Doe jij al mee met Berenjacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Doe jij al mee met Berenjacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:04

Echt, wat begrijpen mensen niet aan: blijf thuis :?

Thuisblijven en hooguit naar buiten voor een frisse neus of boodschappen staat blijkbaar gelijk aan een berenspeurtocht uitzetten voor de buurtkinderen?

Wat een dom volk.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:14

Mars schreef:

Thuisblijven en hooguit naar buiten voor een frisse neus of boodschappen staat blijkbaar gelijk aan een berenspeurtocht uitzetten voor de buurtkinderen?

Wat een dom volk.

Inderdaad, dom volk, en vanuit onze woning kon Ik een artsenauto zien, arts kleed zich om op straat in beschermende outfit. Gelijk een opstootje van nieuwschierige mensen, de chauffeur heeft ze weggestuurd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:15

Giolli schreef:
Wat jammer, Pandora. Dat lijkt me niet de bedoeling inderdaad...

Ik kan ondertussen geen knuffels of kinderen meer zien :')

Nee, zonder gekheid. Het is gewoon absurd.
En hier in de wijde omtrek zijn geen appartementen, woont iedereen vrijstaand met een tuin van minstens 20are en zijn er veldwegen in overvloed.
Dus lijkt mij genoeg vertier mogelijk voor de kroost zonder berenjacht :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:17

Nico12 schreef:
Mars schreef:

Wat een dom volk.

Inderdaad, dom volk, en vanuit onze woning kon Ik een artsenauto zien, arts kleed zich om op straat in beschermende outfit. Gelijk een opstootje van nieuwschierige mensen, de chauffeur heeft ze weggestuurd.

Dit is echt te erg ook :7 Ramptoeristen :x Tot het iemand van hun eigen familie overkomt...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:19

Ik vind het initiatief geweldig maar niet nu! Mensen wordt opgeroepen zoveel mogelijk binnen te blijven. Dus dit is niet goed. Beter doen na de pandemie. Niet nu!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 19:21

Nico12

Re: Doe jij al mee met Berenjacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:35

Tegenover onze woning 2x dubbel blok, dus 4 gezinnen. Ik kijk nu vanuit onze woning daar naar toe. 1 woning rolluik dicht. De andere 3 woningen zie Ik vanuit onze woonkamer 7 beren. Het loopt de spuigaten uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:37

Al die mensen die nu roepen slecht idee en blijf binnen hebben volgens mij zelf geen kinderen. Even eruit is echt een must. Ik vind het een heel leuk initiatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:40

:list: Blijf zoveel mogelijk binnen!

8)7 Kom, we bedenken iets om die mensen massaal naar buiten te halen.

Euhmmm....??
%)
Hallooooooo total lockdown, ben je er al bijna? Ja? OK! Mensen willen je zo zo zo zo graag!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:41

Ik heb inderdaad volwassen kinderen. Maar in dit topic is al te lezen dat het in de praktijk niet altijd goed uitpakt? Ik vind het echt een heel mooi initiatief, alleen niet zo verstandig in deze tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:42

Mensen massaal naar buiten halen? Een ommetje in de buurt mag nog hoor. En dit maakt het gewoon net even wat leuker.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:44

SusanH schreef:
Al die mensen die nu roepen slecht idee en blijf binnen hebben volgens mij zelf geen kinderen. Even eruit is echt een must. Ik vind het een heel leuk initiatief.

Dat kan ook zonder zulke initiatieven waarbij je kinderen heel erg in de verleiding brengt om naar andere kinderen toe te hollen om samen beren te kijken lijkt me...
Anders hadden ze gewoon de scholen kunnen openlaten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:45

Pandora2 schreef:
SusanH schreef:

Dat kan ook zonder zulke initiatieven waarbij je kinderen heel erg in de verleiding brengt om naar andere kinderen toe te hollen om samen beren te kijken lijkt me...
Anders hadden ze gewoon de scholen kunnen openlaten.

Daar ben je toch als ouder bij?

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:45

SusanH schreef:

Mee eens. Top idee dit. Even het huis uit en een 'frisse' neus halen. Terwijl die kleintjes van 2 tot 5 jaar ook even lekker het idee krijgen dat ze hun 'fantasie' kunnen gebruiken. Want een ommetje wandelen met papa en/of mama is vaak saai maar een berenjacht is gelijk stuk spannender natuurlijk.
Vergeet ook niet dat deze kinderen een spanningsboog hebben van een kwartier ofzo. Die 6+ers vinden het toch niet meer interessant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:46

SusanH schreef:
Mensen massaal naar buiten halen? Een ommetje in de buurt mag nog hoor. En dit maakt het gewoon net even wat leuker.

