Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Als we nooit meer namen die ook in moordzaken voorkomen mogen geven dan wordt de keuze wel steeds kleiner![]()
Ik zou het gewoon doen hoor. Er zijn ook veel mensen die die naam al hadden. En als de naam weer normaal wordt gebruikt neemt de associatie ook af. Wel zo prettig voor iedereen toch![]()
Weetje van de dag: het schijnt dat de naam Adolf na WOII helemaal niet zoveel minder vaak voorkwam dan daarvoor.
JorineV schreef:Magrathea schreef:Als we nooit meer namen die ook in moordzaken voorkomen mogen geven dan wordt de keuze wel steeds kleiner![]()
Ik zou het gewoon doen hoor. Er zijn ook veel mensen die die naam al hadden. En als de naam weer normaal wordt gebruikt neemt de associatie ook af. Wel zo prettig voor iedereen toch
Magrathea schreef:Als we nooit meer namen die ook in moordzaken voorkomen mogen geven dan wordt de keuze wel steeds kleiner![]()
Ik zou het gewoon doen hoor. Er zijn ook veel mensen die die naam al hadden. En als de naam weer normaal wordt gebruikt neemt de associatie ook af. Wel zo prettig voor iedereen toch![]()
Weetje van de dag: het schijnt dat de naam Adolf na WOII helemaal niet zoveel minder vaak voorkwam dan daarvoor.
anjali schreef:Magrathea schreef:Als we nooit meer namen die ook in moordzaken voorkomen mogen geven dan wordt de keuze wel steeds kleiner![]()
Ik ben van 1953. En in mijn generatie komt deze naam vrijwel niet meer voor tenzij dat de ouders er toch iets politieks mee wilden uitdrukken. Je kind moet een heel leven door met een naam.Denk er dus goed over na.Nou is Joran wel minder beladen dan Adolf.Maar ik zou het toch niet doen,tenzij je er een serieuze voorkeur voor hebt.En,het is jullie vrije keuze uiteraard.
Noppes schreef:Hier een Nederlander. Ik legde de associatie niet totdat je er over begon. Ik zie de betreffende Joran ook eigenlijk alleen als het volledige Joran van der Sloot. Verder vind ik het een lieve en stoere naam tegelijk.
Alleen als ik de naam 'Joran van der Sloot' als geheel zie, associeer ik het met de crimineel. Als ik 'Joran' of 'van der Sloot' apart zie, associeer ik het daar eigenlijk niet mee.
Urbiezira schreef:Hier een NLer die de link wel direct legt, maar denk dat als iemand zich zou voorstellen aan mij met die naam dat ik er geen verdere associatie bij zou hebben. Zou eerder een nieuwe associatie hebben, namelijk met die persoon ipv van der Sloot, dus zou alleen maar positief zijn.
Zeker als Vlaamse zou ik het gewoon doen. Vind het een mooie naam!