[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:47

Gamen!

Tekenen en schilderen...

Lezen en schrijven...

Netflix leeg trekken ;) En dan niet alles in één dag, dat is saai!

Verder heb ik met mijn hamstery áltijd wel iets te doen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 03:18

Ik zou graag iemands paard gaan poetsen en even lekker uitmesten :') :j Dus, wie biedt zich aan? Heb een aantal jaar geleden eigen paard helaas verkocht en ik merk dat ik het nu echt ontzettend mis, is toch een soort ontspanning. Desnoods koop ik zelf wat borstels.

Andere activiteiten in huis die hier al tijden niet gedaan worden maar waar ik nu maar eens tijd voor maak zijn her rigoreus opruimen van (rommel)laatjes, het ophangen van fotolijstjes (en uitzoeken welke foto's er in moeten!) en het maken van nieuwe gordijnen. En de rozen aan mijn rozenboog waren al 3 jaar niet gesnoeid, dus die heb ik ook flink gekortwiekt en opnieuw opgeknoopt. Mega Doornroosje gevoel, hihi want man man man wat een stekels!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 06:07

Voor mij verandert er eigenlijk niets. Ik heb sowieso altijd al veel 1-persoons hobbies gehad.

Als ik niet aan het thuiswerken ben (drukker nu dan normaal!) of het huishouden, dan speel ik piano, maak knoopkleden (zie “smyrna” topic op bokt), kijk TV series en films, lees fanfictie, en/of zit op de hometrainer. Ik doe ook aan Schilderen op nummer, maar daar heb ik nu geen tijd voor. ;-)

Mijn pianolessen gaan tot nu toe door, en ook zonder les zou ik blijven spelen. Doe het trouw al ruim dertig jaar, dus gewoon lekker doorgaan!

Tja, en dan komt Final Fantasy VII Remake op Goede Vrijdag uit op de PS4, dus dan gaan daar ook weer de nodige uurtjes in zitten!

Verder ben ik op het moment ook nog druk met Japanse candy kits van Popin’ Cookin’. ;-)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:44

Ik ben helemaal fan van puzzeltjes. Kan daar uren mee bezig zijn en heb veel verschillende.
Met mijn zusje en moeder speel ik nu ook veel spellen zoals Monopoly, Stratego, 30 Seconds, Ligretto, Hally Gallie enz.

Ook tekenen, schilderen en schrijven vind ik leuk. Filmpje aan en dan tekenen of een puzzeltje erbij en ik vermaak me dan wel.

Dit zijn mijn puzzeltjes. Je kan ze allemaal alleen doen en dat is fijn. Ik vind spellen en puzzels doen heel leuk, maar ik krijg niet altijd iemand zover mee te doen :P
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:49

Goed idee Mervel. 1 van die puzzeltjes heb ik als het goed is ook nog liggen. Niet meer aan gedacht maar als ik die kan vinden is dat wel een leuk idee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:57

He verdorie, mijn bestelling om pakketjes te maken voor mijn klanten komt eind vd middag pas...
Straks maar even stofzuigen en dweilen, en m’n ereader eens aan de stroom leggen om een goed boek op te zoeken :j

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:04

Leuk om te lezen waar andere zoal mee bezig zijn :j
Captain, wat een prachtige kat!
En veel mensen zijn ook lekker creatief bezig +:)+
Ik zag piano spelen een aantal keer voorbij komen. Ik heb ooit een half jaar les gehad, en heb daar nog lesmateriaal van. Keyboard staat op zolder dus ik hoef er niks voor aan te schaffen en toch is het niet bij me opgekomen om dat weer te gaan doen!
Niet dat ik mij verveel, ik heb de tuin al netjes gemaakt en ben bezig met de bijkeuken te schilderen, ben bezig met een online cursus zelfontwikkeling, heb voor het eerst in 15 jaar weer een keer een fictieboek gelezen ipv informatieve boeken en schilderijen maken deed ik toch al en dan heb ik nog twee verzorgpaarden waar ik zo’n 4 keer per week heen ga. Dus nee ik heb mij nog niet verveeld :')
Maar ik ga toch dat keyboard er weer bijpakken!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:14

Werken sommige van jullie helemaal niet? Niet mogelijk om thuis te werken? Dan lijken de dagen me wel heel lang duren zeg.. pfff....
Die spelletjes zijn heel leuk! :)) Hier is het huis ook schoner dan normaal, ofja meestal doe ik grote schoonmaak op vrijdag want dan ben ik vrij maar nu doe ik ook doordeweeks wat dingetjes.

