Amber_anne schreef:In het ov zouden er maar een max aantal mensen mee kunnen. Is de bus vol dan heb je pech en moet je wachten. Lijkt me best te doen. Anders platen tussen de stoelen dan kan er op iedere rij nog iemand.
Maar ook op scholen. Ouders moeten in een tijdslot hun kinderen brengen. Die mogen niet meer naar huis tussen de middag en de leraren moeten gaan handhaven op de 1,5 meter afstand.
Dat gaat misschien in een grote stad zoals Den Haag, waar de bussen iedere 7 minuten rijden (normaal gesproken)
Maar hier in het dorp rijdt de bus één keer per uur. Nu zou ik altijd wel plek hebben, want mijn halte is eerder, maar 3 haltes verderop is de halte voornamelijk voor een VMBO school met moeilijk lerende kinderen.
De bus regelmatig stampvol en dan nog 20 minuten rijden naar het station.
Als je dan moet wachten op de volgende bus, omdat de capaciteit van de bus nog maar ongeveer 1/3 is, dan sta je daar een uur te wachten, met de kans dat de volgende bus ook te vol is....
Ik ben bang dat er bij die halte dan echt vechtpartijen gaan ontstaan..
Ik houd ook echt niet van mensen in mn aura, ben autist en raak er een soort van in paniek. Maar die 1,5m in de supermarkt is echt wel heel onhandig.
In restaurant enz zou ik het dan weer niet erg vinden.