Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Alwiene schreef:topsylover schreef:Maar de rekeningen staan niet op jouw naam toch? Wat is dan het probleem?
Dat ik geen zin heb om te wachten tot er een deurwaarder komt die ik uit moet gaan leggen dat de betreffende persoon hier niet woont met alle stress van dien.
manonutjuh schreef:Volgens mij mag een deurwaarder de GBA inzien, waardoor ze makkelijk kunnen inzien dat persoon x, y en z niet op jou adres woonachtig zijn.
Alwiene schreef:topsylover schreef:Maar de rekeningen staan niet op jouw naam toch? Wat is dan het probleem?
Dat ik geen zin heb om te wachten tot er een deurwaarder komt die ik uit moet gaan leggen dat de betreffende persoon hier niet woont met alle stress van dien.
Emmaa_ schreef:manonutjuh schreef:Volgens mij mag een deurwaarder de GBA inzien, waardoor ze makkelijk kunnen inzien dat persoon x, y en z niet op jou adres woonachtig zijn.
Dan moet dat eerst wel gebeuren, en tot die tijd komen er eerst een heeeele hoop brieven van een incassobureau. En geloof me, ook al weet je dat je uiteindelijk niet zal hoeven betalen, het is echt super stressvol om daar elke keer mee te moeten dealen. Ik had een oude bewoonster die blijkbaar wanbetaler was die hier nog ingeschreven stond, en het was echt ontzettend poedersuiker om mee te dealen. Elke keer aan de telefoon hangen met incassobureaus en deurwaarders om ze maar te overtuigen dat mevrouw hier niet meer woonde.
Liselot schreef:Waarom is dat stressvol? Ik heb in mijn vorige huis zeker 2 jaar lang ik weet niet hoeveel aanmaningen van vorige bewoners gehad. Geen stress van gehad en niet poedersuiker om mee te dealen. Brieven weer op de bus met een “niet bekend op dit adres” en verder niets mee te doen gehad.
Dat betreffende persoon nog op jouw adres ingeschreven stond is ook niet zo slim
Emmaa_ schreef:Liselot schreef:Waarom is dat stressvol? Ik heb in mijn vorige huis zeker 2 jaar lang ik weet niet hoeveel aanmaningen van vorige bewoners gehad. Geen stress van gehad en niet poedersuiker om mee te dealen. Brieven weer op de bus met een “niet bekend op dit adres” en verder niets mee te doen gehad.
Dat betreffende persoon nog op jouw adres ingeschreven stond is ook niet zo slim
Ja oke, misschien voor jou niet, maar voor mij wel? Beetje rare reactie zo. En ja, betreffende persoon heb ik zsm laten uitschrijven, maar voordat de gemeente dat onderzoek verricht heeft ben je zo ook weer een tijdje verder.
Zou wel heel wat gedoe uit kunnen sluiten! Liselot schreef:Voor inschrijven op iemands adres heb je inderdaad toestemming nodig, maar als je verhuist en je je dan vervolgens niet ergens anders inschrijft blijf je op je oude adres staan