Van het weekend gaan we zelf een krabpaal proberen te maken.. Met dit als voorbeeld:
Afbeelding
En zaterdag gaan we naar het asiel om een vriendinnetje voor onze poes op te halen. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:38

Captain, ik heb een nagelsalon, dus nee, ik werk helemaal niet helaas

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:39

Hier ook geen werk op moment..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:48

Arbeidsongeschikt. :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:34

@ captain : thuiswerker gemeld. Maar ik moet toegeven dat de concentratie ver te zoeken is :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:57

Mischa, leuk nog iemand met muziek. Al ben ik nu wl een beetje gefrustreerd, ik krijg het maar niet voor elkaar om een youtubefragment te herhalen op mijn tablet, zeker niet full screen. Dan beland ik ineens in andere songs, krijg ik nog een keer de advertenties en ben ik het daarna helemaal kwijt. En omdat geduld in sommige opzichten mijn sterkste punt niet is, haak ik dan iets te vaak weer af.
-O-

(Dan toch het voordeel van papier boven de interactieve vorm is dat papier gewoon blijft staan, ook al is het filmpje echt makkelijk te volgen als het wel werkt en niet te snel gaat. Toch eens kijken of ik bladmuziek en een printer kan vinden)

Edit: Captain: dat is wel een hele gave! Benieuwd of het werkt en ook of de katten het plantdeel heel houden? Plaats vooral foto's van je vorderingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:16

Deed me een beetje denken aan:
Afbeelding

Super leuk! Ik ben erover aan het nadenken om zo eentje aan te schaffen. Maar die van jou is ook heel erg leuk en creatief!
Ga je ook echt met nep planten werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:21

Ik zit momenteel met griep in thuisisolatie. Normaal gesproken wel thuiswerken mogelijk, maar nu even niet aan de orde. Veel slapen en kleine bezigheid hier of daar. Meer niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:58

Jeeeeejjjjk, pakketjes gemaakt!
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:01

Die zien er wel leuk uit! Top!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:13

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/HMg4XB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice! Heb je een eigen webshop oid?

Hier vandaag begonnen met clickertraining.. ofja gisteravond laten wennen aan de clicker. Mevrouw kent nu het aanwijsstokje aanraken en zitten. :D Ook nog een mooie foto gemaakt, het is zo'n schatje. <3

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:14

[***] schreef:
Deed me een beetje denken aan:
[ [url=m/lozGPl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk! Ik ben erover aan het nadenken om zo eentje aan te schaffen. Maar die van jou is ook heel erg leuk en creatief!
Ga je ook echt met nep planten werken?

Ja met nepplanten, past mooi bij al het andere neppe groen in huis. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:22

Captain schreef:
LadyMadonna schreef:
[ [url=m/HMg4XB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice! Heb je een eigen webshop oid?

Hier vandaag begonnen met clickertraining.. ofja gisteravond laten wennen aan de clicker. Mevrouw kent nu het aanwijsstokje aanraken en zitten. :D Ook nog een mooie foto gemaakt, het is zo'n schatje. <3

[ [url=m/Lm3BRn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die foto :oo
Zo uit de camera, of bewerkt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:27

Wat een pracht kat! :oo

Ik ben bezig met een shopping gedeelte op mijn Facebook. Maar wil nog niet zoals ik het wil ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:47

Bubblewrap schreef:
Die foto :oo
Zo uit de camera, of bewerkt?

Beetje opgeleukt natuurlijk, (lang leve alle tijd om te photoshoppen :D) maar ze is wel echt zo mooi! <3

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:03

Is het een raskat Captain?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:05

Captain je hebt me op een idee gebracht, een fotoshoot van de katten :D

Maar eerst even de thesis verbeteren van de bachelor student. Arm kind, ze zit nu zo in de knoei met haar thesis omdat ze geen stage meer mag komen doen. Hopelijk beslist de school dat ze na deze lockdown terug mag komen, anders mag ze niet afstuderen :(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:16

Ik ben nu al van harte bereid om voorbeeldbrieven te schrijven naar iedere examencommissie of school die nodeloos moeilijk gaat doen!