Zonnebril op sterkte of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Zonnebril op sterkte of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:10

Ik koop wel schoenen online, die stuur je makkelijk terug, maar een bril ben ik met je eens. Ik ben best kieskeurig qua gevoel en of het wel staat, dus ik durf online bestellen niet aan.

Emmaaa_ Dat heb ik ook. Ik heb wel een normale bril, en een zonnebril dus, maar hoef die alleen op als ik moe word. Met autorijden merk ik dat ik minder snel moe word als ik de zonnebril draag. Ik heb dus altijd beide brillen bij me als ik autorijd.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:10

Ik zweer erbij, wil echt niet meer anders hebben. Oké, het wisselen is soms vervelend, maar je Tis zo lekker kijken. Ideaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:16

Ik haal al mijn brillen wel online en ben daar heel tevreden over. Ik heb een oogmeting laten doen (en daarvoor betaald, overigens) en omdat ik maar een hele lichte afwijking heb en geen bijzonderheden zie ik niet in waarom ik naar een opticien zou moeten om daar veel geld neer te leggen voor een bril die ik ook voor een aanzienlijk kleiner bedrag online kan kopen. Als hij niet lekker zit stuur ik hem terug :))

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:18

Ik weet niet wat je online kwijt bent, maar bij bijvoorbeeld specsavers een oogmeting laten doen plus bril is toch niet zo duur?

Ik heb zelf -7 en prisma, dan gaat online niet eens :)
Maar heb nooit erg dure brillen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:19

Ik heb bij verschillende zaken brillen gepast en heb er denk ik wel 50 opgehad voordat ik er 1 had die en lekker zat en goed stond. :') De afwijking is het probleem niet, mijn hoofd blijkbaar wel haha

Penotti, ik kwam op 190 euro ongeveer. Dat was dan 1 bril, de 2e was gratis. Bij andere zaken kwam ik al snel op 250 of nog meer voor 1 bril zonder gratis 2e.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-04-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:20

_Penotti schreef:
Ik weet niet wat je online kwijt bent, maar bij bijvoorbeeld specsavers een oogmeting laten doen plus bril is toch niet zo duur?

Ik heb zelf -7 en prisma, dan gaat online niet eens :)
Maar heb nooit erg dure brillen.

Mwah. Voor een meting + montuur die ik wil + bijvoorbeeld een blauwlichtfilter in het glas (wat ik bij mijn 'normale' bril graag heb omdat ik veel achter computers zit en dus snel hoofdpijn krijg) ben ik bij een opticien makkelijk 120 euro kwijt. Online betaal ik daar misschien 3/4 tientjes voor, plus 20 euro voor de oogmeting die ik door een lokale opticien laat doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:25

Ik was ook iets van 190 kwijt.
Maar specsavers had de actie dat je zorgverzekering tegoed verdubbelt werd.
Ik had nog 100 euro tegoed, dus specsavers betaalde de rest, dus bril was compleet gratis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:26

Oh die actie had ik niet helaas haha. Ik moest dus 90 zelf betalen, maar dat is alsnog weinig voor 2 brillen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:30

Komt een beetje op hetzelfde neer :)
Dat soort ketens heeft altijd leuke acties.
Ook eens 1 bril + 2 gratis actie geweest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:31

Lol, ik vind 500 euro voor een bril niet eens duur. Cilinders, prisma, rode stock glazen, dit jaar neem ik krasbestendig lijkt me een goede investering. En een simpel Ray Ban model, kost ook niet de wereld.

Eerder zonder prisma bij Hans Anders geweest, die zagen dus geen prisma. En een cheap ass bril gehad. Nou je voelt het verschil in kwaliteit wel hoor. Was echt geen lelijke bril, maar stevig was hij ook echt niet.