weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:29

Gwahir schreef:
Er is wat verwarring over wanneer je het huis mag verlaten. Gelukkig is er nu een pagina met heldere informatie
http://www.magikhethuisverlaten.nl

Dat komt denk ik vooral omdat hier zowel Nederlandse als Belgische gebruikers zijn.. in Belgie mag je idd niet naar vakantiewoningen.. in Nederland nog wel. Maar of dat in deze tijd zo leuk is...
Wij verhuren een chalet in de Ardennen en op dat park zijn al diverse mensen naar huis gestuurd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:30

Er is verschil of je er een boete voor kunt krijgen,
Of dat het verstandig is.

De richtlijnen zijn helder.

Zo min mogelijk onnodige contacten.
Zo min mogelijk op pad.

Een weekend weg met meerdere gezinnen voldoet aan beide vragen niét.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:31

Wat wil je nu precies horen dan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:32

Huh dus je mag niet meer dan drie man bezoek in huis maar je mag wel met vier mensen uit een ander huishouden naar een vakantie park 8)7?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-03-20 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:34

moonsparkle schreef:
Huh dus je mag niet meer dan drie man bezoek in huis maar je mag een met vier mensen uit één huishouden naar een vakantie park 8)7?

Dit topic gaat ook nog eens over 4 personen die élk uit een ánder gezin komen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:35

Ineke2 schreef:
moonsparkle schreef:
Huh dus je mag niet meer dan drie man bezoek in huis maar je mag een met vier mensen uit één huishouden naar een vakantie park 8)7?

Dit topic gaat ook nog eens over 4 personen die élk uit een ánder gezin komen.

Sorry ik bedoelde uit een ander huishouden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:36

En jullie gaan zeker met vier auto’s en vier trailers om de afstand te waarborgen?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:36

Dat je al twijfelt zegt toch genoeg?
Niet doen!
Dat van april zou ik nog even afwachten.

LBLGypsyCobs

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:39

Ik zou de gemeente bellen waar de locatie onder valt en aangeven dat dat vakantie park min of meer aanmoedigt dat meerdere mensen uit meerdere gezinnen daar samen komen.

De gemeente kan het park dan boetes of sluiting opleggen, het lijkt me wijs als het vakantie park wat minder eigenwijs doet en zich wat coulanter opstelt.

Ik snap dat het voor zo'n park een enorme strop is om juist nu niet of nauwelijks gasten te hebben, maar zo te lezen ben je een goede klant en lijkt het me niet handig als ze nu slechte reclame voor zichzelf maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:43

Jullie mogen gaan. Als jullie anderhalve meter afstand bewaren. Dat betekend aparte auto’s en trailers. Aparte bedden die anderhalve meter uit elkaar staan. Elk aan een aparte tafel ontbijten etc. Dus ja, het kan doorgaan. Maar je moet er maar zin in hebben op dergelijke manier.

Ik snap dat de verhuurder het ook liever ziet door gaan. Voor hun is dit een financieel heel erg moeilijke periode. Het is een lastige en complexe situatie voor iedereen waarbij iedereen zoveel mogelijk in eigen voordeel handelt. Jij jou geld terug maar de verhuurder heeft dat geld ook gewoon nodig.

Lastig, ik weet niet wat ik zou doen. Sowieso afzeggen. Maar dit is overmacht dus tja... Ik denk dat ik het voorschot zou laten vallen (als dit er is) en verder niet zou ingaan op de vraag van de helft te betalen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:44

Dat je dit überhaupt overweegt....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:45

Naah wat raar dat ze daar toestemming voor geven!
Je merkt de hele tijd dat de regels nogal buigbaar blijken..
Als je ook ziet hoe dat op schiphol gaat. |o
Maarja, als je je aan de regels houdt mag het dus wel.
Dus kun je doen wat je zelf wil.
Alleen jammer dat je dan je geld kwijt bent als je het niet doet. -O-

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:45

DeMolenhoek schreef:
Jullie mogen gaan. Als jullie anderhalve meter afstand bewaren. Dat betekend aparte auto’s en trailers. Aparte bedden die anderhalve meter uit elkaar staan. Elk aan een aparte tafel ontbijten etc. Dus ja, het kan doorgaan. Maar je moet er maar zin in hebben op dergelijke manier.

Ik snap dat de verhuurder het ook liever ziet door gaan. Voor hun is dit een financieel heel erg moeilijke periode. Het is een lastige en complexe situatie voor iedereen waarbij iedereen zoveel mogelijk in eigen voordeel handelt. Jij jou geld terug maar de verhuurder heeft dat geld ook gewoon nodig.

