Scholen dicht, kind zit nog op zitten blijven.( Vmbo)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 01:50

Rakkie123 schreef:
Ik snap niet waarom je je kind zo onder stress zou zetten.
Kalm aan en volgend jaar een jaar overdoen, daar zijn alle partijen het meeste mee gebaat.

Als je de stof niet voldoende beheerst, staat haar een extreem vervelend jaar te wachten, en zeer ws alsnog blijven zitten.

Eh nee, ze is niet gebaat bij blijven zitten want ze zit mbo en heeft nu tweede keer de eerste gedaan wegens switchen opleiding.
En 7 net over de vijf met normaal nog een maand 5 school is prima op te halen. Maar dan moeten er wel toetsen zijn

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:51

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:53

Jillz1 schreef:
Rakkie123 schreef:
Kalm aan en volgend jaar een jaar overdoen, daar zijn alle partijen het meeste mee gebaat.

Als je de stof niet voldoende beheerst, staat haar een extreem vervelend jaar te wachten, en zeer ws alsnog blijven zitten.

Eh nee, ze is niet gebaat bij blijven zitten want ze zit mbo en heeft nu tweede keer de eerste gedaan wegens switchen opleiding.
En 7 net over de vijf met normaal nog een maand 5 school is prima op te halen. Maar dan moeten er wel toetsen zijn

Dit maakt het verhaal en vraag wel anders. Het vmbo (vo) en mbo zijn niet te vergelijken. Is er contact gezocht met de mentor/coach/

Amandavd

Re: Scholen dicht, kind zit nog op zitten blijven.( Vmbo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:10

TS, waarom staat er in de titel VMBO en kom je nu met het MBO aan? Dat gaat je niet helpen om advies te krijgen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 08:30

Amandavd schreef:
TS, waarom staat er in de titel VMBO en kom je nu met het MBO aan? Dat gaat je niet helpen om advies te krijgen.

Zoon zit vmbo en dochter mbo, heb het verkeerd gezet

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 08:33

Amandavd schreef:

Al weken mee bezig maar nog geen contact gehad, ze blijkt zelf ernstig ziek te zijn. Ik heb afgelopen donderdag een sectorhoofd gemaild over hoe hun visie hierop nu is. Nog geen reactie gehad.
Ze krijgt enorm veel thuiswerk opdrachten nu maar nergens wordt er een woord gezegd ofdat daar punten aan verbonden zitten. Ik denk bij veel opdrachten van niet want het lijkt vaak meer op dat ze bedoeld zijn als tijdverdrijf dan een verlengstuk vd opleiding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:59

Jillz1 schreef:
Amandavd schreef:

Al weken mee bezig maar nog geen contact gehad, ze blijkt zelf ernstig ziek te zijn. Ik heb afgelopen donderdag een sectorhoofd gemaild over hoe hun visie hierop nu is. Nog geen reactie gehad.
Ze krijgt enorm veel thuiswerk opdrachten nu maar nergens wordt er een woord gezegd ofdat daar punten aan verbonden zitten. Ik denk bij veel opdrachten van niet want het lijkt vaak meer op dat ze bedoeld zijn als tijdverdrijf dan een verlengstuk vd opleiding

Maar dit is toch een heel specifieke casus als ik het zo lees :? Daar kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Dat moet je toch echt met school oplossen.
Maar als je in de eerste van mbo zit is je dochter toch een jaar of 16/17/18? Dan kan ze toch zelf communiceren met school, dat hoef jij toch niet te doen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:23

lenaa_tje schreef:
Marie111 schreef:

Uhm iemand stelt een vraag over het mbo en de reacties die volgen gaan over het vo en zijn ook nog niet allemaal correct. Ik zou zeker deze link niet aanklikken.

Heb je de hele discussie doorgelezen?
Het is inderdaad zo dat er ook over het VO gediscussieerd wordt, maar ook over het MBO.
En wat is er niet correct?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:24

Jillz1 schreef:
Rakkie123 schreef:

Sorry, maar ook als je 7 onvoldoendes staat op een MBO opleiding, beheers je de stof gewoon onvoldoende. Ik zou echt het jaar overdoen, zo blijft ze achter de feiten aanlopen. De ziekte van jouw dochter en deze Corona crisis zijn uitzonderlijke situaties, het is zoals het is.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 13:47

Ik ben het niet mee eens, de mentor vindt ze zeer geschikt voor de opleiding, en zoals je lezen kunt staat ze alle 7 net op of over de 5 . Normaal is dat met 5 maanden school geen probleem.
Ze beheerst stof prima maar heeft veel toetsen gemist. En die zijn ook nog niet allemaal ingehaald.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 13:50

Het lijkt mij heel demotiverend om 3 e keer een eerste leerjaar te doen. En zeker als je ziet wat ze er al voor gedaan heft

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:50

Maar dit is toch een unieke situatie?
Onze zoon doet het prima op school maar ik zou niet verbaasd zijn als hij zijn jaar nog een keer mag over doen, ze zijn bijna de helft van het schooljaar niet op school hè, onderschat dat niet.

