welke luxe geniet je echt van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:50

MamaMiesje schreef:
..in de badkamer? :+

De jacuzzi staat ook buiten dus...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:55

_Denise_ schreef:
Een stortdouche en handdouche die tegelijk aan kunnen zodat ik samen kan douchen met mijn vriend.

Daarom heb ik dus gewoon 2 douches gemaakt in m'n badkamer :o
De jacuzzi komt er ook weer :j

eva1969

Re: welke luxe geniet je echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:16

Grote inloopdouche en fijn bad zijn onmisbaar wat mij betreft, vloerverwarming in de badkamer is ook een dikke pre. Iets heel anders maar ook zeer de moeite waard is mijn stortkoker in de badkamer die de was hopla beneden in het washok deponeert, ideaal. Jacuzzi vind ik niet fijn en zonde van de elektriciteit. Hebben ooit eens een week in een huis met houtgestookte hottub gezeten maar wat een gedoe is dat zeg. Toch wel een behoorlijke tijd van te voren beginnen te stoken om op tijd een warm bad te hebben, vond het ook vrij snel afkoelen en wat ik echt een nadeel vond was de rook. Dus geen bubbelbad noch hottub voor ons.
Hebben wel een flink zwembad (8x5) maar dat heeft zijn dienst gedaan toen de kids klein waren en is nu vnl een last ivm schoonhouden en er slechts sporadisch in gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 17:16

De douche moet wel ruim worden. Ik vind veel standaard douches echt te krap en ik ben echt niet groot of breed. Juist daarom nemen we geen bak of cabine en gaan gelijk op de grond tegelen zeg maar. Dan zou een sunshower warmte verliezen.

Wat ik zelf ook een drempeltje vind, is dat ik altijd met mijn rug naar de muur sta en het dan alleen mijn rug en schouders pakt.

De man van de winkel begon over waarde vermeerderend en dat het nu echt HET item is om te hebben. Maar we wonen hier net, dus zien wel wat tegen de tijd van verkopen nog belangrijk is.

Een sauna is natuurlijk wel een lelijk ding in de badkamer, maar er is ruimte voor en ik vind het makkelijk omdaarna gelijk te douchen.

Wij hebben badkamer en 2 slaapkamers beneden. Boven komen nu ook kamers en willen we ook een wat simpele douche en toilet.

Ik vind nieuwe douches ook altijd tegenvallen. Ik wil graag een waterbesparende douche, maar niet inleveren op de straal. Hebben wel al jaren een grote douchekop en handdouche. Samen douchen gaat prima als ik maar onde de straal mag, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:22

Je hebt ook grote sunshowers, van vloer tot schouders. Die raken veel minder warmte kwijt!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:54

Wij hebben een sunshower met infrarood en UV. De infrarood heeft een timer op 8 min en de UV op 10 min. Daarna koelt hij 4 min af en zou evt een volgende er gebruik van kunnen maken.
Wil je echt IR voor je hele lichaam dan is een sunshower misschien minder een optie. Ik vind het juist fijn om hem er 'even' bij te doen zonder dat het veel tijd kost.
In de winter gebruik ik de IR ook vaak aan het einde van het douchen zodat ik voor dat ding kan afdrogen en het niet koud krijg. Heb ook niet het idee dat ik er langer door douche.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:05

Wij hebben al jaren een sunshower en verhuizen binnenkort naar een nieuwe woning waarbij onze eerste aankoop een nieuwe sunshower was. Ik kan echt absoluut niet meer zonder.
Ik heb 5 x een dubbele hernia gehad en dankzij de sunshower kom ik ‘s morgens lekker op gang.
Vooral het feit dat het geen extra tijd kost omdat je hem gebruikt tijdens het douchen vind ik een grote meerwaarde ten opzichte van een infraroodsauna. Daarnaast moet je in een infraroodsauna zitten en dat is nu juist funest met hernia-gerelateerde klachten.
Wij zouden graag in de toekomst een stoomcabine toevoegen waar je in kan liggen, omdat ik die (natte) warmte heerlijk voor de luchtwegen vind bij een verkoudheid. Paar druppeltjes eucalyptus erbij en daar kan ik zo van opknappen. Maar goed, dat zijn toekomstdromen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 18:14

@Hanafubuki, Ik keek wel naar de lange. Maar ik sta altijd met mijn rug naar de muur, dus voorkant zou nooit straling krijgen.

