Ik blijf thuis voor ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:27

Popstra schreef:
Ik blijf ook thuis. Niet alleen omdat ik zelf in de risico groep zit maar gewoon omdat het verstandig is voor iedereen.
Ik heb het wel makkelijk. Heb hier mijn werk op onze boerderij met 7 paarden. Privé dus er komt ook niemand op het erf. Ik kan buiten zijn en bewegen.
Ik heb het te doen met de mensen die op een flat of anders wonen met geen buiten nu het eindelijk mooi weer is. Ik hoop echt voor iedereen dat deze ellendige tijd snel voorbij is.

Hadden wij het laatst ook nog over. Hier is genoeg te doen op en rondom het terrein, maar als je 4 hoog woont met een klein balkonnetje... verschrikkelijk. -O-

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:45

Het enige wat ik doe is boodschappen (ik of mijn vriend, in ieder geval in ons eentje) of naar mijn paard. Voor de rest blijf ik thuis en ga ik ook niet op bezoek naar mijn ouders omdat zij beide in een risicogroep vallen. Helaas al een maand niet gezien maar we skypen veel. Daarnaast ben ik zelf zwanger dus wil ik het ook niet krijgen :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:47

Ik werk wel, want we zijn ondernemers van 2 supermarkten. Maar verder nu geen sociaal leven en ik blijf op mijn vrije dagen thuis. En koop alleen wat ik echt nodig heb (diervoeding bijvoorbeeld ).

BigOne

Re: Ik blijft thuis voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:50

Voor onszelf en de rest van de maatschappij . Mijn schoonzus en zwager wonen al veertig jaar in een klein hecht straatje, ondanks alle maatregelen toch al twee buurmannen overleden aan Corona .

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:50

xSetjeslover schreef:
Cayenne schreef:
Idd ik blijf voor iedereen thuis. Niet voor iemand specifiek want dat vind ik een aparte gedachte.

Zo bedoelde ik het ook zeker niet! Ik hoopte “slachtoffers” van het coronavirus een gezicht te geven zodat mensen beseffen dat iedereen er door getroffen is, op verschillende manieren. En dat er door thuis te blijven meer leed voorkomen kan worden.

Natuurlijk blijf ik voor alle risicogroepen thuis. Ik ben vrijwilliger bij een kamp voor lichamelijk beperkten en werk op een praktijkschool. Denk veel aan deze groepen. Maar mijn moeder... is mijn moeder, snap je :)

Overigens hoef je niet in de risicogroep te zitten om flink ziek te worden natuurlijk.

En ik heb gister een documentaire gezien over hoe de IC's draaien op dit moment. Het kippevel stond metersdik op mijn armen. Echt jongens, blijf thuis :*

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:21

Matheno schreef:
Popstra schreef:
Ik blijf ook thuis. Niet alleen omdat ik zelf in de risico groep zit maar gewoon omdat het verstandig is voor iedereen.
Ik heb het wel makkelijk. Heb hier mijn werk op onze boerderij met 7 paarden. Privé dus er komt ook niemand op het erf. Ik kan buiten zijn en bewegen.
Ik heb het te doen met de mensen die op een flat of anders wonen met geen buiten nu het eindelijk mooi weer is. Ik hoop echt voor iedereen dat deze ellendige tijd snel voorbij is.

Hadden wij het laatst ook nog over. Hier is genoeg te doen op en rondom het terrein, maar als je 4 hoog woont met een klein balkonnetje... verschrikkelijk. -O-

Twee hoog met een klein balkon hier! Ik loop buiten wel rondjes, alleen of alleen met mijn vriend om toch te kunnen genieten van het weer. Als we dan mensen tegenkomen steken we vaak de straat over, om die 1,5 meter ruim te kunnen behouden.
Mijn balkon krijgt geen zon, dus daar schiet ik nog steeds niets mee op. In de zomer fijn, want niet te heet, maar nu dus nog te koud.

Gimme_Joy

Re: Ik blijft thuis voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:23

13 hoog met een gemiddeld balkon :+

Maar ik fiets rondjes (wielrennen) en moet natuurlijk wel naar stal. Dat is dan ook meteen mijn hoogtepuntje van de dag... :')

JorisDy

Re: Ik blijf thuis voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:48

Ik blijf zoveel thuis omdat dat ik geloof dat dat het beste is en ik op geen enkele manier ooit maar het idee wil kunnen krijgen dat ik het allemaal nog erger heb gemaakt.

Het enige waarom ik eruit ga is om naar mijn paard te gaan, naar mijn werk (valt onder de vitale beroepen) en als mijn ouders hulp nodig hebben.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:57

Ik blijf thuis.

Ik blijf thuis voor de maatschappij als geheel.
Ik blijf thuis voor de vele risico-mensen die ik ken en waar ik om geef.
Ik blijf thuis voor alle mensen die momenteel zo hard werken om de gevolgen van dit virus zo laag mogelijk te houden.

Ik blijf thuis, omdat ik zelf een zware leveroperatie heb gehad eind afgelopen jaar.
Omdat ik blij ben dat ik verder kon leven met mijn leverproblemen.
En omdat ik dat nu niet álsnog in gevaar wil brengen.

Ik blijf thuis, ondanks dat ik dat zwaar vind, en ik de sociale contacten erg mis.

Ik blijf thuis.

Ik blijf thuis voor ontzéttend veel mensen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ik blijf thuis voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:09

Ik moet gewoon 40 uur per week werken dus dat doe ik. Boodschappen 1/2x per week en bijrijdpaard 2x per week.

Verder blijf ik thuis. Heb gelukkig een tuin die hoognodig aandacht tekort komt dus daar kan ik mijn ei verder wel in kwijt.

Mijn ouders wonen in Duitsland dus die zie ik al 3 maanden niet.