Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aranel schreef:Change03 schreef:Heeft een van jullie een reis via Corendon geboekt?
Wij hebben op 15 juni een reis naar Griekenland, alles tot 1 juni geannuleerd en obv een voucher kan het bedrag opnieuw besteed worden t/m oktober 2021. We hebben een aanbetaling van 900 euro gedaan en er moet nog een restbetaling van 1300 euro gedaan worden.
We zitten een beetje in een dubio. Corendon verplicht de restbetaling 6 weken voor vertrek te moeten voldoen, anders krijg je je voucher niet. Maar wat nou als Corendon door de crisis failliet zou gaan?
Wat is verstandig. Annuleren, 900 euro kwijt. Of restbetaling doen, met risico op faillissement? Of zouden wij dan voor alsnog recht hebben op ons geld
Het idee dat wij op vakantie zullen gaan hebben we sowieso al uit ons hoofd gezet.
Toevallig heb ik vandaag iets opgezocht over tegoed vouchers. Zoals ik het begreep heb je recht op je geld terug als je een voucher krijgt van een reisorganisatie en ze gaan in de tussentijd failliet.
sureido schreef:Ik gok dat een reis organisatie niet zomaar failliet gaat. Die hebben ook weer afspraken met hotels.
Change03 schreef:Heeft een van jullie een reis via Corendon geboekt?
Wij hebben op 15 juni een reis naar Griekenland, alles tot 1 juni geannuleerd en obv een voucher kan het bedrag opnieuw besteed worden t/m oktober 2021. We hebben een aanbetaling van 900 euro gedaan en er moet nog een restbetaling van 1300 euro gedaan worden.
We zitten een beetje in een dubio. Corendon verplicht de restbetaling 6 weken voor vertrek te moeten voldoen, anders krijg je je voucher niet. Maar wat nou als Corendon door de crisis failliet zou gaan?
Wat is verstandig. Annuleren, 900 euro kwijt. Of restbetaling doen, met risico op faillissement? Of zouden wij dan voor alsnog recht hebben op ons geld
Het idee dat wij op vakantie zullen gaan hebben we sowieso al uit ons hoofd gezet.
mvdende schreef:sureido schreef:Ik gok dat een reis organisatie niet zomaar failliet gaat. Die hebben ook weer afspraken met hotels.
Het verhaal van Thomas Cook vorig jaar niet mee gekregen?
Die was ook ineens poef failliet!
Dag vakantie naar La Gomera....
Uiteindelijk met heel veel overleggen en kijken wat mogelijk, zijn we nog naar La Palma geweest.
Vakantie in oktober, geld is nog steeds niet terug van de reis naar La Gomera.
Voor iedereen die een voucher krijgt, deze hoef je niet te accepteren, ze zijn wettelijk verplicht geld terug te geven! Dus als je op je strepen gaat staan, krijg je gewoon je geld terug.
Joman schreef:mvdende schreef:
Het verhaal van Thomas Cook vorig jaar niet mee gekregen?
Die was ook ineens poef failliet!
Dag vakantie naar La Gomera....
Uiteindelijk met heel veel overleggen en kijken wat mogelijk, zijn we nog naar La Palma geweest.
Vakantie in oktober, geld is nog steeds niet terug van de reis naar La Gomera.
Voor iedereen die een voucher krijgt, deze hoef je niet te accepteren, ze zijn wettelijk verplicht geld terug te geven! Dus als je op je strepen gaat staan, krijg je gewoon je geld terug.
Die voucher bieden ze niet voor niets aan hè. Als iedereen zn geld terug gaat eisen, gaan ze alsnog failliet
mvdende schreef:Joman schreef:
Die voucher bieden ze niet voor niets aan hè. Als iedereen zn geld terug gaat eisen, gaan ze alsnog failliet
Even heel hard, maar dat is niet mijn probleem.
Mijn ouders hebben hun vakantie zelf gecanceld, kosten €450 maar die zagen het ook niet zitten om een voucher te krijgen.
1 stel voor jou vakantie nu heb je €1600 all in betaald.
Tegen de tijd dat er weer veilig gereisd kan worden, is dezelfde vakantie ineens €500 duurder. Dat is voor veel mensen niet te behappen. Want dan wordt je eigenlijk voor het blok gezet.
2 deze situatie duurt nog veel langer en de reisorganisatie gaat toch failliet, dan zie je waarschijnlijk je geld nooit meer terug want een voucher is geen geldig geld.
Dus wie vertrouwen heeft in de reisorganisatie en deze graag wil spekken, prima Als die de voucher accepteren en misschien wel extra geld kwijt gaan zijn.
Maar zeker nu er veel ontslagen vallen, is het niet raar om gewoon geld terug te eisen.
Michelleex schreef:Ik ben zo verbaast dat mensen verre reizen nu al verzetten naar september.
Ik heb zelf een reis naar amerika gepland staan in september, ik vraag me af of die uberhaupt wel doorgaan.
Waarom verzet men die nu al een canceling heeft de reis naar een periode die voor verre reizen ook nog twijfelachtig is?