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:52

Jillz1 schreef:
Het lijkt mij heel demotiverend om 3 e keer een eerste leerjaar te doen. En zeker als je ziet wat ze er al voor gedaan heft

Je zegt zelf dat ze door ziekte een slecht eerste half jaar heeft gehad en het tweede half jaar is ze ook niet op school geweest...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:53

Jillz1 schreef:

Op het mbo lijkt maatwerk mij ook best mogelijk. Dus leerlingen die bepaalde dingen uit het eerste leerjaar nog moeten inhalen maar ook al dingen uit het tweede jaar mogen doen maar toch aandringen op een gesprek op school. Maar de basis moet er wel zijn natuurlijk

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 13:55

Maar dit is toch een heel specifieke casus als ik het zo lees :? Daar kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Dat moet je toch echt met schoje dochter toch een jaar of 16/17/18? Dan kan ze toch zelf communiceren met school, dat hoef jij toch niet te doen?[/quote]

Dat zou ze wel moeten kunnen maar haar ADD geeft hierin veel problemen. Ze vergeet het steeds of ze vraagt de helft maar na. Ze heeft mij gevraagd om contact te houden, ook mbt de thuis werkopdrachten. Ook daar kijk ik iedere dag ff mee wat er nog aan gedaan moet worden

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 13:56

Polly schreef:
Jillz1 schreef:

Je zegt zelf dat ze door ziekte een slecht eerste half jaar heeft gehad en het tweede half jaar is ze ook niet op school geweest...

Waar heb ik dat gezegd.
Ze is gewoon naar school geweest. Wel veel ziek geweest en daar door vaak een week niet geweest.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:01

Maar dit is dus de tweede keer dat ze mbo leerjaar 1 doet? Dit schooljaar is ze ziek geweest en dus achterstand. Wat is er dan gebeurt in het schooljaar daarvoor dat dit al de tweede keer is dat ze leerjaar 1 doet?

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:08

Jillz1 schreef:
Polly schreef:
Jillz1 schreef:

Waar heb ik dat gezegd.
Ze is gewoon naar school geweest. Wel veel ziek geweest en daar door vaak een week niet geweest.

Je zegt zelf dat ze in het eerste half jaar door ziekte veel gemist heeft en het tweede half jaar is nu en is ze thuis, net als de rest van NL :?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:23

Jillz1 schreef:

Als je dochter er zoveel voor heeft gedaan met als resultaat nu gemiddeld 7 onvoldoendes vind ik dat vrij zorgelijk.
Dat klinkt alsof ze op de tenen loopt en het alsnog niet aan kan.

Heeft ze begeleiding of een coach ivm haar ADD? Iemand die haar kan leren leren, leren plannen en kan leren overzicht bewaren?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:29

Goof schreef:
Jillz1 schreef:

Als je dochter er zoveel voor heeft gedaan met als resultaat nu gemiddeld 7 onvoldoendes vind ik dat vrij zorgelijk.
Dat klinkt alsof ze op de tenen loopt en het alsnog niet aan kan.

Heeft ze begeleiding of een coach ivm haar ADD? Iemand die haar kan leren leren, leren plannen en kan leren overzicht bewaren?

Ze komt van twee - en vandaan dan vind ik het niet zorgelijk dat ze nu " pas" op een 5 of 5.1 staat.

Een achterstand wegwerken heb je niet met twee toetsen gedaan. En zoals gezegd heeft ze niet eens alle toetsen in kunnen halen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:30

Jillz1 schreef:

Dat lijkt mij ook, maar mogelijk is het niveau dan toch wat te hoog gegrepen? Je krijgt nu eenmaal alleen een diploma als je resultaten daarvoor goed genoeg zijn en niet als je er veel voor gedaan hebt.

Dit is hoe het is nu, niemand kan nu naar school helaas. Dat is overmacht en iedereen loopt nu dus vertraging op.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:31

Helaas geen coach. Wil ze niet en vanaf 18 voor eigen kosten. En 80 euro per uur. Ben er twee keer met haar geweest en wat ze te vertellen had is precies wat ik ook al jaren tegen me dochter vertel.
Had niet veel toegevoegd waarde.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:34

Jillz1 schreef:

Je zegt zelf dat ze door ziekte een slecht eerste half jaar heeft gehad en het tweede half jaar is ze ook niet op school geweest...[/quote]

Waar heb ik dat gezegd.
Ze is gewoon naar school geweest. Wel veel ziek geweest en daar door vaak een week niet geweest.[/quote]

Je zegt zelf dat ze in het eerste half jaar door ziekte veel gemist heeft en het tweede half jaar is nu en is ze thuis, net als de rest van NL :?[/quote]

Ja nu door corona wel thuis. Maar da's niet tweede half jaar helemaal.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:35

verootjoo schreef:
Jillz1 schreef:

Dat lijkt mij ook, maar mogelijk is het niveau dan toch wat te hoog gegrepen? Je krijgt nu eenmaal alleen een diploma als je resultaten daarvoor goed genoeg zijn en niet als je er veel voor gedaan hebt.

Dit is hoe het is nu, niemand kan nu naar school helaas. Dat is overmacht en iedereen loopt nu dus vertraging op.

Niveau is geen probleem maar wel dat ze nu geen toetsen meer krijgt ( voorlopig dan of helemaal niet meer maar dat is niet zeker)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:38

He...? maar die 7 onvoldoendes staat ze toch door toetsen niet goed te maken? Dan is het niveau toch hoog? Zeker als je al voor de tweede keer eerste jaar mbo doet.

Ik snap steeds minder van dit topic.