Beroerde ramen lapper.. tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:33

Het ligt eraan hoe vuil ze zijn. Als ze echt vuil zijn pak ik een emmer warm water met een drupje Dreft erin. En dan met een spons soppen, met de trekker drogen en met een doek de randen na.

Maar meestal pak ik een katoenen doek en de Glassex. Dat werkt echt het simpelste. Raam inspuiten en afnemen met de katoenen doek. Geen strepen of druppels, zo klaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:37

KimD schreef:
Een Kärcher kopen, ik kan nog steeds geen ramen wassen en doe het ook absoluut niet vaak, ik kan mij niet storen aan vieze ramen. Met de Kärcher heb ik met drie kwartier alle ramen in huis gewassen van binnen en buiten, en dat zijn er nogal wat. Mooi schoon en geen gedoe. _/-\o_ _/-\o_

Dat ding heb ik hier ook staan maar kan er niks mee... wat een ellende en meer strepen dan ooit te voren :')
Dus toen maar weer terug naar mijn vertrouwde jemako doeken. :+

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:38

KimD schreef:
Een Kärcher kopen, ik kan nog steeds geen ramen wassen en doe het ook absoluut niet vaak, ik kan mij niet storen aan vieze ramen. Met de Kärcher heb ik met drie kwartier alle ramen in huis gewassen van binnen en buiten, en dat zijn er nogal wat. Mooi schoon en geen gedoe. _/-\o_ _/-\o_

Yes, ik vind het ook ideaal. Niet meer gedoe met spetters en water binnen op m’n vloer en het is zo gepiept. Erg blij met dat ding. We hebben zoveel ramen, maar ben met een uur klaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:40

Ik doe eerst de ramen nat sponzen met water, spiritus en afwasmiddel, met de trekker droog trekken, de randen drogen met een doek en dan als laatste glassex opspuiten en met keukenrol of een schone theedoek opwrijven. Werkt hier als een tierelier +:)+

Nu we het over ramen lappen hebben, er zit hier nog steeds overblijfsel van de kerst stickers op de ramen. Daar moet ik nog anti sticker voor gebruiken want dat gaat er helaas niet af met mijn normale sopje :=

Brainless
Amazone

Re: Beroerde ramen lapper.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:43

Met spiritus krijg je op den duur een blauwe waas over de ramen.

Hier gebruik ik lauw water met een scheutje dreft.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:45

Mijn collega’s zweren bij de microvezeldoeken van Betsy.
1 x met kokend water overgieten, daarna alleen warm water en geen sopje/azijn. Volgens hun streeploos schoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:46

Wij zweren bij HaRa. Dat werkt echt ideaal. Geen strepen, en mooie schone ramen. Toen ik voor het eerst ramen ging schoonmaken had ik eigenlijk totaal geen strepen. Wij gaan dan altijd even met een doekje langs de zijkanten en klaar.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:47

Super simpel: sopje maken met een scheutje Dreft en afnemen met een goed water opnemende handdoek (opwrijven in cirkelende beweging tot het compleet droog is). Geen strepen en super schoon.
Mensen vroegen mij hoe ik de ruit zo mooi schoon kreeg en dachten dat ik ze in de maling nam met de handdoek :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:00

verootjoo schreef:
KimD schreef:

Dat ding heb ik hier ook staan maar kan er niks mee... wat een ellende en meer strepen dan ooit te voren :')
Dus toen maar weer terug naar mijn vertrouwde jemako doeken. :+

Ik durf te stellen dat ik écht geen ramen kan lappen, maar dit probleem heb ik zelfs niet. Hoe dan?! :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:00

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:17

Ik kan ook niet met onze kärcher overweg maar dat zegt waarschijnlijk vooral iets over mij :')

Miesemuisje
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:28

Met de Kärcher ook alleen maar meer strepen :+ met de jemako doeken gaat t wel redelijk!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:32

Afbeelding

Ik doe niets bijzonders verder, volg de aanwijzingen op de verpakking en het werkt.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:36

Ik zweer bij de Jemako doeken, zelfs manlief krijgt de ramen daarmee streepvrij schoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:52

De buitenkant laat ik om de maand doen. Binnen.. de kersttekeningen van 2 jaar terug zitten er nog op, zo vaak sop ik mn ruiten. Maar ik doe altijd glassex en wrijf op met hydrofieldoeken als ik de ruiten doe.

Binnenkort maar eens denk ik. Ben de kersttekeningen wel zat _O-

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:58

Wij gebruiken alleen (warm) water en een paar druppels dreft.
(schoonmaakbedrijf+glasbewassing)

Het raam insoppen en dan met de trekker van links naar rechts banen trekken. Met een droge doek elke keer de trekker droog maken als je de banen trekt. Alle randen langs de ramen met een droge (thee)doek nadrogen.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:45

Ik kan aardig goed ramen lappen (al zeg ik het zelf) maar heb er wel een gruwelijke hekel aan :x

Maar zo doe ik het;
- Buiten eerst met de ragebol erlangs
- Ik maak 2 emmers warm water.
- In de eerste emmer doe ik een spons en een drupje afwasmiddel of glassex.
- In de tweede emmer alleen een schoonmaakdoek
-Dan haal ik eerst met de spons uit de eerste emmer al het vuil van het raam, het kozijn en de vensterbank.
-vervolgens met de natte doek uit de 2e emmer (met schoon water) nog een keer alles bij langs
-daarna met de trekker en met een (thee)doek die goed vocht opneemt alles droogmaken. Ook de randjes met de doek.

Heb ze altijd glimmend schoon als ik klaar ben.

Het water uit de 2e emmer blijft schoon dus je lapt nooit met vies water waardoor je geen strepen krijgt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:53

SuSem schreef:
Ik zweer bij de Jemako doeken, zelfs manlief krijgt de ramen daarmee streepvrij schoon!

Deze idd.
Schoonmaken met de ene doek, droog maken met de andere doek. Klaar!

chanicha
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:08

Inderdaad Jemako doeken, geweldig!
Een voor de nat en een voor de droog en mooie schone ramen +:)+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:11

Ik heb nog nooit ramen kunnen lappen zonder strepen. En ik ben een pietje precies, dus grote ergernis.

Ik sop eerst het houtwerk. De ramen doe ik met Glassex. Simpel, snel en glanzend en streeploos schoon.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:23

Ik maak een sopje met heet water, drupje afwasmiddel, klein beetje spoelglans en een scheut azijn.

Van links naar rechts droogtrekken en voor de randjes gebruik ik een jemako doek.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:00

Hier nog een Jemako-fan! +:)+ *\o/*

Mijn vriend moet altijd de bovenverdieping doen omdat ik niet op de trap durf :o En inderdaad, zelfs hij krijgt het streeploos schoon en droog! Echt wonderbaarlijk, die doeken!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:03

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst ramen gedaan met de automatische ramenwisser van Kärcher en een sopje van speciaal ramenwasspul van hg. Ik ben om en wil ook zo’n ding! Echt geweldig. Super makkelijk en snel streeploze ramen.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:34

Ik vind ramen lappen echt geen probleem meer sinds ik de raamdoeken van jemako heb! Streeploos schoon met water en echt maar 5 minuten werk!
Eerst met een natte doek schoonmaken en daarna drogen met de droogdoek.
Geen gedoe ook meer met een trekker en of zeem.
Kijk dit heb ik https://www.jemako-shop.com/blinkend-ad ... -doek.html
Succes!

Oh heerlijk ik zie nu dat er meer jemako fans zijn hier!

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:39

5 minuten?
Hoe weinig ramen heb je dan?
Ik heb 17 ramen rondom huis (beneden).