De scholen mogen officieel trouwens niet screenen op beroep van ouders. Maar er mag wel een moreel bezwaar gemaakt worden. En dat wordt bij ons ook gedaan, maar alleen als het echt moet.
Ik heb geen vitaal beroep en mijn vriend ook niet, dus onze kinderen zitten lekker thuis. Normaal gaan zij 2-3 dagen naar de opvang, maar al voordat de maatregel kwam dat de opvang dicht zou gaan (met de uitzondering) hield ik mijn kinderen al thuis.
Het voelt ook gewoon niet goed om ze nu weg te brengen, ik heb geen idee en zeker geen controle over waar ieder ander mee in aanraking komt, maar wel over mijn kinderen. Ze blijven nog zeker een paar weken thuis en ik hoop dat het dan allemaal wat rustiger mag worden en het gewone leven weer terug wordt.
Mijn schoonzus werkt op een kinderopvang, zij hebben soms 2 kinderen en soms 8. De eerste week waren alle begeleiders gewoon aanwezig, want zij moesten hun uren blijven maken. Dan maar schoonmaken en administratie doen, maar ook dat houdt eens op. Voor nu is het beetje spelen met de kinderen en bezig houden, niet heel veel anders dan normaal, maar dan nu voor maar weinig kinderen.
Onze directeur zij dat ze vrijdag maar met 6 kinderen zijn, dat vind ik op een school met 600 kinderen heel netjes. Er wordt dus ook wel goed met de regeling voor noodopvang omgegaan door de ouders