@eempiej, Ik lees ook dat veel mensen het een fijne extra optie vinden. Maar bij de keus infrarood sauna OF de sunshower weet ik nog niet welke optie fijner is.

@Plukje, hier ook erge lichamelijk klachten, dus zou echt heel welkom zijn. Zitten is inderdaad lastiger en daarna helemaal. Maar een sauna kan je wel langer in zitten en heeft voor mijn gevoel meer warmte rondom.

Een liggende stoomcabine?? Die heb ik nog niet gezien. Wel cabine's met bad, dus misschien zijn het die? Stomen zou ook fijn zijn voor je lijf, maar ik wil geen badrand meer om overheen te moeten stappen.
Wij hadden een tijd een douchebad en die stap is echt lastig.

Wij hebben nu de keus en ik ben met de jaren wel slechte geworden en dat zal ook langzaam zo blijven gaan. Daarom wil ik een beetje voorbereid zijn en ook niet over 5jr ML weer alles laten openhalen om het weer anders te doen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:16

Mijn sunshower <3
Wij hebben er ook 1 vanaf de grond tot boven mijn hoofd. Heerlijk!

Maar mijn mega 2 persoons bubbelbad is ook heeeel fijn. Wel met echte bubbels.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 23:14

Babsiej schreef:
Mijn sunshower <3
Wij hebben er ook 1 vanaf de grond tot boven mijn hoofd. Heerlijk!

Maar mijn mega 2 persoons bubbelbad is ook heeeel fijn. Wel met echte bubbels.

Klinkt goed :)

Weet je wat ik ook vind van ligbaden? Ze zijn niet diep genoeg. Ons bad was 1.80m lang. Ik ben 1.68m maar moet toch of met de voeten of de knieën of de schouders eruit steken. Ik wil echt helemaal in het water.

Zei ook al dat ik misschien beter een zwembad kan kiezen, maar ik zou echt geen koud zwembad kunnen verdragen en verwarmen is echt heel kostbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:29

De Villeroy en Boch Labelle is erg diep :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 07:31

In mijn vorige huis had ik een combi-sauna én jacuzzi. Ik maakte juist meer gebruik van de jacuzzi. Het opwarmen van de sauna was dan weer net een drempel.

Nu krijg ik een sunshower, dat lijkt me heerlijk. En mogelijk dat ik de jacuzzi toch nog eens aanschaf.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:27

superpony schreef:
Weet je wat ik ook vind van ligbaden? Ze zijn niet diep genoeg. Ons bad was 1.80m lang. Ik ben 1.68m maar moet toch of met de voeten of de knieën of de schouders eruit steken. Ik wil echt helemaal in het water.

Dat is een kwestie van het goede ligbad kiezen, wij hebben een heel diep bad dat dan ook half verzonken is ingebouwd om er makkelijk in te komen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:48

Ik kies echt een bad, met een extra kacheltje in de badkamer zodat het daar heel warm wordt en we hebben een diep duits bad met verwarming onder het bad. Zo lang er in liggen dat je dan zelfs nog heet water bij moet tanken, heerlijk. Als ik moet zitten kan ik niet zo relaxen dan bij liggen en de temperatuur is voor mij heel belangrijk. Het moet echt heel lekker warm zijn. Heb nooit gemeten wat het kost aan energie. Ik vind het het sowieso waard. Ga zeker 1x per week en overige gezinsleden vaker.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:53

ik heb spijt dat we geen vloerverwarmining hebben genomen in onze badkamer en van de WC.
Als ik het nu opnieuw kon doen... dan zouden we een japans toilet hebben, zoeen met konten spoeler

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:52

Een dubbele douche. Weet niet hoe jouw situatie is, maar wij hebben 2 jonge kids en het is ideaal om met hun onder de douche te staan en nu word je zelf ook niet koud.
Hiervoor zal je wel een waterdrukverhoger moeten aanschaffen.
Wij hebben vorig jaar verbouwd en we zijn er zó blij mee!