Lastig, ik weet niet wat ik zou doen. Sowieso afzeggen. Maar dit is overmacht dus tja... Ik denk dat ik het voorschot zou laten vallen (als dit er is) en verder niet zou ingaan op de vraag van de helft te betalen.

hebben vooraf nog niets betaald, zouden daar bij aankomst het bedrag betalen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:46

Wij hebben het familieweekendje afgezegd volgende week. Hoewel we familie zijn komen we uit drie verschillende huishoudens, verspreid over het land. Op dit moment hebben we verder geen fysiek contact met elkaar, dus dat gaan we dan ook niet opzoeken.

Familie of niet, voor het virus ben je een vreemde voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:46

Wat staat er in de voorwaarden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:48

Ze horen een voucher te geven voor een latere datum.Als dit nu nl. misschien nog net zou mogen dan heb je kans dat er binnen enkele dagen toch nog veel strengere regels komen en dan mag het toch niet meer of je kunt zelfs daar vast komen te zitten in quarantaine.Net als al die Nederlanders die hun vakantie toch door lieten gaan en nu met veel moeite en kosten gerepatrieerd moeten worden of een land niet meer uit kunnen.Nou verwacht ik dit binnen Nederland niet maar waar is dit toch allemaal voor nodig,stel je uitje gewoon uit.En het bedrijf moet terugbetalen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:53

Er is verschil tussen wat beboet wordt (en dus op straffe van boete niet mag)
En wat niet beboet wordt, maar wat ook niet goed is.

Je moet gewoon niet gaan nu.

Simpel.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:55

Sonraffie schreef:
het is heel krom, ik heb net contact gehad met het RIVM die konden mijn vraag niet beantwoorden en die verwezen mij door naar de rijksoverheid, heb contact met hun gehad en we mogen er nog steeds heen als we maar 1,5 meter afstand houden en de verhuurder duidelijke maatregelen laat zien tegen de corona.
dus ze staan nog wel in hun recht, maar anderzijds, hoe kun je met 2 slaapkamers/4 personen 1,5 meter afstand houden?

Dan nog mag je maar met max 2 paarden een bosrit maken. Dus dan zouden jullie aparte ritten moeten maken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:56

Sonraffie schreef:
DeMolenhoek schreef:

hebben vooraf nog niets betaald, zouden daar bij aankomst het bedrag betalen

Zie het maar als evenement en die zijn allemaal afgelast tot 1 juni.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 14:00

Skessa_ schreef:
Sonraffie schreef:
het is heel krom, ik heb net contact gehad met het RIVM die konden mijn vraag niet beantwoorden en die verwezen mij door naar de rijksoverheid, heb contact met hun gehad en we mogen er nog steeds heen als we maar 1,5 meter afstand houden en de verhuurder duidelijke maatregelen laat zien tegen de corona.
dus ze staan nog wel in hun recht, maar anderzijds, hoe kun je met 2 slaapkamers/4 personen 1,5 meter afstand houden?

Dan nog mag je maar met max 2 paarden een bosrit maken. Dus dan zouden jullie aparte ritten moeten maken.

dat schijnt dus ook mee te vallen, rijksoverheid zei tegen mij ook dan geld 1,5 meter afstand... heb ze telefonisch gesproken vanmorgen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:01

2. Groepsactiviteiten en georganiseerde buitenritten niet toegestaan
Er mogen geen groepsactiviteiten georganiseerd worden om de hoeveelheid bezoekers op paardensportaccommodaties te minimaliseren. Hieronder vallen ook georganiseerde buitenritten in groepsverband. Een buitenrit met twee is mogelijk in verband met de veiligheid van mens en dier. Wel moet men altijd minimaal 1,5 meter afstand houden van elkaar.
Individueel rijden van paarden is wel toegestaan. Dit mag enkel onder begeleiding indien dit strikt noodzakelijk is. Vermijd hierbij fysiek contact en houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.

Het staat toch echt duidelijk in het regelement van de KNHS

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:01

Ik zou blij zijn nog niks betaald te hebben.
En ook niet meer gaan ook later, dit is gewoon hopeloos met mensen uit vier gezinnen.
Ik vind het ellende aanmoedigen.
Want zoals ik al zei jullie gaan vast niet met vier auto’s en trailers!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:04

Vraag jezelf af wat je belangrijker vind, weekend op grote afstand van elkaar rijden en ver uit elkaar zitten met alsnog grote risico’s op besmetting aangezien de eigenaar zegt dat het rustig mag (dus in hoeverre houd die zich aan wel aan de regels) en straks Corona in vier huishoudens .

En volgens de regels mag het zeker niet .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:08

Als er nog niets betaald is, zou ik het wel weten. Dan ging ik niet en stuurde ik een beste email naar het bedrijf. Inderdaad is 1,5m afstand houden bijna niet te doen met zn 4en in een huisje met 2 slaapkamers.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:42

Als er wel al betaald is zou ik het ook weten :evaw: