

_Penotti schreef:
Jillz1 schreef:

Hup naar school er mee.

Precies wat ik ook dacht, echt zo'n puber die denkt het zelf allemaal wel te weten en uit te maken!
Soms moet je als ouder impopulaire maatregelingen nemen, maar je doet het uiteindelijk voor zijn eigen bestwil en ik denk ook niet dat school zou willen dat hij, jij of zij extra risico zouden willen lopen! En hij grijpt natuurlijk alles aan om maar niet naar school te hoeven en zegt dingen die op jou gevoel ingaan! Slimme jongen hahahaNeem maar aan dat de school echt wel weten wat ze doen!

Dus hup schoppie onder z'nkont en gaan met die banaan

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:14

Gewoon proberen. Veel kinderen hebben baat bij de structuur op school, al is die er nu minder.
Ik merk zelf thuis ook bij mijn oudste (11) dat het mij meer moeite kost hem iets te laten doen dan als de juffen het vragen.
Mijn kinderen gaan ivm vitaal beroep nu 2 dagen naar school, idd 2 leerkrachten en ong 5-7 kinderen. Ze moeten ook per gezin zitten en niet door elkaar (al spelen ze wel gezamelijk buiten)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:28

Gewoon gelijk goed handen wassen of gan douchen als hij van school komt lijkt mij het risico voor je man redelijk te beperken, toch?
En ja... Hij had de tijd im het zelf op te pakken, dus nu moet hij maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:30

kwii schreef:
Even over een andere boeg maar.. wat wil hij? En hoe erg is het als hij dit jaar volgend jaar nog eens over mag doen?

Meen je dit? Hij heeft niets te willen, hij hoort huiswerk te maken :n Zou maar wat mooi zijn moesten ze zelf maar wat kunnen beslissen en ‘even’ een jaar over doen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:34

Hij is 12, hij kan de gevolgen van de beslissing om geen huiswerk te maken nog niet overzien.

Dus mooi naar school als de gelegenheid er is.