Op straat gezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:20

De verhuurder heeft niet het recht deze mensen op straat te zetten, maar kennelijk is dat al gebeurd. Nu dus een oplossing zoeken. De gemeente, woningstichtingen en makelaars bellen zou ik zeggen. Misschien kan iemand jullie helpen.

Heel vervelende situatie. Sterkte!

Blussem

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:22

Kun je niet tijdelijk bij je vrienden intrekken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:26

Jouw familie is niet in beeld, maar de familie van je vriend?
En anders toch contact met je familie zoeken? Het is crisistijd dus misschien staan ze gewoon voor je klaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:27

Een verhuurder mag je niet zomaar op straat zetten, daar is een vonnis van de rechtbank voor nodig. In deze 'coronatijd' hebben de meeste verhuurders overigens afgesproken geen mensen op straat te zetten, maar goed, dit is een particuliere verhuurder begrijp ik.

Dan nog heeft hij zich te houden aan de geldende regels. Als jullie nog niet op straat stonden zou ik zeggen:
- Gemeente
- Juridisch Loket

Nu staan jullie al op straat, maar dan nog steeds zou ik bij de Gemeente aankloppen, inderdaad Juridisch Loket en kijken of je anti-kraak of via een vakantiepark aan een huisje kunt komen.
Mocht financieel een probleem zijn dan nog steeds: aankloppen bij de Gemeente.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:29

Wat is je doel van dit topic.

Als je geholpen wilt worden zal je wel volledige verhaal moeten vermelden.

Naam huisjesmelker krijg je al heel snel

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:30

Nicje87 schreef:
Gezien er geen geld is zoals je zegt wordt het lastig.

Ik zou langs het gemeentehuis gaan (weet niet of dat nu kan ivm corona) en of langs een daklozen opvang. Zij kunnen je misschien verder helpen.

En mensen zeggen dat ze je er niet zomaar uit mogen zetten, maar als er een flinke huur achterstand is, dan kan ik hem wel begrijpen. De reden staat niet in de openingspost dus het blijft gissen aan welke kant het mes snijdt.

Of er een huurachterstand is, is niet bekend.

Mocht dat het geval zijn, kan hij alsnog niet iemand op straat zetten.

Geloof mij ik heb het 2 keer graag gewild als verhuurder. Maar dat kan je nog duurder komen te staan. Als verhuurder, hoe krom ook heb je eigenlijk geen poot om op te staan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:31

Van de week plaatste je nog een oproep op facebook om te helpen verhuizen, is dat huis niet doorgegaan?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:33

tita schreef:
Wat is je doel van dit topic.

Als je geholpen wilt worden zal je wel volledige verhaal moeten vermelden.

Naam huisjesmelker krijg je al heel snel

Waarom zou het hele verhaal er moeten komen? Ze staan op straat, dat is alles wat we moeten weten toch?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:33

Op welke basis ben je het huis uitgezet? Want bij ernstige wanprestatie kan hij jullie der uit laten zetten via een rechter.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:34

Matheno schreef:
Je mag niet zomaar op straat gezet worden. Sowieso zou ik de politie inlichten, en misschien verschillende opvangcentra bellen voor het geval dat.

Politie is onderzoek aan het doen naar de verhuurder.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:35

Op dit moment mogen er toch geen mensen uit huizen gezet worden,is in belgie toch.Ik dacht gehoord te hebben in Nl ook.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:35

FennyPower schreef:
Matheno schreef:
Je mag niet zomaar op straat gezet worden. Sowieso zou ik de politie inlichten, en misschien verschillende opvangcentra bellen voor het geval dat.

Politie is onderzoek aan het doen naar de verhuurder.

Imre schreef:
Van de week plaatste je nog een oproep op facebook om te helpen verhuizen, is dat huis niet doorgegaan?

In dit huis kun je niet meer terecht?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:36

Graag pb, voor vragen over uit huiszetting een paar uit dit topic hebben het verhaal ontvangen.