Stortdouche heb ik dan weer niets mee. Gewoon 2 douchekoppen (hansgrohe) met 3 standen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:33

Wij hebben ook een heel diep bad. Ik lig meestal aan de “korte” kant, omdat ik aan de lange kant kopje onder ga :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:37

Een Japans toilet had ik ook wel gewild idd. :j

Onze badkamer is niet zo groot, we hebben wel alles er in: diep bad, aparte douche met sunshower en grote regendouche zodat we er ook samen in kunnen al is dat wel wat krap omdat hij niet zo groot is qua ruimte :') , spiegel die niet beslaat en een wc.

Had ik een grotere badkamer had ik wel een breder bad gewild, dat ik er lekker overdwars in kon drijven <<)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:45

Ik zou graag weer een ligbad willen hebben. We hadden ooit een ligbad , maar dat paste niet echt in onze badkamer. Maar het was wel praktisch toen de kinderen klein waren. Op een gegeven moment de badkamer verbouwd, moest het bad eruit. |( Nu hebben we zo'n regendouche, dat vind ik wel weer lekker ipv zo'n kleine straal. Maar er zijn dagen ( koud, of pijn in mijn lijf) dat ik dolgraag even lekker in een warm bad wil kunnen liggen. Helaas, dan maar een warme douche.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 17:30

Ons bad was op zich wel groot en ook goed geisoleerd, maar we hebben er te weinig geduld voor denk ik.

Ik begrijp heel goed dat het lekker is, maar een badkamer is toch een afgesloten ruimte en als je na alles net even samen zit, wat tv kijkt en drinkt, gaan we meestal niet apart een uur in bad liggen.
In een hot tub kan je toch vrij kijken buiten en samen erin.

We hebben geen kleine kinderen meer. Maar destijds wilde onze zoon per se een bad en hij heeft er ook echt maar 1 of misschien 2x in gelegen in 8 jaar.

Zelf vind ik het in en uitstappen ook lastiger worden.

Grote, douche met veel water vind ik wel een must, maar wil ook een waterbesparende douche en soms lever je dan in op de straal.

Ik wilde eigenlijk een bidet, maar zo een 2 in 1 toilet zou ook nog kunnen. We houden ook het aparte toilet in de natte ruimte als je vanuit buiten binnen komt of voor gasten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:08

Zo'n 2 in 1 is echt ideaal. De buren hebben hem in de badkamer en mijn oom en tante beneden.

De bril die automatisch omhoog gaat, verwarmd is een op basis van de sensoren weet wie weet zit en daarmee ook weet wat die doen moet.
Ideaal!

En! Zelf reinigend!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:20

Melia schreef:
Een dubbele douche. Weet niet hoe jouw situatie is, maar wij hebben 2 jonge kids en het is ideaal om met hun onder de douche te staan en nu word je zelf ook niet koud.
Hiervoor zal je wel een waterdrukverhoger moeten aanschaffen.
Wij hebben vorig jaar verbouwd en we zijn er zó blij mee!

Stortdouche heb ik dan weer niets mee. Gewoon 2 douchekoppen (hansgrohe) met 3 standen.

Wij hebben de mazzel dat we hier al een gigantische waterdruk hebben, dus wat was hier niet nodig. Vaak zit het probleem bij de CV ketel, maar die hebben we ook niet :+
Maar ooh het is elke keer genieten die dubbele douche <3
Afbeelding
Inmiddels hangt de handdouche er ook naast :)