Een ommetje in de buurt mag zeker ja, maar hoe goed ging dat vorige week?
Met dit soort initiatieven gaan mensen weer elkaar opzoeken en samen beren zoeken.
Laat gewoon je hond, jezelf en/of je koters uit en ga weer naar binnen. Echt, het is niet zo moeilijk hoor.
En nee, ik heb inderdaad zelf geen kinderen. Ik heb dan ook niet zoals sommigen mijn verstand met die dingen m'n lijf uit geperst.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-20 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:46

SusanH schreef:

Dat heeft niets te maken met geen kinderen hebben maar met je gezonde verstand gebruiken en een paar doodsimpele instructies opvolgen. Je mag gewoon een frisse neus halen met je kinderen.

Maar kom op, bewaar de berenspeurtochten voor Halloween of de avondvierdaagse en niet voor wanneer er een pandemie gaande is :\

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:50

SusanH schreef:
Daar ben je toch als ouder bij?

Haha ! Ja, dat denk ik ook inderdaad verschillende keren per dag de laatste tijd... :')
Iets of wat gezag lijkt echt niet meer van deze tijd .
Kindertjes moeten toch kind kunnen zijn tenslotte :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:53

Het zet juist meer aan om gewoon een kort ommetje in eigen omgeving te maken dan dat men allemaal met de kinderen in de auto naar datzelfde natuurgebied rijdt om daar hutje mutje te gaan wandelen. Dat is het idee erachter. Dat je dat saai wandelingetje rond de huizenblok toch net een klein beetje meer fun geeft, omdat niet iedereen gezegend is met prachtige natuur om de hoek. Niets meer, niets minder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:54

Ik zie nog steeds niet in waarom een klein rondje door de buurt combineren met wat beren spotten verkeerd doet. Maar goed, dat zal wel komen omdat ik doordat ik een kind heb gekregen mijn verstand ben verloren. Ik ontstip.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:55

Mensen die een tuin hebben kunnen prima die frisse neus in de tuin halen en daar een activiteit met hun kinderen doen, of voor hun kinderen maken.
De mensen zonder tuin hebben nou eenmaal de pech dat het een 'saai' en kort ommetje moet worden. Je kunt daar zelf klein wat leuks van maken, zonder een grote heisa op te zetten waardoor kinderen te enthousaist worden.
Rutte roept het zo vaak nu, blijf binnen, alleen die frisse neus halen. Dat is niet een berenjacht/speurtocht doen..

Met berenjacht maken mensen juist grotere ommetjes want ja, dat zijn meer beren... Zo zijn mensen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:55

Ik maak ook elke dag een ommetje in de buurt, en ik zie nauwelijks volk op straat, dat lijkt mij ook wel kunnen. 7 beren gespot, dus meteen ook maar een beer achter mijn eigen raam gezet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:58

Gini schreef:
Het zet juist meer aan om gewoon een kort ommetje in eigen omgeving te maken dan dat men allemaal met de kinderen in de auto naar datzelfde natuurgebied rijdt om daar hutje mutje te gaan wandelen. Dat is het idee erachter. Dat je dat saai wandelingetje rond de huizenblok toch net een klein beetje meer fun geeft, omdat niet iedereen gezegend is met prachtige natuur om de hoek. Niets meer, niets minder.

Hier is juist veel natuur nog vlakbij. Geen huizenblokken ook.
En heeft iedereen een grote tuin.

Ik lees dat speeltuinen gesloten worden of dat mensen hun kinderen er enkel onder toezicht willen laten spelen omdat de 1.5m afstand niet gerespecteerd wordt anders... Dat is nu net wat ik bedoel dat hier dus aan de hand is.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:59

Wij hebben ook een beer staan. Twee keer per dag ofzo zie je een moeder met kind wijzend naar de beer langs komen lopen. Jeeej we hebben er weer een gespot. Helemaal geen hordes kinderen of wat dan ook. Wij hebben hem ook nog eens lekker gek aangekleed Incl mondkapje :')
Ik vind het super leuk <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:00

Toulouze schreef:
Wij hebben ook een beer staan. Twee keer per dag ofzo zie je een moeder met kind wijzend naar de beer langs komen lopen. Jeeej we hebben er weer een gespot. Helemaal geen hordes kinderen of wat dan ook. Wij hebben hem ook nog eens lekker gek aangekleed Incl mondkapje :')
Ik vind het super leuk <3

Mag ik je adres ? Ik stuur ze met veel liefde jouw kant op ! }> :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:02

Pandora2 schreef:
Gini schreef:

Hier is juist veel natuur nog vlakbij. Geen huizenblokken ook.
En heeft iedereen een grote tuin.

Dat is fijn, ik woon ook dichtbij een natuurpark. En wat ik merkte de laatste tijd is dat heel veel mensen toch die frisse neus wilde halen en allemaal naar dat natuurplekje kwamen. Ik denk dat zo een berenjacht er dus juist voor zorgt dat mensen echt meer in een korte radius bij hun eigen huis blijven, want hé, die stomme wandeling langs een stomme huizenrij is door die knuffelberen ineens zo stom niet meer.