Omdat dit topic geheel open is geloof ik vertel ik hier liever niet onwijs veel. Maar het is niet onze schuld...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:37

FennyPower schreef:
Graag pb, voor vragen over uit huiszetting een paar uit dit topic hebben het verhaal ontvangen.

Omdat dit topic geheel open is geloof ik vertel ik hier liever niet onwijs veel. Maar het is niet onze schuld...

hoe verwacht je dat mensen die jou niet kennen jouw gaan helpen als je niet alles wilt vertellen? Blijkbaar had je vorige week al een oproep geplaatst voor verhuizen? Dat maakt de situatie wel vreemd.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:39

Katten en julliezelf apart ergens onder proberen te brengen. Met huisdieren wordt het al 100 keer moeilijker, dus rij naar een asiel/opvang/particulier/bokker en laat de katten daar. Dan heb je zelf veel meer opties!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:41

speedfiets_2 schreef:
FennyPower schreef:

hoe verwacht je dat mensen die jou niet kennen jouw gaan helpen als je niet alles wilt vertellen? Blijkbaar had je vorige week al een oproep geplaatst voor verhuizen? Dat maakt de situatie wel vreemd.

Kom op, doe niet zo moeilijk. Maakt niet uit waarom, kennelijk zagen ze de problemen al aankomen, maar is de situatie acuut geworden.
Help liever mee een oplossing te vinden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:43

Misschien een woning waar ze mensen anti-kraak laten wonen? Ik weet het anders ook niet zo goed..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:43

TS wil het verhaal wel vertellen, maar alleen per pb en niet open en bloot op internet, wat geheel begrijpelijk is.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:43

Rijksoverheid die over de carona maatregelen gaat. Wist ook niks te doen over uit huis zetting waar ik dat kan melden.
Er wordt gezegd als dat gebeurd dat men een boete kan krijgen maar hij wist niet waar ik dit moest melden.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:44

Nicje87 schreef:
Gezien er geen geld is zoals je zegt wordt het lastig.

Ik zou langs het gemeentehuis gaan (weet niet of dat nu kan ivm corona) en of langs een daklozen opvang. Zij kunnen je misschien verder helpen.

En mensen zeggen dat ze je er niet zomaar uit mogen zetten, maar als er een flinke huur achterstand is, dan kan ik hem wel begrijpen. De reden staat niet in de openingspost dus het blijft gissen aan welke kant het mes snijdt.

Ik denk dat het gemeentehuis (bij ons ten minste wel) alleen op afspraak geopend is. Willen niet zomaar mensen in het gebouw hebben.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:45

Waar heb je je katten nu?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:45

Maakt het echt uit of ts wat wil vertellen? Ts is met spoed op zoek naar een woning, bokkers kunnen wat aandragen en als ze dan bij een instantie uit komt is het aan hen de taak om te kijken of het spoed is. Niet de bokkers...

Ts: ik heb je een pb gestuurd

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:50

Probleem is wel dat ook antikraak verhuur vaak om een borg vraagt, als TS aangeeft geen geld te hebben nu maakt dat het wel heel lastig.

Je zou kunnen kijken of je tijdelijk ergens in onderhuur kan gaan? Gok dat veel studenten hun kamer hebben verruild voor het huis van hun ouders de komende weken, wie weet lost dat de eerste nood op.
Antikraak ken ik ook nog Carex, mag je vaak geen huisdieren houden, maar daar trekt niet iedereen zich wat van aan..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:52

speedfiets_2 schreef:
FennyPower schreef:

Ik zal als ik jou was niet meteen oordelen want er was iets gevonden maar die verhuurder wijzigde plannen..
Maar ik ga hier in iedergeval niet meer op reageren omdat er in gelukkig meer mensen zijn die wel schappelijk zijn.. sorry..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:53

Sabbientje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Vakantiepark?

ik weet niet hoe het bij jou in de buurt zit, maar hier zijn alle parken, campings en dergelijke gesloten.

Huisjes voor langere termijn zijn gewoon te huur hier