tita schreef:De huizen markt is nu enkel onrustig door bv mensen die hun baan verliezen
Mensen met 2 huizen en onzekere tijd.
Krapte en nood blijft huizen zullen niet gaan kelderen zoals 10 jaar terug
Dit dus
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
karuna schreef:Hier een heel andere vraag maar wel relevant ook. Overdracht nu uitgesteld ivm klachten door mij. Tekenen gaat niet lukken nu daardoor. De rest ook niet, geen idee hoe ik iets zou kunnen doen in een volledig leeg huis zonder energie en zonder materiaal.
Maar wat ik me afvraag. Is verhuizen nu een noodzakelijke beweging? Mij lijkt het niet. Teveel mensen in ploegen die van ene naar andere regio verplaatsen. Zelfs al zou ik buiten beeld blijven en anderen laten doen wat moet. Risico op besmetting lijkt me domweg te groot.
Anderen denken ja hoor kan toch wel, want afgesloten huis, max drie mensen per keer aan het werk enz.
Goddank voor nu de boel opgeschoven maar de vraag blijft.
karuna schreef:Hier een heel andere vraag maar wel relevant ook. Overdracht nu uitgesteld ivm klachten door mij. Tekenen gaat niet lukken nu daardoor. De rest ook niet, geen idee hoe ik iets zou kunnen doen in een volledig leeg huis zonder energie en zonder materiaal.
Maar wat ik me afvraag. Is verhuizen nu een noodzakelijke beweging? Mij lijkt het niet. Teveel mensen in ploegen die van ene naar andere regio verplaatsen. Zelfs al zou ik buiten beeld blijven en anderen laten doen wat moet. Risico op besmetting lijkt me domweg te groot.
Anderen denken ja hoor kan toch wel, want afgesloten huis, max drie mensen per keer aan het werk enz.
Goddank voor nu de boel opgeschoven maar de vraag blijft.
zal een goede marge moeten aanhouden na klachtenvrij.
Voor huis waar ik nu zit komt dit voor verkoop ongelukkig uit. Niet standaard, niet in topconditie. Maar gelukkig wel in een gewilde prijsklasse. Maar dat kan pas als ik volledig wegben. XXXX2015 schreef:Net voor de Corona crisis zagen wij ons droomhuis, deden een bod en dat is uiteindelijk geaccepteerd. Alles in gang gezet, hypotheek adviseur in de arm genomen, oude woning beetje opkuisen om in de verkoop te zetten en toen..corona
Nu dus naast de coronastress ook huizenstress.
Zitten er hier nog meer in een zelfde situatie?
Jillz1 schreef:Er zullen idd klappen vallen in horeca, toerisme, export, winkeliers enz. maar die gaan geholpen worden door overheid.
Over twee maanden draait alles weer vollop
Berdien schreef:Ik als adviseur maak me vooral zorgen om het paniekvoetbal wat nu gespeeld wordt door een aantal geldverstrekkers. Waar banken zich eindelijk (!) weer eens wat maatschappelijker en ruimtelijker op gingen stellen vliegt dat nu de andere kant op. Zo zijn intentieverklaringen bij een tijdelijk contract niet meer voldoende, is overbruggen ineens een probleem etc. Voor mensen die nu bezig gaan met de financiering van een huis: overleg héél goed met je adviseur! Het is echt nog niet bij alle banken zo, maar het kan wel voor forse problemen gaan zorgen.
) een rentevoorstel getekend en wachten nu dus op het hyptheekaanbod. Ben benieuwd wat we van corona en evt. strengere eisen gaan merken. Berdien schreef:Ik als adviseur maak me vooral zorgen om het paniekvoetbal wat nu gespeeld wordt door een aantal geldverstrekkers. Waar banken zich eindelijk (!) weer eens wat maatschappelijker en ruimtelijker op gingen stellen vliegt dat nu de andere kant op. Zo zijn intentieverklaringen bij een tijdelijk contract niet meer voldoende, is overbruggen ineens een probleem etc. Voor mensen die nu bezig gaan met de financiering van een huis: overleg héél goed met je adviseur! Het is echt nog niet bij alle banken zo, maar het kan wel voor forse problemen gaan zorgen.
Cynn schreef:Berdien schreef:Ik als adviseur maak me vooral zorgen om het paniekvoetbal wat nu gespeeld wordt door een aantal geldverstrekkers. Waar banken zich eindelijk (!) weer eens wat maatschappelijker en ruimtelijker op gingen stellen vliegt dat nu de andere kant op. Zo zijn intentieverklaringen bij een tijdelijk contract niet meer voldoende, is overbruggen ineens een probleem etc. Voor mensen die nu bezig gaan met de financiering van een huis: overleg héél goed met je adviseur! Het is echt nog niet bij alle banken zo, maar het kan wel voor forse problemen gaan zorgen.
Ja wij hebben nu dus ontzettend gezeik..![]()
Kan het nog opgelost worden?